Gå til innhold

Dere som ikke har bil, men som har behov for kjøring iblant


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Dere skjønner, folk er ikke idioter i virkeligheten selv om de er det på forum 🙂 aldri vært noe problem med samkjøring, så hvorfor skulle det være problem med kjøring mot betaling?

Så hvorfor i all verden spurte du her inne i det hele tatt. Du er bare sur fordi folk påpeker at du sier du ikke trenger bil når du tydelig gjør det.

Anonymkode: b46fa...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mamma til adhd gutt<3 skrev (5 minutter siden):

Vi har en mor på laget som aldri stiller på noe. Ungdommen blir kjørt av alle fordi alle tenker det ikke er ungdommens feil at foreldrene er som de er. I alle år har ungdommen ikke hatt en eneste foresatt som heier på tribunen og det er tydelig at ungdommen synes det er leit. Ungdommen har mange som heier, det gjør vi alle . Det er uansett trist å være det barnet og det er veldig synlig. 

Du får skille saker og ikke assosiere alt med dine enkeltstående erfaringer. Hi er ikke den forelderen du tenker på, og jeg syns det er veldig dårlig å påføre andre foreldre skyld fordi de ikke gjør det akkurat du syns er riktig. Du må prøve å se at mennesker er ulike.

Anonymkode: c1dc7...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du får skille saker og ikke assosiere alt med dine enkeltstående erfaringer. Hi er ikke den forelderen du tenker på, og jeg syns det er veldig dårlig å påføre andre foreldre skyld fordi de ikke gjør det akkurat du syns er riktig. Du må prøve å se at mennesker er ulike.

Anonymkode: c1dc7...3e7

Poenget er at foreldrevettreglene i idretten sier tydelig at barn trenger og vil at foreldrene skal være der. Dette er ikke basert på en enkelt ungdom eller en familie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Men tydligvis ikke for hi, så det var en unødvendig kommentar. 
 

Hun kan sikkert få sitte på med noen til kamp selv også, om det er ønskelig. Folk er stort sett hyggelige, vet du. 

Anonymkode: f4f59...9a2

Så du og andre kjefter og skriker dere gjennom tråden, men når mamma til kommer med et innlegg, da er folk stort sett hyggelige? 

Anonymkode: 3a386...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (9 minutter siden):

Poenget er at foreldrevettreglene i idretten sier tydelig at barn trenger og vil at foreldrene skal være der. Dette er ikke basert på en enkelt ungdom eller en familie. 

Og HI kan vel delta på kampene selv om hun ikke kjører sønnen på trening?

Anonymkode: 3a386...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Og HI kan vel delta på kampene selv om hun ikke kjører sønnen på trening?

Anonymkode: 3a386...e04

Mente datteren.

Anonymkode: 3a386...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Så du og andre kjefter og skriker dere gjennom tråden, men når mamma til kommer med et innlegg, da er folk stort sett hyggelige? 

Anonymkode: 3a386...e04

Kan du holde deg til tema og ikke bedrive brukerdebatt? 

Anonymkode: f4f59...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (10 minutter siden):

Poenget er at foreldrevettreglene i idretten sier tydelig at barn trenger og vil at foreldrene skal være der. Dette er ikke basert på en enkelt ungdom eller en familie. 

Men hi har ikke mulighet! Hva sier foreldrevettreglene om det tro. At da bør ikke foreldre sende barn på trening selv om de kan ved andres hjep?

Anonymkode: c1dc7...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Kan du holde deg til tema og ikke bedrive brukerdebatt? 

Anonymkode: f4f59...9a2

Ja, jeg har jo sagt dette hele veien.

Anonymkode: 3a386...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg har jo sagt dette hele veien.

Anonymkode: 3a386...e04

Du har sagt at hi kan kjøre selv. Altså på tross av at hele tråden handler om at hi ikke kan/vil det. 

Anonymkode: f4f59...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du har sagt at hi kan kjøre selv. Altså på tross av at hele tråden handler om at hi ikke kan/vil det. 

Anonymkode: f4f59...9a2

Nei.

Og dette blir mitt siste svar til deg og den andre som kun vil kverulere. 

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Anonymkode: b46fa...8c0

Dere ødelegger trådene.

Anonymkode: 3a386...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Men hi har ikke mulighet! Hva sier foreldrevettreglene om det tro. At da bør ikke foreldre sende barn på trening selv om de kan ved andres hjep?

Anonymkode: c1dc7...3e7

Hi skriver hun ikke har behov for bil. Det har hun hvis hun skal følge opp barnet sitt. Det er det som er poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Akkurat det handler jo kun om din egen evne til å planlegge, ikke om hvorvidt kjøring er stress eller ikke. Kanskje du ikke en gang burde ha kjørt bil. Da kunne du latt HI kjøre, så hadde ungene kommet seg trygt på trening og kamp. 

Anonymkode: 3a386...e04

Jo ⬆️⬆️

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Nei.

Og dette blir mitt siste svar til deg og den andre som kun vil kverulere. 

Dere ødelegger trådene.

Anonymkode: 3a386...e04

 

Anonymkode: f4f59...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt blir det ekstra stress for naboen å alltid skulle ta hensyn til at ditt barn skal være med. Innimellom trenger man å gjøre andre ærend på veien, man har det travelt og må vente på det ekstra barnet. Betaling eller ei, det blir et ekstra irritasjonsmoment, som jeg ikke ville lagt på barnet mitt hadde jeg vært deg.

Tar jeg med ditt barn, forventer jeg at du tar med mitt like mye. Det er stor forskjell på å kjøre halvparten av tiden og å måtte kjøre hele tiden.

Anonymkode: 179e1...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at det å stille opp på kampene er det viktigste for barnet.

At foreldrene overværer hver eneste trening er mindre sunt enn usunt. 

Anonymkode: 3a386...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Jo ⬆️⬆️

 

Anonymkode: f4f59...9a2

Jeg svarer HI og er ikke pålagt å drive voksenopplæring på si. Se om noen andre gidder å forklare deg, de fleste forstod nok fint hva jeg sa.

Anonymkode: 3a386...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg svarer HI og er ikke pålagt å drive voksenopplæring på si. Se om noen andre gidder å forklare deg, de fleste forstod nok fint hva jeg sa.

Anonymkode: 3a386...e04

Du svarte at hi kunne kjøre selv. Det står sort på hvitt, og ingen bortforklaringer endrer det. 

Anonymkode: f4f59...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (28 minutter siden):

Hi skriver hun ikke har behov for bil. Det har hun hvis hun skal følge opp barnet sitt. Det er det som er poenget.

Du mener å følge opp barnet sitt på trening to ettermiddager i uka. Hun tar ansvar så datteren kommer seg på trening. Hun kan være en fullt ut dugelig mor utenom dette, så jeg tenker ikke noen skal kritisere henne for at hun ikke kan følge opp datteren noen få timer i uken. Hun kan nok helt sikkert også komme seg på kamp ibant. Jeg tror du må medgi at ingen av oss strekker 100% på absolutt alle måter. Så når vi har en utfordring så syns jeg andre mødre må slutte å være katasroferomantikere, og heller hjelpe til med å se løsninger og å oppmuntre isteden for det motsatte.

Det ville vært ansvarsløst på flere måter å kjøpe bil for å bruke to ganger i uka.

Anonymkode: c1dc7...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Du mener å følge opp barnet sitt på trening to ettermiddager i uka. Hun tar ansvar så datteren kommer seg på trening. Hun kan være en fullt ut dugelig mor utenom dette, så jeg tenker ikke noen skal kritisere henne for at hun ikke kan følge opp datteren noen få timer i uken. Hun kan nok helt sikkert også komme seg på kamp ibant. Jeg tror du må medgi at ingen av oss strekker 100% på absolutt alle måter. Så når vi har en utfordring så syns jeg andre mødre må slutte å være katasroferomantikere, og heller hjelpe til med å se løsninger og å oppmuntre isteden for det motsatte.

Det ville vært ansvarsløst på flere måter å kjøpe bil for å bruke to ganger i uka.

Anonymkode: c1dc7...3e7

Nå tenker jeg at hi kan velge å svare eller ikke å svare siden det var henne jeg spurte i første omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Jeg svarer HI og er ikke pålagt å drive voksenopplæring på si. Se om noen andre gidder å forklare deg, de fleste forstod nok fint hva jeg sa.

Anonymkode: 3a386...e04

Du svarte meg, at jeg ikke burde kjøre, men heller la HI kjøre barna. 

Hva mente du med det? Tenkte du at jeg skulle låne bort bilen min? 

Anonymkode: 7adc5...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Du svarte meg, at jeg ikke burde kjøre, men heller la HI kjøre barna. 

Hva mente du med det? Tenkte du at jeg skulle låne bort bilen min? 

Anonymkode: 7adc5...afe

👍🏻 Jepp.

Anonymkode: 3a386...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (38 minutter siden):

Nå tenker jeg at hi kan velge å svare eller ikke å svare siden det var henne jeg spurte i første omgang.

😂

Anonymkode: 3a386...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

👍🏻 Jepp.

Anonymkode: 3a386...e04

😂😂 Artig skrue du. Så jeg skal låne bort min bil på fast basis fordi noen velger å ikke ha bil. 

Så du tenker at HI får bedre tid til å kjøre på trening, når hun og to barn står klare på trappa for å ta over min bil. Eller tenker du at hun skal kjøre meg på jobb, for så å ha bilen hele dagen frem til trening? 

Anonymkode: 7adc5...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres stress ut og med at plutselig om vi skal handle eller tar barnet med til en kjapp tur innom take away og spise etter trening. Så vil jeg helst slippe å drasse med meg noen andres barn. Uansett om jeg så fikk betalt 100kr ver gang hadde det ikke målt det opp at jeg skal ha plikt for at et annet barn skal komme seg bort til trening. 

Anonymkode: 663a5...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

😂😂 Artig skrue du. Så jeg skal låne bort min bil på fast basis fordi noen velger å ikke ha bil. 

Så du tenker at HI får bedre tid til å kjøre på trening, når hun og to barn står klare på trappa for å ta over min bil. Eller tenker du at hun skal kjøre meg på jobb, for så å ha bilen hele dagen frem til trening? 

Anonymkode: 7adc5...afe

Jeg tror ikke at evnen til å tenke lenger enn nesa rekker er til stede. Faktisk. 

Anonymkode: f4f59...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...