Gå til innhold

Dere som ikke har bil, men som har behov for kjøring iblant


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Neivel. Hva er hi sitt problem da?

Anonymkode: f4f59...9a2

HI sitt problem er at hun velger å ikke ha bil, selv om hun trenger bil på fast basis opptil flere ganger pr uke. HI ønsker å stole på velvillighet i nabolaget. 

Anonymkode: 8f1b4...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

HI sitt problem er at hun velger å ikke ha bil, selv om hun trenger bil på fast basis opptil flere ganger pr uke. HI ønsker å stole på velvillighet i nabolaget. 

Anonymkode: 8f1b4...76e

Nope.

Her er man tydeligvis bare ute etter å svare som drittsekker, så HI burde spørre et annet sted. Jeg ville forhørt meg med noen av de andre foreldrene. 

Anonymkode: 3a386...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi er ett skikkelig sjarmtroll ser jeg. Tipper naboene står i kø for å hjelpe henne ut 😅

Anonymkode: a78ef...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Nå må du lese litt selv her, ikke bare forlange at andre skal mate deg med teskje!

Anonymkode: 3a386...e04

Jeg beklager, jeg er sikkert treig. Hi sitt problem er at hun ikke har bil, og ditt råd er at hi skal kjøre selv. Det er her jeg faller av lasset. 
 

Vet du ikke selv hva du mener siden du nekter å forklare?

Anonymkode: f4f59...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nope.

Her er man tydeligvis bare ute etter å svare som drittsekker, så HI burde spørre et annet sted. Jeg ville forhørt meg med noen av de andre foreldrene. 

Anonymkode: 3a386...e04

Selvsagt må hun ev forhøre seg blant de andre foreldrene, verken trener eller noen her inne kan hjelpe henne. Men i følge deg i et annet svar så kan jo dette løses ved at hi kjører selv… Altså finnes det ikke noe problem. 

Anonymkode: f4f59...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Vet du ikke selv hva du mener siden du nekter å forklare?

Anonymkode: f4f59...9a2

Ja, jeg forstår.

Du demonstrerer hvor tungvint det er når noen hele tiden maser, fremfor å lese og forstå ting av seg selv.

Vel, det er ikke alle som ser på verken kjøring eller tid brukt sammen med unger som mas.

Anonymkode: 3a386...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi; du er helt klart i behov av bil med tanke på barnet ditt. Samkjøring er fint, men penger veier ikke opp for å bli bundet opp. For min del hadde ikke pengene betydd noe her. Vi har våre beste samtaler i bilen og jeg hadde savnet dem stort hvis vi alltid hadde med andre barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Akkurat, så enkelt kan det gjøres. 

Anonymkode: 3a386...e04

Så enkelt at jeg må slutte å jobbe fordi jeg skal rekke å ta med meg andre sine barn? 

 

Anonymkode: 7adc5...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Ja, jeg forstår.

Du demonstrerer hvor tungvint det er når noen hele tiden maser, fremfor å lese og forstå ting av seg selv.

Vel, det er ikke alle som ser på verken kjøring eller tid brukt sammen med unger som mas.

Anonymkode: 3a386...e04

Nå vaser du fælt. Har du mistet tråden i hva hi handler om. Ditt forslag er at hi skal kjøre selv når utfordringen hennes er at hun ikke har bil og dermed ikke KAN kjøre. 
 

Det er ingen som antyder at man ikke liker å være sammen med ungene sine, så det er rett og slett en stråmann. 
 

Alt for å slippe å innrømme at du har rotet deg inn i en argumentasjon som ikke omhandler hi i det hele. 

Anonymkode: f4f59...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det finnes noen gode løsninger på dette. Jeg tar mer enn gjerne med meg andre barn når de trenger det, og det passer for meg, men hadde ikke ønsket å gjøre det på fast basis. Hva hvis mitt eget barn er sykt, da må vi sørge for det andre barnet? Eller hvis mitt barn er skadet, hvordan skal da det andre barnet komme seg på trening? Hvis vi skal innom butikken på vei hjem, må jeg da ha med det andre barnet? For meg ville ikke betaling kompensert for den ekstra oppgaven. 
 

Som foreldretrener ville jeg blitt veldig oppgitt over å bli spurt om å løse et sånt problem. Jeg har fiksa «fadderfamilie» til den somaliske moren som ikke har lappen og bil, og jeg har henta datteren til ham som mista lappen i noen mnd, men jeg bruker allerede fire-fem kvelder i uka på laget pluss diverse organisering, og ser ikke at det er mitt ansvar å sørge for at alle kommer seg til og fra. Kanskje jeg hadde foreslått at HI kunne utarbeide et opplegg som gjør at alle ungene i nabolaget kommer seg til og fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (55 minutter siden):

For min del hadde ikke pengene betydd noe her. Vi har våre beste samtaler i bilen og jeg hadde savnet dem stort hvis vi alltid hadde med andre barn. 

Endelig noen med en virkelig god grunn :) 

Anonymkode: 3a386...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her.

Har ikke orket å lese alt, ble for mye tull og avsporinger. 

Snakke med treneren er bare fordi treneren bor 4 hus unna. Hvis alternativet er at barnet mitt slutter så er det noe treneren setter himmel og jord i bevegelse for å unngå.

Ingen må kjøre omvei. Alle bor i samme nabolag. Barnet mitt må i så fall møte opp i gårdsplassen deres til gitt tid. Kommer mitt barn for sent så kjører de uten barnet, såklart. Er vennen syk eller ikke skal på trening så blir det ikke trening på min heller. 

Var heller ikke snakk om at én forelder skal ha ansvar. Var snakk om å betale den som kan.

Jeg la ut en melding i gruppa i går, fikk mange svar. Vi ble enige om 100 kr per tur/retur. De som har plass til en ekstra skriver i gruppa, og den mitt barn sitter på med (ulik fra gang til gang) får vippet 100 kr. Var mange som skrev at de har plass. Økonomi i dag er vanskelig for mange, 100 kr her og 100 kr der er mye for mange.

Det er snakk om 2 ettermiddager i uka. Iblant 3, men stort sett er kampene på samme dag som trening slik at kamp erstatter trening. 

Kan såklart få barnet mitt over på et annet lag med mulighet for å sykle, men ikke aktuelt enda. 

Dere skjønner, folk er ikke idioter i virkeligheten selv om de er det på forum 🙂 aldri vært noe problem med samkjøring, så hvorfor skulle det være problem med kjøring mot betaling?

Jeg skriver at jeg ikke trenger bil. Hadde jeg skrevet at jeg har mistet lappen pga sykdom hadde pipa fått en annen lyd. Raringer. 

Anonymkode: add65...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

HI her.

Har ikke orket å lese alt, ble for mye tull og avsporinger. 

Snakke med treneren er bare fordi treneren bor 4 hus unna. Hvis alternativet er at barnet mitt slutter så er det noe treneren setter himmel og jord i bevegelse for å unngå.

Ingen må kjøre omvei. Alle bor i samme nabolag. Barnet mitt må i så fall møte opp i gårdsplassen deres til gitt tid. Kommer mitt barn for sent så kjører de uten barnet, såklart. Er vennen syk eller ikke skal på trening så blir det ikke trening på min heller. 

Var heller ikke snakk om at én forelder skal ha ansvar. Var snakk om å betale den som kan.

Jeg la ut en melding i gruppa i går, fikk mange svar. Vi ble enige om 100 kr per tur/retur. De som har plass til en ekstra skriver i gruppa, og den mitt barn sitter på med (ulik fra gang til gang) får vippet 100 kr. Var mange som skrev at de har plass. Økonomi i dag er vanskelig for mange, 100 kr her og 100 kr der er mye for mange.

Det er snakk om 2 ettermiddager i uka. Iblant 3, men stort sett er kampene på samme dag som trening slik at kamp erstatter trening. 

Kan såklart få barnet mitt over på et annet lag med mulighet for å sykle, men ikke aktuelt enda. 

Dere skjønner, folk er ikke idioter i virkeligheten selv om de er det på forum 🙂 aldri vært noe problem med samkjøring, så hvorfor skulle det være problem med kjøring mot betaling?

Jeg skriver at jeg ikke trenger bil. Hadde jeg skrevet at jeg har mistet lappen pga sykdom hadde pipa fått en annen lyd. Raringer. 

Anonymkode: add65...e0e

Hva med at du aldri får sett barnet ditt trene eller i kamp? Det må da være verdi i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Bilen min streiker, og siden det er motoren blir det for dyrt å reparere. Har bestemt meg for å være uten bil nå, siden jeg ikke har daglig behov for bil. 

Eneste gangen jeg trenger bil er storhandling, men det fikser jeg med ODA. 

Problemet mitt er barnet mitt som har trening mandager og onsdager. Bussen samsvarer ikke med treningstidene, og skal hun vente på neste buss er hun ikke hjemme før sent (skole dagen etter, hun er bare 10 år gammel).

Nå startet sesongen og kamper begynner allerede neste uke. Dvs en kjøring til.

Hva gjør dere andre, mener da dere som IKKE har mulighet for buss/tog. Unødvendig å svare at "vi nruker kollektivt, eller barnet sykler".

Lager dere avtale med andre foreldre? Hvordan løse dette? Betale de per kjøring?

Tar imot tips!

Anonymkode: add65...e0e

Du må finne en måte å forklare problemet på så det når de andre foreldre. Via en gruppe eller via trener. Jeg er sikker på at en eller to foreldre kan og vil dele på denne oppgaven. Du bør skrive noe om at du forstår hvis noe kommer i veien en dag, og at du da håper du kan ha  mulighet til å spørre en av de andre. Du bør tilby litt betaling, og også at du kan gjengjelde tjenesten på en eller flere måter. Jeg har aldri erfart at andre foreldre er så vanskelige som noen i denne tråden, så du bør forfatte en felles forespørsel hvor du tilbyr deg å gjøre noe tilbake.

Anonymkode: c1dc7...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du må finne en måte å forklare problemet på så det når de andre foreldre. Via en gruppe eller via trener. Jeg er sikker på at en eller to foreldre kan og vil dele på denne oppgaven. Du bør skrive noe om at du forstår hvis noe kommer i veien en dag, og at du da håper du kan ha  mulighet til å spørre en av de andre. Du bør tilby litt betaling, og også at du kan gjengjelde tjenesten på en eller flere måter. Jeg har aldri erfart at andre foreldre er så vanskelige som noen i denne tråden, så du bør forfatte en felles forespørsel hvor du tilbyr deg å gjøre noe tilbake.

Anonymkode: c1dc7...3e7

Du hadde svart uten at jeg så det, og at du fikk flere svar i gruppa. Det var fint.

Anonymkode: c1dc7...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (5 minutter siden):

Hva med at du aldri får sett barnet ditt trene eller i kamp? Det må da være verdi i det?

Er det om å gjøre og finne på flest mulig problemer her, og når de praktiske problemene løser seg, så vil du gå på samvittighet hennes?

Anonymkode: c1dc7...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Økonomi i dag er vanskelig for mange, 100 kr her og 100 kr der er mye for mange.

Akkurat :) 

Anonymkode: 3a386...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Er det om å gjøre og finne på flest mulig problemer her, og når de praktiske problemene løser seg, så vil du gå på samvittighet hennes?

Anonymkode: c1dc7...3e7

Vel… dette handler om prioriteringer. For mange er det å være tilstede like viktig som logistikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Akkurat det handler jo kun om din egen evne til å planlegge, ikke om hvorvidt kjøring er stress eller ikke. Kanskje du ikke en gang burde ha kjørt bil. Da kunne du latt HI kjøre, så hadde ungene kommet seg trygt på trening og kamp. 

Anonymkode: 3a386...e04

Dagens dummeste kommentar. Helt utrolig hva enkelte får lirt av seg.

Anonymkode: b46fa...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

HI her.

Har ikke orket å lese alt, ble for mye tull og avsporinger. 

Snakke med treneren er bare fordi treneren bor 4 hus unna. Hvis alternativet er at barnet mitt slutter så er det noe treneren setter himmel og jord i bevegelse for å unngå.

Ingen må kjøre omvei. Alle bor i samme nabolag. Barnet mitt må i så fall møte opp i gårdsplassen deres til gitt tid. Kommer mitt barn for sent så kjører de uten barnet, såklart. Er vennen syk eller ikke skal på trening så blir det ikke trening på min heller. 

Var heller ikke snakk om at én forelder skal ha ansvar. Var snakk om å betale den som kan.

Jeg la ut en melding i gruppa i går, fikk mange svar. Vi ble enige om 100 kr per tur/retur. De som har plass til en ekstra skriver i gruppa, og den mitt barn sitter på med (ulik fra gang til gang) får vippet 100 kr. Var mange som skrev at de har plass. Økonomi i dag er vanskelig for mange, 100 kr her og 100 kr der er mye for mange.

Det er snakk om 2 ettermiddager i uka. Iblant 3, men stort sett er kampene på samme dag som trening slik at kamp erstatter trening. 

Kan såklart få barnet mitt over på et annet lag med mulighet for å sykle, men ikke aktuelt enda. 

Dere skjønner, folk er ikke idioter i virkeligheten selv om de er det på forum 🙂 aldri vært noe problem med samkjøring, så hvorfor skulle det være problem med kjøring mot betaling?

Jeg skriver at jeg ikke trenger bil. Hadde jeg skrevet at jeg har mistet lappen pga sykdom hadde pipa fått en annen lyd. Raringer. 

Anonymkode: add65...e0e

Men da ordnet det seg jo bra. Det er jo litt rart at du ikke kom på dette av deg selv før du skrev innlegget, da. 

Anonymkode: f4f59...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (7 minutter siden):

Vel… dette handler om prioriteringer. For mange er det å være tilstede like viktig som logistikken. 

Men tydligvis ikke for hi, så det var en unødvendig kommentar. 
 

Hun kan sikkert få sitte på med noen til kamp selv også, om det er ønskelig. Folk er stort sett hyggelige, vet du. 

Anonymkode: f4f59...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

HI her.

Har ikke orket å lese alt, ble for mye tull og avsporinger. 

Snakke med treneren er bare fordi treneren bor 4 hus unna. Hvis alternativet er at barnet mitt slutter så er det noe treneren setter himmel og jord i bevegelse for å unngå.

Ingen må kjøre omvei. Alle bor i samme nabolag. Barnet mitt må i så fall møte opp i gårdsplassen deres til gitt tid. Kommer mitt barn for sent så kjører de uten barnet, såklart. Er vennen syk eller ikke skal på trening så blir det ikke trening på min heller. 

Var heller ikke snakk om at én forelder skal ha ansvar. Var snakk om å betale den som kan.

Jeg la ut en melding i gruppa i går, fikk mange svar. Vi ble enige om 100 kr per tur/retur. De som har plass til en ekstra skriver i gruppa, og den mitt barn sitter på med (ulik fra gang til gang) får vippet 100 kr. Var mange som skrev at de har plass. Økonomi i dag er vanskelig for mange, 100 kr her og 100 kr der er mye for mange.

Det er snakk om 2 ettermiddager i uka. Iblant 3, men stort sett er kampene på samme dag som trening slik at kamp erstatter trening. 

Kan såklart få barnet mitt over på et annet lag med mulighet for å sykle, men ikke aktuelt enda. 

Dere skjønner, folk er ikke idioter i virkeligheten selv om de er det på forum 🙂 aldri vært noe problem med samkjøring, så hvorfor skulle det være problem med kjøring mot betaling?

Jeg skriver at jeg ikke trenger bil. Hadde jeg skrevet at jeg har mistet lappen pga sykdom hadde pipa fått en annen lyd. Raringer. 

Anonymkode: add65...e0e

Bra det løste seg. Det du skriver med at barnet møter opp og får sitte på med den som kjører og at du betaler er en grei løsning. Det folk har svar deg her er at de ikke ønsker den ekstra forpliktelsen ved å ha en fast avtale om å frakte et annet barn flere ganger i uken. Ettersom dere ikke har bil, vil du da ikke kunne kjøre selv om det andre barnet ble sykt. Jeg kjenner en familie som har en slik forpliktelse og de hater det. Selv om eget barn er sykt eller ikke kan komme på trening av andre årsaker føler de seg forpliktet til å stresse hjem fra jobb for å kjøre og hente det andre barnet. Ved at barnet ditt bare møter opp på plassen og får kjøre med den som kjører, fjerner jo dette punket nesten helt. Jeg tipper svarene du fikk her om at folk ikke ønsker forpliktelsen, er det de andre foreldre i nabolaget ditt hadde tenkt også, men kanskje ikke sagt. De fleste har en travel hverdag og utfordrende logistikk og da vil det å ha fullt ansvar for et annet barn være en ekstra belastning og begrensning som de fleste ikke ønsker. 

Det er klart at det er forskjell på om nabolaget trår til fordi noen har blitt syk og for noen som velger å ikke ha bil selv om man trenger bil og har mulighet til å ha bil (og jo, man trenger bil om man er avhengig av velvilligheten til andre). Jeg har en bekjent som velger fritt det hun ønsker og forventer at familie, venner og nabolag trår til for å få kabalen til å gå opp. Man blir mer velvillig om man forstår grunnen og om man ikke føler at noen velter egne vanlige forpliktelser over på andre. 

Anonymkode: 0e465...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

Vel… dette handler om prioriteringer. For mange er det å være tilstede like viktig som logistikken. 

Du vil ønske at hi skal føle seg utilstrekkelig, og at hun ikke er en like dedikert mor som lar være å gjøre det mange foreldre ønsker. Men jeg må minne deg på at dette barnet vil forstå at moren ikke har mulighet, og det kan også fint være at hun er en bedre mor enn mange, og også kan det være at hun har de viktigste og gode samtaler med barna uten at de kjører bil.

Anonymkode: c1dc7...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nope.

Her er man tydeligvis bare ute etter å svare som drittsekker, så HI burde spørre et annet sted. Jeg ville forhørt meg med noen av de andre foreldrene. 

Anonymkode: 3a386...e04

Du er bare ute etter på kverulere som vanlig, og jeg og flere her er desverre dumme nok til å bite på.

Anonymkode: b46fa...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du vil ønske at hi skal føle seg utilstrekkelig, og at hun ikke er en like dedikert mor som lar være å gjøre det mange foreldre ønsker. Men jeg må minne deg på at dette barnet vil forstå at moren ikke har mulighet, og det kan også fint være at hun er en bedre mor enn mange, og også kan det være at hun har de viktigste og gode samtaler med barna uten at de kjører bil.

Anonymkode: c1dc7...3e7

Vi har en mor på laget som aldri stiller på noe. Ungdommen blir kjørt av alle fordi alle tenker det ikke er ungdommens feil at foreldrene er som de er. I alle år har ungdommen ikke hatt en eneste foresatt som heier på tribunen og det er tydelig at ungdommen synes det er leit. Ungdommen har mange som heier, det gjør vi alle . Det er uansett trist å være det barnet og det er veldig synlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...