Gå til innhold

Dere som ikke har bil, men som har behov for kjøring iblant


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Se rundt deg.

Anonymkode: 3a386...e04

Har du lyst til å utdype dette? Jeg skjønner ikke hva du mener. 

Anonymkode: f4f59...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

 Jeg skjønner ikke hva du mener. 

Anonymkode: f4f59...9a2

Nei, det å skrike og skjelle ut andre, tar vel mesteparten av kapasiteten, ser den. 

Anonymkode: 3a386...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Nei, det å skrike og skjelle ut andre, tar vel mesteparten av kapasiteten, ser den. 

Anonymkode: 3a386...e04

Du snakker bare vås.

Anonymkode: b46fa...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjetter på at HI har dårlig råd. 

Jeg har alltid valgt å være på tilbudsiden når det gjelder kjøring til kamper (sønnen min går/sykler selv til trening, men kampene er lenger unna). 

På laget er en del som har foreldre uten bil, da legger jeg ut i Spond (app som laget bruker til kampene) at det er 3 ledige plasser i bilen, så får de som svarer først sitte på. 

Koser meg som sjåfør og liker å høre på hva de snakker om og er opptatt av. Kunne ikke falt meg inn å be om betaling eller tjeneste tilbake. 

Anonymkode: d5e2d...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker om det var snakk om 1-2 ganger fordi bilen er i verksted eller noe hadde vert mer i tilbuds. Men om det er snakk om vær gang og om mitt barn plutselig ble syk og ikke kan være med på kamp/trening så hadde jeg ikke hentet barnet til noen.. da det ikke er mitt plikt. Men jeg vil helst la være  å kjøre lenger en jeg må når jeg kjører mitt barn til fotball trening.

Anonymkode: 663a5...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Nei, det å skrike og skjelle ut andre, tar vel mesteparten av kapasiteten, ser den. 

Anonymkode: 3a386...e04

At det var??

Anonymkode: f4f59...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nei, og hvor skriver jeg det? Mange kjører hver gang det er trening. Mange samkjører. Men de som likevel kjører hver gang har sikkert ikke noe imot 300 kr per uke for å ha en ekstra unge i bilen. Hele laget bor i samme nabolag, de må ikke kjøre en meter ekstra. 

Snakker med treneren jeg 👍

Anonymkode: add65...e0e

Men  vi vil ikke ha en pålagt ekstra unge i bilen. Eller 300 kroner. Vi vil stå fritt til å ta ned hvem vi vil og når vi vil. Spesielt når du har den holdningen.

Anonymkode: afea8...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Nei, og hvor skriver jeg det? Mange kjører hver gang det er trening. Mange samkjører. Men de som likevel kjører hver gang har sikkert ikke noe imot 300 kr per uke for å ha en ekstra unge i bilen. Hele laget bor i samme nabolag, de må ikke kjøre en meter ekstra. 

Snakker med treneren jeg 👍

Anonymkode: add65...e0e

Snakk med treneren du. 

Men det å ha med et barn på fast basis kan faktisk være et lite stress moment.  Når jeg kjører barnet mitt til trening hender det at jeg har så knapt med tid at barnet må stå klar på trappen og hoppe inn i bilen for å rekke til tide. Skulle vi da plukket opp et barn til hadde det blitt enda mer stress.  

Enkelte dager må jeg få besteforeldre til å kjøre. Da ønsker jeg ikke å gi de merarbeid.  

Jeg hjelper mer enn gjerne om noen trenger hjelp innimellom, men å binde seg til noe fast ønsker jeg ikke.  

Anonymkode: 7adc5...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Snakk med treneren du. 

Men det å ha med et barn på fast basis kan faktisk være et lite stress moment.  Når jeg kjører barnet mitt til trening hender det at jeg har så knapt med tid at barnet må stå klar på trappen og hoppe inn i bilen for å rekke til tide. Skulle vi da plukket opp et barn til hadde det blitt enda mer stress.  

Enkelte dager må jeg få besteforeldre til å kjøre. Da ønsker jeg ikke å gi de merarbeid.  

Jeg hjelper mer enn gjerne om noen trenger hjelp innimellom, men å binde seg til noe fast ønsker jeg ikke.  

Anonymkode: 7adc5...afe

Hva kan treneren bidra med? Det må da holde at de gir av sin tid for å trene barna om de ikke skal måtte engasjere seg i hvordan man kommer seg på trening. 

Anonymkode: f4f59...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å trenge bil 3-4 dager i uken for å kjøre barn på fritidsaktiviteter er ikke å trenge bil "av og til". Det er på trenge bil ganske mye synes jeg.

Jeg trenger bil av og til, når større ting skal handles, når jeg skal besøke familie 4 timer unna osv.

Så jeg legger av 500 kr i måneden så jeg kan leie bil eller kjøre taxi de få gangene jeg trenger det.

Men jeg trenger ikke bil i hverdagen.

Sånn har en venninne uten bil det, men du er jo ikke i den kategorien i det hele tatt. Du trenger bil i hverdagslogistikken din hver uke du...

Anonymkode: 34bd0...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du ønsker ikke å bruke penger på bil fordi du ikke har daglig behov for bil…..jenta de trener og har kamper 3-4 ganger i uka, det er nesten hver dag….da har du bruk for bil. 

Anonymkode: f6bfa...df3

Dette!!

Du TRENGER jo faktisk bil!!

Folk som forventer at andre skal ordne opp for seg hele tiden, irriterer meg!!

Anonymkode: dd82f...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ikke si at du ikke har behov for bil når du har forpliktelser 2-3 ganger i uken. 
 

Jeg deltar gjerne i planlagte samkjøringer, men må ha friheten det er å kunne sende en melding om andre kan kjøre om det ikke passer. Å skulle ha ansvar for å ha en ekstra unge med uten mulighet til å kunne avlyse/ bytte hadde ikke vært aktuelt her. 300 kr pr uke veier ikke opp for ulempen det er ved å binde seg opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det er helt uaktuelt. De kjører barnet sitt hver trening uansett. Det er ingen ekstra jobb for de. Men jeg skal være nabolaget leksehjelp og kokk? Nei takk, har flere egne barn som kommer langt før nabounger.

Betaler gladelig 100 kr per trening til den som har plass til ungen min. 

Anonymkode: add65...e0e

Hvorfor leier du ikke feks Hyre de gangene treningene er? Å snylte på andre er aldri kjekt. Og selv om de fleste vil svare ja tenker de nok argh inni seg. Og hvorfor snakke med treneren? Hva har han med dette å gjøre?

Anonymkode: 105fe...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har heller ikke bil, men jeg må si det hadde sittet langt inne å be andre om å frakte barna mine til og fra trening flere ganger i uka.  Særlig når jeg ikke hadde hatt mulighet til å gjøre gjenytelse. 

For veldig mange er det gjerne tida og logistikken det skorter på, ikke at de trenger penger (selv om noen sikkert vil gå med på en slik avtale også). 

Vi har bosatt oss slik at vi klarer oss med kollektivt eller taxi en sjelden gang. Det er et poeng for meg å aldri spørre om hjelp til å komme oss til og fra. Hvis noen spør om vi vil sitte på til f. eks en avsidesliggende bursdagsfeiring, kan vi takke ja, men da tar vi gjerne med oss barna deres på tog eller buss neste gang det er noe. 

Vi bor heldigvis sånn til at det er mulig å leve uten bil uten at vi må droppe å delta på ting. Det høres kanskje ut som om du ikke bor et sted hvor et slikt liv er mulig, og da må du ta konsekvensene av det. 

Skaffe deg tilgang på bil eller droppe fritidsaktiviteter som krever at noen andre må kjøre barna dine. 

Anonymkode: 00f52...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Men det å ha med et barn på fast basis kan faktisk være et lite stressmoment.  Når jeg kjører barnet mitt til trening hender det at jeg har så knapt med tid at barnet må stå klar på trappen og hoppe inn i bilen for å rekke til tide. Skulle vi da plukket opp et barn til hadde det blitt enda mer stress.  

Akkurat det handler jo kun om din egen evne til å planlegge, ikke om hvorvidt kjøring er stress eller ikke. Kanskje du ikke en gang burde ha kjørt bil. Da kunne du latt HI kjøre, så hadde ungene kommet seg trygt på trening og kamp. 

Anonymkode: 3a386...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Akkurat det handler jo kun om din egen evne til å planlegge, ikke om hvorvidt kjøring er stress eller ikke. Kanskje du ikke en gang burde ha kjørt bil. Da kunne du latt HI kjøre, så hadde ungene kommet seg trygt på trening og kamp. 

Anonymkode: 3a386...e04

Hva mener du med at HI skal kjøre? Hun har jo ikke bil. 

Jeg får dessverre ikke gjort så mye med arbeidstiden min. Så når mitt barns aktivitet begynner såpass tidlig, rekker jeg ikke annet enn å hente han og kjøre videre på trening.  Ikke noe problem med kjøringen min, hadde jeg kjørt fort ville jeg jo hatt litt bedre tid. Men jeg kjøre aldri spesielt fort. 

Eller tenker du at HI skal låne min bil hele den dagen? Kjøre meg på jobb, for å ha bilen min til å kjøre ungene på trening. Så hente meg på jobb ( som jeg da har vært ferdig på en stund ). 

Tenker jeg velger å beholde min bil, og å kjøre mitt barn. 

Anonymkode: 7adc5...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Akkurat det handler jo kun om din egen evne til å planlegge, ikke om hvorvidt kjøring er stress eller ikke. Kanskje du ikke en gang burde ha kjørt bil. Da kunne du latt HI kjøre, så hadde ungene kommet seg trygt på trening og kamp. 

Anonymkode: 3a386...e04

Det kommer vel mer an på arbeids- og treningstimer? Om man ikke skulle kjøre når man har liten tid, er det nok mange som måtte la bilen stå.
 

La hi kjøre? Hele problemet her er jo at hi ikke har bil…

Anonymkode: f4f59...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det ikke er det du spør om, men det oppleves som om det må bli sagt: Vi er veldig mange som ikke trenger bil til noe annet enn å kjøre ungene. Det er ikke noe unikt i å ikke trenge bil til jobb eller handling. Men 3-4-5 ganger i uken fast på trening eller kamp er en for stor «post» å legge på andre, derfor må dessverre bil prioriteres selv om det hadde vært deilig å bruke pengene på noe annet. 

Kanskje du skal høre om det er flere rundt deg som egentlig kunne tenke seg å spare penger på å droppe bil, og at heller flere skal gå sammen om en elbil på kollektiv? 
 

Anonymkode: c3d33...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Akkurat det handler jo kun om din egen evne til å planlegge, ikke om hvorvidt kjøring er stress eller ikke. Kanskje du ikke en gang burde ha kjørt bil. Da kunne du latt HI kjøre, så hadde ungene kommet seg trygt på trening og kamp. 

Anonymkode: 3a386...e04

Mitt barn trener fra 16 til 18 to ganger i uka, det er mange som ikke er hjemme fra jobb til det altså.

Men jeg er det, så jeg tar med et nabobarn i bilen og kjører til hver gang, også henter de hver gang. 

Men det er jo et problem om mitt barn f.eks er syk, da kommer ikke nabobarnet seg på trening og jeg får dårlig samvittighet. Så jeg har faktisk kjørt det barnet noen ganger selv om mitt ikke skal på trening 

Anonymkode: 34bd0...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hva mener du med at HI skal kjøre? Hun har jo ikke bil. 

Anonymkode: 7adc5...afe

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

La hi kjøre? Hele problemet her er jo at hi ikke har bil…

Anonymkode: f4f59...9a2

🙄

Anonymkode: 3a386...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Mitt barn trener fra 16 til 18 to ganger i uka, det er mange som ikke er hjemme fra jobb til det altså.

Men jeg er det, så jeg tar med et nabobarn i bilen og kjører til hver gang, også henter de hver gang. 

Men det er jo et problem om mitt barn f.eks er syk, da kommer ikke nabobarnet seg på trening og jeg får dårlig samvittighet. Så jeg har faktisk kjørt det barnet noen ganger selv om mitt ikke skal på trening 

Anonymkode: 34bd0...332

Akkurat, så enkelt kan det gjøres. 

Anonymkode: 3a386...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

🙄

Anonymkode: 3a386...e04

Men hva mener du? Hele tråden er pga at hi ikke kan kjøre. 

Anonymkode: f4f59...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Men hva mener du? Hele tråden er pga at hi ikke kan kjøre. 

Anonymkode: f4f59...9a2

Det stemmer ikke.

Anonymkode: 3a386...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det stemmer ikke.

Anonymkode: 3a386...e04

Neivel. Hva er hi sitt problem da?

Anonymkode: f4f59...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Neivel. Hva er hi sitt problem da?

Anonymkode: f4f59...9a2

Nå må du lese litt selv her, ikke bare forlange at andre skal mate deg med teskje!

Anonymkode: 3a386...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...