Gå til innhold

Julekalender 2023?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kira skrev (5 minutter siden):

@jooooooda blir du med på tur?

Jaaaaaaaaaada det er klart jeg blir med! Så hyggelig å bli tenkt på!

Desember kom like fort som julen på kjærringa her, så jeg har ikke lest julekalender før nå. Betyr det kanskje at jeg fortsatt er litt glemsk? Lurer litt på om jeg fortsatt merker noe til det alkoholutløste deliret jeg fikk av forrige julekalender??? Skitt au, nå skal vi jo uansett drikke så mye portvin at vettet forsvinner og barnet kaster kjærringa ut med badevannet. (Kanskje det er derfor julekvelden kommer så fort på kjerringa, siden hun ble kastet ut med badevannet?)

Nå har jeg lest gjennom noen sider med kalender informasjon, men husken min er ikke så god som den en gang var (har jeg husket å si det?) Var det sånn at vi skulle ta en båt til England for å grave et hull? Jeg skal se om jeg finner noen spader, så vi kan grave oss ned i tide og utide. Jeg kan ikke ta med meg så mange, for jeg må komme til fots, jeg husker nemlig ikke hvor jeg parkerte hverken bilen eller liften. (var det foresten jeg som parkerte liften? Jeg husker ikke det heller)

Hva annet trenger vi? Jeg ser dere allerede har med sebratruser, hyllebærsaft og portvin, det er jo tross alt det viktigste!

Ellers tror jeg kanskje at julehufsa blir årets nyord, med mindre vi kommer på noe enda mer kreativt før vi graver hull i England. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er flere måter du kan bruke kniplingene på i nærkant, stort sett bare fantasien som stopper.

Er de små og ordentlig stivet, så kan de treffe hard om du kaster dem som om de var frisbee'er. Ikke minst er overraskelsesmomentet der veldig bra - hvem forventer stivede kniplinger som våpen? Ikke tar de plass, de gir inntrykk av å være uskyldig - men et par slike mot øynene. Ekstra stiving så kan de nok brukes som stikkvåpen også mot sårbare parter av kroppen.

Har du store nok bildekniplinger, da kan de kastes over fienden som en not, eller brukes som snublenot (trenger ikke være stivet!).

Lange og stivede kan fint brukes som pisker.

Du kan bruke dem som avledning, la motstanderen tro den har fått tak på deg, mens han egentlig har fått en haug med ubrukelige kniplinger i neven, glipper taket, og du står fritt til å sparke, bruke kne mot edlere deler, eller få tak i spaden.

Er du heldig å få motstanderen med ryggen til deg et øyeblikk kan du kjapt kaste en lengre knipling rundt halsen hans - her funker begge deler, de har litt ulike fordeler. De ustivede kan være lettere å stramme raskere, mens de stivede vil fungere mer avskrekkende fordi de nok gjør mer vondt (kan der være en fordel med mye løse tråder eller lignende som er stivet inn).

Egentlig veldig anvendelige, ikke bare i nærkamp, men for å unngå nærkamp. Dyppet i litt gjørme eller pepperkakedeig kan de kamufleres og spennes over en sti - ypperlig snubletråd! Da kan andre ligge klar oppi trærne og slenge ned store kniplinger på offeret, før resten stormer frem fra bak busker og trærne og bruker de lange remsene til å svinebinde offeret (bare pass på at man ikke snubler selv i den kamuflerte snublekniplingen!).

Og om alt skulle ta en helt annen vendig etterhvert - så kan jo et par pene kniplinger kjapt gjøre at man virker uskyldig og lettere kan infiltrere fienden som er helt uvitende om kniplingsbanden. I en knipe kan man nok distrahere fienden med en form for haremsdans hvor man kun er dekket av kniplinger (som igjen kan sette fienden i en sårbar situasjon for små, stivede frisbeekniplinger o.l.).

Skulle det bli en lykkelig slutt, ja, da er man jo på toppen av alt også forberedt på bryllup...

Kniplinger er undervurderte i dagens samfunn! Heldigvis for oss, tror jeg, for da har vi overraskelsesmomentet på vår side...

Anonymkode: 77639...ba6

Du burde vært i spesialstyrkene. Jeg er imponert over oppfinnsomhet i knipling som nærstridsmiddel.

Skrevet
jooooooda skrev (19 minutter siden):

Jaaaaaaaaaada det er klart jeg blir med! Så hyggelig å bli tenkt på!

Desember kom like fort som julen på kjærringa her, så jeg har ikke lest julekalender før nå. Betyr det kanskje at jeg fortsatt er litt glemsk? Lurer litt på om jeg fortsatt merker noe til det alkoholutløste deliret jeg fikk av forrige julekalender??? Skitt au, nå skal vi jo uansett drikke så mye portvin at vettet forsvinner og barnet kaster kjærringa ut med badevannet. (Kanskje det er derfor julekvelden kommer så fort på kjerringa, siden hun ble kastet ut med badevannet?)

Nå har jeg lest gjennom noen sider med kalender informasjon, men husken min er ikke så god som den en gang var (har jeg husket å si det?) Var det sånn at vi skulle ta en båt til England for å grave et hull? Jeg skal se om jeg finner noen spader, så vi kan grave oss ned i tide og utide. Jeg kan ikke ta med meg så mange, for jeg må komme til fots, jeg husker nemlig ikke hvor jeg parkerte hverken bilen eller liften. (var det foresten jeg som parkerte liften? Jeg husker ikke det heller)

Hva annet trenger vi? Jeg ser dere allerede har med sebratruser, hyllebærsaft og portvin, det er jo tross alt det viktigste!

Ellers tror jeg kanskje at julehufsa blir årets nyord, med mindre vi kommer på noe enda mer kreativt før vi graver hull i England. 

Det står en fremmed bil i gården min, har stått der et godt år nå. 

Vet ikke om det er noen som har fått litt vel mye portvin og forglemt bilen på en nattlig tur, eller om jeg skal knakke på ruta og se om det sitter et lik der inne bak snøen. 

Skrevet
Tekla123 skrev (4 minutter siden):

Vet ikke om det er noen som har fått litt vel mye portvin og forglemt bilen på en nattlig tur, eller om jeg skal knakke på ruta og se om det sitter et lik der inne bak snøen. 

Sjekk først om det ligger en dame i oppkjørselen. Det har jeg hørt er dritskummelt.

Skrevet
sug lut skrev (18 minutter siden):

Sjekk først om det ligger en dame i oppkjørselen. Det har jeg hørt er dritskummelt.

Tar frem nattkikkerten fra overlevelsesbunkeren i kjelleren. Tar ingen sjanse på å gå ut alene i mørtna å sjekke. 

Skrevet
Tekla123 skrev (16 minutter siden):

Sjekk bagasjerommet også. Mener vi lagde noe hjemmelagd Baileys i fjor av oboy og himkok og den er sikkert enda bedre i år. 

Skrevet
☆☆☆ skrev (1 time siden):

Ja. Dyreprint generelt, faktisk!

Hva med tåtruser?

Hadde det vært no? 

Bestilte et resteparti som kom på døra med post nord igår.

Ellers så tenkte jeg at jeg kunne spe på reisekassa med å selge bilder. Først av føttene med tåtruser og så si at hvis de betaler enda mer så kaster jeg trusa. 

_20231206_182014.JPG

Skrevet
Sommer er best skrev (1 minutt siden):

Hva med tåtruser?

Hadde det vært no? 

Ellers så tenkte jeg at jeg kunne spe på reisekassa med å selge bilder. Først av føttene med tåtruser og så si at hvis de betaler enda mer så kaster jeg trusa. 

_20231206_182014.JPG

En revolusjonerende ide 😂😂

Skrevet
Himmel og hav skrev (4 minutter siden):

Sjekk bagasjerommet også. Mener vi lagde noe hjemmelagd Baileys i fjor av oboy og himkok og den er sikkert enda bedre i år. 

Lagde Baileys ifjor ja. Tror det står et restlager i kjølerommet i kjelleren. Skal sjekke 👍👍👍

Skrevet
Sommer er best skrev (1 minutt siden):

Hva med tåtruser?

Hadde det vært no? 

_20231206_182014.JPG

Tenkte "Kameltå truser" før jeg så bildet du la ved 🤣🫣

Skrevet

Løpeturen i dag ble en kald affære gitt og nå er gode råd dyre da jeg har akutt behov for varm hyllebærsaft. Den ble som tidligere nevnt høljet i seg og nå finnes det ikke en eneste dråpe igjen. Eneste jeg har er noe gammel raki… er det innafor når man tross alt skal på arbeid om et par timers tid? #hufsekald 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Løpeturen i dag ble en kald affære gitt og nå er gode råd dyre da jeg har akutt behov for varm hyllebærsaft. Den ble som tidligere nevnt høljet i seg og nå finnes det ikke en eneste dråpe igjen. Eneste jeg har er noe gammel raki… er det innafor når man tross alt skal på arbeid om et par timers tid? #hufsekald 

Alt går i grisen og sprit er sprit.

Skrevet
Sommer er best skrev (9 timer siden):

Hva med tåtruser?

Hadde det vært no? 

_20231206_182014.JPG

Du glemmer at markedet for brukte truser er enormt. Du kan virkelig hjelpe @Ekspatt å finansiere denne turen.

Skrevet

Ettersom vi skal ta båt til Hull så synes jeg vi skal ha litt musikk på reisen. Balladen om briggen Blue Bird fra Hull, med Thåstrøm. Ikke så lystig men viktig info til reisen. Jeg blir forøvrig sjøsyk av tanken på å krysse nordsjøen midtvinters, har vi noe mot sjøsyke på lur? 

Skrevet
Lektor Doppler med tillegg skrev (3 minutter siden):

Ettersom vi skal ta båt til Hull så synes jeg vi skal ha litt musikk på reisen. Balladen om briggen Blue Bird fra Hull, med Thåstrøm. Ikke så lystig men viktig info til reisen. Jeg blir forøvrig sjøsyk av tanken på å krysse nordsjøen midtvinters, har vi noe mot sjøsyke på lur? 

Gode gamle Thåstrøm!

Vi skal ha nok sprit med, det tenker jeg funker mot sjøsyke. 

Skrevet
frk Nilsen skrev (13 minutter siden):

Gode gamle Thåstrøm!

Funker det da sånn at innvendig gynging kansellerer utvendig gynging? Spør for en venn.

Skrevet
Himmel og hav skrev (22 minutter siden):

Funker det da sånn at innvendig gynging kansellerer utvendig gynging? Spør for en venn.

Mener å huske at dansegulvet på kielbåten også funket sånn.. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (6 timer siden):

Du får ta på deg tåstrømper om du fryser :fnise:

Anonymkode: ab863...d03

Skrevet
Himmel og hav skrev (1 time siden):

Det var et spennende spørsmål, jeg tror jeg må bli venn med din venn! Jeg vet ikke, men kanskje det kommer ann på hvilke vei man gynger, både utenpå og inni. Jeg mener, hvis jeg gynger en vei inni, og en annen vei utenpå, så blir jeg kanskje stående helt stille? Mens hvis jeg gynger samme vei både inni og utenpå, så gynger jeg kanskje dobbelt så mye? Er det.noen som vet hvor det har blitt av krana? Jeg tenkte at hvis jeg fant krana så kunne vi putte en gyngehest inni bussen, så kan vi heise bussen opp med krana, også kan krana gynge bussen, mens jeg gynger gyngehesten. Tror du ikke vi får svar på spørsmålet da? Jeg trenger nok en del portvin i forkant, sånn for å drikke meg til mot, men hva jør man vel ikke for vitenskapen! Det høres jo ut som et relativt risikabelt prosjekt, så kanskje jeg bør pakke en nødsekk for sikkerhets skyld? Er det noen som har bananer?????

Skrevet
Tekla123 skrev (15 timer siden):

Og skulle det bli noe svinn i regnskapet under isbading, traktortur eller overdose av hyllebærsaft, same- og sebratruser, er jeg innmari god på sporsletting. 

Skulle det dukke opp flere lik, er det bare å ringe! 

En gang bodde jeg ved siden av et begravelsesbyrå som reklamerte med service 24 timer i døgnet. Nå begynner jeg å forstå hvorfor.

frk Nilsen skrev (2 timer siden):

Gode gamle Thåstrøm!

Jeg er littegrann i tvil om sprit er det beste middelet mot sjøsyke, men det er åpenbart verdt å prøve.

Skrevet

Forresten, min kollega som pleide å jobbe med slimålfangst, sverger til ingefær. Kanskje det kan kombineres? Ingefærsprit? Skal vi bare sette en dunk med en gang? Så er vi klare om det skulle bli røff sjø.

Skrevet
Spurvugla skrev (6 minutter siden):

Forresten, min kollega som pleide å jobbe med slimålfangst, sverger til ingefær. Kanskje det kan kombineres? Ingefærsprit? Skal vi bare sette en dunk med en gang? Så er vi klare om det skulle bli røff sjø.

God idè! 

Var det @Tekla123 som er god på brenning? Da bør du sette i gang ASP! 

Skrevet

Kvalme er noe jeg har god peiling på etter 3 ganger hyperemesis. Ingefær funker ikke. Ingenting funker. Så det beste er egentlig å bare gjøre det beste ut av det, og her kommer spriten inn. Den gjør det langt lettere å ta det med humør.

Skrevet

Jeg må prøvesmake sprit med ingefær. Skål! 

Skrevet
Superdolly skrev (1 time siden):

Kvalme er noe jeg har god peiling på etter 3 ganger hyperemesis. Ingefær funker ikke. Ingenting funker. Så det beste er egentlig å bare gjøre det beste ut av det, og her kommer spriten inn. Den gjør det langt lettere å ta det med humør.

Så det blir litt som med forkjølelse? At det beste som ikke virker er konjakk? Funker all sprit, tenker du, eller er det noen sorter som er å foretrekke? Kjenner at jeg er litt skeptisk til komboen ingefær og himkok. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...