Gå til innhold

Dusjing i felles dusj svømmehall


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men reglene kan være noe runde når det ikke er tiltak som finnes som båser / eller handikap garderober. Alle trenger ikke og ha være så firkantet! De som ikke følger reglene helt har sine grunner!! 

Anonymkode: 0299d...a28

Er ikke det letteste for deg å ta opp det du sier her med din lokale svømmehall? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

I min svømmehall har de ikke sånne garderober. Er psykisk utviklingshemmede mindre viktig enn deg da?

Anonymkode: 0299d...a28

De er ikke mindre viktige  men ikke mer viktige heller. Å ha en funksjonshemming er problematisk, men betyr ikke automatisk at hverken lover eller regler ikke gjelder for dem. 

Jeg har foresten aldri sett en offentlig svømmehall som ikke har hverken handicapgarderobe, trenergarderobe eller liknende som kan brukes av de få som faktisk ikke kan skifte i egen garderobe. Hvor er det?

Anonymkode: 3a5cc...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nei, det har jeg aldri skrevet. Følg med på anonymkodene!

Nei, det mener jeg  selvsagt ikke. Om du tenker virkelig hardt så kommer du nok på andre måter å løse dette på. 

Hele tråden her handler om voksne folk som syns det er ubehagelig å vise seg nakne foran folk av samme kjønn. Du utsetter et barn som ikke har de naturlige sperrene som andre har til at de kan se han naken. For de fleste voksne mennesker er det ikke et problem at et menneske med diagnose er i "feil" garderobe, men for jenter på samme alder kan det både være ubehagelig at han ser dem nakne (de skjønner kanskje ikke rekkevidden av diagnosen hans) og litt morsomt å se en naken gutt. Hvorfor vil du utsette barnet ditt for en slik ydmykelse? Det er bekymringsverdig holdning av en mor, som skal være den som beskytter sitt barn og ikke være den som eksponerer det!

Anonymkode: d03ac...e99

Alderen er ikke nevnt her, og det spiller heller ingen rolle hvor gammel jeg som ts er som har dette problemet! Jeg er ikke alene i verden som og synes det er ubehagelig. Alle har sine grunner og det trenger jeg ikke og oppgi til fremmede på et forum. Om jeg vil dusje med badetøy på så har jeg en grunn for det! Men det betyr ikke at kroppen min skiller seg ut i mengden eller er stygg! 

Anonymkode: 0299d...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Er ikke det letteste for deg å ta opp det du sier her med din lokale svømmehall? 

Nei hvorfor skal jeg det?  Jeg sier jo ikke i svømmehallen at jeg dusjer med badetøyet på! Herregud! Finnes jo grenser for privatlivet! 

Anonymkode: 0299d...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei hvorfor skal jeg det?  Jeg sier jo ikke i svømmehallen at jeg dusjer med badetøyet på! Herregud! Finnes jo grenser for privatlivet! 

Anonymkode: 0299d...a28

Hvis du lurer på om du kan ta badetøyet på eller ikke så er det jo best å forhøre deg med dem som bestemmer der du svømmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

De er ikke mindre viktige  men ikke mer viktige heller. Å ha en funksjonshemming er problematisk, men betyr ikke automatisk at hverken lover eller regler ikke gjelder for dem. 

Jeg har foresten aldri sett en offentlig svømmehall som ikke har hverken handicapgarderobe, trenergarderobe eller liknende som kan brukes av de få som faktisk ikke kan skifte i egen garderobe. Hvor er det?

Anonymkode: 3a5cc...182

De finnes de også, da har du sikkert ikke vært i mange svømmehaller! 

Anonymkode: 0299d...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Hvis du lurer på om du kan ta badetøyet på eller ikke så er det jo best å forhøre deg med dem som bestemmer der du svømmer. 

Det står skilt at man må dusje naken derfor trenger jeg ikke spørre fordi jeg ønsker ikke det! 

Anonymkode: 0299d...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det står skilt at man må dusje naken derfor trenger jeg ikke spørre fordi jeg ønsker ikke det! 

Anonymkode: 0299d...a28

Du er ute etter unntak fra regelen. Det er i så fall dem du må forhøre deg med angående det. Eventuelt spørre hvilket tidspunkt det er størst sannsynlighet for at du bruker hallen alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Alderen er ikke nevnt her, og det spiller heller ingen rolle hvor gammel jeg som ts er som har dette problemet! Jeg er ikke alene i verden som og synes det er ubehagelig. Alle har sine grunner og det trenger jeg ikke og oppgi til fremmede på et forum. Om jeg vil dusje med badetøy på så har jeg en grunn for det! Men det betyr ikke at kroppen min skiller seg ut i mengden eller er stygg! 

Anonymkode: 0299d...a28

Jeg har ikke sagt at kroppen din skiller seg ut. Du er jo helt forvirret! I innlegget du siterer har jeg også svart en annen enn deg. 

Anonymkode: d03ac...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Du er ute etter unntak fra regelen. Det er i så fall dem du må forhøre deg med angående det. Eventuelt spørre hvilket tidspunkt det er størst sannsynlighet for at du bruker hallen alene.

Du som mamma kunne støttet meg, hatt noe forståelse og empati for meg! 

Anonymkode: 0299d...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du som mamma kunne støttet meg, hatt noe forståelse og empati for meg! 

Anonymkode: 0299d...a28

Jeg forstår du ikke liker å dusje med andre, men reglene gjelder for deg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke sagt at kroppen din skiller seg ut. Du er jo helt forvirret! I innlegget du siterer har jeg også svart en annen enn deg. 

Anonymkode: d03ac...e99

Jeg så det nå, jeg blandet kodene. Du trenger ikke og kalle meg forvirret. Gjør du aldri feil? 

Anonymkode: 0299d...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

De finnes de også, da har du sikkert ikke vært i mange svømmehaller! 

Anonymkode: 0299d...a28

Det kan godt hende, det er derfor jeg spør hvor. Reglene for universell utforming av offentlige anlegg er såpass strenge at det hadde vært interessant å få vite hvor slik ikke fantes.

Anonymkode: 3a5cc...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Hele tråden her handler om voksne folk som syns det er ubehagelig å vise seg nakne foran folk av samme kjønn. Du utsetter et barn som ikke har de naturlige sperrene som andre har til at de kan se han naken. For de fleste voksne mennesker er det ikke et problem at et menneske med diagnose er i "feil" garderobe, men for jenter på samme alder kan det både være ubehagelig at han ser dem nakne (de skjønner kanskje ikke rekkevidden av diagnosen hans) og litt morsomt å se en naken gutt. Hvorfor vil du utsette barnet ditt for en slik ydmykelse? Det er bekymringsverdig holdning av en mor, som skal være den som beskytter sitt barn og ikke være den som eksponerer det!

Han dusjer ikke naken. Han dusjer med bokser og badeshorts

Anonymkode: 996fe...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Han dusjer ikke naken. Han dusjer med bokser og badeshorts

Anonymkode: 996fe...b2c

Hvorfor det? 

 

Anonymkode: 3a5cc...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det kan godt hende, det er derfor jeg spør hvor. Reglene for universell utforming av offentlige anlegg er såpass strenge at det hadde vært interessant å få vite hvor slik ikke fantes.

Anonymkode: 3a5cc...182

I min svømmehall finnes det ikke det! Skal jeg oppgi hvor jeg bor? Hvilken svømmehall jeg bruker?

Anonymkode: 0299d...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (18 minutter siden):

Jeg forstår du ikke liker å dusje med andre, men reglene gjelder for deg også. 

Og reglene følger jeg! Det har jeg jo skrevet mange ganger, jeg dusjer bare med bikini. (Men jeg vasker meg før og etter) 

Anonymkode: 0299d...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

I min svømmehall finnes det ikke det! Skal jeg oppgi hvor jeg bor? Hvilken svømmehall jeg bruker?

Anonymkode: 0299d...a28

Det hadde vært greit, ja. Du sparer som anonym og det er gjerne mer enn 5 personer som sogner til en svømmehall. Det er ikke noe som kan sies å være del av ditt privatliv.

Anonymkode: 3a5cc...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Og reglene følger jeg! Det har jeg jo skrevet mange ganger, jeg dusjer bare med bikini. (Men jeg vasker meg før og etter) 

Anonymkode: 0299d...a28

Hvis reglene i din svømmehall er at du kan dusje med vadetøy er det helt greit at du gjør det. Hvis reglene i din svømmehall er at du skal dusje naken bryter du reglene Hvis du ikke kler av deg.

Anonymkode: 3a5cc...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det hadde vært greit, ja. Du sparer som anonym og det er gjerne mer enn 5 personer som sogner til en svømmehall. Det er ikke noe som kan sies å være del av ditt privatliv.

Anonymkode: 3a5cc...182

Det er en del av privatlivet, det er jo derfor man svarer som anonym fordi man vil være anonym. Men svømmehallen hører til i Bergen. 

Anonymkode: 0299d...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvis reglene i din svømmehall er at du kan dusje med vadetøy er det helt greit at du gjør det. Hvis reglene i din svømmehall er at du skal dusje naken bryter du reglene Hvis du ikke kler av deg.

Anonymkode: 3a5cc...182

Og hvem skal kjefte på meg da? Badevaktene? Eller noen som kommer med pekefingeren? Det er pinlig både for den som sier i fra og den som blir sagt i fra til.

 

Anonymkode: 0299d...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Hvorfor det? 

 

Anonymkode: 3a5cc...182

Hvorfor føler du at du har en rett til å vite det? 

Anonymkode: 996fe...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
Kira skrev (38 minutter siden):

Herregud, 18 sider med diskusjoner fordi et par persilleblader er redde for å vise seg nakene foran andre damer 😂 

Det er jo uten tvil bedre å være "persilleblad" enn å være nedlatende og latterligjøre mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NotNaomi skrev (3 minutter siden):

Det er jo uten tvil bedre å være "persilleblad" enn å være nedlatende og latterligjøre mennesker. 

De aller aller fleste argumenterer bare for at reglene er like for alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...