Gå til innhold

Dusjing i felles dusj svømmehall


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Ja, det er jo ikke bestandig det holder å si fra direkte. Da må man jo gå et skritt videre, men det er greit å prøve på "laveste nivå" først.

Anonymkode: 3a5cc...182

Selvsagt er det ikke det. Det er faktisk ikke du som skal snakke til de som ikke følger regler. Hadde du sagt fra til meg, så hadde du ikke kommet noen vei. Antakelig hadde jeg begynt å le av deg, eller sagt «du får sladre til badevakten da vet du». Og så hadde jeg ikke brydd leg mer med deg. Du er ikke viktig og din mening betyr ikke noe som helst.

For eksempel damen som hylte og bar seg fordi sønnen min på 10 år var med i garderoben. Det var krise for henne. Han enset ikke at hun var der en gang. Hun tilkalte badevakt, og jeg viste gladelig frem papirene på at han er autist og har tillatelse. Da spør hun hvorfor jeg ikke viste det til henne i utgangspunktet, og jeg svarte «fordi Karen, dette er ting du ikke har noe med! Mitt barns tillatelser angår ikke deg, og mitt barn har personvern på lik linje med deg!» slutt å være Karen

Anonymkode: 996fe...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor skal du snakke dritt om noen?

Anonymkode: 996fe...b2c

Kanskje jeg liker det? Det er ikke poenget. Hvis du må få gjøre som du vil bør vel jeg få gjøre som jeg vil?

Anonymkode: 3a5cc...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Om det ikke nytter å snakke til en person, så må man selvsagt ta det videre. Skjønner du så lite, eller gjør du deg bare vanskelig for diskusjonen sin del? 

Anonymkode: d03ac...e99

Jeg liker Karen. De som mener de har all rett til å bestemme over andre uten å egentlig vite noe som helst. 

Anonymkode: 996fe...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje jeg liker det? Det er ikke poenget. Hvis du må få gjøre som du vil bør vel jeg få gjøre som jeg vil?

Anonymkode: 3a5cc...182

Kos deg med det. Jeg bryr meg ikke. 

Anonymkode: 996fe...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Bare sånn for logikken skyld.

Hvis jeg bør godta at du ikke følger oppslagene med regler i svømmehallen, bør da du godta at jeg snakker dritt om deg?

Anonymkode: 3a5cc...182

Jeg følger oppslagene med regler i svømmehallen, så du trenger ikke å godta noe som helst fra meg. Hva får du ut av å snakke dritt til andre mennesker? Blir du mer lykkelig av det, får mer energi eller bedre humør?

Anonymkode: a6f5a...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Selvsagt er det ikke det. Det er faktisk ikke du som skal snakke til de som ikke følger regler. Hadde du sagt fra til meg, så hadde du ikke kommet noen vei. Antakelig hadde jeg begynt å le av deg, eller sagt «du får sladre til badevakten da vet du». Og så hadde jeg ikke brydd leg mer med deg. Du er ikke viktig og din mening betyr ikke noe som helst.

For eksempel damen som hylte og bar seg fordi sønnen min på 10 år var med i garderoben. Det var krise for henne. Han enset ikke at hun var der en gang. Hun tilkalte badevakt, og jeg viste gladelig frem papirene på at han er autist og har tillatelse. Da spør hun hvorfor jeg ikke viste det til henne i utgangspunktet, og jeg svarte «fordi Karen, dette er ting du ikke har noe med! Mitt barns tillatelser angår ikke deg, og mitt barn har personvern på lik linje med deg!» slutt å være Karen

Anonymkode: 996fe...b2c

Den historien tror jeg ikke på. Badevakren kom og snakket til deg fordi det du gjorde ikke var ok. At vedkommende ikke ville lage noen stor sene er ikke usannsynlig, men jeg tipper du også ble oppfordret til å bruke handicapgarderoben senere og at hun som hadde snakket til deg fikk takk fra badevskten og noen ord om at "enkelte har litt tungt for det".

Ditt barns diagnoser er ikke min sak, men gutter og menn i damegarderoben er det.

Anonymkode: 3a5cc...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor skal du snakke dritt om noen?

Anonymkode: 996fe...b2c

Fordi det er det slike mennesker lever på. Utblåsninger og negative reaksjoner fra andre.

Anonymkode: a6f5a...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg følger oppslagene med regler i svømmehallen, så du trenger ikke å godta noe som helst fra meg. Hva får du ut av å snakke dritt til andre mennesker? Blir du mer lykkelig av det, får mer energi eller bedre humør?

Anonymkode: a6f5a...d08

Jeg har ikke sakt jeg gjør det. Det var et hypotetisk spørsmål.

Anonymkode: 3a5cc...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Den historien tror jeg ikke på. Badevakren kom og snakket til deg fordi det du gjorde ikke var ok. At vedkommende ikke ville lage noen stor sene er ikke usannsynlig, men jeg tipper du også ble oppfordret til å bruke handicapgarderoben senere og at hun som hadde snakket til deg fikk takk fra badevskten og noen ord om at "enkelte har litt tungt for det".

Ditt barns diagnoser er ikke min sak, men gutter og menn i damegarderoben er det.

Anonymkode: 3a5cc...182

Dette. Det spiller ingen rolle for guttens klassevenninner som ikke ønsker å vise seg nakne for ham, hvilken diagnose han har.

Anonymkode: a6f5a...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Kos deg med det. Jeg bryr meg ikke. 

Anonymkode: 996fe...b2c

Da er du i hvertfall konsekvent. Det respekterer jeg. Det blir et ugreit samfunn der ingen trenger bry sek om hvordan de skader fellesskapet eller andre mennesker. Jeg ønsker ikke et slikt samfunn, men det er din rett å ønske det og jobbe for det.

Anonymkode: 3a5cc...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Selvsagt er det ikke det. Det er faktisk ikke du som skal snakke til de som ikke følger regler. Hadde du sagt fra til meg, så hadde du ikke kommet noen vei. Antakelig hadde jeg begynt å le av deg, eller sagt «du får sladre til badevakten da vet du». Og så hadde jeg ikke brydd leg mer med deg. Du er ikke viktig og din mening betyr ikke noe som helst.

For eksempel damen som hylte og bar seg fordi sønnen min på 10 år var med i garderoben. Det var krise for henne. Han enset ikke at hun var der en gang. Hun tilkalte badevakt, og jeg viste gladelig frem papirene på at han er autist og har tillatelse. Da spør hun hvorfor jeg ikke viste det til henne i utgangspunktet, og jeg svarte «fordi Karen, dette er ting du ikke har noe med! Mitt barns tillatelser angår ikke deg, og mitt barn har personvern på lik linje med deg!» slutt å være Karen

Anonymkode: 996fe...b2c

Jeg kan love deg at jeg hadde tatt din sønns tilstedeværelse i damegarderoben til høyeste hold. Diagnose eller ikke, en ti år gammel gutt skal både slippe å vise seg naken for jevngamle jenter på samme måte som de jevngamle jentene skal slippe å være nakne foran han!

Og jeg hadde ledd HØYT om noen hadde svart slik som du skisserer i første avsnitt. 

Anonymkode: d03ac...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Den historien tror jeg ikke på. Badevakren kom og snakket til deg fordi det du gjorde ikke var ok. At vedkommende ikke ville lage noen stor sene er ikke usannsynlig, men jeg tipper du også ble oppfordret til å bruke handicapgarderoben senere og at hun som hadde snakket til deg fikk takk fra badevskten og noen ord om at "enkelte har litt tungt for det".

Ditt barns diagnoser er ikke min sak, men gutter og menn i damegarderoben er det.

Anonymkode: 3a5cc...182

Nei, vi har ingen mulighet til å benytte handicapgarderobe. Men vi bruker familiegarderobe.

Badevakten himlet med øynene av kjeftesmella, og diagnosen hans gjør at han ikke aner at det er andre mennesker i nærheten. Kun meg. Han er ikke interesser i andre, og han fikk være med meg til han var 10 år. Etter det fikk han ikke. Altså har han ikke et tilbud på svømming lenger, noe som han hadde hatt behov for. Rett og slett fordi han ikke er handikapet nok. 

Anonymkode: 996fe...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Da er du i hvertfall konsekvent. Det respekterer jeg. Det blir et ugreit samfunn der ingen trenger bry sek om hvordan de skader fellesskapet eller andre mennesker. Jeg ønsker ikke et slikt samfunn, men det er din rett å ønske det og jobbe for det.

Anonymkode: 3a5cc...182

Hvis du snakker dritt til meg fordi du ønsker det, og jeg ikke reagerer, så er det vel du som forsøker å skape et ugreit samfunn, og jeg som ikke tillater det?

Anonymkode: 996fe...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei, vi har ingen mulighet til å benytte handicapgarderobe. Men vi bruker familiegarderobe.

Badevakten himlet med øynene av kjeftesmella, og diagnosen hans gjør at han ikke aner at det er andre mennesker i nærheten. Kun meg. Han er ikke interesser i andre, og han fikk være med meg til han var 10 år. Etter det fikk han ikke. Altså har han ikke et tilbud på svømming lenger, noe som han hadde hatt behov for. Rett og slett fordi han ikke er handikapet nok. 

Anonymkode: 996fe...b2c

Men jenter fra klassen hans aner at det er andre mennesker i nærheten. Det er av hensyn til dem, ikke av hensyn til din sønn, at vi har damegarderober. Du må rett og slett få en mannlig person til å følge ham i herregarderoben. En far, en onkel, en innleid hjelper. Det er ingen menneskerett å gå i feil garderobe når man er over viss alder. Hvor lenge skal du ta ham med deg i damegarderoben? Til han blir en voksen mann med ditto kropp?

Anonymkode: a6f5a...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du snakker dritt til meg fordi du ønsker det, og jeg ikke reagerer, så er det vel du som forsøker å skape et ugreit samfunn, og jeg som ikke tillater det?

Anonymkode: 996fe...b2c

De som snakker dritt til andre offentlig forstår ikke at de ser enda mer latterlige ut enn de som får "tilsnakk". Det mest patetiske jeg vet er slike "tante Sofie"-typer som absolutt må belære alle om alt.

Anonymkode: a6f5a...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Dette. Det spiller ingen rolle for guttens klassevenninner som ikke ønsker å vise seg nakne for ham, hvilken diagnose han har.

Anonymkode: a6f5a...d08

Klassevenninner? Tror du at en autist som ikke har språk eller lever i «samme verden» som oss andre har klassevenninner som er helt «normale»? Vi har forresten aldri møtt noen han går i klasse med i svømmehallen. 

Anonymkode: 996fe...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men jenter fra klassen hans aner at det er andre mennesker i nærheten. Det er av hensyn til dem, ikke av hensyn til din sønn, at vi har damegarderober. Du må rett og slett få en mannlig person til å følge ham i herregarderoben. En far, en onkel, en innleid hjelper. Det er ingen menneskerett å gå i feil garderobe når man er over viss alder. Hvor lenge skal du ta ham med deg i damegarderoben? Til han blir en voksen mann med ditto kropp?

Anonymkode: a6f5a...d08

Herrejemini! Hvis jeg har en tillatelse til det, så står ikke du, eller andre over den. 

Anonymkode: 996fe...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Nei, vi har ingen mulighet til å benytte handicapgarderobe. Men vi bruker familiegarderobe.

Badevakten himlet med øynene av kjeftesmella, og diagnosen hans gjør at han ikke aner at det er andre mennesker i nærheten. Kun meg. Han er ikke interesser i andre, og han fikk være med meg til han var 10 år. Etter det fikk han ikke. Altså har han ikke et tilbud på svømming lenger, noe som han hadde hatt behov for. Rett og slett fordi han ikke er handikapet nok. 

Anonymkode: 996fe...b2c

Hva er problemet hvis det er familiegarderobe der?

Anonymkode: 3a5cc...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hva er problemet hvis det er familiegarderobe der?

Anonymkode: 3a5cc...182

Familegarderobe er kun for skifting. Etter man har skiftet, så må man gå i dame eller herredusjen

Anonymkode: 996fe...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Herrejemini! Hvis jeg har en tillatelse til det, så står ikke du, eller andre over den. 

Anonymkode: 996fe...b2c

Du svarer ikke på spørsmålet - hvor lenge skal du ta ham med deg? Til han er voksen? 

Anonymkode: a6f5a...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Herrejemini! Hvis jeg har en tillatelse til det, så står ikke du, eller andre over den. 

Anonymkode: 996fe...b2c

Nei, det gjør de ikke, men ettersom du ikke ville vise frem tillatelsen til hun som snakket til deg måtte hun regne med at du ikke hadde det. Da var det helt riktig av henne både å si fra til deg og å si fra til vakten. 

Ettersom du mistet tillatelsen kort tid etterpå var det tydeligvis flere som så det som et problem at gutten var i damegarderoben.

Anonymkode: 3a5cc...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du svarer ikke på spørsmålet - hvor lenge skal du ta ham med deg? Til han er voksen? 

Anonymkode: a6f5a...d08

Det er besvart

Anonymkode: 996fe...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er besvart

Anonymkode: 996fe...b2c

Nei, det er det ikke. 

Anonymkode: a6f5a...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Familegarderobe er kun for skifting. Etter man har skiftet, så må man gå i dame eller herredusjen

Anonymkode: 996fe...b2c

Aha. Det var ikke garderoben, men dusjen som var problemet.

Anonymkode: 3a5cc...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...