Gå til innhold

Dusjing i felles dusj svømmehall


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du svarer ikke på spørsmålet - hvor lenge skal du ta ham med deg? Til han er voksen? 

Anonymkode: a6f5a...d08

Hun svarte at gan mistet tillatelsen da han var 10, altså kort tid etter hendelsen som ble velskrevet.

Anonymkode: 3a5cc...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det gjør de ikke, men ettersom du ikke ville vise frem tillatelsen til hun som snakket til deg måtte hun regne med at du ikke hadde det. Da var det helt riktig av henne både å si fra til deg og å si fra til vakten. 

Ettersom du mistet tillatelsen kort tid etterpå var det tydeligvis flere som så det som et problem at gutten var i damegarderoben.

Anonymkode: 3a5cc...182

Jeg mistet den ikke. Jeg fikk den for 4 år. Etter det året de fyller 10 år finnes det ingen slik tillatelse. Og det betyr at vi etter 31.12 det året han ble 10 år ikke lenger kan være i en svømmehall.

Og selvsagt har jeg ingen plikt til å vise en tillatelse til en vilt fremmed. Jeg sa at jeg hadde en, hun ville ikke tro på meg. Hun var heller ikke tilstede da den ble fremvist, og hun vet per i dag ikke hvorfor hun ikke fikk det som hun ville. Det irriterer henne sikkert grønn

Anonymkode: 996fe...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nei, det er det ikke. 

Anonymkode: a6f5a...d08

Jo, det er det

Anonymkode: 996fe...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Herrejemini! Hvis jeg har en tillatelse til det, så står ikke du, eller andre over den. 

Anonymkode: 996fe...b2c

Som sagt så er det ikke akseptabelt å ta med en tiåring i feil garderobe uansett diagnose. Ikke minst for hans egen verdighet! For en mor ville jeg trodd at det var svært viktig å ikke utsette han for potensielt ubehagelige og uverdige situasjoner. Tillatelsen din kunne du fått lage papirfly av!

Anonymkode: d03ac...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Aha. Det var ikke garderoben, men dusjen som var problemet.

Anonymkode: 3a5cc...182

Ja, det var det. Han var med i damedusjen. Og med god grunn. Hvis ikke kan det være at de måtte stengt svømmehallen grunnet dårlig hygiene…. Og da kan man jo spørre seg om hva som er viktigst da. Store gutter som ikke enser at du er der i damedusjen, eller en gutt i herredusjen som ikke klarer å dusje selv…

Anonymkode: 996fe...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Som sagt så er det ikke akseptabelt å ta med en tiåring i feil garderobe uansett diagnose. Ikke minst for hans egen verdighet! For en mor ville jeg trodd at det var svært viktig å ikke utsette han for potensielt ubehagelige og uverdige situasjoner. Tillatelsen din kunne du fått lage papirfly av!

Anonymkode: d03ac...e99

Men det er ikke opp til deg å bestemme, er det vel? Hvis du ikle liker at jeg, eller andre, har en spesialregel, så får du holde deg hjemme!

Anonymkode: 996fe...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men det er ikke opp til deg å bestemme, er det vel? Hvis du ikle liker at jeg, eller andre, har en spesialregel, så får du holde deg hjemme!

Anonymkode: 996fe...b2c

Det er opp til meg å ta en slik hendelse videre. Spesielt når hans egen mor ikke ser at hun blottlegger en som ikke kan ta vare på seg selv! Dette er faktisk noe av det groveste jeg har lest mtp manglende evne til å beskytte eget barn!

Anonymkode: d03ac...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden):

Jeg håper noen minner deg på at du må ta av bikinien neste gang. 

Hvorfor? Kan jeg ikke bare få lov å dusje med bikini?

Anonymkode: 0299d...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men det er ikke opp til deg å bestemme, er det vel? Hvis du ikle liker at jeg, eller andre, har en spesialregel, så får du holde deg hjemme!

Anonymkode: 996fe...b2c

Hvordan gorholder du deg til andre som har spesialregler? Hvis min tenåring for eksempel gang etter gang snek k køen forran dine barn, ville du oversett det? Det kunne jo hende det var en spesialregel for dem.

Anonymkode: 3a5cc...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest alt.

Det er en god hygienegrunn til at man skal dusje uten badetøy. Noen svømmehaller har testet ut mer lukkede avlukker, men da øker risikoen for overgrep mot mindreårige. Det er viktig med god oversikt og sosial kontroll i offentlige svømmehaller for å unngå overgrep.

Dette har jeg fått direkte informasjon om fra konkrete svømmehaller i jobbsammenheng.

Anonymkode: bd7f7...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Jeg kan love deg at jeg hadde tatt din sønns tilstedeværelse i damegarderoben til høyeste hold. Diagnose eller ikke, en ti år gammel gutt skal både slippe å vise seg naken for jevngamle jenter på samme måte som de jevngamle jentene skal slippe å være nakne foran han!

Og jeg hadde ledd HØYT om noen hadde svart slik som du skisserer i første avsnitt. 

Anonymkode: d03ac...e99

Er du en mamma eller pappa? Om så skjerp deg! 

Anonymkode: 0299d...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Det er opp til meg å ta en slik hendelse videre. Spesielt når hans egen mor ikke ser at hun blottlegger en som ikke kan ta vare på seg selv! Dette er faktisk noe av det groveste jeg har lest mtp manglende evne til å beskytte eget barn!

Anonymkode: d03ac...e99

Det må du gjerne synes. Men du tar feil

Anonymkode: 996fe...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Hvordan gorholder du deg til andre som har spesialregler? Hvis min tenåring for eksempel gang etter gang snek k køen forran dine barn, ville du oversett det? Det kunne jo hende det var en spesialregel for dem.

Anonymkode: 3a5cc...182

Jeg har tanker om det, men hvis det er på et idrettsarrangement eller slikt, så overser jeg så klart. Mulig vi som har barn med spesielle behov har en større forståelse. For min har også tillatelse til å snike i køen… ikke alltid vi trenger det, men noen ganger må det til. 

Anonymkode: 996fe...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har tanker om det, men hvis det er på et idrettsarrangement eller slikt, så overser jeg så klart. Mulig vi som har barn med spesielle behov har en større forståelse. For min har også tillatelse til å snike i køen… ikke alltid vi trenger det, men noen ganger må det til. 

Anonymkode: 996fe...b2c

Om vi som vil dusje med bikini/badedrakt  får også lov til det! Tenk at voksne mennesker sier at kroppen er stygg fordi en ikke vil dusje uten. Jeg har ikke en stygg kropp, det er ikke det som er grunnen!

Anonymkode: 0299d...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Om vi som vil dusje med bikini/badedrakt  får også lov til det! Tenk at voksne mennesker sier at kroppen er stygg fordi en ikke vil dusje uten. Jeg har ikke en stygg kropp, det er ikke det som er grunnen!

Anonymkode: 0299d...a28

Det er helt innafor. Jeg dusjer heller ikke naken. Men kommer nydusjet til svømmehallen da. Uten krem og hårprodukter.

Anonymkode: 996fe...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er helt innafor. Jeg dusjer heller ikke naken. Men kommer nydusjet til svømmehallen da. Uten krem og hårprodukter.

Anonymkode: 996fe...b2c

Ja jeg dusjer da der borte. Men jeg tar ikke av all sminke. Uansett jeg dusjer. Med bikinien på! 

Anonymkode: 0299d...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Er du en mamma eller pappa? Om så skjerp deg! 

Anonymkode: 0299d...a28

Hva skal jeg skjerpe meg med? 

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Det må du gjerne synes. Men du tar feil

Anonymkode: 996fe...b2c

Det gjør jeg jo ikke når du ikke klarer å beskytte gutten din! 

Anonymkode: d03ac...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg kan love deg at jeg hadde tatt din sønns tilstedeværelse i damegarderoben til høyeste hold. Diagnose eller ikke, en ti år gammel gutt skal både slippe å vise seg naken for jevngamle jenter på samme måte som de jevngamle jentene skal slippe å være nakne foran han!

Og jeg hadde ledd HØYT om noen hadde svart slik som du skisserer i første avsnitt. 

Anonymkode: d03ac...e99

Så du mener også at psykisk utviklingshemmede må klare seg selv i garderoben om de ikke klarer det? 

Anonymkode: 0299d...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hva skal jeg skjerpe meg med? 

Det gjør jeg jo ikke når du ikke klarer å beskytte gutten din! 

Anonymkode: d03ac...e99

Jo, du tar feil. Du vet nemlig ikke best. Det er det hele hjelpeapparatet bak han som gjør. Din mening betyr ikke noe som helst. Ikke for andre enn deg i alle fall.

Men du må gjerne fortelle meg på hvilken måte jeg ikke beskytter han, og hva du tror konsekvensene av det er. Det er alltid like morsomt å høre de med null kompetanse prøve å ha kompetanse. 

Anonymkode: 996fe...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Så du mener også at psykisk utviklingshemmede må klare seg selv i garderoben om de ikke klarer det? 

Anonymkode: 0299d...a28

Psykisk utviklingshemmede må enten gå i egen garderobe med en av samme kjønn, gå i handicapgarderobe eller annen garderobe der de ikke møter andre av motsatt kjønn, bade på tider/steder det er åpent for nakenbading eller droppe badet.

Anonymkode: 3a5cc...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Psykisk utviklingshemmede må enten gå i egen garderobe med en av samme kjønn, gå i handicapgarderobe eller annen garderobe der de ikke møter andre av motsatt kjønn, bade på tider/steder det er åpent for nakenbading eller droppe badet.

Anonymkode: 3a5cc...182

I min svømmehall har de ikke sånne garderober. Er psykisk utviklingshemmede mindre viktig enn deg da?

Anonymkode: 0299d...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Psykisk utviklingshemmede må enten gå i egen garderobe med en av samme kjønn, gå i handicapgarderobe eller annen garderobe der de ikke møter andre av motsatt kjønn, bade på tider/steder det er åpent for nakenbading eller droppe badet.

Anonymkode: 3a5cc...182

Nakenbading? Nå avsporer du! 

Anonymkode: 0299d...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

I min svømmehall har de ikke sånne garderober. Er psykisk utviklingshemmede mindre viktig enn deg da?

Anonymkode: 0299d...a28

Selvfølgelig er de ikke det. Men på samme måte som friske gutter over en viss alder må gå alene eller følge med person av samme kjønn i riktig garderobe, bør utviklingshemmede gutter over en viss alder følge med person av samme kjønn i riktig garderobe. Man blir ikke mindre viktig bare fordi man må følge de samme reglene som alle andre. 

Anonymkode: a6f5a...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Du skriver at kropppen er stygg ! Og at det er derfor jeg skjemmes! Tenk om jeg har store komplekser med kroppen min? Da gjør du den kommentaren med det mye verre! Hadde du likt om noen sa du  hadde en stygg kropp? 

Anonymkode: 0299d...a28

Nei, det har jeg aldri skrevet. Følg med på anonymkodene!

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Så du mener også at psykisk utviklingshemmede må klare seg selv i garderoben om de ikke klarer det? 

Anonymkode: 0299d...a28

Nei, det mener jeg  selvsagt ikke. Om du tenker virkelig hardt så kommer du nok på andre måter å løse dette på. 

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Jo, du tar feil. Du vet nemlig ikke best. Det er det hele hjelpeapparatet bak han som gjør. Din mening betyr ikke noe som helst. Ikke for andre enn deg i alle fall.

Men du må gjerne fortelle meg på hvilken måte jeg ikke beskytter han, og hva du tror konsekvensene av det er. Det er alltid like morsomt å høre de med null kompetanse prøve å ha kompetanse. 

Anonymkode: 996fe...b2c

Hele tråden her handler om voksne folk som syns det er ubehagelig å vise seg nakne foran folk av samme kjønn. Du utsetter et barn som ikke har de naturlige sperrene som andre har til at de kan se han naken. For de fleste voksne mennesker er det ikke et problem at et menneske med diagnose er i "feil" garderobe, men for jenter på samme alder kan det både være ubehagelig at han ser dem nakne (de skjønner kanskje ikke rekkevidden av diagnosen hans) og litt morsomt å se en naken gutt. Hvorfor vil du utsette barnet ditt for en slik ydmykelse? Det er bekymringsverdig holdning av en mor, som skal være den som beskytter sitt barn og ikke være den som eksponerer det!

Anonymkode: d03ac...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Selvfølgelig er de ikke det. Men på samme måte som friske gutter over en viss alder må gå alene eller følge med person av samme kjønn i riktig garderobe, bør utviklingshemmede gutter over en viss alder følge med person av samme kjønn i riktig garderobe. Man blir ikke mindre viktig bare fordi man må følge de samme reglene som alle andre. 

Anonymkode: a6f5a...d08

Men reglene kan være noe runde når det ikke er tiltak som finnes som båser / eller handikap garderober. Alle trenger ikke og ha være så firkantet! De som ikke følger reglene helt har sine grunner!! 

Anonymkode: 0299d...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...