Luksusdyret Skrevet 30. desember 2021 #126 Skrevet 30. desember 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Ja Nachspiel er vel ofte med noen gutter en treffer på byen eller bekjente? Kanskje tenker jeg feil. Men jeg hadde ihvertfall ikke blitt med gutter hjem fra byen som jeg ikke kjente så godt. Blir en voldtatt av venner, så kan det vel ikke kalles venner. Beklager altså, men jeg har bare aldri kjent noen slik mennesker. Og vært i et vennemiljø hvor det har vært lite alkohol involvert på samlinger. Jeg har opplevd vonde ting i livet, men ikke på det området der. Passende straff for voldtekt nr 2 hadde kanskje vært å fått deres edre deler kappet av. Fengselsstraff eller samfunnstjeneste og erstatning på første lovbrudd. Hvis retten er redd for at livet til voldtektsmann skal bli ødelagt(noe han burde tenkt på før han voldtok), så finnes det jo mulighet for å sone med fotlenke og samfunnstjeneste. Anonymkode: edf07...9af Du kan da virkelig ikke vite hva nachspiel er hvis du aldri har vært med på ett? I mitt miljø er nachspiel et treff med venner etter at man har vært på byen, altså man tar festen hjem til noen etter at pubene stenges. Så man har for det meste bare venner der. Du har altså aldri blitt sviktet av venner på noen måte eller opplevd at folk er ekle mot deg? Da har du levd et veldig beskyttet liv. Jeg drikker ikke alkohol og har aldri gjort det, men ble likevel seksuelt misbrukt som 15-åring. På den tiden var det ingen gutter som fant meg tiltrekkende, jeg gikk i utslitte oversize klær fordi vi levde under fattigdomsgrensa, sminket meg ikke og var kjedelig og sosialt klønete. Så ingen flørting, alkohol, utfordrende klær eller pent utseende involvert. Jeg ble misbrukt at en tillitsperson, og da jeg fortalte det til mine foreldre, sa de at jeg bare fantaserte. Så jeg lot det fare, men det satt skikkelig støkk i meg. Jeg fikk høre senere at den samme mannen misbrukte flere andre av sine elever, og ingen av dem var utfordrende, flørtende eller seksuelt erfarne. Og det var ikke noe alkohol involvert. Burde jeg takke nei til ekstra undervisning med en lærer som underviste på skolen der jeg gikk, hadde rent rulleblad og aldri vært siktet for seksuelle overgrep? Skulle jeg i alder av 15 år tatt med meg min mor, tante eller venninne til undervisningen? Burde jeg ha tatt kampsporttimer for å kunne forhindre misbruket? Jeg følte meg nettopp slik - at det var min skyld, at jeg var ekkel og skitten. Det tok et par år før jeg forstod at skylden lå hos ham, og ham alene. Derfor blir jeg provosert når man tar lett på voldtekter i nære relasjoner - det er nettopp slike voldtekter som etter mitt syn er de mest vanskelige. Blir man overfalt og voldtatt av en ukjent mann, kan man bli redd for ukjente og begynne å ta flere forholdsregler, og man trenger ikke å se voldtektsmannen igjen. Hvis man blir misbrukt av noen man kjenner eller er avhengig av, vil man måtte forholde seg til denne personer i fremtiden, og man vet ikke hvilke forholdsregler man skal ta mot dem man er i nær relasjon til.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2021 #127 Skrevet 30. desember 2021 Milfy Way skrev (12 minutter siden): Du kan da virkelig ikke vite hva nachspiel er hvis du aldri har vært med på ett? I mitt miljø er nachspiel et treff med venner etter at man har vært på byen, altså man tar festen hjem til noen etter at pubene stenges. Så man har for det meste bare venner der. Du har altså aldri blitt sviktet av venner på noen måte eller opplevd at folk er ekle mot deg? Da har du levd et veldig beskyttet liv. Jeg drikker ikke alkohol og har aldri gjort det, men ble likevel seksuelt misbrukt som 15-åring. På den tiden var det ingen gutter som fant meg tiltrekkende, jeg gikk i utslitte oversize klær fordi vi levde under fattigdomsgrensa, sminket meg ikke og var kjedelig og sosialt klønete. Så ingen flørting, alkohol, utfordrende klær eller pent utseende involvert. Jeg ble misbrukt at en tillitsperson, og da jeg fortalte det til mine foreldre, sa de at jeg bare fantaserte. Så jeg lot det fare, men det satt skikkelig støkk i meg. Jeg fikk høre senere at den samme mannen misbrukte flere andre av sine elever, og ingen av dem var utfordrende, flørtende eller seksuelt erfarne. Og det var ikke noe alkohol involvert. Burde jeg takke nei til ekstra undervisning med en lærer som underviste på skolen der jeg gikk, hadde rent rulleblad og aldri vært siktet for seksuelle overgrep? Skulle jeg i alder av 15 år tatt med meg min mor, tante eller venninne til undervisningen? Burde jeg ha tatt kampsporttimer for å kunne forhindre misbruket? Jeg følte meg nettopp slik - at det var min skyld, at jeg var ekkel og skitten. Det tok et par år før jeg forstod at skylden lå hos ham, og ham alene. Derfor blir jeg provosert når man tar lett på voldtekter i nære relasjoner - det er nettopp slike voldtekter som etter mitt syn er de mest vanskelige. Blir man overfalt og voldtatt av en ukjent mann, kan man bli redd for ukjente og begynne å ta flere forholdsregler, og man trenger ikke å se voldtektsmannen igjen. Hvis man blir misbrukt av noen man kjenner eller er avhengig av, vil man måtte forholde seg til denne personer i fremtiden, og man vet ikke hvilke forholdsregler man skal ta mot dem man er i nær relasjon til. Vært på 3-4 stk og alltid hatt med nære venner. Leit å lese om din situasjon😢 Så forstår tankegangen din. Sånt burde ikke og skulle ikke skje. Anonymkode: edf07...9af
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2021 #128 Skrevet 30. desember 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Vært på 3-4 stk og alltid hatt med nære venner. Leit å lese om din situasjon😢 Så forstår tankegangen din. Sånt burde ikke og skulle ikke skje. Anonymkode: edf07...9af Vært både på med nytruffet og kjente folk. Vært på flere fester. Alltid hatt med nære venner. Bortsett fra han jeg var med alene hjem. Men aldri gjort lignende igjen. Anonymkode: edf07...9af
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2021 #129 Skrevet 30. desember 2021 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Ja Nachspiel er vel ofte med noen gutter en treffer på byen eller bekjente? Kanskje tenker jeg feil. Men jeg hadde ihvertfall ikke blitt med gutter hjem fra byen som jeg ikke kjente så godt. Blir en voldtatt av venner, så kan det vel ikke kalles venner. Beklager altså, men jeg har bare aldri kjent noen slik mennesker. Og vært i et vennemiljø hvor det har vært lite alkohol involvert på samlinger. Jeg har opplevd vonde ting i livet, men ikke på det området der. Passende straff for voldtekt nr 2 hadde kanskje vært å fått deres edre deler kappet av. Fengselsstraff eller samfunnstjeneste og erstatning på første lovbrudd. Hvis retten er redd for at livet til voldtektsmann skal bli ødelagt(noe han burde tenkt på før han voldtok), så finnes det jo mulighet for å sone med fotlenke og samfunnstjeneste. Anonymkode: edf07...9af Nachspiel kan komme i mange ulike varianter. De jeg har vært på har alltid involvert enten bare venner eller flere venner. Du skrev at du ble med en mann du ikke kjente fra før. Det kan være bare tilfeldig at du da ikke ble voldtatt. Selv blant de hvor det er avtalt at de skal ha sex kan det skje voldtekt, ved at mannen f.eks. tvinger gjennom typer sex kvinnen ikke ønsker og sier hun ikke ønsker. Igjen, sjansen for at du ikke kjenner noen "slike mennesker", den er minimal, så godt som ikke-eksisterende. Det er størst sannsynlig at du bare aldri er blitt fortalt at noen av de du kjenner er blitt voldtatt (eller har voldtatt). De som blir voldtatt eller som voldtar er ikke en spesiell type mennesker, de kommer i alle samfunnslag, i alle grupper - også de edruelige, de som har en religiøs tro og de som sier de er mot voldtekt, fattige og rike, yngre og eldre. Å kappe av penis eller gjøre en kjemisk kastrasjon fungerer dessverre ikke, for sexlysten - for de som tenner på å voldta - ligger i hjernen. Det å gjøre slik at de ikke er i stand til å utføre en penetrering med penis kan faktisk føre til at de utøver grovere seksualisert vold og voldtekt neste gang. Det som ofte er blitt brukt som argument for å ikke dømme unge voldtektsmenn, det er det at hvis de får et rulleblad som sier de har utført voldtekt, så vil det utelukke dem fra en del yrker og jobber i fremtiden. Det er et helt horribelt argument, for det bagatelliserer bare overgrepet mot kvinnen. En voldtekt er ikke bare en dum og ubetenksom handling, den er bevisst og villet handling av voldtektsmann, hvor han mener at hans egen tilfredsstillelse er mer verdt enn kvinnens liv og helse. Å la slike slippe dom og straff fører til at uegnede menn senere kommer i stillinger hvor de aldri burde vært, og da gjerne stillinger hvor de direkte eller indirekte kan påføre andre kvinner skader, fysisk eller psykisk. Det å ikke straffe dem, viser også at samfunnet mener at voldtekt ikke er alvorlig. Og da er det ikke så rart det fortsetter. Jeg kan forstå at du føler behov for å beskytte deg mot nedbyggende saker i media, det gjør jeg selv også. Men jeg velger heller å skåne meg selv fra f.eks. mer lokale voldshendelser og tragedier i andre land, som jeg ikke kan påvirke. Det å være noenlunde oppdatert på hva som skjer her hjemme når det kommer til vold og voldtekter mot kvinner, det tenker jeg er så viktig for oss kvinner selv, og for fremtidens jenter og kvinner, at det er noe vi alle bør gjøre. Voldtekter fører til så stor skade både på enkeltpersoner og for deres pårørende, og også for samfunnet (i form av f.eks. mye helsehjelp, sykemeldinger, ev. uføretrygd, psykiske problemer som påvirker deres barn igjen ++), at det også er i menns interesse å engasjere seg i kampen for å få voldtektsmenn dømt for voldtekt! (Det er jo også menn som blir voldtatt, noe som dessverre er enda mer tabu enn voldtekt av kvinner. Når menn voldtas er det også ofter gjort av andre menn. Så det er i all hovedsak menn som voldtar både kvinner og menn.) Det la kun ca 1 % av alle voldtekter føre til dom, det er en fare for demokratiet og for rettsstaten og for den frie fremtiden til våre barn. Anonymkode: 36001...d73
Luksusdyret Skrevet 31. desember 2021 #130 Skrevet 31. desember 2021 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Nachspiel kan komme i mange ulike varianter. De jeg har vært på har alltid involvert enten bare venner eller flere venner. Du skrev at du ble med en mann du ikke kjente fra før. Det kan være bare tilfeldig at du da ikke ble voldtatt. Selv blant de hvor det er avtalt at de skal ha sex kan det skje voldtekt, ved at mannen f.eks. tvinger gjennom typer sex kvinnen ikke ønsker og sier hun ikke ønsker. Igjen, sjansen for at du ikke kjenner noen "slike mennesker", den er minimal, så godt som ikke-eksisterende. Det er størst sannsynlig at du bare aldri er blitt fortalt at noen av de du kjenner er blitt voldtatt (eller har voldtatt). De som blir voldtatt eller som voldtar er ikke en spesiell type mennesker, de kommer i alle samfunnslag, i alle grupper - også de edruelige, de som har en religiøs tro og de som sier de er mot voldtekt, fattige og rike, yngre og eldre. Å kappe av penis eller gjøre en kjemisk kastrasjon fungerer dessverre ikke, for sexlysten - for de som tenner på å voldta - ligger i hjernen. Det å gjøre slik at de ikke er i stand til å utføre en penetrering med penis kan faktisk føre til at de utøver grovere seksualisert vold og voldtekt neste gang. Det som ofte er blitt brukt som argument for å ikke dømme unge voldtektsmenn, det er det at hvis de får et rulleblad som sier de har utført voldtekt, så vil det utelukke dem fra en del yrker og jobber i fremtiden. Det er et helt horribelt argument, for det bagatelliserer bare overgrepet mot kvinnen. En voldtekt er ikke bare en dum og ubetenksom handling, den er bevisst og villet handling av voldtektsmann, hvor han mener at hans egen tilfredsstillelse er mer verdt enn kvinnens liv og helse. Å la slike slippe dom og straff fører til at uegnede menn senere kommer i stillinger hvor de aldri burde vært, og da gjerne stillinger hvor de direkte eller indirekte kan påføre andre kvinner skader, fysisk eller psykisk. Det å ikke straffe dem, viser også at samfunnet mener at voldtekt ikke er alvorlig. Og da er det ikke så rart det fortsetter. Jeg kan forstå at du føler behov for å beskytte deg mot nedbyggende saker i media, det gjør jeg selv også. Men jeg velger heller å skåne meg selv fra f.eks. mer lokale voldshendelser og tragedier i andre land, som jeg ikke kan påvirke. Det å være noenlunde oppdatert på hva som skjer her hjemme når det kommer til vold og voldtekter mot kvinner, det tenker jeg er så viktig for oss kvinner selv, og for fremtidens jenter og kvinner, at det er noe vi alle bør gjøre. Voldtekter fører til så stor skade både på enkeltpersoner og for deres pårørende, og også for samfunnet (i form av f.eks. mye helsehjelp, sykemeldinger, ev. uføretrygd, psykiske problemer som påvirker deres barn igjen ++), at det også er i menns interesse å engasjere seg i kampen for å få voldtektsmenn dømt for voldtekt! (Det er jo også menn som blir voldtatt, noe som dessverre er enda mer tabu enn voldtekt av kvinner. Når menn voldtas er det også ofter gjort av andre menn. Så det er i all hovedsak menn som voldtar både kvinner og menn.) Det la kun ca 1 % av alle voldtekter føre til dom, det er en fare for demokratiet og for rettsstaten og for den frie fremtiden til våre barn. Anonymkode: 36001...d73 Jepp, "en kort utskeielse" og "kvinner sier nei for ofte". https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/EG1j2/mener-voldtekt-kan-vaere-en-kort-utskeielse-hoeyesterettsadvokat-kvinner-har-lett-for-aa-si-nei-ogsaa-uten-aa-mene-det
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2021 #131 Skrevet 31. desember 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Rapportert deg. Jeg prøver å si at man skal være tydlig i kommunikasjon. At uten vitner og bevis vil uansett forbrytelse være en "antatt" forbrytelse. Det vil bli ord mot ord. Jeg har aldri sagt at jeg unner noen å bli voldtatt. Men at det er naturlig i livet å ta forhåndsregler der det er mulig. Anonymkode: edf07...9af 😂 Eksakt hvilket regelbrudd her på forumet er det du har rapportert meg for? Jeg kan ønske på deg syfilis og spedalskhet også hvis jeg vil, der er ingen regel mot ønsketenkning! Anonymkode: 0b747...0c0
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2021 #132 Skrevet 31. desember 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Slik praksis får fortsette fordi altfor mange fremdeles har samme holdninger som anonym 9af - for det skjer jo ikke slike som henne og de hun henger med, det skjer bare med "slike folk", som selv ikke burde være så dumme at de blir voldtatt. Slike som henne bortforklarer og bagatelliserer og legger skyld på voldtektsofferet, så lenge det ikke angår henne selv eller noen av hennes. I hvert fall så lenge hun/de fortsetter å tro på illusjonen om at ingen de kjenner er blitt voldtatt eller har voldtatt. Men hvem i h... ville fortalt folk som henne og hennes omgangskrets at de var blitt voldtatt når de vet hvilke holdninger disse har? Ergo fortsetter hun og omgangskretsen å lure seg selv og tro at det selvfølgelig ikke skjer slike som dem. Og pga. slike holdninger blir det altfor lite krav om endring av rettssystemet, fordi altfor mange mener de voldtatte nok sikkert er helt eller delvis skyld i det selv, hvis de i det hele tatt er blitt voldtatt, da, noe de også velger å tvile sterkt på. Anonymkode: 36001...d73 Helt sant. Hun er en del av selve problemet, ikke av løsningen. Anonymkode: 0b747...0c0
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2021 #133 Skrevet 31. desember 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Em bekjent ble frikjent i en rettssak der en syklist påstod han hadde kjørt på han slik at ha. Fikk nakkeskade. Etter en del graving fra advokaten kom det fremmet nakkeskaden var selvpåført i fylla for nesten 20 år siden. Da måtte fyllekuler fra 20 år tilbake i tid frem igjen, og det var flere. Selvsagt graver man bare i det som synes relevant for saken. Man tar ikke opp hvor mange sexpartnere man hadde for 20 år siden om du er offer for innbrudd. Anonymkode: 81ae2...de4 Men frivillige sexpartnere er jo ikke relevant info. Det er DER logikken feiler. Man ser på voldtekt som en form for sex. Det er det jo ikke! Eksempelet med syklisten er heller ikke relevant. Man kan ikke være skadet av frivillige samleier i 2002 som man etterpå prøver å skylde en voldtektsmann i 2022 for. Anonymkode: 0b747...0c0
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2021 #134 Skrevet 31. desember 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): 😂 Eksakt hvilket regelbrudd her på forumet er det du har rapportert meg for? Jeg kan ønske på deg syfilis og spedalskhet også hvis jeg vil, der er ingen regel mot ønsketenkning! Anonymkode: 0b747...0c0 Du ler av at du ønsker at jeg blir voldtatt. Karma is a bitch. Anonymkode: edf07...9af
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2021 #135 Skrevet 31. desember 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Her viser du jo selv hvorfor du ikke har kunnskap om voldtekter i landet. Du gidder ikke å forholde deg til det, for du antar at det er noe som skjer "...slike folk...", men ikke slike som deg og din omgangskrets... Å si at du bedriver strutsepolitikk er en fornærmelse mot strutser, som faktisk har en konkret hensikt med å stikke hodet i sanden... Du nevner fyll og fest, og du nevner flere ganger noe om "hvis man legger seg naken sammen med en mann...". Og dermed viser du bare atter en gang at du egentlig ikke har peiling på hva du snakker om. Og det setter rett og slett barna dine i stor fare - for slik du argumenterer har du rett og slett ikke kunnskap og innsikt om voldtekt. Du har en forestilling om at voldtekter er noe kvinner i stor grad er skyld i selv, fordi de fester og/eller drikker mer enn deg, fordi de kler seg annerledes enn deg, fordi de har et annet kroppsspråk enn deg. Men stemmer det... du omgår jo ikke "slike folk", dvs. folk som voldtar og folk som er dumme nok til å bli voldtatt. Og enda verre, du tror tydeligvis at bare man sier tydelig nok fra så slipper man å bli voldtatt... Du vet lite eller ingenting om voldtekter. Og med den holdningen du har så er jeg ikke overrasket at personer i din omgangskrets ikke forteller deg at de er blitt voldtatt en gang - for at noen av dem er blitt voldtatt, det kan du være helt sikker på, dessverre. Når du stadig messer om "tydeligere kommunikasjon", så viser du også at du ikke forstår hva det dreier seg om, og også at du nok en gang legger skyld på den som blir voldtatt og mindre på den som voldtar. Du begynner i helt feil ende. Det som må formidles før noe som helst annet, det er punkt nummer én - man voldtar ikke! Har man "sex" med en som er ruset, syk eller for full eller på annen måte ikke i stand til å gi et samtykke, da er den "sexen" en voldtekt. Ingen unntak. Gjennom min jobb kommer jeg stadig borti personer som er blitt utsatt for seksualisert vold og voldtekt. De fleste kvinner. Altfor mange er blitt utsatt for dette når de var edrue og helt normalt kledd og hadde sagt tydelig fra at de ikke ønsket sex med voldtektsmann. Og du, det du skriver så tøft, at hvis et av barna dine var blitt voldtatt så ville enten du eller mannen din drept voldtekstpersonen... det bare forsterker det jeg skrev tidligere, at det er synd på barna dine som må vokse opp med foreldre som har så lite kunnskap om voldtekter, hyppigheten av det og hva som skjer med de som blir utsatt for det i ettertid. Men du viser jo at både du og mannen din opererer på impulser, ikke på kunnskap og fornuft. Det kan bli svært skadelig for dine barn. Hva ville du gjort om et av dine barn endte med å voldta en annen? Åh, nei, stemmer, folk du henger med blir ikke utsatt for voldtekter eller voldtar... det er bare "...slike folk..." det... Merkelig det der, voldtekter skjer bare andre folk, ikke slike som henger med deg, og enda merkeligere, andre er visst delvis selv skyld i at de blir voldtatt - bortsett fra at hvis det skjedde med en av dine så ville du uansett ha drept voldtektsmann (-kvinne). Andre er selv skyld i å bli voldtatt, men selvfølgelig aldri dine egne 🙄 Kanskje du skulle begynne å faktisk klikke deg inn på voldtektssaker i media og kanskje enda bedre også søke fakta om voldtekter i Norge, det er mye god statistikk og forskning som ville gitt deg den kunnskapen du helt tydelig ikke har i dag. For dine barns skyld... Anonymkode: 36001...d73 Fryktelig mye du tror du vet om meg og barna ut i fra et forum. Du kjenner ikke og vet masse om meg pga noen setninger på et forum. Jeg kjenner ingen som er slik av de menneskene jeg har møtt. Men en av mine nærmeste har opplevd overgrep i barndommen av sin egen forelder. Men jeg kjenner ikke forelderen. Hvor i alle dager har jeg skrevet at kvinner selv har skyld i å bli voldtatt? Jeg mener at der det er mulighet å ta forhåndsregler, så gjør man det. At det ikke er veldig smart å bli med fulle gutter hjem fra byen. Men forstår selv at en kan bli dratt inn i en bil på åpen gate. Jeg har selv opplevd alvorlig feil på fosteret, selv om jeg gjorde alt "riktig" I svangerskapet. Jeg vet at en ikke kan forutse og beskytte seg mot alt. Hva vet du om jeg og min mann opptrer på impuls? Du kjenner meg ikke. Så ikke lat som du har peiling. Kan du på hånden på hjertet si at du ikke hadde ønsket en som hadde voldtatt barna dine død? Selv om jeg skriver på et forum at jeg ville gjort det. Så vet jeg ikke hva jeg ville gjort. For jeg håper å aldri å havne i en slik situasjon. Og nei, jeg er ikke så perfekt at jeg nødvendigvis alltid vil handle riktig i en traumatisk opplevelse. Så gratulerer til deg som på forhånd vet at du vil håndtere det helt perfekt. Jeg er ikke en potensiell drapskvinne, men jeg har sett hva traumer kan gjøre med mennesker og da funger ikke logisk tenking optimalt. Synes det er veldig rart at du går på personangrep, men det er ikke noe nytt på dette forumet. Tror ikke jeg trenger å lese masse om voldtekt, for å forstå at det er galt eller lære barna mine det. Forskjellen på rett og galt er vel ganske grunnleggende lærdom for alle. Anonymkode: edf07...9af
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2021 #136 Skrevet 31. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): 😂 Eksakt hvilket regelbrudd her på forumet er det du har rapportert meg for? Jeg kan ønske på deg syfilis og spedalskhet også hvis jeg vil, der er ingen regel mot ønsketenkning! Anonymkode: 0b747...0c0 Du kunne like godt skrevet rett ut at du ønsker at jeg blir voldtatt. Hva om jeg fortalte deg at jeg har opplevd vold i forholdet og mye annet vondt i livet. At jeg tidligere hadde det så vanskelig at jeg prøvde å ta livet mitt. Oppfyller det din ønsketenkning? Eller burde jeg fortsatt bli voldtatt også tenker du? Hvor mye vondt skal jeg oppleve før du blir tilfredsstilt og kan le litt mer? Gratulerer med å få meg til å ikke sove. Anonymkode: edf07...9af
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2021 #137 Skrevet 31. desember 2021 Det virker som det jeg skriver her har blitt missforstått eller at jeg har formulert meg dårlig. Jeg støtter på ingen måte voldtekt eller sier at offeret har skylden. Jeg er oppdratt til å være alt annet enn naiv. Jeg fikk blant annet ikke lov å være ute på ungdomstreff på fredager, fordi mamma var redd for dop, røyk og voldteksforbrytere. Og ble advart alt som kunne være farlig. Jeg er fullt klar over at hvem som helst kan bli voldtatt og at det kan skje andre steder enn nachspiel. Og at det i mange situasjoner er umulig å forutse. Men en skrev her at voldtekter ofte skjer på nachspiel og det var det jeg siktet til. Hvis en vet at det er tilfellet og at samfunnet dessverre lar kriminelle gå fri. Så må kvinner tenke seg om før de drar på nachspiel og hvem de drar med. Ta i bruk forhåndsregler som i lik linje å ta på belte når man kjører bil. Nei, det skal ikke være sånn at kvinner skal være redd for å bli voldtatt. Men når samfunnet dessverre har blitt slik, så bør en for eks ikke legge deg i senga med en mann du knapt kjenner. Nei, han har ingen rett til å voldta deg. Men sannsynligheten for at det kan skje er større, enn om du ligger sammen med en venninne eller velger å sove hjemme. Jeg ønsker vel bare at kvinner skal si klart å tydelig I fra, om noen går over streken. Men forstår at en kan bli tvunget mot sin vilje. Og jeg sier ikke at det aldri kan skje meg eller mine. Men livssituasjon min gjør at sjansen er mindre for at jeg blir voldtatt, enn en som er på fest/nachspiel hver helg. Og jeg har hatt en omgangskrets, hvor det ikke har foregått voldtekter på fest eller nachspiel. Mener ikke at kvinner skal slutte å leve livet heller pga noen kåte mannfolk. . Jeg er fullt klar over at voldtekter skjer, selv om jeg ikke setter meg inn i hver enkelt sak og detaljene. Jeg har sett på dokumentar og fått med meg litt i nyhetene. Men at så mange voldteksforbrytere går fri burde jeg kanskje fått med meg. Noen trodde jeg ikke forstod at barn kan bli voldtatt. Her siktet jeg til at barna mine ikke er i den alderen hvor de kan bli voldtatt på en fest eller nachspiel enda. Det betyr ikke det samme som at jeg ikke vet at de i verstefall kan bli kidnappet på vei til skolen og voldtatt. Jeg vet at det skjer mye elendigheter i samfunnet og er ikke så uopplyst som enkelte her tror. Jeg har lært barna at det er strengt forbudt å ta på andres kjønnsorgan. (Og når den tid kommer uten tillatelse) Så forhåpentligvis blir de ikke voldtatt og hadde jeg hatt gutter, så ville jeg oppdratt de til å ha respekt for kvinner og forstå at et Nei er et Nei. Anonymkode: edf07...9af
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2021 #138 Skrevet 31. desember 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Men frivillige sexpartnere er jo ikke relevant info. Det er DER logikken feiler. Man ser på voldtekt som en form for sex. Det er det jo ikke! Eksempelet med syklisten er heller ikke relevant. Man kan ikke være skadet av frivillige samleier i 2002 som man etterpå prøver å skylde en voldtektsmann i 2022 for. Anonymkode: 0b747...0c0 Det synes relevant for forsvaret. Og de ønsker å så tvil ved å legge grem mange sexpartnere. Alle dommere forstår at det ikke er derfor noen blir voldtatt. De forsøker også å legge frem at offeret har gitt signaler på at det er interessert og at siktede ikke har forstått at signalene har endret seg. Jeg var borti en sedelighetssak der en kvinnes antall sexpartnere og utsvevende sexliv viste til at hun var utsatt for overgrep. Hun ble spurt hvor mange sexpartnere hun hadde hatt. Eksempelet er relevant i den forstand at alt du har gjort gjennom livet kan prege en enkelt sak. Vodtekt er sex. Den skiller seg fra vanlig sex på den måten at det kun er den ene parten som nyter det, den andre vet ikke om det, eller ønsker det ikke. Anonymkode: 81ae2...de4
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2021 #139 Skrevet 31. desember 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Du ler av at du ønsker at jeg blir voldtatt. Karma is a bitch. Anonymkode: edf07...9af Ok, er det karma som gjør det nå, altså? Ikke manglende forholdsregler, feil fest-atferd og feil venner? Skal ta det med meg. Passe meg litt ekstra for karma i stedet. Anonymkode: 0b747...0c0
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2021 #140 Skrevet 31. desember 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Fryktelig mye du tror du vet om meg og barna ut i fra et forum. Du kjenner ikke og vet masse om meg pga noen setninger på et forum. Jeg kjenner ingen som er slik av de menneskene jeg har møtt. Men en av mine nærmeste har opplevd overgrep i barndommen av sin egen forelder. Men jeg kjenner ikke forelderen. Hvor i alle dager har jeg skrevet at kvinner selv har skyld i å bli voldtatt? Jeg mener at der det er mulighet å ta forhåndsregler, så gjør man det. At det ikke er veldig smart å bli med fulle gutter hjem fra byen. Men forstår selv at en kan bli dratt inn i en bil på åpen gate. Jeg har selv opplevd alvorlig feil på fosteret, selv om jeg gjorde alt "riktig" I svangerskapet. Jeg vet at en ikke kan forutse og beskytte seg mot alt. Hva vet du om jeg og min mann opptrer på impuls? Du kjenner meg ikke. Så ikke lat som du har peiling. Kan du på hånden på hjertet si at du ikke hadde ønsket en som hadde voldtatt barna dine død? Selv om jeg skriver på et forum at jeg ville gjort det. Så vet jeg ikke hva jeg ville gjort. For jeg håper å aldri å havne i en slik situasjon. Og nei, jeg er ikke så perfekt at jeg nødvendigvis alltid vil handle riktig i en traumatisk opplevelse. Så gratulerer til deg som på forhånd vet at du vil håndtere det helt perfekt. Jeg er ikke en potensiell drapskvinne, men jeg har sett hva traumer kan gjøre med mennesker og da funger ikke logisk tenking optimalt. Synes det er veldig rart at du går på personangrep, men det er ikke noe nytt på dette forumet. Tror ikke jeg trenger å lese masse om voldtekt, for å forstå at det er galt eller lære barna mine det. Forskjellen på rett og galt er vel ganske grunnleggende lærdom for alle. Anonymkode: edf07...9af Men her gjør du det jo igjen... "Jeg kjenner ingen som er slik av de menneskene jeg har møtt." Du stempler de som blir voldtatt, som om det er noe ved dem som gjør at de blir voldtatt. Anonym bruker skrev (På 30.12.2021 den 1.55): Beklager altså. Da er kvinner litt dumme. Man drar vel ikke hjem til et mannfolk eller guttegjeng alene, uten å være flere venninner med ihvertfall. Jeg ble med en fyr hjem fra byen (et engangstilfelle). Og jeg var ikke så dum at jeg ikke skjønte hva tanken hans var. Jeg var med på det. Har man klint litt på byen og blir med han hjem, så er det jo gjerne fordi man vil fortsette hjemme. Anonymkode: edf07...9af Anonym bruker skrev (På 30.12.2021 den 2.40): Jeg har aldri opplevd fester hvor dette har vært tilfellet. Aldri opplevd venner som er slik. Og ingen venner eller bekjente som har opplevd lignende. Henger ikke med slike folk. Så får advare døtrene mine, når den tid kommer. Og at de har venner som backer de og at de ikke drar alene på fester/nachspiel. Forhåpentligvis blir de som meg og kan ha det gøy uten så mye festing. Anonymkode: edf07...9af Jeg kritiserer deg fordi du selv etter seks fulle sider i denne tråden tydeligvis fremdeles har en tro om at kvinner som voldtas må være "litt dumme" og at det ikke kan skje deg eller noen av dine. For du "Henger ikke med slike folk". Du må forstå at det ikke handler om å være dum eller å henge med feil folk. Det kan skje hvor som helst med hvem som helst! Du mener kvinner som blir med på et nachspiel er "litt dumme", for da må de jo forstå at de kan bli voldtatt. Når du så blir forklart at på nachspiel er man oftest sammen med venner, da avfeier du det og sier at blir man voldtatt da, så var det vel ingen venn likevel. Og selv om du ikke skriver det så ligger det under at det burde de jo ha forstått og valgt seg bedre venner, og heller fulgt ditt eksempel som "ikke henger med slike folk". Du har døtre, dine holdninger er farlige for døtrene dine! For det er slike holdninger du har som gjør at rettsvesenet kan fortsette å bare straffe 1 % av alle voldtekter. Fordi altfor mange - som deg - fremdeles mener at det må være noe med den som blir voldtatt, eller noe den har gjort som gjorde at den ble voldtatt. Er det virkelig et slikt samfunn du ønsker for dine døtre resten av deres liv? At hvis de blir voldtatt (måtte det aldri skje!) så skal samfunnet si at det sikkert var deres egen skyld? Og også med 99 % sannsynlighet ikke dømme voldtektsmannen? Er det virkelig et slikt samfunn du ønsker deg? Du spør meg hva jeg vet om deg og dine holdninger. Jeg vet det du selv har skrevet, og gjentatt i tråden. At du ser på kvinner som blir voldtatt på nachspiel som "litt dumme". At du setter deg selv over andre (dvs. de som blir voldtatt), fordi du "henger ikke med slike folk". Jeg vet at du selv sier at du egentlig ikke vet noe om voldtekter, fordi du lar være å lese noe annet enn overskrifter i avisene. Jeg vet at selv alt du er blitt fortalt av fakta her i tråden om antall voldtekter og hvem som voldtar, så fortsetter du hardnakket å hevde at du ikke har noen "slike" blant deg, altså personer som har opplevd voldtekt. Og det sier du selv om du har fått påpekt at minst en tredjedel av alle kvinner som blir voldtatt aldri forteller til noen at de er blitt voldtatt. Så hvordan kan du egentlig være så sikker på at ingen du kjenner eller omgås er blitt voldtatt? Åja, stemmer det... du sier jo: " Jeg kjenner ingen som er slik av de menneskene jeg har møtt." Hva jeg vet om deg og din mann og om dere handler på impuls? Igjen, det du selv svarte i tråden, at om noen hadde voldtatt ditt barn så ville du drept vedkommende, eller din mann ville gjort det. Du skrev ikke at du ville ønsket å drepe voldtektsmannen, du skrev at du ville drept vedkommende. Det er jo bra at du i ettertid har moderert deg til å si at du skulle ønske voldtektsmannen død, og at du ikke vet hva du ville gjort. Dette er noe de fleste kan kjenne seg igjen i. Men det du først skrev, at du ville drepe, det er noe helt, helt annet. Til slutt bekrefter du egentlig det meste av din uvitenhet og at du ikke forstår problemet med det, når du faktisk skriver rett ut "Tror ikke jeg trenger å lese masse om voldtekt, for å forstå at det er galt eller lære barna mine det." Jo, du trenger helt tydelig å skaffe deg kunnskap om voldtekt i det norske samfunnet, for du har jo ikke peiling på hva som faktisk foregår eller omfanget av det. Du distanserer deg så fra det at du er med på å mistenkeliggjøre voldtektsoffer. Og igjen - hvis ikke holdninger som den du har vist hele veien (med at de som voldtas er "slike folk"), det er nettopp det som gjør at rettsvesenet kan fortsette å la 99 % av alle voldtekter gå uten noen som helst straffereaksjoner. Og denne holdningen er farlig, for det er veldig tydelig at det er altfor mange som ikke vet forskjellen på rett og galt. Det er lett for en gutt eller mann å bortforklare en voldtekt med at jenta eller kvinnen selv tok dumme valg, at hun var utydelig - når han ser at samfunnet i praksis viser at det ikke er noe som helst alvorlig å voldta, for man er jo så godt som helt sikker på å aldri bli straffet for det. Du skriver: "Forskjellen på rett og galt er vel ganske grunnleggende lærdom for alle.". Nei, det er tydeligvis ikke det så lenge det fremdeles skjer så utallige voldtekter hver eneste dag, året rundt. 33,6 % av alle kvinner i Norge har opplevd en eller annen form for seksuelle overgrep. Det er mer enn en av tre kvinner! Dette inkluderer både voldtekt, incest, andre seksuelle overgrep. Hvorfor skulle dine barn være blant de heldige, mindre enn to av tre som ikke blir utsatt for slikt? Fordi du og dine ikke "omgås slike"? Jeg forstår at du føler jeg er tøff mot deg. Jeg tror ikke du er så kategorisk i å stemple voldtatte kvinner, som det du gir inntrykk av. Jeg tror du bruker distanseringen din ("jeg henger ikke med slike folk", jeg kjenner ingen mennesker som er slik at de jeg har møtt"), fordi du håper dette stemmer. Men hvordan kan du egentlig vite at du ikke kjenner noen som har blitt voldtatt når en tredjedel av alle voldtatte aldri forteller til en eneste sjel at de er blitt voldtatt? Hvordan kan du egentlig vite at du ikke omgås en voldtektsmann, når du nå vet at 99 % av alle voldtekter aldri fører til at den skyldige dømmes? En annen bruker skrev på side seks i tråden som et svar til meg, at du, 9af er en del av problemet, ikke en del av løsningen. Grunnen til at jeg har fortsatt å svare så mye er at jeg har et håp om at hun tar feil, og at jeg har rett i å tro at hvis flere som deg, 9af, åpner øynene for hva som faktisk skjer når det kommer til seksuelle overgrep og voldtekt av kvinner, så vil vi få en endring av systemet slik at langt færre kvinner i fremtiden må utsettes for det samme. Og vet du, det er slike som deg og meg, som er de heldige som ikke har opplevd voldtekt, som bør rope opp for å støtte de som er blitt utsatt for voldtekt og annen seksualisert vold. Vi må ikke tenke at det ikke angår oss selv, for det gjør det, i aller høyeste grad, fordi det angår alle jenter og kvinner for fremtiden. Jeg antar at vi ønsker det samme, at kvinner skal kunne leve helt normalt liv, uten den konstante trusselen om seksuelle overgrep eller voldtekt, og også vite at hvis man likevel er så uheldig å oppleve det, at man blir tatt på alvor både hos politi og i rettssystemet slik at voldtektmenn og voldsmenn dømmes for det de faktisk har gjort av ulovligheter. Husk at den viktigste grunnen til vårt rettsvesen er at det å dømme de som bryter loven skal virke preventivt mot lignende lovbrudd i fremtiden. Når det kommer til voldtekter forsømmer politiet og rettsvesenet seg, for de lar 99 % av alle voldtekter gå ustraffet. Da gjør ikke politiet og rettsvesenet jobben sin! Og enda verre, dommer som de Milfy Way har lagt ut flere eksempler på, hvor voldtektsmann faktisk har innrømmet voldtekt og kommet med en uforbeholden tilståelse - til og med i slike saker er det store sjanser for at en ung voldtektsmann slipper dom! Da gjør rettsvesenet det stikk motsatte av det de er satt til å gjøre - istedenfor å virke preventiv på denne typen kriminelle voldshandlinger, så gir rettsvesenet helt tydelig beskjed til menn, det er bare å voldta kvinner (og menn) videre, for det er minst 99 % sjanse for at vi ikke straffer dere. Og når dette er beskjeden som gis fra rettssystemet, da føler dessverre mange menn at de har rett til å fortsette med det - for hvis de ikke hadde den retten, da ville rettsvesenet ha dømt dem... eller? Du, 9af, kan være en del av løsningen på dette. Ved å oppdatere deg på hva som faktisk skjer på dette området, omfanget av voldtekter, hvem som blir voldtatt og hvem som voldtar (i begge gruppene er det hvem som helst i alle grupperinger av samfunnet), hvor mange anmelder voldtekter, hvor mange saker blir henlagt pga. politiet bruker for lang tid eller ikke etterforsker med det samme, hvor få saker som kommer til retten og hvor latterlig få som dømmes for voldtekt. Dette er den virkeligheten dine døtre er en del, 9af, det er en faktisk del av det samfunnet dine døtre snart skal stå på egne ben i. Er det ikke lurt å kjempe for en endring av lover og regler, gi politiet nok ressurser til å kunne prioritere slike saker slik at flere kan bli dømt, slik at rettsvesenet blir tvunget til å gjøre jobben sin med å dømme de som begår alvorlig kriminalitet som voldtekt faktisk er? For dine døtres skyld? Anonymkode: 36001...d73
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2021 #141 Skrevet 31. desember 2021 Forstår tankegangen din. Og nei jeg mener ikke at alle kvinner som voldtas er dumme. Jeg så en dokumentar på NRK om en kvinne som la seg i senga med en mann og han prøvde seg og hun sa nei. Han prøvde seg en gang til og hun sa ikke mer og gjorde ikke motstand. Og han tenkte vel da at hun synes der var greit. Kanskje ble hun redd og turte ikke stritte i mot. Det opplevde hun som en voldtekt, mens han da kanskje trodde at hun skiftet mening. Skulle da inderlig ønsket at denne kvinnen hadde hatt bein i nesa til å stå opp for seg selv. Men forstår også at man kan bli hemmet av frykt. At ikke flere voldtektsmenn blir dømt er en skam. Og uansett mine tanker på generelt grunnlag, så ville jeg aldri vært "hard" mot en som hadde fortalt sin historie her. Jeg prøver å unngå personangrep, som jeg ser at folk på dette forumet har lett for å gjøre. Anonymkode: edf07...9af
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2021 #142 Skrevet 31. desember 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Hvordan skulle du visst at en potensiell ny partner hadde en voldelig historikk, når det er 99 % sannsynlig at ev. voldtekter han har gjort aldri er blitt dømt i retten, og 90 % sjanse for at den aldri en gang ble anmeldt? Leser du om "vanlig" vold i forhold, så er tallene der også skremmende lesning, og ikke veldig mye bedre enn for voldtekter. Når man vet at voldelige menn ofte groomer ny potensiell partner for å få denne hektet på ham og så umerkelig begynner å psyke dem ned før volden starter, så sier det seg selv at det ikke er bare å unngå voldelige forhold heller. Det er ytterst få som vet om en manns voldelige historikk før de blir sammen med ham. Det er jo nettopp det som er hele problemet - vi vet ikke fordi menn ikke dømmes for de kriminelle, seksualiserte voldelige handlingene de gjør mot kvinner. Ja, det finnes røde flagg, og det finnes ting kvinner i begge tilfeller kan være ekstra oppmerksom på. Men dette er jo ikke noe vi kan fortsette å godta, at kvinner i prinsipp er så godt som rettsløs i en rettsstat, når det kommer til seksualisert vold, voldtekt og vold. Skal våre døtre og deres døtre få en tryggere fremtid MÅ vi engasjere oss for å få til endringer! Anonymkode: 36001...d73 Det har du rett i. Enig i alt du skriver. Du fikk beskrevet det med røde flagg på en god måte som var tankegangen min jeg prøvde å få frem. Som folk har tolket som at jeg mener det er kvinnens skyld. Nei, det er aldri offerets skyld. Og ja til et bedre rettssamfunn. Anonymkode: edf07...9af
Admin Skrevet 31. desember 2021 #143 Skrevet 31. desember 2021 Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette. Admin
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2021 #144 Skrevet 31. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men her gjør du det jo igjen... "Jeg kjenner ingen som er slik av de menneskene jeg har møtt." Du stempler de som blir voldtatt, som om det er noe ved dem som gjør at de blir voldtatt. Jeg kritiserer deg fordi du selv etter seks fulle sider i denne tråden tydeligvis fremdeles har en tro om at kvinner som voldtas må være "litt dumme" og at det ikke kan skje deg eller noen av dine. For du "Henger ikke med slike folk". Du må forstå at det ikke handler om å være dum eller å henge med feil folk. Det kan skje hvor som helst med hvem som helst! Du mener kvinner som blir med på et nachspiel er "litt dumme", for da må de jo forstå at de kan bli voldtatt. Når du så blir forklart at på nachspiel er man oftest sammen med venner, da avfeier du det og sier at blir man voldtatt da, så var det vel ingen venn likevel. Og selv om du ikke skriver det så ligger det under at det burde de jo ha forstått og valgt seg bedre venner, og heller fulgt ditt eksempel som "ikke henger med slike folk". Du har døtre, dine holdninger er farlige for døtrene dine! For det er slike holdninger du har som gjør at rettsvesenet kan fortsette å bare straffe 1 % av alle voldtekter. Fordi altfor mange - som deg - fremdeles mener at det må være noe med den som blir voldtatt, eller noe den har gjort som gjorde at den ble voldtatt. Er det virkelig et slikt samfunn du ønsker for dine døtre resten av deres liv? At hvis de blir voldtatt (måtte det aldri skje!) så skal samfunnet si at det sikkert var deres egen skyld? Og også med 99 % sannsynlighet ikke dømme voldtektsmannen? Er det virkelig et slikt samfunn du ønsker deg? Du spør meg hva jeg vet om deg og dine holdninger. Jeg vet det du selv har skrevet, og gjentatt i tråden. At du ser på kvinner som blir voldtatt på nachspiel som "litt dumme". At du setter deg selv over andre (dvs. de som blir voldtatt), fordi du "henger ikke med slike folk". Jeg vet at du selv sier at du egentlig ikke vet noe om voldtekter, fordi du lar være å lese noe annet enn overskrifter i avisene. Jeg vet at selv alt du er blitt fortalt av fakta her i tråden om antall voldtekter og hvem som voldtar, så fortsetter du hardnakket å hevde at du ikke har noen "slike" blant deg, altså personer som har opplevd voldtekt. Og det sier du selv om du har fått påpekt at minst en tredjedel av alle kvinner som blir voldtatt aldri forteller til noen at de er blitt voldtatt. Så hvordan kan du egentlig være så sikker på at ingen du kjenner eller omgås er blitt voldtatt? Åja, stemmer det... du sier jo: " Jeg kjenner ingen som er slik av de menneskene jeg har møtt." Hva jeg vet om deg og din mann og om dere handler på impuls? Igjen, det du selv svarte i tråden, at om noen hadde voldtatt ditt barn så ville du drept vedkommende, eller din mann ville gjort det. Du skrev ikke at du ville ønsket å drepe voldtektsmannen, du skrev at du ville drept vedkommende. Det er jo bra at du i ettertid har moderert deg til å si at du skulle ønske voldtektsmannen død, og at du ikke vet hva du ville gjort. Dette er noe de fleste kan kjenne seg igjen i. Men det du først skrev, at du ville drepe, det er noe helt, helt annet. Til slutt bekrefter du egentlig det meste av din uvitenhet og at du ikke forstår problemet med det, når du faktisk skriver rett ut "Tror ikke jeg trenger å lese masse om voldtekt, for å forstå at det er galt eller lære barna mine det." Jo, du trenger helt tydelig å skaffe deg kunnskap om voldtekt i det norske samfunnet, for du har jo ikke peiling på hva som faktisk foregår eller omfanget av det. Du distanserer deg så fra det at du er med på å mistenkeliggjøre voldtektsoffer. Og igjen - hvis ikke holdninger som den du har vist hele veien (med at de som voldtas er "slike folk"), det er nettopp det som gjør at rettsvesenet kan fortsette å la 99 % av alle voldtekter gå uten noen som helst straffereaksjoner. Og denne holdningen er farlig, for det er veldig tydelig at det er altfor mange som ikke vet forskjellen på rett og galt. Det er lett for en gutt eller mann å bortforklare en voldtekt med at jenta eller kvinnen selv tok dumme valg, at hun var utydelig - når han ser at samfunnet i praksis viser at det ikke er noe som helst alvorlig å voldta, for man er jo så godt som helt sikker på å aldri bli straffet for det. Du skriver: "Forskjellen på rett og galt er vel ganske grunnleggende lærdom for alle.". Nei, det er tydeligvis ikke det så lenge det fremdeles skjer så utallige voldtekter hver eneste dag, året rundt. 33,6 % av alle kvinner i Norge har opplevd en eller annen form for seksuelle overgrep. Det er mer enn en av tre kvinner! Dette inkluderer både voldtekt, incest, andre seksuelle overgrep. Hvorfor skulle dine barn være blant de heldige, mindre enn to av tre som ikke blir utsatt for slikt? Fordi du og dine ikke "omgås slike"? Jeg forstår at du føler jeg er tøff mot deg. Jeg tror ikke du er så kategorisk i å stemple voldtatte kvinner, som det du gir inntrykk av. Jeg tror du bruker distanseringen din ("jeg henger ikke med slike folk", jeg kjenner ingen mennesker som er slik at de jeg har møtt"), fordi du håper dette stemmer. Men hvordan kan du egentlig vite at du ikke kjenner noen som har blitt voldtatt når en tredjedel av alle voldtatte aldri forteller til en eneste sjel at de er blitt voldtatt? Hvordan kan du egentlig vite at du ikke omgås en voldtektsmann, når du nå vet at 99 % av alle voldtekter aldri fører til at den skyldige dømmes? En annen bruker skrev på side seks i tråden som et svar til meg, at du, 9af er en del av problemet, ikke en del av løsningen. Grunnen til at jeg har fortsatt å svare så mye er at jeg har et håp om at hun tar feil, og at jeg har rett i å tro at hvis flere som deg, 9af, åpner øynene for hva som faktisk skjer når det kommer til seksuelle overgrep og voldtekt av kvinner, så vil vi få en endring av systemet slik at langt færre kvinner i fremtiden må utsettes for det samme. Og vet du, det er slike som deg og meg, som er de heldige som ikke har opplevd voldtekt, som bør rope opp for å støtte de som er blitt utsatt for voldtekt og annen seksualisert vold. Vi må ikke tenke at det ikke angår oss selv, for det gjør det, i aller høyeste grad, fordi det angår alle jenter og kvinner for fremtiden. Jeg antar at vi ønsker det samme, at kvinner skal kunne leve helt normalt liv, uten den konstante trusselen om seksuelle overgrep eller voldtekt, og også vite at hvis man likevel er så uheldig å oppleve det, at man blir tatt på alvor både hos politi og i rettssystemet slik at voldtektmenn og voldsmenn dømmes for det de faktisk har gjort av ulovligheter. Husk at den viktigste grunnen til vårt rettsvesen er at det å dømme de som bryter loven skal virke preventivt mot lignende lovbrudd i fremtiden. Når det kommer til voldtekter forsømmer politiet og rettsvesenet seg, for de lar 99 % av alle voldtekter gå ustraffet. Da gjør ikke politiet og rettsvesenet jobben sin! Og enda verre, dommer som de Milfy Way har lagt ut flere eksempler på, hvor voldtektsmann faktisk har innrømmet voldtekt og kommet med en uforbeholden tilståelse - til og med i slike saker er det store sjanser for at en ung voldtektsmann slipper dom! Da gjør rettsvesenet det stikk motsatte av det de er satt til å gjøre - istedenfor å virke preventiv på denne typen kriminelle voldshandlinger, så gir rettsvesenet helt tydelig beskjed til menn, det er bare å voldta kvinner (og menn) videre, for det er minst 99 % sjanse for at vi ikke straffer dere. Og når dette er beskjeden som gis fra rettssystemet, da føler dessverre mange menn at de har rett til å fortsette med det - for hvis de ikke hadde den retten, da ville rettsvesenet ha dømt dem... eller? Du, 9af, kan være en del av løsningen på dette. Ved å oppdatere deg på hva som faktisk skjer på dette området, omfanget av voldtekter, hvem som blir voldtatt og hvem som voldtar (i begge gruppene er det hvem som helst i alle grupperinger av samfunnet), hvor mange anmelder voldtekter, hvor mange saker blir henlagt pga. politiet bruker for lang tid eller ikke etterforsker med det samme, hvor få saker som kommer til retten og hvor latterlig få som dømmes for voldtekt. Dette er den virkeligheten dine døtre er en del, 9af, det er en faktisk del av det samfunnet dine døtre snart skal stå på egne ben i. Er det ikke lurt å kjempe for en endring av lover og regler, gi politiet nok ressurser til å kunne prioritere slike saker slik at flere kan bli dømt, slik at rettsvesenet blir tvunget til å gjøre jobben sin med å dømme de som begår alvorlig kriminalitet som voldtekt faktisk er? For dine døtres skyld? Anonymkode: 36001...d73 Ja, jeg er ganske sikker på at jeg ikke henger med slike folk. Om en lærer på skolen til dattera mi kan være pedofil eller en kollega på jobb kan være det vet jeg ikke. Poenget er at jeg har valgt ut noen få venninner jeg stoler 100% på. Og at jeg drar ikke på en fest eller nachspiel uten noen av de eller med samboeren min. Bortsett fra i jobbsammenheng. Og jo jeg kjenner noen som har blitt voldtatt, men aldri har blitt voldtatt av mine nærmeste. Så at det finnes noen jeg vet hvem er som har voldtatt eller har tanker om å gjøre det er nok fullt mulig. Nei, jeg tenker ikke at alle som blir voldtatt "er slike folk". Jeg vet at det kan skje hvem som helst. Jeg ville dømt en voldteksforbryter som hadde innrømmet skyld. Men frem til rettssystemet gjør det, så må en være obs på "rødt flagg", som en annen her skrev. Jeg får ikke gjort stort med rettssystemet, annet enn å støtte en voldtatt kvinne. Anonymkode: edf07...9af
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2021 #145 Skrevet 31. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ok, er det karma som gjør det nå, altså? Ikke manglende forholdsregler, feil fest-atferd og feil venner? Skal ta det med meg. Passe meg litt ekstra for karma i stedet. Anonymkode: 0b747...0c0 Nei, du burde slutte å ønske at noen blir det. Jeg ville aldri ønsket at noen ble det, uansett hvor dumme valg en måtte ha tatt. Ønsker ikke at noen skal krasje i bilen, selv om de har glemt sikkerhetsbelte. Eller få korona fordi de ikke har tatt vaksina. Og jeg vet at alle kan bli voldtatt og ikke bare på nachspiel og at det kan skje selv om man tar forhåndsregler. Og jeg ønsker ikke at du blir det heller, selv om du har en ønsketenkning om at jeg blir det. Anonymkode: edf07...9af
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2021 #146 Skrevet 31. desember 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Nei, jeg tenker ikke at alle som blir voldtatt "er slike folk". Jeg vet at det kan skje hvem som helst. Jeg ville dømt en voldteksforbryter som hadde innrømmet skyld. Men frem til rettssystemet gjør det, så må en være obs på "rødt flagg", som en annen her skrev. Jeg får ikke gjort stort med rettssystemet, annet enn å støtte en voldtatt kvinne. Anonymkode: edf07...9af Start der da. Start med å støtte voldtatte kvinner. For her og nå gjør du IKKE det. Du bare mistenkeliggjør dem. Skjerp deg. Anonymkode: 0b747...0c0
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2021 #147 Skrevet 31. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det har du rett i. Enig i alt du skriver. Du fikk beskrevet det med røde flagg på en god måte som var tankegangen min jeg prøvde å få frem. Som folk har tolket som at jeg mener det er kvinnens skyld. Nei, det er aldri offerets skyld. Og ja til et bedre rettssamfunn. Anonymkode: edf07...9af Det eneste rettssamfunnet du støtter, er det samfunnet der man går ut fra at kvinner juger. Anonymkode: 0b747...0c0
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2021 #148 Skrevet 31. desember 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Nei, du burde slutte å ønske at noen blir det. Jeg ville aldri ønsket at noen ble det, uansett hvor dumme valg en måtte ha tatt. Ønsker ikke at noen skal krasje i bilen, selv om de har glemt sikkerhetsbelte. Eller få korona fordi de ikke har tatt vaksina. Og jeg vet at alle kan bli voldtatt og ikke bare på nachspiel og at det kan skje selv om man tar forhåndsregler. Og jeg ønsker ikke at du blir det heller, selv om du har en ønsketenkning om at jeg blir det. Anonymkode: edf07...9af Hvis ikke vold og voldelige forhold har lært deg at kvinners rettssikkerhet er lik null, når skal du ellers lære det? Ta det inn over deg? Du svarte ikke på hvorfor du ikke er blitt et klokere menneske av dine egne erfaringer. Hva hindrer deg i å leve deg inn i andres smerte, når du er så veldig kjapp til å kreve sympati for din egen? Anonymkode: 0b747...0c0
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2021 #149 Skrevet 31. desember 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Det synes relevant for forsvaret. Og de ønsker å så tvil ved å legge grem mange sexpartnere. Alle dommere forstår at det ikke er derfor noen blir voldtatt. De forsøker også å legge frem at offeret har gitt signaler på at det er interessert og at siktede ikke har forstått at signalene har endret seg. Jeg var borti en sedelighetssak der en kvinnes antall sexpartnere og utsvevende sexliv viste til at hun var utsatt for overgrep. Hun ble spurt hvor mange sexpartnere hun hadde hatt. Eksempelet er relevant i den forstand at alt du har gjort gjennom livet kan prege en enkelt sak. Vodtekt er sex. Den skiller seg fra vanlig sex på den måten at det kun er den ene parten som nyter det, den andre vet ikke om det, eller ønsker det ikke. Anonymkode: 81ae2...de4 Voldtekt er vold. Seksualisert vold, fordi den ofte involverer kjønnsorganer, men den er ikke sex. Du kan bli voldtatt med en sykkelpumpe - hvem er det som nyter det? Hvor er sexen? Anonymkode: 0b747...0c0
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2021 #150 Skrevet 31. desember 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Start der da. Start med å støtte voldtatte kvinner. For her og nå gjør du IKKE det. Du bare mistenkeliggjør dem. Skjerp deg. Anonymkode: 0b747...0c0 Det er din tolkning. Anonymkode: edf07...9af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå