Anonym bruker Skrevet 2. januar 2022 #226 Skrevet 2. januar 2022 https://www.nettavisen.no/ble-voldtatt-av-sin-beste-venn/s/12-95-2389252 Igjen overgrepsvoldtekt Anonymkode: edf07...9af
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2022 #227 Skrevet 2. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): https://www.nettavisen.no/ble-voldtatt-av-sin-beste-venn/s/12-95-2389252 Igjen overgrepsvoldtekt Anonymkode: edf07...9af Mann dømt for voldtekt og mishandling av sin daværende ektefelle En mann er dømt til fengsel i fem år og tre måneder for å ha voldtatt og mishandlet sin daværende kone. Han er også dømt for å ha mishandlet datteren. https://www.aftenposten.no/norge/i/lAGWkA/mann-doemt-for-voldtekt-og-mishandling-av-sin-davaerende-ektefelle MANN DØMT FOR VOLDTEKT AV SIN FORLOVEDE En mann i 30-årene er dømt til fengsel i fire år og tre måneder for å ha voldtatt sin forlovede. https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/mann-doemt-for-voldtekt-av-sin-forlovede.0pp84zm3B Anonymkode: 28c14...1c9
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2022 #228 Skrevet 2. januar 2022 Jeg har skrevet at de ikke er skyldige, men tok et dumt valg. https://www.kristingjelsvik.no/langt-ifra-voldtekt/ Dette samsvarer med min tankegang. Anonymkode: edf07...9af
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2022 #229 Skrevet 2. januar 2022 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): https://www.dagsavisen.no/rogalandsavis/nyheter/2018/02/07/jente-17-stripset-fast-og-voldtatt-av-nabo/ Overgrepsvoldtekt Anonymkode: edf07...9af Anonym bruker skrev (24 minutter siden): https://www.nettavisen.no/ble-voldtatt-av-sin-beste-venn/s/12-95-2389252 Igjen overgrepsvoldtekt Anonymkode: edf07...9af Dette viser egentlig bare det du har vist i hele tråden, at du ikke har peiling på det du snakker om. Begrepet overfallsvoldtekt brukes nesten bare om voldtekter der en kvinne (eller mann) er overfalt og voldtat på gaten av en fremmed. De to tilfellene dine er eksempler på voldtekter det er flest av, voldtekter utført av menn som står kvinnen nært eller er kjent for henne. Disse tilfellene kommer inn under de 86 % som voldtas av partner, ekspartner, nabo, kollega, venn eller andre hun kjenner. Selv om den siste i tillegg har et element av overfall, siden voldtektsmann tvang seg inn i leiligheten hennes for å voldta henne. Anonymkode: 36001...d73
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2022 #230 Skrevet 2. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg har skrevet at de ikke er skyldige, men tok et dumt valg. https://www.kristingjelsvik.no/langt-ifra-voldtekt/ Dette samsvarer med min tankegang. Anonymkode: edf07...9af Blogger avgjør heldigvis ikke hvordan jussen praktiseres i Norge. Men det er jo flott å se at du har skaffet deg relevante og godt informerte forbilder når du velger å ta til deg informasjon. Hva med å høre om Sophie Elise kan si noe om energimarkedet i Europa og deres innvirkning på strømprisene? Anonymkode: 0b747...0c0
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2022 #231 Skrevet 2. januar 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Blogger avgjør heldigvis ikke hvordan jussen praktiseres i Norge. Men det er jo flott å se at du har skaffet deg relevante og godt informerte forbilder når du velger å ta til deg informasjon. Hva med å høre om Sophie Elise kan si noe om energimarkedet i Europa og deres innvirkning på strømprisene? Anonymkode: 0b747...0c0 Kristin Gjelsvik har heldigvis noe mellom øra. Kommer ikke til å endre mening om dette tema. Anonymkode: edf07...9af
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2022 #232 Skrevet 2. januar 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Kristin Gjelsvik har heldigvis noe mellom øra. Kommer ikke til å endre mening om dette tema. Anonymkode: edf07...9af Kan godt hende hun har noe mellom øra. Dere trenger jo ikke være like på alle punkt. Anonymkode: 0b747...0c0
Admin Skrevet 5. januar 2022 #233 Skrevet 5. januar 2022 Tråden er ryddet for negativ brukerdebatt, brukerangrep og avsporinger. Noen sitater har fått stå da diskusjonen videre var relevant. Admin
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2022 #234 Skrevet 5. januar 2022 Admin skrev (1 time siden): Tråden er ryddet for negativ brukerdebatt, brukerangrep og avsporinger. Noen sitater har fått stå da diskusjonen videre var relevant. Admin Når dere først fjerner brukerangrep bør dere være konsekvente og ta alle. Anonymkode: 19dd1...523
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2022 #235 Skrevet 6. januar 2022 Anonym bruker skrev (På 2.1.2022 den 18.04): Å vekke noen med runking er vel egentlig aldri greit. Det nytter ikke å si at han likte det i går. Anonymkode: 0b747...0c0 Jeg liker å bli vekket av sex, så hvis jeg sier at jeg likte det i går til en mann, så liker jeg det i dag også.. Anonymkode: d4198...c9c
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2022 #236 Skrevet 6. januar 2022 Anonym bruker skrev (På 2.1.2022 den 18.04): Å vekke noen med runking er vel egentlig aldri greit. Det nytter ikke å si at han likte det i går. Anonymkode: 0b747...0c0 Det må jeg huske å fortelle mannen min, at nå er det slutt. Han elsker det, men noen på anonymforum sa at det ikke var greit. Anonymkode: 38514...649
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2022 #237 Skrevet 6. januar 2022 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Det må jeg huske å fortelle mannen min, at nå er det slutt. Han elsker det, men noen på anonymforum sa at det ikke var greit. Anonymkode: 38514...649 Kommuniserer du ikke med mannen din? I et fast forhold hvor man kjenner hverandre og hverandres lyster og vet hvor den andres grenser går fordi man har snakket om det, der kan man selvfølgelig gjøre slikt. Men slike "morsomme" kommentarer som du kommer med her er dessverre kun med på å bagatellisere voldtekter. Om din mann hadde vist deg at han ikke likte det, kanskje også sagt at han ikke ville du skulle vekke ham slik, og han hadde sagt nei flere ganger tidligere, da ville det selvfølgelig vært seksuelt overgrep du gjorde mot ham. Når du vet han "elsker det", så blir det bare idioti å komme med slike kommentarer. Det er et problem at et høyt antall voldtekter og seksuelle overgrep skjer i nettopp faste forhold, fordi den ene ikke respekterer den andres grenser, stadig manipulerer og presser seg til å "ha sex", selv om de egentlig vet partneren er uvillig. Ofte er dette i forhold med mye manipulasjon i utgangspunktet. Da er det voldtekt som skjer, hver eneste gang. Men du er dessverre med på å bagatellisere voldtekter slik du ordlegger deg. Anonymkode: 36001...d73
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2022 #238 Skrevet 6. januar 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg liker å bli vekket av sex, så hvis jeg sier at jeg likte det i går til en mann, så liker jeg det i dag også.. Anonymkode: d4198...c9c OK, jeg liker å pule. Men det betyr ikke at jeg har sluttet å mene noe om når, hvor og hvordan. Anonymkode: 0b747...0c0
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2022 #239 Skrevet 6. januar 2022 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Kommuniserer du ikke med mannen din? I et fast forhold hvor man kjenner hverandre og hverandres lyster og vet hvor den andres grenser går fordi man har snakket om det, der kan man selvfølgelig gjøre slikt. Men slike "morsomme" kommentarer som du kommer med her er dessverre kun med på å bagatellisere voldtekter. Om din mann hadde vist deg at han ikke likte det, kanskje også sagt at han ikke ville du skulle vekke ham slik, og han hadde sagt nei flere ganger tidligere, da ville det selvfølgelig vært seksuelt overgrep du gjorde mot ham. Når du vet han "elsker det", så blir det bare idioti å komme med slike kommentarer. Det er et problem at et høyt antall voldtekter og seksuelle overgrep skjer i nettopp faste forhold, fordi den ene ikke respekterer den andres grenser, stadig manipulerer og presser seg til å "ha sex", selv om de egentlig vet partneren er uvillig. Ofte er dette i forhold med mye manipulasjon i utgangspunktet. Da er det voldtekt som skjer, hver eneste gang. Men du er dessverre med på å bagatellisere voldtekter slik du ordlegger deg. Anonymkode: 36001...d73 Dette. Anonymkode: 0b747...0c0
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2022 #240 Skrevet 6. januar 2022 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Kommuniserer du ikke med mannen din? I et fast forhold hvor man kjenner hverandre og hverandres lyster og vet hvor den andres grenser går fordi man har snakket om det, der kan man selvfølgelig gjøre slikt. Men slike "morsomme" kommentarer som du kommer med her er dessverre kun med på å bagatellisere voldtekter. Om din mann hadde vist deg at han ikke likte det, kanskje også sagt at han ikke ville du skulle vekke ham slik, og han hadde sagt nei flere ganger tidligere, da ville det selvfølgelig vært seksuelt overgrep du gjorde mot ham. Når du vet han "elsker det", så blir det bare idioti å komme med slike kommentarer. Det er et problem at et høyt antall voldtekter og seksuelle overgrep skjer i nettopp faste forhold, fordi den ene ikke respekterer den andres grenser, stadig manipulerer og presser seg til å "ha sex", selv om de egentlig vet partneren er uvillig. Ofte er dette i forhold med mye manipulasjon i utgangspunktet. Da er det voldtekt som skjer, hver eneste gang. Men du er dessverre med på å bagatellisere voldtekter slik du ordlegger deg. Anonymkode: 36001...d73 Det er ikke vi som setter ord på dette som bagatelliserer voldtekt, det er de som forfekter en lov som definerer slik vanlig hos sex som voldtekt. Jeg og sikkert alle andre her er enige om at det ikke er det samme, men med en slik dreng samtykkelov blir det sidestilt med det vi kaller voldtekt i dag. Anonymkode: 19dd1...523
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2022 #241 Skrevet 6. januar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke vi som setter ord på dette som bagatelliserer voldtekt, det er de som forfekter en lov som definerer slik vanlig hos sex som voldtekt. Jeg og sikkert alle andre her er enige om at det ikke er det samme, men med en slik dreng samtykkelov blir det sidestilt med det vi kaller voldtekt i dag. Anonymkode: 19dd1...523 Du, «vanlig sex» innebærer ikke at den ene parten er bevisstløs… Anonymkode: 0b747...0c0
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2022 #242 Skrevet 6. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Kommuniserer du ikke med mannen din? I et fast forhold hvor man kjenner hverandre og hverandres lyster og vet hvor den andres grenser går fordi man har snakket om det, der kan man selvfølgelig gjøre slikt. Men slike "morsomme" kommentarer som du kommer med her er dessverre kun med på å bagatellisere voldtekter. Om din mann hadde vist deg at han ikke likte det, kanskje også sagt at han ikke ville du skulle vekke ham slik, og han hadde sagt nei flere ganger tidligere, da ville det selvfølgelig vært seksuelt overgrep du gjorde mot ham. Når du vet han "elsker det", så blir det bare idioti å komme med slike kommentarer. Det er et problem at et høyt antall voldtekter og seksuelle overgrep skjer i nettopp faste forhold, fordi den ene ikke respekterer den andres grenser, stadig manipulerer og presser seg til å "ha sex", selv om de egentlig vet partneren er uvillig. Ofte er dette i forhold med mye manipulasjon i utgangspunktet. Da er det voldtekt som skjer, hver eneste gang. Men du er dessverre med på å bagatellisere voldtekter slik du ordlegger deg. Anonymkode: 36001...d73 Det var da voldsomt? Min kommentar var til en som kommenterte på nettopp det, at mannen hennes likte å bli vekket på den måten. Likevel mente …0c0 at det aldri er greit. Aldri, faktisk. For selv om mannen likte det i går er det ikke sikkert at han liker det i dag? Altså tok hun ikke høyde for at den hun kommenterte til hadde denne kommunikasjonen med mannen sin. Dere som ser potensielle overgrep i jevnbyrdige forhold er mye mer skadelige for de virkelige overgrepene. Anonymkode: 38514...649
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2022 #243 Skrevet 6. januar 2022 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Du, «vanlig sex» innebærer ikke at den ene parten er bevisstløs… Anonymkode: 0b747...0c0 Her var det snakk om å vekke mannen med sex, ikke at noen er bevistløs. Anonymkode: 19dd1...523
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2022 #244 Skrevet 6. januar 2022 Anonym bruker skrev (På 2.1.2022 den 14.54): Men kan med denne loven lage en forhåndsavtale ang sex? Hvis man vet at for eks samboeren liker å bli vekket med runking eller må en vekke og spørre hver gang om det er greit? Dreper i såfall litt av spenninga i forholdet. Anonymkode: edf07...9af Anonym bruker skrev (På 2.1.2022 den 18.04): Å vekke noen med runking er vel egentlig aldri greit. Det nytter ikke å si at han likte det i går. Anonymkode: 0b747...0c0 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det må jeg huske å fortelle mannen min, at nå er det slutt. Han elsker det, men noen på anonymforum sa at det ikke var greit. Anonymkode: 38514...649 Her er hele siteringen, om det skulle interessere. Anonymkode: 38514...649
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2022 #245 Skrevet 6. januar 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Her var det snakk om å vekke mannen med sex, ikke at noen er bevistløs. Anonymkode: 19dd1...523 Søvn er likt med bevisstløshet i jussen, du. Anonymkode: 0b747...0c0
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2022 #246 Skrevet 6. januar 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Det var da voldsomt? Min kommentar var til en som kommenterte på nettopp det, at mannen hennes likte å bli vekket på den måten. Likevel mente …0c0 at det aldri er greit. Aldri, faktisk. For selv om mannen likte det i går er det ikke sikkert at han liker det i dag? Altså tok hun ikke høyde for at den hun kommenterte til hadde denne kommunikasjonen med mannen sin. Dere som ser potensielle overgrep i jevnbyrdige forhold er mye mer skadelige for de virkelige overgrepene. Anonymkode: 38514...649 Selv jevnbyrdige partnere KAN skifte mening, være i dårlig form eller en del annet. Selv elsker jeg f eks dasking på rumpa når det er en del av sex, men det betyr ikke at en partner kan daske når som helst og hvor som helst. Heller ikke at alle ganger vi har sex, så skal det innebære at jeg blir dasket. Anonymkode: 0b747...0c0
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2022 #247 Skrevet 6. januar 2022 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Selv jevnbyrdige partnere KAN skifte mening, være i dårlig form eller en del annet. Selv elsker jeg f eks dasking på rumpa når det er en del av sex, men det betyr ikke at en partner kan daske når som helst og hvor som helst. Heller ikke at alle ganger vi har sex, så skal det innebære at jeg blir dasket. Anonymkode: 0b747...0c0 Men da sier jo mannen fra? Når det Jar vært en del av samspillet i mange år, skal man da plutselig slutte med det fordi noen (som ikke har gitt uttrykk for at det er greit) ikke liker det? Du sier i kommentaren din at det aldri er greit. Underforstått ikke engang når det er en del av en etablert sedvane? Anonymkode: 38514...649
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2022 #248 Skrevet 6. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men da sier jo mannen fra? Når det Jar vært en del av samspillet i mange år, skal man da plutselig slutte med det fordi noen (som ikke har gitt uttrykk for at det er greit) ikke liker det? Du sier i kommentaren din at det aldri er greit. Underforstått ikke engang når det er en del av en etablert sedvane? Anonymkode: 38514...649 Sier han fra i søvne…? Dyktig fyr😂 Anonymkode: 0b747...0c0
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2022 #249 Skrevet 6. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du sier i kommentaren din at det aldri er greit. Underforstått ikke engang når det er en del av en etablert sedvane? Like lite som klaps på rumpa kan bli sedvane, du. Ethvert seksuelt framstøt må jo aksepteres eller avvises på det tidspunkt man gjør det, man kan ikke spare opp tillatelse til en gang du selv vil, men partneren ikke vil. Er dette vanskelig å forstå, altså…? Anonymkode: 0b747...0c0
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2022 #250 Skrevet 6. januar 2022 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Sier han fra i søvne…? Dyktig fyr😂 Anonymkode: 0b747...0c0 Nei. Han sier i fra når han blir bevisst hva som skjer. Eller hadde gjort, er rettere å si. Jeg kjenner mannen min og setter selvsagt ikke inn støtet når jeg vet at han er sliten eller ikke i form. Derfor har det ikke skjedd at han har sagt fra om akkurat det. Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Like lite som klaps på rumpa kan bli sedvane, du. Ethvert seksuelt framstøt må jo aksepteres eller avvises på det tidspunkt man gjør det, man kan ikke spare opp tillatelse til en gang du selv vil, men partneren ikke vil. Er dette vanskelig å forstå, altså…? Anonymkode: 0b747...0c0 Jeg syns det er helt greit at mannen klapser meg på rumpa i forbifarten. Det er også en del av vårt samspill. I din verden blir vi begge misbrukt av hverandre? Fordi en stilltiende avtale om hvor grensen går mellom to mennesker som lever sammen ikke er god nok? Ja, det har jeg svært vanskelig for å forstå heldigvis. For å få det helt klart: mener du at det aldri, under noen omstendighet, er greit å vekke mannen med å runke han? Selv om det beviselig blir satt stor pris på? Det er aldri greit? Anonymkode: 38514...649
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå