Anonym bruker Skrevet 14. september 2021 #101 Skrevet 14. september 2021 Milfy Way skrev (2 timer siden): På hverdagene er mor gjerne på jobb i 8+ timer, mens barna er i barnehage og skole/SFO. Så har gjerne barna idrett eller en annen fritidsaktivitet. Hvor mye tid har man i hverdagen til å være med barna sine? Men ingen har sagt at dama i eksempelet jobber fullt, eller at hun jobber på dagtid, eller at barnet er i barnehage. Det som står i hovedinnlegg er at hun har tid til å kose seg med barnet i hverdagen, og lar foreldrene passe én dag i helga. Anonymkode: 8938b...4e8
Luksusdyret Skrevet 14. september 2021 #102 Skrevet 14. september 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Men ingen har sagt at dama i eksempelet jobber fullt, eller at hun jobber på dagtid, eller at barnet er i barnehage. Det som står i hovedinnlegg er at hun har tid til å kose seg med barnet i hverdagen, og lar foreldrene passe én dag i helga. Anonymkode: 8938b...4e8 Jeg tok utgangspunkt i normalsituasjonen, altså at voksne folk jobber og forsørger seg selv og barna sine. Jeg kan ikke synse om at HI er naver.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2021 #103 Skrevet 14. september 2021 Og ungen er to år. Så «fritidsaktiviteter» er der vel lite av. Anonymkode: 8938b...4e8
Luksusdyret Skrevet 14. september 2021 #104 Skrevet 14. september 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Og ungen er to år. Så «fritidsaktiviteter» er der vel lite av. Anonymkode: 8938b...4e8 Ungen kommer ikke til å være to år hele tiden. Når man har behov for å drikke og feste hver helg, også utenom fars helger, er det et mønster som kommer til å fortsette med mindre man bevisst velger å bryte det.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2021 #105 Skrevet 14. september 2021 Milfy Way skrev (Akkurat nå): Jeg tok utgangspunkt i normalsituasjonen, altså at voksne folk jobber og forsørger seg selv og barna sine. Jeg kan ikke synse om at HI er naver. Men du klarer å LESE innlegget? HI snakker ikke om seg selv engang, hun forteller om sin venninne som opplever å bli spurt ut om hvorfor hun har én kveld i uka på byen. Etter hennes egen beskrivelse har hun god tid på hverdager, og den ene kvelden det er snakk om, passer mormor og morfar. Anonymkode: 8938b...4e8
Anonym bruker Skrevet 14. september 2021 #106 Skrevet 14. september 2021 Milfy Way skrev (1 minutt siden): Ungen kommer ikke til å være to år hele tiden. Når man har behov for å drikke og feste hver helg, også utenom fars helger, er det et mønster som kommer til å fortsette med mindre man bevisst velger å bryte det. Nei. Mennesker er ikke programmerte roboter. Og det sto heller ikke noe om drikking. Les nå innlegget… Anonymkode: 8938b...4e8
Anonym bruker Skrevet 14. september 2021 #107 Skrevet 14. september 2021 gale damen skrev (3 timer siden): Men er det da så vanskelig for deg å forstå at det ikke i seg selv er festingen, eller "å møte folk" som er problemet? Hun prioriterer seg selv og sine venner foran barnet på regulær basis. barnets interesser og behov må vike for hennes ønsker. Om man jobber har man sjelden et valg - derfor blir det mer akseptabelt. Denne jenta har "barnefri" annenhver helg, og da bør hun kunne prioritere ungen sin de andre helgene. I tillegg vrøvler hun i vei om doble standarder og hvordan menn vil "bli dømmet annerledes". Innlegget skriker av ressurssvak mor, og jeg vil tro at det er èn av grunnene til at folk reagerer. Omsorgen for ungene du velger å sette til verden bør gå foran ditt eget behov for å ha fri fra før nevnte unger. Hun prioriterer å gjøre noe sosialt én av sju dager, på et klokkeslett der barnet stort sett ikke er våkent. Hvilke «interesser og behov» har barnet som ikke blir ivaretatt? Vær gjerne konkret. Kan du også være konkret om skadevirkningene på et barn i å sove hos besteforeldre en dag i uka? For min eldste gjorde det hver onsdag i mange år, siden jeg sang i et kor. Konsekvensen var at han har et unikt forhold til farmor og farfar i dag, som voksen. Dine leseferdigheter skriker også litt «ressurssvak», syns jeg, ettersom du ikke har fått med deg at hun som skrev innlegget ikke er den samme som blir beskrevet… Anonymkode: 8938b...4e8
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 14. september 2021 #108 Skrevet 14. september 2021 Anonym bruker skrev (På 9.9.2021 den 19.58): Hva synes dere unge foreldrer på 19-20 årene oppover som fester vær helg. får følelse av at unge mødre blir mer dømmet og hatet en unge fedre når det kommer til dette temaet. meg og venninnen min på 21 år som har ei liten gutt på 2, snakket om dette. Hun mener hun er ute vær helg men hun drikker seg ikke full, men siden hun trenger av og til og snakke med venner. bestemoren og bestefaren til gutten elsker og tilbringe tid med han. Men da har hun ment at hun synes er ok at de kan passe på han litt i helgene for hun koser seg med han i ukedagene, (ikke begge dagene såklart). Hun er lei av at folk og venner spør henne om hvor barnet er for hun vet barnet er trygg der, ja barnefaren har annen vær helg. Men hun mener også at det ikke er andres sinn jobb og stå å spør henne om alt dette. Og hun spør meg om hvordan hun kan få kose seg bitte litt uten og få dårlig samvittighet, siden hun liker ikke å snakke om barnet sitt til vennene våres som ikke har barn. For de forstår ikke hvordan det er og ha barn.. deres meining i slikt? Anonymkode: 28ece...c20 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Hun prioriterer å gjøre noe sosialt én av sju dager, på et klokkeslett der barnet stort sett ikke er våkent. Hvilke «interesser og behov» har barnet som ikke blir ivaretatt? Vær gjerne konkret. Kan du også være konkret om skadevirkningene på et barn i å sove hos besteforeldre en dag i uka? For min eldste gjorde det hver onsdag i mange år, siden jeg sang i et kor. Konsekvensen var at han har et unikt forhold til farmor og farfar i dag, som voksen. Dine leseferdigheter skriker også litt «ressurssvak», syns jeg, ettersom du ikke har fått med deg at hun som skrev innlegget ikke er den samme som blir beskrevet… Anonymkode: 8938b...4e8 Du nevner at det dreier seg om et klokkeslett barnet for det meste sover. Det står det ingenting om i hi. Er det du som er venninna kanskje? Du skriver videre at det kun dreier seg om å møte folk, men i hi står det festing. De fleste assosierer begrepet festing med alkohol. Videre står det at det er festing hver helg, for å senere i innlegget definere dette som «bittelitt». Festing hver eneste helg er ikke bittelitt, det er mye. For en ung voksen uten forpliktelser helt innafor, men ikke kombinert med barn. Da er hver helg veldig mye.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2021 #109 Skrevet 14. september 2021 Den perfekte mor, påan igjen skrev (1 time siden): Du nevner at det dreier seg om et klokkeslett barnet for det meste sover. Det står det ingenting om i hi. Er det du som er venninna kanskje? Du skriver videre at det kun dreier seg om å møte folk, men i hi står det festing. De fleste assosierer begrepet festing med alkohol. Videre står det at det er festing hver helg, for å senere i innlegget definere dette som «bittelitt». Festing hver eneste helg er ikke bittelitt, det er mye. For en ung voksen uten forpliktelser helt innafor, men ikke kombinert med barn. Da er hver helg veldig mye. Jeg er ikke venninna. Man MÅ ikke være personlig berørt for å lese med litt andre briller enn Mamazilla-brilla. Jeg ser at du leter med lys og lykte etter "bevis" på at dette faktisk er festing; dvs med alkohol. Men du går likevel ikke med på at dette skjer når barnet sover...? Jeg vet jo ikke hvor de folka bor, men de stikker vel ikke akkurat på disco og nattklubber før barne-tv...? Og ja, det står festing i hovedinnlegget, men seinere står det om å prate med venner, det er slik skribenten utdyper hva hun mener med "festingen". Det blir også presisert at hun ikke drikker seg full. Hvis noen hadde syklubb med venninner hver tirsdag, og barnet på 2 år var hos mormor, ville du sagt at det ikke kunne kombineres med barn? Hvor bundet skal egentlig en voksen være av å ha barn, er det virkelig seriøst ment at en kveld av sju ikke kan tilbringes noe annet sted enn hjemme? Det tror jeg faktisk ingen her har latt seg binde av, altså... Anonymkode: 8938b...4e8
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 14. september 2021 #110 Skrevet 14. september 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Jeg er ikke venninna. Man MÅ ikke være personlig berørt for å lese med litt andre briller enn Mamazilla-brilla. Jeg ser at du leter med lys og lykte etter "bevis" på at dette faktisk er festing; dvs med alkohol. Men du går likevel ikke med på at dette skjer når barnet sover...? Jeg vet jo ikke hvor de folka bor, men de stikker vel ikke akkurat på disco og nattklubber før barne-tv...? Og ja, det står festing i hovedinnlegget, men seinere står det om å prate med venner, det er slik skribenten utdyper hva hun mener med "festingen". Det blir også presisert at hun ikke drikker seg full. Hvis noen hadde syklubb med venninner hver tirsdag, og barnet på 2 år var hos mormor, ville du sagt at det ikke kunne kombineres med barn? Hvor bundet skal egentlig en voksen være av å ha barn, er det virkelig seriøst ment at en kveld av sju ikke kan tilbringes noe annet sted enn hjemme? Det tror jeg faktisk ingen her har latt seg binde av, altså... Anonymkode: 8938b...4e8 Jeg leter ikke etter bevis på festing, jeg svarer på spørsmålet i hi som omhandler festing. Jeg kan også legge til alternative fakta i mangel på hva som står, men da kan jeg vil likegodt tolke festing som bibelmøter og at hver helg egentlig bare er et par timer hver søndag formiddag?
Luksusdyret Skrevet 14. september 2021 #111 Skrevet 14. september 2021 Den perfekte mor, påan igjen skrev (41 minutter siden): Jeg leter ikke etter bevis på festing, jeg svarer på spørsmålet i hi som omhandler festing. Jeg kan også legge til alternative fakta i mangel på hva som står, men da kan jeg vil likegodt tolke festing som bibelmøter og at hver helg egentlig bare er et par timer hver søndag formiddag? Dette. På norsk betyr "å feste" det samme som å drikke alkohol, gjerne overstadig, i lystig lag, for eksempel på vennetreff, diskotek, bar osv. Hver helg betyr på norsk fredag-søndag hver uke. Man kan ikke tillegge klare begrep sine egne alternative tolkninger for å få situasjonen til å se mer pen og pyntelig ut. Å feste hver helg er ikke OK for småbarnsforeldre, og heller ikke for voksne, etablerte folk generelt - det ser bare dumt ut og vitner om alkoholproblem.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2021 #112 Skrevet 14. september 2021 Milfy Way skrev (2 minutter siden): Dette. På norsk betyr "å feste" det samme som å drikke alkohol, gjerne overstadig, i lystig lag, for eksempel på vennetreff, diskotek, bar osv. Hver helg betyr på norsk fredag-søndag hver uke. Man kan ikke tillegge klare begrep sine egne alternative tolkninger for å få situasjonen til å se mer pen og pyntelig ut. Å feste hver helg er ikke OK for småbarnsforeldre, og heller ikke for voksne, etablerte folk generelt - det ser bare dumt ut og vitner om alkoholproblem. Nei. Å feste er ikke synonymt med å drikke alkohol. Hvor henter du definisjonen din fra? Definitivt ikke fra ordboka. Jeg er ofte på fest, men jeg drikker aldri. Anonymkode: fa1d3...cc6
Luksusdyret Skrevet 14. september 2021 #113 Skrevet 14. september 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei. Å feste er ikke synonymt med å drikke alkohol. Hvor henter du definisjonen din fra? Definitivt ikke fra ordboka. Jeg er ofte på fest, men jeg drikker aldri. Anonymkode: fa1d3...cc6 På Wikipedia står det følgende: Fest – Wikipedia På snl.no er definisjonen følgende: fest – Store norske leksikon (snl.no) Hvis man skal bruke disse definisjonene, er heller ikke du på fest, med mindre du feirer bryllup, runde dager og lignende "ofte". Det er også stor forskjell å være "på fest", altså deltaker, og det "å feste" - et begrep som de aller fleste forbinder med alkoholkonsum.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2021 #114 Skrevet 14. september 2021 Milfy Way skrev (1 minutt siden): På Wikipedia står det følgende: Fest – Wikipedia På snl.no er definisjonen følgende: fest – Store norske leksikon (snl.no) Hvis man skal bruke disse definisjonene, er heller ikke du på fest, med mindre du feirer bryllup, runde dager og lignende "ofte". Det er også stor forskjell å være "på fest", altså deltaker, og det "å feste" - et begrep som de aller fleste forbinder med alkoholkonsum. Hva er poenget med å dele disse lenkene? Ingen av disse forteller at fest er synonymt med alkoholinntak. En fest er et substantiv, det har du helt rett i. Å feste er et verb. Som for øvrig betyr nettopp å feste, ikke å drikke alkohol. Anonymkode: fa1d3...cc6
Anonym bruker Skrevet 15. september 2021 #115 Skrevet 15. september 2021 Milfy Way skrev (6 timer siden): Dette. På norsk betyr "å feste" det samme som å drikke alkohol, gjerne overstadig, i lystig lag, for eksempel på vennetreff, diskotek, bar osv. Hver helg betyr på norsk fredag-søndag hver uke. Man kan ikke tillegge klare begrep sine egne alternative tolkninger for å få situasjonen til å se mer pen og pyntelig ut. Å feste hver helg er ikke OK for småbarnsforeldre, og heller ikke for voksne, etablerte folk generelt - det ser bare dumt ut og vitner om alkoholproblem. Hvordan føles det å ha fasiten på alt? Anonymkode: 50954...578
Anonym bruker Skrevet 15. september 2021 #116 Skrevet 15. september 2021 Hi har vel allerede skrevet at hun drikker så hvorfor fortsetter vi å diskutere det? Alle vet jo også at med festing menes drikking, ellers hadde man brukt et annet ord. Enkelte skal visst bare diskutere og kverulere uansett. Jeg synes festing annen hver helg når barnet er hos far hadde holdt massevis! Inviter venninnene dine hjem til deg om kvelden når barnet sover så får du enda mer venninnetid. Anonymkode: 507fb...8af
prekæs Skrevet 15. september 2021 #117 Skrevet 15. september 2021 Det er egentlig utrolig hvor mange unnskyldninger det er mulig å hoste opp, for å ha muligheten til å feste hver helg. Å påstå at en 19-20 åring trenger omgang med venner hver helg bl.a. Forresten er det ikke måte på hvor anstendig denne 19-20 åring viser seg å være. Så kan man stille seg spørsmålet. Hvem trenger moren sin mest. 2 åringen eller 20 åringen?
Anonym bruker Skrevet 15. september 2021 #118 Skrevet 15. september 2021 prekæs skrev (2 minutter siden): Det er egentlig utrolig hvor mange unnskyldninger det er mulig å hoste opp, for å ha muligheten til å feste hver helg. Å påstå at en 19-20 åring trenger omgang med venner hver helg bl.a. Forresten er det ikke måte på hvor anstendig denne 19-20 åring viser seg å være. Så kan man stille seg spørsmålet. Hvem trenger moren sin mest. 2 åringen eller 20 åringen? Sannsynligvis 20-åringen. Med mindre du tenker at mor skal sitte ved siden av en sovende toåring og bekrefte sin tilstedeværelse gjennom å holde hånden? Anonymkode: fa1d3...cc6
Luksusdyret Skrevet 15. september 2021 #119 Skrevet 15. september 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvordan føles det å ha fasiten på alt? Anonymkode: 50954...578 Ganske bra. Har du ellers en god dag?
Luksusdyret Skrevet 15. september 2021 #120 Skrevet 15. september 2021 prekæs skrev (1 time siden): Det er egentlig utrolig hvor mange unnskyldninger det er mulig å hoste opp, for å ha muligheten til å feste hver helg. Å påstå at en 19-20 åring trenger omgang med venner hver helg bl.a. Forresten er det ikke måte på hvor anstendig denne 19-20 åring viser seg å være. Så kan man stille seg spørsmålet. Hvem trenger moren sin mest. 2 åringen eller 20 åringen? Men nettopp dette - alle har behov for omgang med venner. Men ansvarlig foreldre har gjerne omgang med venner uten alkohol involvert. Det er så mye spennende man kan gjøre sammen med venner uten å FESTE. På fest får man jo for eksempel ikke snakket sammen om noe dypt, delt sine innerste tanker med bestevenninne og så videre. Så fest er egentlig en ganske så dårlig ting for å opprettholde nær kontakt med venner.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2021 #121 Skrevet 15. september 2021 Milfy Way skrev (11 minutter siden): Ganske bra. Har du ellers en god dag? Hvorfor lurer du på det? Du kjenner meg ikke, og la oss innrømme det, du driter i hvordan dagen min er. Anonymkode: 50954...578
Luksusdyret Skrevet 15. september 2021 #122 Skrevet 15. september 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor lurer du på det? Du kjenner meg ikke, og la oss innrømme det, du driter i hvordan dagen min er. Anonymkode: 50954...578 Du lurer jo på hvordan jeg føler meg, selv om du ikke kjenner meg. Da er det høflig å spørre tilbake. Ha en fin onsdag ❤️
Anonym bruker Skrevet 15. september 2021 #123 Skrevet 15. september 2021 Milfy Way skrev (1 minutt siden): Du lurer jo på hvordan jeg føler meg, selv om du ikke kjenner meg. Da er det høflig å spørre tilbake. Ha en fin onsdag ❤️ Det var ikke det jeg spurte om, nei. Anonymkode: 50954...578
Luksusdyret Skrevet 15. september 2021 #124 Skrevet 15. september 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det var ikke det jeg spurte om, nei. Anonymkode: 50954...578 Joda. Du spurte hvordan det føltes å ha fasiten. Så hyggelig at du bryr deg om hvordan det føles for meg. Du er er godt menneske
Anonym bruker Skrevet 15. september 2021 #125 Skrevet 15. september 2021 Milfy Way skrev (8 minutter siden): Joda. Du spurte hvordan det føltes å ha fasiten. Så hyggelig at du bryr deg om hvordan det føles for meg. Du er er godt menneske Så søtt. Hersketeknikken din suger, men du skal ha for forsøket. Nå skal jeg sove litt. Anonymkode: 50954...578
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå