Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #51 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (På 11.9.2021 den 23.48): Du kan ikke for alvor mene at man kan sidestille jobb og festing?? Barn trenger også en rolig helg med mor, det får ikke dette barnet som blir fraktet på overnatting en helg og til far neste helg. Dette er så trist at jeg vet ikke hva jeg skal si... En ting er sikkert: Det er ikke alle barn som er like heldige med den familien de blir født inn i. Anonymkode: 97998...7a6 For ungen spiller det da liten rolle om mor er vekk av den ene grunnen eller den andre. Anonymkode: 8938b...4e8
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #52 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (På 11.9.2021 den 23.48): Du kan ikke for alvor mene at man kan sidestille jobb og festing?? Barn trenger også en rolig helg med mor, det får ikke dette barnet som blir fraktet på overnatting en helg og til far neste helg. Dette er så trist at jeg vet ikke hva jeg skal si... En ting er sikkert: Det er ikke alle barn som er like heldige med den familien de blir født inn i. Anonymkode: 97998...7a6 Men for ungene spiller det jo ingen rolle hvorfor mor/far er borte? Jeg personlig vil heller dra på fest fra 20-02 (når barnet uansett sover) en lørdag enn å være borte fra barna hele dagen to dager i uka hver uke. Anonymkode: b6631...ab5
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #53 Skrevet 13. september 2021 9 minutes ago, Anonym bruker said: Men for ungene spiller det jo ingen rolle hvorfor mor/far er borte? Jeg personlig vil heller dra på fest fra 20-02 (når barnet uansett sover) en lørdag enn å være borte fra barna hele dagen to dager i uka hver uke. Anonymkode: b6631...ab5 Og i hva slags form er du etter å ha sovet ca 6 timer? Særlig hvis du i tillegg drakk alkohol? For noen kjipe søndager man gir barn trøtt (og fyllesyk) Anonymkode: c8b07...107
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #54 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Og i hva slags form er du etter å ha sovet ca 6 timer? Særlig hvis du i tillegg drakk alkohol? For noen kjipe søndager man gir barn trøtt (og fyllesyk) Anonymkode: c8b07...107 Det er mye verre for godt voksne enn for unge folk. Å være fyllesyk i tjueåra er INGENTING imot hvordan man har det som 40-åring. Anonymkode: 8938b...4e8
Luksusdyret Skrevet 13. september 2021 #55 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (På 2021-9-9 den 20.12): Jeg tror nok at kvinner alltid dømmes hardere enn menn for de samme tingene. Samtidig som jeg tenker at ingen oppegående foreldre fester hver helg. Anonymkode: c8b07...107 Dette. Det er rart hvor mye det er godtatt at fedre drar på heisatur med gutter i en uke noen dager før termin, drikker mens mor er på sykehuset med nyfødt eller får forståelse for at de har BEHOV for festing - de trenger jo litt adspredelse. Samtidig som mødre helst skal sitte inne med barnet til det er ett år og ikke dra på jenteturer eller drikke. Jeg synes at man skal legge fra seg festvanene etter å ha blitt forelder. Man kan treffe venner uten å drikke seg dritings, og det er like greit at man lærer det først som sist.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #56 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Og i hva slags form er du etter å ha sovet ca 6 timer? Særlig hvis du i tillegg drakk alkohol? For noen kjipe søndager man gir barn trøtt (og fyllesyk) Anonymkode: c8b07...107 Du antar jo at jeg drikker meg fra sans og samling? stort sett står jeg opp før ungene, og er i fin form. Jeg sover aldri mer enn 4 timer til vanlig så om jeg sover 6 timer er jeg jo i kjempeform! Da jeg var gift sto jeg opp senest 7 og diska opp med hjemmelaga rundstykker til frokost til de andre sto opp. Det går an å feste uten å drekke seg ihjel. Anonymkode: b6631...ab5
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #57 Skrevet 13. september 2021 Milfy Way skrev (9 minutter siden): Dette. Det er rart hvor mye det er godtatt at fedre drar på heisatur med gutter i en uke noen dager før termin, drikker mens mor er på sykehuset med nyfødt eller får forståelse for at de har BEHOV for festing - de trenger jo litt adspredelse. Samtidig som mødre helst skal sitte inne med barnet til det er ett år og ikke dra på jenteturer eller drikke. Jeg synes at man skal legge fra seg festvanene etter å ha blitt forelder. Man kan treffe venner uten å drikke seg dritings, og det er like greit at man lærer det først som sist. Jeg drikker meg meget gjerne fra både sans og samling, og er forelder også. Men ungene vet ikke hva jeg gjør på fest. Anonymkode: 8938b...4e8
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #58 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Du antar jo at jeg drikker meg fra sans og samling? stort sett står jeg opp før ungene, og er i fin form. Jeg sover aldri mer enn 4 timer til vanlig så om jeg sover 6 timer er jeg jo i kjempeform! Da jeg var gift sto jeg opp senest 7 og diska opp med hjemmelaga rundstykker til frokost til de andre sto opp. Det går an å feste uten å drekke seg ihjel. Anonymkode: b6631...ab5 Det går an å drikke på fest uten at ungene blir skadelidende også. Timing is everything… Anonymkode: 8938b...4e8
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #59 Skrevet 13. september 2021 Milfy Way skrev (14 minutter siden): Dette. Det er rart hvor mye det er godtatt at fedre drar på heisatur med gutter i en uke noen dager før termin, drikker mens mor er på sykehuset med nyfødt eller får forståelse for at de har BEHOV for festing - de trenger jo litt adspredelse. Samtidig som mødre helst skal sitte inne med barnet til det er ett år og ikke dra på jenteturer eller drikke. Jeg synes at man skal legge fra seg festvanene etter å ha blitt forelder. Man kan treffe venner uten å drikke seg dritings, og det er like greit at man lærer det først som sist. Nei, kjære deg, blant normale folk er det ikke forståelse for at fedre stadig drar på heisatur eller fester med småbarn i hus. Igjen viser du at du ikke skjønner nyanser og ikke minst at din bizarre omgangskrets ikke er standarden blant voksne folk. Anonymkode: 50954...578
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #60 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Nei, kjære deg, blant normale folk er det ikke forståelse for at fedre stadig drar på heisatur eller fester med småbarn i hus. Igjen viser du at du ikke skjønner nyanser og ikke minst at din bizarre omgangskrets ikke er standarden blant voksne folk. Anonymkode: 50954...578 På forum her er det MANGE som mener det der er greit. Utallige tråder om det… Men det er irrelevant uansett, for spørsmålet var ikke hva som er «standarden blant voksne folk». Spørsmålet var hva som er greit overfor barna. Anonymkode: 8938b...4e8
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #61 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): På forum her er det MANGE som mener det der er greit. Utallige tråder om det… Men det er irrelevant uansett, for spørsmålet var ikke hva som er «standarden blant voksne folk». Spørsmålet var hva som er greit overfor barna. Anonymkode: 8938b...4e8 Som sagt, blant normale folk. Og standarden blant voksne folk er å gjøre det beste for barna sine. Faktisk. Anonymkode: 50954...578
Luksusdyret Skrevet 13. september 2021 #62 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Nei, kjære deg, blant normale folk er det ikke forståelse for at fedre stadig drar på heisatur eller fester med småbarn i hus. Igjen viser du at du ikke skjønner nyanser og ikke minst at din bizarre omgangskrets ikke er standarden blant voksne folk. Anonymkode: 50954...578 Jeg snakker om hvilke holdninger jeg ser her på forumet, ikke i min omgangskrets.
Luksusdyret Skrevet 13. september 2021 #63 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): På forum her er det MANGE som mener det der er greit. Utallige tråder om det… Men det er irrelevant uansett, for spørsmålet var ikke hva som er «standarden blant voksne folk». Spørsmålet var hva som er greit overfor barna. Anonymkode: 8938b...4e8 Nettopp. Her på forumet er det full aksept for at fedre fester når de selv vil, trener og prioriterer seg selv, mens mødre skal være dydige og riktige.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #64 Skrevet 13. september 2021 Milfy Way skrev (21 minutter siden): Jeg snakker om hvilke holdninger jeg ser her på forumet, ikke i min omgangskrets. Jeg har ikke sett det du beskriver. Men så har jeg heller ikke som agenda å se det negative i alt jeg leser heller. Anonymkode: 50954...578
Luksusdyret Skrevet 13. september 2021 #65 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg har ikke sett det du beskriver. Men så har jeg heller ikke som agenda å se det negative i alt jeg leser heller. Anonymkode: 50954...578 Nei, du har helt annen agenda som er mye mindre pen. Men det får så være
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #66 Skrevet 13. september 2021 Min eksmann har en jobb som innebærer at han plutselig må reise avgårde i morgen, og være borte i alt fra 2 til 7 dager. Han vet ikke på forhånd når han kommer hjem. Sånn har han, jeg, og barna hatt det i 10 år. Er det synd på ungene når pappa drar på jobb og jeg ikke kan svare på når han er tilbake? Anonymkode: b6631...ab5
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #67 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Som sagt, blant normale folk. Og standarden blant voksne folk er å gjøre det beste for barna sine. Faktisk. Anonymkode: 50954...578 Ja, og? Det endrer jo ikke på at ungene ikke merker forskjell på om mor bruker aleinetida til å bli full på fest eller om far bruker den til å være arbeidsnarkoman. Men jeg vet hvem av dem som blir moralsk dømt, da. (Selv er jeg en atskillig bedre mor når jeg har et morsomt liv, og min sønn kjenner omtrent ikke sin arbeidsnarkomane far. Så jeg vet også hvem av oss som har gjort den beste innsatsen som forelder.) Anonymkode: 8938b...4e8
Luksusdyret Skrevet 13. september 2021 #68 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ja, og? Det endrer jo ikke på at ungene ikke merker forskjell på om mor bruker aleinetida til å bli full på fest eller om far bruker den til å være arbeidsnarkoman. Men jeg vet hvem av dem som blir moralsk dømt, da. (Selv er jeg en atskillig bedre mor når jeg har et morsomt liv, og min sønn kjenner omtrent ikke sin arbeidsnarkomane far. Så jeg vet også hvem av oss som har gjort den beste innsatsen som forelder.) Anonymkode: 8938b...4e8 Hvis man ikke klarer å ha et morsomt liv uten å drikke seg dritings støtt og stadig, bør man oppsøke hjelp. Og ja, det er godt ment.
Luksusdyret Skrevet 13. september 2021 #69 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Min eksmann har en jobb som innebærer at han plutselig må reise avgårde i morgen, og være borte i alt fra 2 til 7 dager. Han vet ikke på forhånd når han kommer hjem. Sånn har han, jeg, og barna hatt det i 10 år. Er det synd på ungene når pappa drar på jobb og jeg ikke kan svare på når han er tilbake? Anonymkode: b6631...ab5 Det er stor forskjell på jobb og drikking. Når barna blir større, møter de plutselig på mor utenfor en pub, ravende full. Artig skue.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #70 Skrevet 13. september 2021 Milfy Way skrev (Akkurat nå): Hvis man ikke klarer å ha et morsomt liv uten å drikke seg dritings støtt og stadig, bør man oppsøke hjelp. Og ja, det er godt ment. Hvis alkoholen kommer ut av kontroll, så. Men det er jo ikke det som er utgangspunkt for debatten her. Ikke noe om «ung forelder med usunn alkoholbruk» - det var bruken av barnevakt som visstnok var greia. Anonymkode: 8938b...4e8
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #71 Skrevet 13. september 2021 Milfy Way skrev (1 minutt siden): Det er stor forskjell på jobb og drikking. Når barna blir større, møter de plutselig på mor utenfor en pub, ravende full. Artig skue. Hvis de er 18 selv og på vei inn i den puben, så er det kanskje på tide å ta inn verdens forferdeligheter? Anonymkode: 8938b...4e8
Luksusdyret Skrevet 13. september 2021 #72 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Hvis de er 18 selv og på vei inn i den puben, så er det kanskje på tide å ta inn verdens forferdeligheter? Anonymkode: 8938b...4e8 Jeg tenkte mer på at de er ute en helg med venner og sykler, drar på bensinstasjon for å kjøpe milkshake, bare henger osv. Ungdom bruker å være ute senere enn kl 21 lenge før de fyller 18.
Luksusdyret Skrevet 13. september 2021 #73 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Hvis alkoholen kommer ut av kontroll, så. Men det er jo ikke det som er utgangspunkt for debatten her. Ikke noe om «ung forelder med usunn alkoholbruk» - det var bruken av barnevakt som visstnok var greia. Anonymkode: 8938b...4e8 Jeg kommenterte kun på "jeg må ha et morsomt liv".
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #74 Skrevet 13. september 2021 Milfy Way skrev (19 minutter siden): Det er stor forskjell på jobb og drikking. Når barna blir større, møter de plutselig på mor utenfor en pub, ravende full. Artig skue. Tilstedeværelsen var jo temaet her! Elsker hvordan INGEN av dere klarer å ta innover dere at «vi» som svarer at dette er ok, IKKE drikker oss søplefulle! Jeg var ute i helga. 3 drinker. Hjem. Sto opp FØR barnet mitt, som alltid! Hvor ubrukelig tror du jeg var på søndag morgen da? Ikke i stand til å ta vare på barnet? Anonymkode: b6631...ab5
Luksusdyret Skrevet 13. september 2021 #75 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Tilstedeværelsen var jo temaet her! Elsker hvordan INGEN av dere klarer å ta innover dere at «vi» som svarer at dette er ok, IKKE drikker oss søplefulle! Jeg var ute i helga. 3 drinker. Hjem. Sto opp FØR barnet mitt, som alltid! Hvor ubrukelig tror du jeg var på søndag morgen da? Ikke i stand til å ta vare på barnet? Anonymkode: b6631...ab5 Vi snakker om unge foreldre som fester HVER helg, jf. overskriften i HI. Ikke en forelder som tar tre drinker to ganger i året.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå