Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #76 Skrevet 13. september 2021 Milfy Way skrev (8 minutter siden): Vi snakker om unge foreldre som fester HVER helg, jf. overskriften i HI. Ikke en forelder som tar tre drinker to ganger i året. Og jeg spør igjen; er det noe krise å være borte fra et sovende barn noen timer hver lørdag? Hvordan er det verre enn å være borte to hele dager HVER uke pga jobb? Anonymkode: b6631...ab5
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #77 Skrevet 13. september 2021 Milfy Way skrev (9 minutter siden): Vi snakker om unge foreldre som fester HVER helg, jf. overskriften i HI. Ikke en forelder som tar tre drinker to ganger i året. Men det er altså kun i helgene, og det barnet er enten hos far eller mormor mens det foregår. Hun/han er ikke i kontakt med en full mor (og vi vet heller ikke hvor «full» hun er, det beskrives som en arena for å treffe venner.) Anonymkode: 8938b...4e8
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #78 Skrevet 13. september 2021 Milfy Way skrev (20 minutter siden): Jeg kommenterte kun på "jeg må ha et morsomt liv". Jepp. Jeg er jo ikke HI. (Men jeg må ha et liv som inneholder noen gleder for MEG også, ikke bare for barna. En bitter mor er ikke en god mor.) Anonymkode: 8938b...4e8
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #79 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Og jeg spør igjen; er det noe krise å være borte fra et sovende barn noen timer hver lørdag? Hvordan er det verre enn å være borte to hele dager HVER uke pga jobb? Anonymkode: b6631...ab5 Nei, det er jo det folk nekter å svare på. For da måtte de i så fall innrømme at de deler inn fraværet i «verdig» og «uverdig». Anonymkode: 8938b...4e8
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #80 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Nei, det er jo det folk nekter å svare på. For da måtte de i så fall innrømme at de deler inn fraværet i «verdig» og «uverdig». Anonymkode: 8938b...4e8 Det er selvsagt forskjell på å være borte for å jobbe og tjene penger og å dra på byen og bruke penger i tillegg til at de aller fleste blir litt ugne av å mye drikke og lite søvn. De som hevder at det ikke er noen forskjell har et stort behov for å rettferdiggjør seg selv. Anonymkode: 50954...578
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #81 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er selvsagt forskjell på å være borte for å jobbe og tjene penger og å dra på byen og bruke penger i tillegg til at de aller fleste blir litt ugne av å mye drikke og lite søvn. De som hevder at det ikke er noen forskjell har et stort behov for å rettferdiggjør seg selv. Anonymkode: 50954...578 Nei, BARNET merker ikke forskjell 🙄 Og alle penger skal da brukes? Eller har du lommer i likskjorta? Anonymkode: 8938b...4e8
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #82 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Nei, BARNET merker ikke forskjell 🙄 Og alle penger skal da brukes? Eller har du lommer i likskjorta? Anonymkode: 8938b...4e8 Jo, barnet merker etterhvert forskjell på om mor jobber eller fester. Selvsagt. Lommer i likskjorta? For en idiotisk kommentar. Jeg orker ikke 🙄 Anonymkode: 50954...578
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #83 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Det er selvsagt forskjell på å være borte for å jobbe og tjene penger og å dra på byen og bruke penger i tillegg til at de aller fleste blir litt ugne av å mye drikke og lite søvn. De som hevder at det ikke er noen forskjell har et stort behov for å rettferdiggjør seg selv. Anonymkode: 50954...578 Haha unnskyld, men hæ!? Barnet merker da vel ikke forskjell på hvorfor man er borte?? Jeg har vært masse på byen uten å verken drikke eller bruke masse penger. Om jeg legger meg kl 2 etter en edru kveld på byen eller fordi jeg har sitti oppe for lenge å sett Netflix så spiller vel ikke det noen rolle? jeg har ingen behov for å rettferdiggjøre noe som helst, jeg er voksen og tar egne avgjørelser. Eneste grunnen til at jeg fortsatt gidder å henge med i denne tråden er fordi det er helt latterlig å se hvor svart/hvitt folk tenker. fest er ensbetydende med å drikke seg full og være en dårlig forelder, åpenbart! Anonymkode: b6631...ab5
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #84 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Haha unnskyld, men hæ!? Barnet merker da vel ikke forskjell på hvorfor man er borte?? Jeg har vært masse på byen uten å verken drikke eller bruke masse penger. Om jeg legger meg kl 2 etter en edru kveld på byen eller fordi jeg har sitti oppe for lenge å sett Netflix så spiller vel ikke det noen rolle? jeg har ingen behov for å rettferdiggjøre noe som helst, jeg er voksen og tar egne avgjørelser. Eneste grunnen til at jeg fortsatt gidder å henge med i denne tråden er fordi det er helt latterlig å se hvor svart/hvitt folk tenker. fest er ensbetydende med å drikke seg full og være en dårlig forelder, åpenbart! Anonymkode: b6631...ab5 Som regel er nok fest forbundet med alkohol, ja. Som regel, der altså. Anonymkode: 50954...578
Luksusdyret Skrevet 13. september 2021 #85 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Og jeg spør igjen; er det noe krise å være borte fra et sovende barn noen timer hver lørdag? Hvordan er det verre enn å være borte to hele dager HVER uke pga jobb? Anonymkode: b6631...ab5 Festing hver helg (og med "festing" mener de fleste mye mer enn 2-3 drinker) har andre negative virkninger enn bare det å være borte fra barnet sitt. Hvis man er avhengig av å feste hver helg, så har man andre utfordringer enn å måtte ha barnevakt.
Luksusdyret Skrevet 13. september 2021 #86 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Haha unnskyld, men hæ!? Barnet merker da vel ikke forskjell på hvorfor man er borte?? Jeg har vært masse på byen uten å verken drikke eller bruke masse penger. Om jeg legger meg kl 2 etter en edru kveld på byen eller fordi jeg har sitti oppe for lenge å sett Netflix så spiller vel ikke det noen rolle? jeg har ingen behov for å rettferdiggjøre noe som helst, jeg er voksen og tar egne avgjørelser. Eneste grunnen til at jeg fortsatt gidder å henge med i denne tråden er fordi det er helt latterlig å se hvor svart/hvitt folk tenker. fest er ensbetydende med å drikke seg full og være en dårlig forelder, åpenbart! Anonymkode: b6631...ab5 Fest er alkohol i Norge. Man kan ikke sies å "feste" hvis man sitter på en bar og drikker cola mens man snakker med noen eller ser fotball på storskjerm.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #87 Skrevet 13. september 2021 Milfy Way skrev (Akkurat nå): Fest er alkohol i Norge. Man kan ikke sies å "feste" hvis man sitter på en bar og drikker cola mens man snakker med noen eller ser fotball på storskjerm. Men hvis man er på et utested og danser og skravler da? Mens man drikker cola? Var det plutselig snakk om begrepet festing nå? Jeg har mange venner som er edru på fest. Jeg har vært på utallige festivaler uten å drikke, men jeg står likevel fremst og danser i timesvis. Anonymkode: b6631...ab5
Luksusdyret Skrevet 13. september 2021 #88 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Men hvis man er på et utested og danser og skravler da? Mens man drikker cola? Var det plutselig snakk om begrepet festing nå? Jeg har mange venner som er edru på fest. Jeg har vært på utallige festivaler uten å drikke, men jeg står likevel fremst og danser i timesvis. Anonymkode: b6631...ab5 Man fester jo ikke bare fordi man danser. Og ja, det er snakk om festing, som er tydelig i HI. Når man danser, så danser man. Når man snakker, så snakker man. Når man snakker, danser, tøyser osv og det er alkohol involvert - da fester man. Jeg har også vært på fest edru. Men da FESTER jeg ikke - jeg er bare på fest som deltaker. Når man fester, altså i verbform, så er det forbundet med alkohol.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #89 Skrevet 13. september 2021 Milfy Way skrev (13 minutter siden): Man fester jo ikke bare fordi man danser. Og ja, det er snakk om festing, som er tydelig i HI. Når man danser, så danser man. Når man snakker, så snakker man. Når man snakker, danser, tøyser osv og det er alkohol involvert - da fester man. Jeg har også vært på fest edru. Men da FESTER jeg ikke - jeg er bare på fest som deltaker. Når man fester, altså i verbform, så er det forbundet med alkohol. Men man er jo like mye borte fra hjemmet, som virker til å være det største problemet her. Så om man ikke drikker kan man dra bort så mye man orker? Eller? Anonymkode: b6631...ab5
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #90 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Men man er jo like mye borte fra hjemmet, som virker til å være det største problemet her. Så om man ikke drikker kan man dra bort så mye man orker? Eller? Anonymkode: b6631...ab5 Det ‘største’ problemet i hi er at hun er borte fra barnet sitt hver helg - for å feste. Hun har dermed kun hverdagene sammen med det og aldri tid til å bare være sammen uten planer og plikter. Anonymkode: 50954...578
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #91 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Det ‘største’ problemet i hi er at hun er borte fra barnet sitt hver helg - for å feste. Hun har dermed kun hverdagene sammen med det og aldri tid til å bare være sammen uten planer og plikter. Anonymkode: 50954...578 Så hadde det vært hver helg for å jobbe/trene så hadde det vært ok? Anonymkode: b6631...ab5
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #92 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Så hadde det vært hver helg for å jobbe/trene så hadde det vært ok? Anonymkode: b6631...ab5 Å levere barn til barnevakt hver helg er ikke ok, nei. Så sant foreldrene er alminnelig oppegående, selvsagt. De fleste foreldre ønsker å være sammen med barna sine når de kan. Anonymkode: 50954...578
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #93 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jo, barnet merker etterhvert forskjell på om mor jobber eller fester. Selvsagt. Lommer i likskjorta? For en idiotisk kommentar. Jeg orker ikke 🙄 Anonymkode: 50954...578 "Etter hvert"... ja, altså, som noen her nevnte, når 18-åringen møter mor utenfor en pub? Hovedinnlegget handler om et barn som er på overnatting hos mormor. Hvor synske er egentlig de barna, mener du...? Anonymkode: 8938b...4e8
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #94 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det ‘største’ problemet i hi er at hun er borte fra barnet sitt hver helg - for å feste. Hun har dermed kun hverdagene sammen med det og aldri tid til å bare være sammen uten planer og plikter. Anonymkode: 50954...578 Vet du egentlig noe om hverdagene deres og hvilke planer og plikter de pleier å ha da...? Mange unger synes hverdagene er best, da har de oversikt over alt som skal skje og får ikke overraskelser som de er uforberedt på. Dagene i helga kan bli lange uten kompiser. Anonymkode: 8938b...4e8
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #95 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): "Etter hvert"... ja, altså, som noen her nevnte, når 18-åringen møter mor utenfor en pub? Hovedinnlegget handler om et barn som er på overnatting hos mormor. Hvor synske er egentlig de barna, mener du...? Anonymkode: 8938b...4e8 Hi handler om en mor som setter barnet til andre hver helge for å kunne feste. Jeg skjønner at du er på samme nivå selv så jeg ser at videre diskusjon er nytteløst. Anonymkode: 50954...578
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #96 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (På 2021-9-9 den 19.58): Hva synes dere unge foreldrer på 19-20 årene oppover som fester vær helg. får følelse av at unge mødre blir mer dømmet og hatet en unge fedre når det kommer til dette temaet. meg og venninnen min på 21 år som har ei liten gutt på 2, snakket om dette. Hun mener hun er ute vær helg men hun drikker seg ikke full, men siden hun trenger av og til og snakke med venner. bestemoren og bestefaren til gutten elsker og tilbringe tid med han. Men da har hun ment at hun synes er ok at de kan passe på han litt i helgene for hun koser seg med han i ukedagene, (ikke begge dagene såklart). Hun er lei av at folk og venner spør henne om hvor barnet er for hun vet barnet er trygg der, ja barnefaren har annen vær helg. Men hun mener også at det ikke er andres sinn jobb og stå å spør henne om alt dette. Og hun spør meg om hvordan hun kan få kose seg bitte litt uten og få dårlig samvittighet, siden hun liker ikke å snakke om barnet sitt til vennene våres som ikke har barn. For de forstår ikke hvordan det er og ha barn.. deres meining i slikt? Anonymkode: 28ece...c20 Her er hovedinnlegget igjen. Og på fire sider med forvrengninger så har altså noen lesere fått det til å bli at hun er dritings hver helg, at barna risikerer å møte mor på pub, at hun aldri har tid sammen med barnet i helgene, at de kun er sammen to timer på ettermiddagen og en time om morgenen (alle vet tydeligvis hva som er jobbetidene og barnehagetidene til denne familien) og at de aldri opplever å ha fri sammen. Men alt det er jo diktet opp i leserens hode. Og alle sammen bekrefter det HI spør om: er det sånn at unge kvinner blir mer dømt og kritisert for å ha interesser utenfor hjemmet? Svaret må jo være ja. Faren i denne historien ser jo barnet sitt MYE mindre, men han blir ikke omtalt engang. Anonymkode: 8938b...4e8
Anonym bruker Skrevet 13. september 2021 #97 Skrevet 13. september 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Her er hovedinnlegget igjen. Og på fire sider med forvrengninger så har altså noen lesere fått det til å bli at hun er dritings hver helg, at barna risikerer å møte mor på pub, at hun aldri har tid sammen med barnet i helgene, at de kun er sammen to timer på ettermiddagen og en time om morgenen (alle vet tydeligvis hva som er jobbetidene og barnehagetidene til denne familien) og at de aldri opplever å ha fri sammen. Men alt det er jo diktet opp i leserens hode. Og alle sammen bekrefter det HI spør om: er det sånn at unge kvinner blir mer dømt og kritisert for å ha interesser utenfor hjemmet? Svaret må jo være ja. Faren i denne historien ser jo barnet sitt MYE mindre, men han blir ikke omtalt engang. Anonymkode: 8938b...4e8 Det er ingen, som jeg har sett, som kritiserer noen for å ha interesser utenfor hjemmet. Det som det reageres på er at til tross for at barnet er hos far annenhver helg så må mor likevel levere barnet til barnevakt i sine helger, siden ‘hun er ung og trenger å være blant folk’. En far med hovedomsorg og like utesvevende liv hadde trolig fått akkurat samme svar. Anonymkode: 50954...578
Anonym bruker Skrevet 14. september 2021 #98 Skrevet 14. september 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Det er ingen, som jeg har sett, som kritiserer noen for å ha interesser utenfor hjemmet. Det som det reageres på er at til tross for at barnet er hos far annenhver helg så må mor likevel levere barnet til barnevakt i sine helger, siden ‘hun er ung og trenger å være blant folk’. En far med hovedomsorg og like utesvevende liv hadde trolig fått akkurat samme svar. Anonymkode: 50954...578 Jo, det er det. De utgår fra at hennes møte med venner den ene dagen i helga er grøftefyll i 48 timer og derfor en ikke-godkjent «interesse». Hvis hun hadde jobbet den tida i stedet, så hadde det vært noe HEEEEELT annet, for barna merker jo om mor har arbeidet eller skravla med en venninne. For noen er faktisk et sosialt liv også en «interesse». Jeg er selv hyperekstrovert, og trenger ikke frikvelder til å dyrke en hobby som f eks turgåing, trening eller soppkurs. Min hobby er å møte folk. Men det er ikke en godkjent «interesse» utenfor hjemmet, skal man tro reaksjonene her i tråden - for hvis man bruker fritid til bare å møte folk, da er det synonymt med «festing», og festing er drikking, og drikking er fy-fy. Les tråden… Anonymkode: 8938b...4e8
gale damen Skrevet 14. september 2021 #99 Skrevet 14. september 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jo, det er det. De utgår fra at hennes møte med venner den ene dagen i helga er grøftefyll i 48 timer og derfor en ikke-godkjent «interesse». Hvis hun hadde jobbet den tida i stedet, så hadde det vært noe HEEEEELT annet, for barna merker jo om mor har arbeidet eller skravla med en venninne. For noen er faktisk et sosialt liv også en «interesse». Jeg er selv hyperekstrovert, og trenger ikke frikvelder til å dyrke en hobby som f eks turgåing, trening eller soppkurs. Min hobby er å møte folk. Men det er ikke en godkjent «interesse» utenfor hjemmet, skal man tro reaksjonene her i tråden - for hvis man bruker fritid til bare å møte folk, da er det synonymt med «festing», og festing er drikking, og drikking er fy-fy. Les tråden… Anonymkode: 8938b...4e8 Men er det da så vanskelig for deg å forstå at det ikke i seg selv er festingen, eller "å møte folk" som er problemet? Hun prioriterer seg selv og sine venner foran barnet på regulær basis. barnets interesser og behov må vike for hennes ønsker. Om man jobber har man sjelden et valg - derfor blir det mer akseptabelt. Denne jenta har "barnefri" annenhver helg, og da bør hun kunne prioritere ungen sin de andre helgene. I tillegg vrøvler hun i vei om doble standarder og hvordan menn vil "bli dømmet annerledes". Innlegget skriker av ressurssvak mor, og jeg vil tro at det er èn av grunnene til at folk reagerer. Omsorgen for ungene du velger å sette til verden bør gå foran ditt eget behov for å ha fri fra før nevnte unger.
Luksusdyret Skrevet 14. september 2021 #100 Skrevet 14. september 2021 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Vet du egentlig noe om hverdagene deres og hvilke planer og plikter de pleier å ha da...? Mange unger synes hverdagene er best, da har de oversikt over alt som skal skje og får ikke overraskelser som de er uforberedt på. Dagene i helga kan bli lange uten kompiser. Anonymkode: 8938b...4e8 På hverdagene er mor gjerne på jobb i 8+ timer, mens barna er i barnehage og skole/SFO. Så har gjerne barna idrett eller en annen fritidsaktivitet. Hvor mye tid har man i hverdagen til å være med barna sine?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå