Gå til innhold

Du kan ikke, bare fordi du er en kvinne...

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Enig i det, men man kan jo stille de til tett vedkommende eller lese ting selv. Man behøver ikke gjenta «Hvorfor det?» helt til de rundt går av hengslene. 

Anonymkode: 4bab8...db3

Ja det kan man, og i mange tilfeller vil det være det mest effektive, men det å få høre andres erfaring kan også være viktig, og fungerer som et sosialt smøremiddel. Vi mennesker er ikke bare roboter. 

Anonymkode: 77ed7...0d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Enig i det, men man kan jo stille de til tett vedkommende eller lese ting selv. Man behøver ikke gjenta «Hvorfor det?» helt til de rundt går av hengslene. 

Finn den virkelige årsaken med «5 x hvorfor» - Universitetssykehuset Nord-Norge (unn.no)

5 ganger hvorfor eller rotårsaksanalyse er et verktøy innen Lean, som er effektiviseringsmetode brukt blant annet på fabrikker og i offentlig forvaltning i mange land. Det er eieren av Toyota-fabrikker i Japan som utviklet Lean, der man blant annet spør flere ganger for å finne ut det virkelige problemet. Jeg anbefaler at en mann forklarer deg hva Lean er for noe og viser deg hvordan man gjør slik rotårsaksanalyse. Da kan du blant annet gå i dybden og finne ut hvorfor ditt innlegg blir besvart slik den blir. Lykke til.

Anonymkode: 47b4e...7f5

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ja det kan man, og i mange tilfeller vil det være det mest effektive, men det å få høre andres erfaring kan også være viktig, og fungerer som et sosialt smøremiddel. Vi mennesker er ikke bare roboter. 

Anonymkode: 77ed7...0d1

Helt enig. Det er jo ikke uten grunn jeg også deltar.

Men hvordan kom man hit at det tilsynelatende gjelder å stille mest mulig dumme spørsmål, er hva jeg lurer på.

Man skulle jo tro at etter en del tiår med feminisme, og kvinners deltagelse i samfunnet, så ville «Lillemor» ha utviklet seg i retning mer kompetent, ikke i retning mer hjelpeløs.

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Men hvordan kom man hit at det tilsynelatende gjelder å stille mest mulig dumme spørsmål, er hva jeg lurer på.

Man skulle jo tro at etter en del tiår med feminisme, og kvinners deltagelse i samfunnet, så ville «Lillemor» ha utviklet seg i retning mer kompetent, ikke i retning mer hjelpeløs.

Men...hadde ikke du bedre ting å gjøre? Hvorfor klarer du ikke å sette grenser for deg selv? Du skrev nok hi som et forsøk på å få deg selv til å være mindre grenseløs. 

Anonymkode: 114c3...9c9

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Du klarer ikke å sette grenser for deg selv. Hvorfor er du så hjelpeløs? Du skrev jo at du var ferdig med diskusjonen, likevel så klarer du ikke å la være å fortsette. Du må ta kontroll over deg selv, lære og roe ned, Lillemor. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ikke noe rart ved det vel.

Det er jo feminismens skrudde ideologi og krav om kvotering og skjevfordeling uten kobling til ansvar og konsekvens som har skapt denne hjelpesløsheten.

Dette kommer til å vedvare helt til feminismen skrotes og vi begynner å snakke om humanisme og likeverd.

Anonymkode: aed1f...aa6

Skrevet
15 hours ago, Anonym bruker said:

...unndra deg de pliktene og det ansvaret som ligger i å være et voksent medlem av samfunnet.

Du kan ikke bare gi og gi og gi av deg selv, uten å sette grenser for deg selv, og så skal noen andre komme og si «Stakkars Lillemor, så snill og søt og grei du er, la oss ta over, og så skal du sitte her og hvile deg litt!»

Nei.

Det er ditt ansvar å sette grenser. 

Den dagen du knekker sammen og ikke orker mer, kan du takke deg selv.

Og når ungene dine ikke greier seg i livet, fordi de ikke vet hvordan man ivaretar seg selv, og sin egen helse, fordi de ikke vet hva grensesetting er, kan du takke deg selv.

Vil du delta i arbeids- og samfunnsliv på linje med oss andre, så må du også yte som oss andre.

Og kom ikke her og blink blunk og plink plonk og fjollete latter og blafrende vipper. 

Man er ikke en fjollete dukke, bare fordi man er en kvinne. 

OK. Takk for viktig info

Anonymkode: ec88c...9f0

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ikke noe rart ved det vel.

Det er jo feminismens skrudde ideologi og krav om kvotering og skjevfordeling uten kobling til ansvar og konsekvens som har skapt denne hjelpesløsheten.

Dette kommer til å vedvare helt til feminismen skrotes og vi begynner å snakke om humanisme og likeverd.

Anonymkode: aed1f...aa6

Ja, man skulle jo ønske at humanismens blomster en gang trenger gjennom betongen. 

Men med all denne naiviteten risikerer man like gjerne at noen trer en niqab nedover oss, innen blomstene rekker å nå opp. 

Skrevet

Ja, man skulle jo ønske at humanismens blomster en gang trenger gjennom betongen. 

Men med all denne naiviteten risikerer man like gjerne at noen trer en niqab nedover oss, innen blomstene rekker å nå opp. 

Men hvorfor klarer du ikke å sette grenser for deg selv? Har du ikke en kaffeflekk å tørke opp? Du sier at du har bedre ting å gjøre, likevel klarer du ikke å rive deg løs herfra? Når ungene dine havner på skråplanet fordi mamma bare satt på nett kan du takke deg selv. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Når ungene dine havner på skråplanet fordi mamma bare satt på nett kan du takke deg selv. 

:fnise: du har skjønt det!  

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Virkelig? Alt dette for å innrømme for deg selv at du svikter som mor? 

Skrevet

Ingen selvkontroll, Lillemor. Huffda. 

Skrevet

Virkelig? Alt dette for å innrømme for deg selv at du svikter som mor? 

Beklager. Jeg var dum nok til å tro du hadde spist middag eller hva enn, og fått deg litt humor. Den gang ei. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Og nå, mine damer, må dere ha meg unnskyldt, jeg har bedre ting å gjøre.

Hmm - i og med at du har vært her inne de sju siste timene, så lurer jeg litt på det... 

Anonymkode: e1d06...3e2

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Da er du åpenbart et godt eksempel på "kvinner er kvinner verst" og på at kvinner også kan være sjåvinister.

Når ble f.eks. ungene og hvordan det går med dem i livet, mors ansvar? 

Anonymkode: 9373a...c4f

Klart det er mors ansvar😂 far har friplass til å stikke når han vil.🤪

Anonymkode: 81415...57c

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Mener du da at menn er bedre og smartere enn kvinner? Hvorfor er det oftest at kvinnen tar ansvar for graviditet og barn ved brudd, og mannen stikker fra ansvaret? Jeg kjenner ikke mange mødre som leverer nyfødte babyer til far og drar sin kos uten å ta kontakt med barnet i mange år.

Skulle ønske min svigerdatter reiste for godt.

Anonymkode: 81415...57c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Beklager. Jeg var dum nok til å tro du hadde spist middag eller hva enn, og fått deg litt humor. Den gang ei. 

Ja, Lillemor, det var en tabbe av deg. Det svir nok å bli gjennomskuet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...