Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #26 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Hva i helsike! Ta deg sammen! Makan til sutring! Anonymkode: b067d...b32 OK, men hva er alternativet? Synes du vi skal slutte å kjempe for lik lønn og like rettigheter for kvinner og menn? Skal vi like gjerne innrømme at vi er noen nek, som ikke kan forventes å kunne selv de enkleste ting? At vi er som barn, og må ha noen som eier oss, passer på oss, og bestemmer over oss, enten en far eller en ektemann? Anonymkode: 4bab8...db3
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #27 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): - Kjære, skal vi dra til Frankrike eller Danmark i sommer? - Ehm...Frankrike høres jo bra ut....eller? - Det var det jet visste! Det er på grunn av hun franske kollegaen din, eller? Du synes hun er deilig, hva? Nå får du ALDRI lov å gå på jobb igjen! Og så liker du ikke min danske venninne. Hvorfor liker du ikke min danske venninne? Hva har hun gjort som er så galt? Anonymkode: 4bab8...db3 Jeg tror at du har vært SVÆRT uheldig med mennene i ditt liv! En slik samtale er helt absurd for de fleste av oss, kvinner OG menn. Anonymkode: 114c3...9c9
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #28 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): OK, men hva er alternativet? Synes du vi skal slutte å kjempe for lik lønn og like rettigheter for kvinner og menn? Skal vi like gjerne innrømme at vi er noen nek, som ikke kan forventes å kunne selv de enkleste ting? At vi er som barn, og må ha noen som eier oss, passer på oss, og bestemmer over oss, enten en far eller en ektemann? Anonymkode: 4bab8...db3 Bare fordi DU er uselvstendig, betyr ikke at alle andre er det. Både jeg og alle jeg kjenner er selvstendige individer, selv om vi er kvinner. Vi har alle jobb, karriere, nødvendige egenskaper for å håndtere alle aspekter ved voksenlivet og sånt. Det er noen oppgaver jeg vanligvis ikke gjør, altså avansert snekring. Det er fordi mannen er snekker, og han får det til riktig og på et blunk. Til gjengjeld er det jeg som gjør det meste med bil, da jeg er den som er mest bilinteresser i familien. Jeg tar meg også av baking og klipping av hår i familien, fordi jeg får det best til. Mannen tar seg av grilling, gulvvask og fisketurer med eldste. Bare fordi vi fordeler oppgaver oss imellom og ikke tar ansvar for ALT, mens mannen sitter og slapper av hele tiden, betyr ikke at vi er uselvstendige. Tvert imot. Anonymkode: 47b4e...7f5
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #29 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hva har dette med hovedinnlegget å gjøre? Du snakker om sykelig sjalusi, kontrollbehov og paranoia. Du skrev om noe annet i hovedinnlegget, altså uselvstendighet. Nå er det sjalusi og kontrollbehov. Hva blir neste du skriver om for å trykke ned kvinner? Anonymkode: 47b4e...7f5 Du sier du kan skifte olje på bilen, som om det er en kunst, og skryter av at du har gjort karriere i et land hvor du som kvinne nærmest blir skysset inn i en karriere. Deretter hopper du til en helt spinnvill konklusjon om hva jeg har sagt. Og du ser det sikkert ikke selv en gang. Hold deg til oljeskift på bilen du. Jeg tviler ikke på atdu klarer det. You go girl! Anonymkode: 4bab8...db3
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #30 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): En slik samtale er helt absurd for de fleste av oss, kvinner OG menn. Anonymkode: 114c3...9c9 Ja, det er jo nettopp det som er mitt poeng. Likevel brukes den logikken ofte; Jeg; Kvinner har ansvar for oppdragelsen av sine barn. AB; Det du sier er at menn er fritatt for å oppdra sine egne barn, at menn er noen store babyer, hvorfor hater du kvinner, hvorfor elsker du menn...osv Altså helt syke konklusjoner som på ingen måte har rot i ting jeg har sagt eller mener. Anonymkode: 4bab8...db3
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #31 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Ja, det er jo nettopp det som er mitt poeng. Likevel brukes den logikken ofte; Jeg; Kvinner har ansvar for oppdragelsen av sine barn. AB; Det du sier er at menn er fritatt for å oppdra sine egne barn, at menn er noen store babyer, hvorfor hater du kvinner, hvorfor elsker du menn...osv Altså helt syke konklusjoner som på ingen måte har rot i ting jeg har sagt eller mener. Anonymkode: 4bab8...db3 Men du fremstiller det slik at det kun er kvinnen som er ansvarlig. Hvorfor kjefter du ikke tilsvarende på mennene? Anonymkode: 47b4e...7f5
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #32 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Ja, det er jo nettopp det som er mitt poeng. Likevel brukes den logikken ofte; Jeg; Kvinner har ansvar for oppdragelsen av sine barn. AB; Det du sier er at menn er fritatt for å oppdra sine egne barn, at menn er noen store babyer, hvorfor hater du kvinner, hvorfor elsker du menn...osv Altså helt syke konklusjoner som på ingen måte har rot i ting jeg har sagt eller mener. Anonymkode: 4bab8...db3 Nei? Dette leser jeg ikke i det hele tatt. Her er det kun du som trekker syke konklusjoner. Jeg tror nesten ikke at du selv skjønner hva du skriver? Anonymkode: 114c3...9c9
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #33 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Du sier du kan skifte olje på bilen, som om det er en kunst, og skryter av at du har gjort karriere i et land hvor du som kvinne nærmest blir skysset inn i en karriere. Deretter hopper du til en helt spinnvill konklusjon om hva jeg har sagt. Og du ser det sikkert ikke selv en gang. Hold deg til oljeskift på bilen du. Jeg tviler ikke på atdu klarer det. You go girl! Anonymkode: 4bab8...db3 Skysset inn i en karriere? Javel... Man må fortsatt ta høyere utdanning, noe som betyr at man må ha gode karakterer fra videregående. Man må være dyktig i jobben, særlig i mannsdominerte yrker. Jeg skryter for øvrig ikke, bare opplyser deg som tydeligvis ikke bor i samme land som meg, at de aller fleste kvinner i dag er selvstendige med jobb, hus og tilstrekkelige kunnskaper for å takle voksenlivet. Anonymkode: 47b4e...7f5
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #34 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Men du fremstiller det slik at det kun er kvinnen som er ansvarlig. Hvorfor kjefter du ikke tilsvarende på mennene? Anonymkode: 47b4e...7f5 Fordi de ikke kappes om å høres mest mulig fjern ut samtidig som de krever at jeg skal kalle de voksne. Anonymkode: 4bab8...db3
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #35 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Nei? Dette leser jeg ikke i det hele tatt. Her er det kun du som trekker syke konklusjoner. Jeg tror nesten ikke at du selv skjønner hva du skriver? Anonymkode: 114c3...9c9 Neivel? Fortell meg gjerne hvor jeg har uttalt meg om menn. Og hvis jeg ikke har uttalt meg om menn, fortell meg gjerne hvordan det skal være mulig å påstå at jeg har sagt noe om menn, enda jeg ikke har det. Anonymkode: 4bab8...db3
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #36 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Fordi de ikke kappes om å høres mest mulig fjern ut samtidig som de krever at jeg skal kalle de voksne. Anonymkode: 4bab8...db3 De færreste kvinner er i den kategprien. Hvis du møter på noen, det være seg her inne eller irl, så ta det direkte med dem. Det er ingen grunn til å tillegge alle kvinner disse egenskapene. Anonymkode: 73557...a98
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #37 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Fordi de ikke kappes om å høres mest mulig fjern ut samtidig som de krever at jeg skal kalle de voksne. Anonymkode: 4bab8...db3 Mener du da at menn er bedre og smartere enn kvinner? Hvorfor er det oftest at kvinnen tar ansvar for graviditet og barn ved brudd, og mannen stikker fra ansvaret? Jeg kjenner ikke mange mødre som leverer nyfødte babyer til far og drar sin kos uten å ta kontakt med barnet i mange år. Anonymkode: 47b4e...7f5
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #38 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Neivel? Fortell meg gjerne hvor jeg har uttalt meg om menn. Og hvis jeg ikke har uttalt meg om menn, fortell meg gjerne hvordan det skal være mulig å påstå at jeg har sagt noe om menn, enda jeg ikke har det. Anonymkode: 4bab8...db3 Du har ikke uttalt deg om menn før nå. Du har angrepet kvinner og sagt at de må ta ansvar for å oppdra barna sine. Derfor det logiske spørsmålet - skal kvinnen være ansvarlig for hvordan barnet er blitt, alene? Anonymkode: 47b4e...7f5
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #39 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): De færreste kvinner er i den kategorien. Hvis du møter på noen, det være seg her inne eller irl, så ta det direkte med dem. Det er ingen grunn til å tillegge alle kvinner disse egenskapene. Anonymkode: 73557...a98 Heldigvis er det kun her inne jeg opplever det. I min hverdag opplever jeg kvinner som minst like kompetente som menn, om ikke mer. Og sånn har det vært så lenge jeg har levd. Men da er det jo også snakk om kvinner som ikke behøver å hyle og rope om rettigheter, eller som sliter med å forstå sammenhengen mellom frihet og ansvar, rettigheter og plikter. Men her inne? Her er det jo helt motsatt. Her er det plukk og miks av rettigheter som voksen der man ønsker det, og friheter som barn der man ønsker det. Det går ikke opp. Anonymkode: 4bab8...db3
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #40 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Du har ikke uttalt deg om menn før nå. Du har angrepet kvinner og sagt at de må ta ansvar for å oppdra barna sine. Derfor det logiske spørsmålet - skal kvinnen være ansvarlig for hvordan barnet er blitt, alene? Anonymkode: 47b4e...7f5 Nei, det er ikke det logiske spørsmålet. Det er kun logisk for kvinner som ønsker og trenger en mann å gjemme seg bak, hver gang noen stiller de til ansvar eller kritiserer det de gjør. Ser du ikke hvor uselvstendig det er? Anonymkode: 4bab8...db3
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #41 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei, det er ikke det logiske spørsmålet. Det er kun logisk for kvinner som ønsker og trenger en mann å gjemme seg bak, hver gang noen stiller de til ansvar eller kritiserer det de gjør. Ser du ikke hvor uselvstendig det er? Anonymkode: 4bab8...db3 Er det uselvstendig å påpeke at både far og mor har ansvaret for oppdragelsen av barna? Hva er selvstendig da? Å overta hele ansvaret selv, og ikke etterlate noe til mannen? Hva skal barna med en far da? Anonymkode: 47b4e...7f5
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #42 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei, det er ikke det logiske spørsmålet. Det er kun logisk for kvinner som ønsker og trenger en mann å gjemme seg bak, hver gang noen stiller de til ansvar eller kritiserer det de gjør. Ser du ikke hvor uselvstendig det er? Anonymkode: 4bab8...db3 Og hvorfor kritiserer du noen du ikke kjenner? Du vet jo ikke HVA vi gjør, likevel kritiserer du? Pleier du å kommentere avisartikler ut fra overskriften, uten å lese dem? Anonymkode: 47b4e...7f5
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #43 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Er det uselvstendig å påpeke at både far og mor har ansvaret for oppdragelsen av barna? Anonymkode: 47b4e...7f5 I en tråd hvor kvinner er tema, så er det det ja. Unnlater å svare på resten av dine spørsmål, da jeg mener det er DITT ANSVAR å sette deg inn i dette, ikke verken menns ansvar eller mitt ansvar. Anonymkode: 4bab8...db3
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #44 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): I en tråd hvor kvinner er tema, så er det det ja. Unnlater å svare på resten av dine spørsmål, da jeg mener det er DITT ANSVAR å sette deg inn i dette, ikke verken menns ansvar eller mitt ansvar. Anonymkode: 4bab8...db3 Mitt ansvar i å sette deg inn i hva du mener? Kan du gi meg en maskin som gjør at jeg kan lese dine tanker? Anonymkode: 47b4e...7f5
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #45 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Mitt ansvar i å sette deg inn i hva du mener? Anonymkode: 47b4e...7f5 Nei, det gjelder kun hvis du vil delta. Da må du forholde meg til det jeg faktisk skriver, ikke dikte opp ting. Og så må du sørge for å vite hva du snakker om, før du blurper ut med det. Man er ikke nødt til å stå på standby og svare på alt, vet du. Lurt med en pause og heller tenke litt over hva det er som skjer. Anonymkode: 4bab8...db3
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #47 Skrevet 31. mai 2021 Lenge siden jeg har lest så mye svada fra én og samme person (sikter selvfølgelig til HI). Anonymkode: 21f80...9df
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #48 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Lenge siden jeg har lest så mye svada fra én og samme person (sikter selvfølgelig til HI). Anonymkode: 21f80...9df Hva annet kan man forvente fra dibs egne megalomaniac? Anonymkode: 77ed7...0d1
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #49 Skrevet 31. mai 2021 HIs omgangskrets må være annerledes enn min. Jeg kjenner meg ikke igjen i karakteristikken av kvinnelige fremgangsmåter for å nå frem. Jeg tar ansvar for mine egne plikter og behov uten hverken å blafre med øyevippene eller stikke fingrene i kjeften. Ikke er jeg spesielt søt heller. Mannen min tar forøvrig ansvar for sin del i forhold til familien og livet ellers uten at jeg behøver å gjøre meg til. Tror nok det mønstret er mer vanlig enn det HI beskriver. Anonymkode: 45336...d8d
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #50 Skrevet 31. mai 2021 Admin skrev (1 time siden): Tråden er ryddet for negativ brukerdebatt. Admin Hva skjedde med innleggene under her, ble de bevisst tatt bort, eller forsvant de ved en teknisk glipp? Anonymkode: 4bab8...db3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå