Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #76 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Og hvis denne personen er på ferie, tatt ut i streik eller ikke tilgjengelig av andre grunner? Anonymkode: 47b4e...7f5 Du var så godt i gang nå, ikke fall tilbake til hjelpeløs&perpleks-modus. Finn det ut, lær noe, bruk det som argument. Anonymkode: 4bab8...db3
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #77 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du var så godt i gang nå, ikke fall tilbake til hjelpeløs&perpleks-modus. Finn det ut, lær noe, bruk det som argument. Anonymkode: 4bab8...db3 Bruke hva som argument? Og hvor ser du at jeg er hjelpeløs? Når du kaster ut beskyldninger, så må du svare for deg. Så på hvilke områder er jeg hjelpeløs, gjerne med spesifikasjoner: * familie * forhold * barneoppdragelse * jobb * fritidssysler * administrasjon av Heimen AS (husarbeid, vedlikehold, regninger osv) * trafikk * sosiale relasjoner? Fyr løs, nå er jeg spent! Anonymkode: 47b4e...7f5
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #78 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Mener du at ingen kvinner på noen måte later til å ane hva det er de driver på med? Gjelder dette både jobb og familie? Igjen, alle kvinner? For det er det du skriver her. Anonymkode: 114c3...9c9 - Kjære, skal vi dra til Frankrike eller Danmark i sommer? - Ehm...Frankrike høres jo bra ut....eller? - Det var det jet visste! Det er på grunn av hun franske kollegaen din, eller? Du synes hun er deilig, hva? Nå får du ALDRI lov å gå på jobb igjen! Og så liker du ikke min danske venninne. Hvorfor liker du ikke min danske venninne? Hva har hun gjort som er så galt? Som voksen er man forventet å kunne forholde seg til det som står, ikke dikte opp spøkelser i eget hode, og forvente at pappa skal slå på lyset og vise at det bare er et pledd. Anonymkode: 4bab8...db3
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #79 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Så på hvilke områder er jeg hjelpeløs For hvert eneste spørsmål du stiller, viser du at du mangler kontroll, og at andre må ta over. Tell gjerne over spørsmålstegnene du har brukt i denne tråden. Du fremstår som du ikke vet en eneste ting. Det samme gjelder i grunn for spydighetene, men de er kanskje ikke like enkle å telle. Anonymkode: 4bab8...db3
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #80 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): For hvert eneste spørsmål du stiller, viser du at du mangler kontroll, og at andre må ta over. Tell gjerne over spørsmålstegnene du har brukt i denne tråden. Du fremstår som du ikke vet en eneste ting. Det samme gjelder i grunn for spydighetene, men de er kanskje ikke like enkle å telle. Anonymkode: 4bab8...db3 Så du mener at jeg er verken egner seg som mor, arbeidstaker, kone, husmor eller deltaker i samfunnet? Jeg er altså biologisk søppel som ikke har peiling på noen ting? Det sier i grunn det meste om deg. Og ikke for å skuffe deg, men jeg vet nok mye mer om det meste her i verden enn slike som deg. Du besvarer heller ikke på svært relevante spørsmål som stilles, med link. Men du trenger kanskje en manns hjelp for det? Pappaen din skal komme og peke på PC-skjermen, slik at du kan finne innlegget? Kanskje lese det høyt for deg? Anonymkode: 47b4e...7f5
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #81 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): For hvert eneste spørsmål du stiller, viser du at du mangler kontroll, og at andre må ta over. Tell gjerne over spørsmålstegnene du har brukt i denne tråden. Du fremstår som du ikke vet en eneste ting. Det samme gjelder i grunn for spydighetene, men de er kanskje ikke like enkle å telle. Anonymkode: 4bab8...db3 Å spørre om noe er ikke det samme som å 'mangle kontroll'. Men at du mener dette, gir egentlig mer mening enn du nok forstår selv. Anonymkode: e1d06...3e2
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #82 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Å spørre om noe er ikke det samme som å 'mangle kontroll'. Men at du mener dette, gir egentlig mer mening enn du nok forstår selv. Anonymkode: e1d06...3e2 Og de fleste av mine spørsmål gjelder hennes udokumenterte påstander. Hun slenger ut en påstand uten å spesifisere og dokumentere. Mine spørsmål betyr da ikke at hun må ta over, men at hun må fullføre det hun har begynt. Man kan ikke gå rundt og slenge om seg med påstander man verken kan begrunne eller dokumentere. Anonymkode: 47b4e...7f5
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #83 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Og de fleste av mine spørsmål gjelder hennes udokumenterte påstander. Hun slenger ut en påstand uten å spesifisere og dokumentere. Mine spørsmål betyr da ikke at hun må ta over, men at hun må fullføre det hun har begynt. Man kan ikke gå rundt og slenge om seg med påstander man verken kan begrunne eller dokumentere. Anonymkode: 47b4e...7f5 Oooh, men det er nok ikke det som er hensikten. Vedkommende forsøker seg på en slags oppdragende myndiggjøring: Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Du var så godt i gang nå, ikke fall tilbake til hjelpeløs&perpleks-modus. Finn det ut, lær noe, bruk det som argument. Anonymkode: 4bab8...db3 Nobelt! Men ikke særlig pedagogisk, velformulert eller innsiktsfullt, får vi vel si. Anonymkode: 0583c...b70
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #84 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Så du mener at jeg er verken egner seg som mor, arbeidstaker, kone, husmor eller deltaker i samfunnet? Jeg er altså biologisk søppel som ikke har peiling på noen ting? Det sier i grunn det meste om deg. Og ikke for å skuffe deg, men jeg vet nok mye mer om det meste her i verden enn slike som deg. Du besvarer heller ikke på svært relevante spørsmål som stilles, med link. Men du trenger kanskje en manns hjelp for det? Pappaen din skal komme og peke på PC-skjermen, slik at du kan finne innlegget? Kanskje lese det høyt for deg? Anonymkode: 47b4e...7f5 Nå gjør du det jo bare igjen. Spør noen andre, jeg er verken din mor eller din far. Anonymkode: 4bab8...db3
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #85 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Å spørre om noe er ikke det samme som å 'mangle kontroll'. Men at du mener dette, gir egentlig mer mening enn du nok forstår selv. Anonymkode: e1d06...3e2 Joda, det er det. Tenk deg bare du leser en lærebok eller en avisartikkel eller en nedtegnet lov. Spør deg selv hvor mange spørsmål du finner der. De er i beste fall retoriske. Stiller man spørsmål så høres man ut som en hjelpesløs gapende fugleunge. Anonymkode: 4bab8...db3
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #86 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Man kan ikke gå rundt og slenge om seg med påstander man verken kan begrunne eller dokumentere. Anonymkode: 47b4e...7f5 Jo, det kan man. Det er ditt ansvar å velge om du vil tro på det du leser. Velger du å tro på feil kilde, ditt problem. Anonymkode: 4bab8...db3
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #87 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Joda, det er det. Tenk deg bare du leser en lærebok eller en avisartikkel eller en nedtegnet lov. Spør deg selv hvor mange spørsmål du finner der. De er i beste fall retoriske. Stiller man spørsmål så høres man ut som en hjelpesløs gapende fugleunge. Anonymkode: 4bab8...db3 Så man skal altså være en vandrende lærebok og aldri snakke med noen om noe. For hvis man vet alt i verden, stiller man ikke spørsmål. Og da forsvinner ca 90 prosent av all menneskelig snakk. Anonymkode: 47b4e...7f5
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #88 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Nå gjør du det jo bare igjen. Spør noen andre, jeg er verken din mor eller din far. Anonymkode: 4bab8...db3 "Du fremstår som du ikke vet en eneste ting", skriver du. Du påstår at jeg ikke vet noe om noe. Når du slenger ut en slik påstand, må du kunne utdype den. Jeg kan da ikke spørre noen andre om hva DU mener konkret. Folk er ikke tankelesere. Anonymkode: 47b4e...7f5
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #89 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jo, det kan man. Det er ditt ansvar å velge om du vil tro på det du leser. Velger du å tro på feil kilde, ditt problem. Anonymkode: 4bab8...db3 Men da tror jeg ikke på deg, for det du driver med er feilinformasjon. Så da er det slik at jeg verken oppfører meg som baby eller mangler kunnskap om noe som helst. Veldig greit Anonymkode: 47b4e...7f5
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #90 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Så man skal altså være en vandrende lærebok og aldri snakke med noen om noe. For hvis man vet alt i verden, stiller man ikke spørsmål. Og da forsvinner ca 90 prosent av all menneskelig snakk. Anonymkode: 47b4e...7f5 At det er et omvendt proporsjonalt forhold mellom antall ord man ytrer og hvor smart man høres ut, er vel ingen nyhet. Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Men da tror jeg ikke på deg, for det du driver med er feilinformasjon. Og jeg tror ikke på det, før du evner å ta kontroll over deg selv. Anonymkode: 4bab8...db3
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #91 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): At det er et omvendt proporsjonalt forhold mellom antall ord man ytrer og hvor smart man høres ut, er vel ingen nyhet. Og jeg tror ikke på det, før du evner å ta kontroll over deg selv. Anonymkode: 4bab8...db3 Jeg har full kontroll over meg selv og alle aspekter av livet. Du derimot høres bitter og frustrert ut, siden du må slenge om deg med løgner, angrep, navnekalling og dritt. Jeg synes synd på folk som har så stor trang til å være verbalt stygg mot andre mennesker og trykke andre ned for å føle seg bedre. Anonymkode: 47b4e...7f5
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #92 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (14 timer siden): ...unndra deg de pliktene og det ansvaret som ligger i å være et voksent medlem av samfunnet. Jeg har på ingen måte, noen gang, unndratt meg plikter eller unnlatt å ta ansvar. Du kan ikke bare gi og gi og gi av deg selv, uten å sette grenser for deg selv, og så skal noen andre komme og si «Stakkars Lillemor, så snill og søt og grei du er, la oss ta over, og så skal du sitte her og hvile deg litt!» Jeg har aldri hatt problemer med å sette grenser for meg selv. Jeg er en selvstendig og voksen kvinne som har kunnskap og erfaring nok til å vite hvor mine grenser går. Nei. Det er ditt ansvar å sette grenser. Den dagen du knekker sammen og ikke orker mer, kan du takke deg selv. Jeg har aldri vært i nærheten av å knekke sammen. Hvem kan jeg takke da? Og når ungene dine ikke greier seg i livet, fordi de ikke vet hvordan man ivaretar seg selv, og sin egen helse, fordi de ikke vet hva grensesetting er, kan du takke deg selv. Mine barn på 10, 20 og 29 år klarer seg helt supert. En er ferdig utdannet og etablert, en er midt i masterløpet og minste har det ganske supert i femte klasse. Hvem kan jeg takke da? Vil du delta i arbeids- og samfunnsliv på linje med oss andre, så må du også yte som oss andre. Jeg deltar og yter i min 100 % stilling. Og kom ikke her og blink blunk og plink plonk og fjollete latter og blafrende vipper. Jeg har vel aldri blink, blunket eller plink, plonket noen gang? Jeg ler med den latteren jeg har og vippene er der jo uansett? Blunker ikke du? Man er ikke en fjollete dukke, bare fordi man er en kvinne. Selvsagt ikke. Hvorfor tror du at man er det? Anonymkode: 4bab8...db3 Nå har jeg svart på påstandene dine etter beste evne. Hvorfor tillegger du meg, og alle kvinner, slike holdninger som du gjør her i hi? Anonymkode: 114c3...9c9
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #93 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Joda, det er det. Tenk deg bare du leser en lærebok eller en avisartikkel eller en nedtegnet lov. Spør deg selv hvor mange spørsmål du finner der. De er i beste fall retoriske. Stiller man spørsmål så høres man ut som en hjelpesløs gapende fugleunge. Anonymkode: 4bab8...db3 Hvis man ikke stiller spørsmål ved omgivelsene sine vil man aldri utvikle seg. Hvis man alltid er nedlatende og patroniserende vil man ikke plukke opp impulser fra andre, og går dermed glipp av viktige nyanser. Intelligens henger ofte sammen med evne til å tilpasse seg og til å omgås andre mennesker. For å beherske dette kan man ikke stille seg til doms over andre og ikke evne å se at menneskene rundt, enten det er IRL eller i et diskusjonsforum, har noe å tilføre. Når man har satt seg selv på toppen som lærer og dommer har man tapt. Anonymkode: 77ed7...0d1
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #94 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (14 timer siden): ...unndra deg de pliktene og det ansvaret som ligger i å være et voksent medlem av samfunnet. Har aldri unndratt meg noen plikter eller ansvar, verken i samfunnet, på jobb, i familien, i idrettslagene osv. Har påtatt meg meransvar i forbindelse med verv i barnehage, skole, jobb og fritidsaktiviteter for barna. Du kan ikke bare gi og gi og gi av deg selv, uten å sette grenser for deg selv, og så skal noen andre komme og si «Stakkars Lillemor, så snill og søt og grei du er, la oss ta over, og så skal du sitte her og hvile deg litt!» Dette er det ingen som har sagt til meg noen gang. Jeg har alltid satt grenser for meg selv ut fra min kapasitet, ønsker og situasjon. Nei. Det er ditt ansvar å sette grenser. Korrekt. Og det er slik jeg alltid har oppfattet det - det er jeg, og ingen andre, som skal sette grenser for meg selv. Den dagen du knekker sammen og ikke orker mer, kan du takke deg selv. Har ingen fare for å knekke sammen eller ikke orke mer, har ikke vært sykmeldt siden 2015 og har det ellers veldig bra. Jeg takker meg selv for det. Og når ungene dine ikke greier seg i livet, fordi de ikke vet hvordan man ivaretar seg selv, og sin egen helse, fordi de ikke vet hva grensesetting er, kan du takke deg selv. Mine fire barn greier seg veldig bra, både på skole, idrett, musikk, sosialt og innen familien. De har gode relasjoner med oss voksne, med hverandre og med andre barn og voksne. De er også flinke til å ivareta sin egen helse ved kosthold, mosjon og søvnrutiner, og er gode til å sette grenser for seg selv. Jeg takker meg selv for det. Vil du delta i arbeids- og samfunnsliv på linje med oss andre, så må du også yte som oss andre. Jeg har 120 % jobb og deltar i samfunnet ved hjelp av flere verv i forskjellige sammenhenger. Jeg yter like mye som alle andre. Og kom ikke her og blink blunk og plink plonk og fjollete latter og blafrende vipper. Mine vipper er for korte til å blafre. Blink, blunk og plink plonk tyder på at man har Tourettes syndrom/tiks. Vil du vite mer om det, finnes det mange artikler om emnet, særlig nå etter at TIX deltok i MGP og satt fokus på sykdommen. Fjollete latter har jeg aldri forstått poenget med. Man er ikke en fjollete dukke, bare fordi man er en kvinne. Har verken lyst, motivasjon eller utseende til å være en dukke. Anonymkode: 4bab8...db3 Sånn, nå har jeg også besvart spørsmålene dine. Håper du har fått de svarene du leita etter. Anonymkode: 47b4e...7f5
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #95 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg har full kontroll over meg selv og alle aspekter av livet. Du derimot høres bitter og frustrert ut, siden du må slenge om deg med løgner, angrep, navnekalling og dritt. Jeg synes synd på folk som har så stor trang til å være verbalt stygg mot andre mennesker og trykke andre ned for å føle seg bedre. Anonymkode: 47b4e...7f5 Og jeg synes som sagt det er synd at kvinner tror de gir inntrykk av å ha kontroll på seg selv, når de - tvert i mot - utstråler at de mangler den fullstendig. Hadde du klart å gå forbi mine innlegg uten å klikke i vinkel, så skulle jeg trodd deg. I stedet kommer du - nok en gang - med dette her «synes så synd på», som bare bekrefter mitt inntrykk at du ikke evner å rive deg løs. Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Nå har jeg svart på påstandene dine etter beste evne. Hvorfor tillegger du meg, og alle kvinner, slike holdninger som du gjør her i hi? Anonymkode: 114c3...9c9 Det samme gjelder deg. Du klarer tilsynelatende ikke å sette grenser for deg selv. Da hadde du klart å la være å ta ting personlig og forsvare deg, som her. Svare på ting etter beste evne? Ærlig talt. Du må gjerne være en av de som hopper hver gang noen sier hopp, men det var altså ikke min mening å si hopp. Se om du heller finner et støvfnugg å tørke på eller en kaffeflekk å vaske bort. Og nå, mine damer, må dere ha meg unnskyldt, jeg har bedre ting å gjøre. Anonymkode: 4bab8...db3
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #96 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Hvis man ikke stiller spørsmål ved omgivelsene sine vil man aldri utvikle seg. Enig i det, men man kan jo stille de til tett vedkommende eller lese ting selv. Man behøver ikke gjenta «Hvorfor det?» helt til de rundt går av hengslene. Anonymkode: 4bab8...db3
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #97 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Hvis man ikke stiller spørsmål ved omgivelsene sine vil man aldri utvikle seg. Hvis man alltid er nedlatende og patroniserende vil man ikke plukke opp impulser fra andre, og går dermed glipp av viktige nyanser. Intelligens henger ofte sammen med evne til å tilpasse seg og til å omgås andre mennesker. For å beherske dette kan man ikke stille seg til doms over andre og ikke evne å se at menneskene rundt, enten det er IRL eller i et diskusjonsforum, har noe å tilføre. Når man har satt seg selv på toppen som lærer og dommer har man tapt. Anonymkode: 77ed7...0d1 Det er jo nettopp det. Et smart menneske er en spørsmålsstiller. En nysgjerrig person med lærevilje, som tar til seg inntrykk og momenter fra alt som foregår rundt ham eller henne. Ett av de mest kjente sitatene av den store filosofen Sokrates er: "Alt jeg vet er at jeg intet vet". Det er flere andre supersmarte mennesker opp igjennom tidene som innrømte at de visste alt for lite i forhold til hva de ønsket å vite selv. Men HI mener sikkert at Sokrates var både kvinne, uselvstendig og lite smart, siden han stilte spørsmål og visste at han ikke visste. Anonymkode: 47b4e...7f5
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #98 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Og jeg synes som sagt det er synd at kvinner tror de gir inntrykk av å ha kontroll på seg selv, når de - tvert i mot - utstråler at de mangler den fullstendig. Hadde du klart å gå forbi mine innlegg uten å klikke i vinkel, så skulle jeg trodd deg. I stedet kommer du - nok en gang - med dette her «synes så synd på», som bare bekrefter mitt inntrykk at du ikke evner å rive deg løs. Det samme gjelder deg. Du klarer tilsynelatende ikke å sette grenser for deg selv. Da hadde du klart å la være å ta ting personlig og forsvare deg, som her. Svare på ting etter beste evne? Ærlig talt. Du må gjerne være en av de som hopper hver gang noen sier hopp, men det var altså ikke min mening å si hopp. Se om du heller finner et støvfnugg å tørke på eller en kaffeflekk å vaske bort. Og nå, mine damer, må dere ha meg unnskyldt, jeg har bedre ting å gjøre. Anonymkode: 4bab8...db3 Du har stilt spørsmål i hovedinnlegget, vedkommende anonym har svart deg på det, høflig og detaljert. Og det du gjør er å angripe. Du har opprettet en tråd der du går hardt ut mot ALLE kvinner, der du kommer med mange påstander. Når man imøtegår deg, blir man angrepet. Svarer man saklig på spørsmålene, blir man angrepet. Så sier du at vi bare kan gå forbi tråden din uten å kommentere - da viser vi at vi har full kontroll. Så hva var poenget med å opprette tråden, hvis alle skal gå forbi den og ikke kommentere? Skulle vi bare lese den og glemme den? Da kunne du i stedet for ha laget et blogginnlegg uten kommentarfelt. Anonymkode: 47b4e...7f5
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #99 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Og jeg synes som sagt det er synd at kvinner tror de gir inntrykk av å ha kontroll på seg selv, når de - tvert i mot - utstråler at de mangler den fullstendig. Hadde du klart å gå forbi mine innlegg uten å klikke i vinkel, så skulle jeg trodd deg. I stedet kommer du - nok en gang - med dette her «synes så synd på», som bare bekrefter mitt inntrykk at du ikke evner å rive deg løs. Det samme gjelder deg. Du klarer tilsynelatende ikke å sette grenser for deg selv. Da hadde du klart å la være å ta ting personlig og forsvare deg, som her. Svare på ting etter beste evne? Ærlig talt. Du må gjerne være en av de som hopper hver gang noen sier hopp, men det var altså ikke min mening å si hopp. Se om du heller finner et støvfnugg å tørke på eller en kaffeflekk å vaske bort. Og nå, mine damer, må dere ha meg unnskyldt, jeg har bedre ting å gjøre. Anonymkode: 4bab8...db3 Se der, stikker av med halen under bena når det blir stilt krav til deg. Det var det jeg tenkte. Anonymkode: 114c3...9c9
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2021 #100 Skrevet 31. mai 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Se der, stikker av med halen under bena når det blir stilt krav til deg. Det var det jeg tenkte. Anonymkode: 114c3...9c9 Med halen mellom bena, selvsagt, selv om det hadde vært morsomt å se den under bena, også Anonymkode: 114c3...9c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå