Gå til innhold

Pinlig å se polkøene!!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Jeg sier meg enig med Milfy way, det er skremmende hbor viktig alkoholen er for mange. Hver anledning som kan brukes utnyttes til å drikke. Barn merker endringer på dere mye før dere selv tror. 

Mulig jeg er "skadet" av flere kjipe hendelser med andres alkoholforbruk, men uansett. Barn og alkohol hører ikke sammen. Dere kan tyte i øst og vest om at dere har stålkontroll, fint for dere, og lev nå gjerne i livsløgnen deres👍

Jeg har også drukket, vært på fest og vært full. Jeg er ingen avholdsfanatiker, selv om sikkert flere vil tolke det sånn av innlegget mitt. Jeg kan ta meg en cider eller noe nå også. Uten barn tilstede.

Anonymkode: e4024...60d

Og barn lærer seg at for å kose seg, så må man ha alkohol. Det har vært flere studier som viser at barn av såkalte "kjipe" foreldre debuterer sent og drikker mindre. Jeg har selv en 17-åring i hus som enda ikke har vært full. Har heller aldri sett henne drikke alkohol. Vi er avholds, både mannen og jeg. Vi fokuserer ikke på det å ikke ha alkohol i huset eller ikke drikke foran barna, vi har bare ikke alkohol i huset fordi vi ikke drikker det. Det har aldri vært mas verken fra 15-åringen eller fra 17-åringen om alkohol og festing. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Mener du at barn merker forskjell på deg om du drikker én cider? 

Anonymkode: 30f74...52a

Barn kan merke endringer allerede ved ganske beskjedent inntak. Les forskning. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Mener du at barn merker forskjell på deg om du drikker én cider? 

Antakeligvis ikke en, men det er ikke viktig for meg. Jeg prioriterer å være kjørbar og tilgjengelig👍 vet av nok av dem som setter alkoholen framfor barns behov for trygge, edrue foreldre/foresatte. 

Anonymkode: e4024...60d

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Barn kan ikke gå i 17.mai-tog, men voksne kan stå i kjempelange polkøer. Ingenting av tiltak gir mening i mitt hode lenger.....

Anonymkode: f982a...db4

Vil tro det var lite sang og roping (som sprer virus lettere) i polkøene og relativt få tilskuere. 
Og selv om det ikke er helt det samme som «ekte» 17.Mai har barna på de fleste skolene jeg kjenner til hatt tog og feiring på onsdag.

Anonymkode: 81d9a...751

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Ooooo, gærning! 🥳

Anonymkode: 63bd4...07e

Snakk om at noen har truffet en øm nerve hos deg. Du er nok en smule avhengig av alkohol, men den siste som innrømmer det er jo den avhengige selv. 

Anonymkode: 7ace9...a81

Skrevet

Tråden er ryddet for negativ brukerdebatt og avsporinger.

Admin

Skrevet
Milfy Way skrev (23 timer siden):

Nei, de fleste drikker dessverre alt for mye. 

Kan du dokumentere denne påstanden? 

Skrevet
*Miss Marple* skrev (1 minutt siden):

Og er det noen klar definisjon på hvor mye som er for mye? 

Skrevet

Hvorfor er dette aå flaut? Her er det kø til polet hver fredag og lørdag. Ikke fordi så mange flere har begynt å handle på polet, men de får bare ha 5 pers om gangen inne i butikken i stedet for de 50 som har vært inne tidligere. I vanlige tider ville det ikke vært kø, så dette er et medieskapt problem

Anonymkode: 65865...e49

Skrevet
Milfy Way skrev (6 timer siden):

Og barn lærer seg at for å kose seg, så må man ha alkohol. Det har vært flere studier som viser at barn av såkalte "kjipe" foreldre debuterer sent og drikker mindre. Jeg har selv en 17-åring i hus som enda ikke har vært full. Har heller aldri sett henne drikke alkohol. Vi er avholds, både mannen og jeg. Vi fokuserer ikke på det å ikke ha alkohol i huset eller ikke drikke foran barna, vi har bare ikke alkohol i huset fordi vi ikke drikker det. Det har aldri vært mas verken fra 15-åringen eller fra 17-åringen om alkohol og festing. 

Og jeg vokste opp med foreldre som gjerne tok seg et glass vin eller en øl. Jeg og mine søsken drakk ikke en dråpe før vi var 18 år.

Anonymkode: 93dff...21a

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Og jeg vokste opp med foreldre som gjerne tok seg et glass vin eller en øl. Jeg og mine søsken drakk ikke en dråpe før vi var 18 år.

Jeg snakker om statistikk, ikke enkelttilfeller. 

Skrevet
Milfy Way skrev (Akkurat nå):

Du begynte å bable om egne drikkevaner og barn, så nei du snakker ikke bare statistikk. Du drar inn personlige eksempler.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vokste opp med en storrøyker til mor. Hun røykte hele graviditeten. Jeg er jo frisk, så derfor gjorde jeg det som gravid også. Det er et like dumt eksempel. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vokste opp med en storrøyker til mor. Hun røykte hele graviditeten. Jeg er jo frisk, så derfor gjorde jeg det som gravid også. Det er et like dumt eksempel. 

Nettopp. "Det gikk bra å kjøre uten barnesete på 70-tallet, så hvorfor bruke det i 2021".

Skrevet
Milfy Way skrev (6 timer siden):

Statistikk?

Og med fare for å knuse illusjonen din, det er svært få tenåringer som forteller foreldrene sine at de ev drikker alkohol. 

Milfy Way skrev (8 minutter siden):

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Statistikk?

Og med fare for å knuse illusjonen din, det er svært få tenåringer som forteller foreldrene sine at de ev drikker alkohol. 

Statistikken viser at barn av såkalte "kjipe" foreldre debuterer senere og drikker mindre. Jeg skrev om det litt høyere oppe i tråden. Og kom i tillegg med mitt eget eksempel. 

Ja, det er få tenåringer som forteller at de drikker alkohol. Men når tenåringen kun gamer, går på skole, jobb og treningssenter, skal hun altså drikke på jobb eller skole? Ikke alle tenåringer drikker, skjønner du. Selv om mange gjør det. Jeg hadde heller ikke freaket ut hvis hun på 17 hadde kommet hjem full et par ganger. Men det har til nå ikke skjedd. 

Skrevet
Milfy Way skrev (Akkurat nå):

Statistikken viser at barn av såkalte "kjipe" foreldre debuterer senere og drikker mindre. Jeg skrev om det litt høyere oppe i tråden. Og kom i tillegg med mitt eget eksempel. 

Ja, det er få tenåringer som forteller at de drikker alkohol. Men når tenåringen kun gamer, går på skole, jobb og treningssenter, skal hun altså drikke på jobb eller skole? Ikke alle tenåringer drikker, skjønner du. Selv om mange gjør det. Jeg hadde heller ikke freaket ut hvis hun på 17 hadde kommet hjem full et par ganger. Men det har til nå ikke skjedd. 

Nei, men de fleste tenåringer beveger seg litt bort fra mammas kontroll. Det er både sunt og viktig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Nei, men de fleste tenåringer beveger seg litt bort fra mammas kontroll. Det er både sunt og viktig. 

Jeg kontrollerer ingen. Men hun har ingen interesser av festing og drikking. Hun er med i en gamer-gjeng som sitter og gamer store deler av ettermiddager, og så går de og trener noen ganger i uken. Hun har også deltidsjobb på en klesbutikk. Jeg ser henne komme og gå ut av huset klin edru. Men jeg kontrollerer henne ikke, har ikke noe behov for det. 

Skrevet
Milfy Way skrev (15 minutter siden):

Det er svogerforskning.

Anonymkode: 1d52e...11e

Skrevet
Milfy Way skrev (1 minutt siden):

Jeg kontrollerer ingen. Men hun har ingen interesser av festing og drikking. Hun er med i en gamer-gjeng som sitter og gamer store deler av ettermiddager, og så går de og trener noen ganger i uken. Hun har også deltidsjobb på en klesbutikk. Jeg ser henne komme og gå ut av huset klin edru. Men jeg kontrollerer henne ikke, har ikke noe behov for det. 

Det er sunt å løsrive seg fra foreldrene. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er sunt å løsrive seg fra foreldrene. 

Helt enig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

En 5 år gammel link har ingenting med polkøer i koronatid å gjøre.

Anonymkode: 1d52e...11e

Du mener at situasjonen nå er annerledes enn for 5 år siden? At barn av strenge foreldre har begynt å drikke masse fra de er 13? 

Skrevet
*Miss Marple* skrev (4 timer siden):

Det kan hun sikkert ikke. Evnen til å se nyanser er jo fullstendig fraværende. Enten er du avholds, eller så er du alkis. Da er det temmelig håpløst å diskutere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...