Gå til innhold

Pinlig å se polkøene!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det som feiler folk som står i flere hundre meter kø til polet? Kom virkelig 17.mai så brått på at man ikke kunne gått dit en annen dag de siste månedene? Polet er tross alt livsviktig og har vært åpent hele tiden. Og er alkohol en så viktig del av 17.mai? Jeg gremmes! Hadde jeg blitt avbildet i en sånn kø hadde jeg ikke vist meg ute offentlig de neste måneder. Herregud så flaut!

Anonymkode: ab907...95d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, jeg er 46 år og kjøpte en flaske champagne for 3-4 uker siden.

Sønnen min derimot, som er 20 år, fant ut i går at han skulle ha en flaske champagne til 17.mai. For de skulle plutselig samlet noen stykker til champagnefrokost. Så han sår i kø i dag. Det gjør også et par av kompisene hans.

Jeg ler litt av dem jeg da, og sier selvfølgelig at det var dårlig planlagt, og ganske idiotisk å stå flere stykker i kø når en person bare kunne kjøpe til alle. Men de er unge, og de erfarer etterhvert. De synes heller ikke det er så grusomt å stå i den køen som jeg ville gjort.

Anonymkode: 360f0...481

Skrevet

Flaut? Absolutt ikke. 

Hilsen en som er på polet max 3 ganger i året, men som skjønner at andre har andre behov og vaner. 

Anonymkode: 30f74...52a

Skrevet

Dette er jo ikke noe uvanlig, før korona så var det gnudd og lange køer inne på polet, da bare så du det ikke, men når det nå er max antall inne og 1 - 2 m mellom i køen, klart det blir lange køer.

Anonymkode: 1d52e...11e

Skrevet

Det hadde vært det samme på matbutikkene nå hvis de bare hadde holdt max antall de skal ha i butikkene. Var på matbutikken i går, snudde og gikk ut igjen for det var utrolig mye folk der, og ingen som passet på max antall. Det er vel ingen andre bedrifter enn vinmonopolet som er så flinke på reglene, og det blir det køer av.

Skrevet

Typisk nordmenn og deres alkohol(u)vaner🙄

Anonymkode: bd6c4...696

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva er det som feiler folk som står i flere hundre meter kø til polet? Kom virkelig 17.mai så brått på at man ikke kunne gått dit en annen dag de siste månedene? Polet er tross alt livsviktig og har vært åpent hele tiden. Og er alkohol en så viktig del av 17.mai? Jeg gremmes! Hadde jeg blitt avbildet i en sånn kø hadde jeg ikke vist meg ute offentlig de neste måneder. Herregud så flaut!

Klapp igjen!

Anonymkode: f1c93...d59

Skrevet

Er det skambelagt å drikke alkohol for deg, hi? Det er det ikke for de fleste.

Skrevet
sug lut skrev (12 minutter siden):

Men mange er tydeligvis så desperate etter alkohol at de velger å bruke en hel lørdag på å stå i kø. Da er man tett ved å bli alkoholiker. 

Anonymkode: 7ace9...a81

Skrevet

Ingen står en hel dag, kanskje 10-15-20 min med kø og 5 min inn på polet. Det er mindre tid enn jeg bruker på Rema når jeg ukeshandler det. Bør jeg slutte å handle på Rema da? 

Anonymkode: f0317...849

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Men mange er tydeligvis så desperate etter alkohol at de velger å bruke en hel lørdag på å stå i kø. Da er man tett ved å bli alkoholiker. 

Anonymkode: 7ace9...a81

Du har jo så lite peiling at det bare blir morsomt

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det hadde vært det samme på matbutikkene nå hvis de bare hadde holdt max antall de skal ha i butikkene. Var på matbutikken i går, snudde og gikk ut igjen for det var utrolig mye folk der, og ingen som passet på max antall. Det er vel ingen andre bedrifter enn vinmonopolet som er så flinke på reglene, og det blir det køer av.

Du sammenligner mat med sprit? 

Skrevet
sug lut skrev (41 minutter siden):

Nope. Men jeg venter ikke til siste sekund med å stå i køen i så fall. Det har vært nok av dager man kan gå på polet. Men kos deg i køen du 🙂

Skrevet
sug lut skrev (41 minutter siden):

Nei, de fleste drikker dessverre alt for mye. 

Skrevet
Milfy Way skrev (2 minutter siden):

Har du statistikk på det? Du er verdensmester i løse påstander og ville argumenter. 

Skrevet
Milfy Way skrev (3 minutter siden):

Jeg lurer på hvor du finner dine "fleste". De er ikke å finne her jeg bor.

Skrevet
amandine skrev (13 minutter siden):

Jeg lurer på hvor du finner dine "fleste". De er ikke å finne her jeg bor.

Statistikk. 

Skrevet
Lektor Doppler med tillegg skrev (21 minutter siden):

Har du statistikk på det? Du er verdensmester i løse påstander og ville argumenter. 

Google er din venn :) Kjære verdensmester i kverulering. 

Skrevet
Milfy Way skrev (32 minutter siden):

Du sammenligner mat med sprit? 

Nei, det gjør hun virkelig ikke. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Nope. Men jeg venter ikke til siste sekund med å stå i køen i så fall. Det har vært nok av dager man kan gå på polet. Men kos deg i køen du 🙂

Men i alle dager? Du må være litt av en hissipropp? Blir du like hissig over at folk venter til siste dagene før jul med å handle julegaver også? Jeg liker å være tidlig ferdig, andre syns ikke det gjør så mye å stå litt i kø, verken for julegaver eller vin. Hvorfor plager det deg? Jeg har gått forbi polkø flere ganger, uten at det gjør meg noe at de står der. Siden jeg ikke er et kømenneske, sørger jeg bare for å slippe. Men vin drikker jeg! Akkurat like mye/lite som de som står i kø. Jeg er likevel langt fra alkoholiker. 

Dette selvtilfredse gnålet om hvor tåpelig det er å stå i polkø, kommer nok fra slike som har et sterkt behov for å fremstå som bedre enn andre. Og som har noen pussige, forskrudde ideer om at et glass vin til maten er det samme som alkoholisme. 

Anonymkode: 06ace...85f

Skrevet
Milfy Way skrev (47 minutter siden):

Nei, det gjør de ikke. NOEN drikker for mye. Vi andre drikker akkurat passe og med stor glede sammen med god mat og venner og familie.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men i alle dager? Du må være litt av en hissipropp? Blir du like hissig over at folk venter til siste dagene før jul med å handle julegaver også? Jeg liker å være tidlig ferdig, andre syns ikke det gjør så mye å stå litt i kø, verken for julegaver eller vin. Hvorfor plager det deg? Jeg har gått forbi polkø flere ganger, uten at det gjør meg noe at de står der. Siden jeg ikke er et kømenneske, sørger jeg bare for å slippe. Men vin drikker jeg! Akkurat like mye/lite som de som står i kø. Jeg er likevel langt fra alkoholiker. 

Dette selvtilfredse gnålet om hvor tåpelig det er å stå i polkø, kommer nok fra slike som har et sterkt behov for å fremstå som bedre enn andre. Og som har noen pussige, forskrudde ideer om at et glass vin til maten er det samme som alkoholisme. 

Anonymkode: 06ace...85f

Man er ikke hissigpropp bare fordi man stiller spørsmål ved enkelte nordmenns drikkevaner. Man har derimot et aldri så lite alkoholproblem når man føler seg truffet og forsvarer drikkingen med nebb og klør. Vi er ikke bedre enn andre, og det er ikke flaut å ha alkoholproblemer. 

Skrevet
47 minutes ago, Anonym bruker said:

Med 17. Mai på en mandag, etter en uke med helligdag på torsdag blir det jo færre dager å handle inn på. 

Men hvorfor hisse seg Over andres livsvalg? Dette påvirker jo ikke deg i det hele tatt 

Anonymkode: 65c1f...62f

Skrevet
Milfy Way skrev (Akkurat nå):

Man er ikke hissigpropp bare fordi man stiller spørsmål ved enkelte nordmenns drikkevaner. Man har derimot et aldri så lite alkoholproblem når man føler seg truffet og forsvarer drikkingen med nebb og klør. Vi er ikke bedre enn andre, og det er ikke flaut å ha alkoholproblemer. 

Tenker du at alle som står i polkø har et alkoholproblem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...