Gå til innhold

Pinlig å se polkøene!!

Anbefalte innlegg

Skrevet
sug lut skrev (Akkurat nå):

Nei, det gjør de ikke. NOEN drikker for mye. Vi andre drikker akkurat passe og med stor glede sammen med god mat og venner og familie.

De aller, aller fleste mener at de drikker akkurat passe. Det er sikkert derfor det går advarsler hver jul om at man ikke skal drikke i nærheten av barn, det er sikkert derfor antall henvendelser til ungdommens krisetelefon har økt under korona...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Med 17. Mai på en mandag, etter en uke med helligdag på torsdag blir det jo færre dager å handle inn på. 

Men hvorfor hisse seg Over andres livsvalg? Dette påvirker jo ikke deg i det hele tatt 

Anonymkode: 65c1f...62f

MÅ man drikke masse på 17. mai? Er ikke det "barnas dag"?

Skrevet
Milfy Way skrev (Akkurat nå):

De aller, aller fleste mener at de drikker akkurat passe. Det er sikkert derfor det går advarsler hver jul om at man ikke skal drikke i nærheten av barn, det er sikkert derfor antall henvendelser til ungdommens krisetelefon har økt under korona...

Hvorfor denne falske omsorgen?

Skrevet
Milfy Way skrev (Akkurat nå):

Og de aller, aller fleste har rett i det. 

Det finnes dem som drikker for mye, og det er ikke bra, men du går vel ikke i fellen med å skjære alle over en kam?

Anonymkode: 30f74...52a

Skrevet (endret)
Milfy Way skrev (4 minutter siden):

Man er ikke hissigpropp bare fordi man stiller spørsmål ved enkelte nordmenns drikkevaner. Man har derimot et aldri så lite alkoholproblem når man føler seg truffet og forsvarer drikkingen med nebb og klør. Vi er ikke bedre enn andre, og det er ikke flaut å ha alkoholproblemer. 

'

Endret av sug lut
Skrevet
Just now, Milfy Way said:

Jeg skal ikke drikke selv, og jeg foreslår du også gjør som du vil uten å prøve å bestemme over andre. Å ikke bry seg om andre er superenkelt. Krever faktisk ingenting av deg 

Anonymkode: 65c1f...62f

Skrevet
Milfy Way skrev (4 minutter siden):

Så hvis man står i polkø i dag eller i går så drikker man automatisk masse på 17 mai?

Anonymkode: 1d52e...11e

Skrevet
Milfy Way skrev (3 minutter siden):

Jeg kjenner virkelig ingen som drikker mye på 17. mai jeg, men jeg kjenner mange som drikker litt.

Ikke engang 20-åringen min drikker mye, for det er vanlig hverdag neste dag. Men han har stått i kø i dag for å få en flaske champagne til champagnefrokosten.

Vi skal til en nabofamilie og grille. Jeg drikker ikke i det hele tatt, men de to voksne i vennefamilien og mannen min kommer sikkert til å drikke et glass champagne når vi kommer og dele en flaske vin til maten. Det er ikke mye, ingen blir beruset, og det er helt innenfor, selv om det er barn tilstede.

Anonymkode: 360f0...481

Skrevet
sug lut skrev (5 minutter siden):

'

🤣

Skrevet

Var på senteret i stad, ikke noe polkø å se. Bare for avisoverskriftene og for å starte hylekoret... 

Anonymkode: 28ac2...c40

Skrevet

Vil tro skap-alkoholiker planlegger, og alltid har drikkevarer tilgjengelig. De vil ikke risikere å gå tom. De er som regel også veldig var på innkjøp av alkohol da de gjør slike innkjøp oftere enn folk flest og handler nok på tidspunkt der de er mist synlig og sjansene for å treffe kjente er minst. Vil anta at man sjelden treffer på disse på utstilling i en kø utenfor polet midt på dagen

Anonymkode: 5ffcc...7ad

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Vil tro skap-alkoholiker planlegger, og alltid har drikkevarer tilgjengelig. De vil ikke risikere å gå tom. De er som regel også veldig var på innkjøp av alkohol da de gjør slike innkjøp oftere enn folk flest og handler nok på tidspunkt der de er mist synlig og sjansene for å treffe kjente er minst. Vil anta at man sjelden treffer på disse på utstilling i en kø utenfor polet midt på dagen

Anonymkode: 5ffcc...7ad

Dette tror jeg nok stemmer bra👍

Anonymkode: 9175c...7c9

Skrevet (endret)
Milfy Way skrev (1 time siden):

Den eneste kilden du fant er et debattinlegg fra en organisasjon for måtehold? Kildekritikk? 

Dessuten sier den artikkelen at mengden alkohol som konsumeres er lik 

Endret av Lektor Doppler med tillegg
Skrevet
sug lut skrev (1 time siden):

Nei, det gjør de ikke. NOEN drikker for mye. Vi andre drikker akkurat passe og med stor glede sammen med god mat og venner og familie.

Sikkert veldig viktig for ungene dine at du får i deg litt alkohol på høytidsdager. 

Anonymkode: 7ace9...a81

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Sikkert veldig viktig for ungene dine at du får i deg litt alkohol på høytidsdager. 

Prøver du å si noe?

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Det er kanskje ikke viktig for dem at man ikke får i seg alkohol heller? De aller fleste klarer faktisk måtehold. At noen ikke klarer å beherske seg betyr ikke at det er likt for alle?

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er kanskje ikke viktig for dem at man ikke får i seg alkohol heller? De aller fleste klarer faktisk måtehold. At noen ikke klarer å beherske seg betyr ikke at det er likt for alle?

Barn som ser foreldre drikke, debuterer tidligere og drikker mer enn jevnaldrende som ikke ser det. Er det nødvendig for deg at ungdommene begynner å drikke før de er 18, så kjør på. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Barn som ser foreldre drikke, debuterer tidligere og drikker mer enn jevnaldrende som ikke ser det. Er det nødvendig for deg at ungdommene begynner å drikke før de er 18, så kjør på. 

Jeg har faktisk fasiten på mine barn som nå er 20 og 25 år, og ingen av de har et anstrengt forhold til alkohol til tross for at de såg oss drikke et glass vin eller øl i oppveksten. 

Jeg er enig i at man skal skåne barna for alkoholbruk, men det er viktig å ikke krisemaksimere alminnelig bruk heller. 

De som tok den helt ut i min ungdom var de med de strengeste foreldrene. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har faktisk fasiten på mine barn som nå er 20 og 25 år, og ingen av de har et anstrengt forhold til alkohol til tross for at de såg oss drikke et glass vin eller øl i oppveksten. 

Jeg er enig i at man skal skåne barna for alkoholbruk, men det er viktig å ikke krisemaksimere alminnelig bruk heller. 

Svogerforskning? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

https://www.nettavisen.no/side2/aktuelt/barn-med-kjipe-foreldre-drikker-mindre/s/12-95-3423287056

Skrevet
Milfy Way skrev (1 minutt siden):

Svogerforskning? 

Ja. Min erfaring er viktig for meg og min familie. Så får andre passe på seg selv. 

Skrevet (endret)
Milfy Way skrev (2 timer siden):

Ingen MÅ drikke masse på 17. mai, men mange gjør det.  Eller dagen før og bruker 17. mai til å ligge på sofaen. Greia er at man bruker 17. mai som man vil. Ihvertfall de fleste uten barn gjør det. Og det får du ikke gjort noe med. 

Endret av Blop
Skrevet
Blop skrev (4 minutter siden):

Ingen MÅ drikke masse på 17. mai, men mange gjør det.  Eller dagen før og bruker 17. mai til å ligge på sofaen. Greia er at man bruker 17. mai som man vil. Ihvertfall de fleste uten barn gjør det. Og det får du ikke gjort noe med. 

To millioner liter på to dager. Ny rekord i dag med 1 million 56 tusen liter, noe det skrytes om i media. Uff.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...