Gå til innhold

Pinlig å se polkøene!!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor vil du ikke svare på dette:

?

Anonymkode: 1d52e...11e

Har aldri sagt det. Men det er jo usannsynlig at man står i kø to dager før 17. mai for å drikke i august...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Milfy Way skrev (Akkurat nå):

Har aldri sagt det. Men det er jo usannsynlig at man står i kø to dager før 17. mai for å drikke i august...

Nei, men skal kanskje bare ha 1 flaske vin, det vet du jo ingenting om. Det er jo ikke sånn at folk hamstrer bare fordi de står i vinmonopolkø

Skrevet
6 hours ago, Anonym bruker said:

Hva er det som feiler folk som står i flere hundre meter kø til polet? Kom virkelig 17.mai så brått på at man ikke kunne gått dit en annen dag de siste månedene? Polet er tross alt livsviktig og har vært åpent hele tiden. Og er alkohol en så viktig del av 17.mai? Jeg gremmes! Hadde jeg blitt avbildet i en sånn kø hadde jeg ikke vist meg ute offentlig de neste måneder. Herregud så flaut!

Anonymkode: ab907...95d

helt på tryne

Anonymkode: c91c2...0ba

Skrevet

Stakkars deg hi som har så mange hemninger. 

Anonymkode: 2131f...d3b

Skrevet

Barn kan ikke gå i 17.mai-tog, men voksne kan stå i kjempelange polkøer. Ingenting av tiltak gir mening i mitt hode lenger.....

Anonymkode: f982a...db4

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Barn kan ikke gå i 17.mai-tog, men voksne kan stå i kjempelange polkøer. Ingenting av tiltak gir mening i mitt hode lenger.....

I Sande har de avlyst bilparade på 17. mai. Sikkert redd for at viruset hopper fra bil til bil. 

Anonymkode: fe2e1...bdd

Skrevet

I Sande har de avlyst bilparade på 17. mai. Sikkert redd for at viruset hopper fra bil til bil. 

Hjelpes 🙈

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Hvis du tenker deg om så skjønner du at polkøene er lange pga avstandspåbud i rekka.

Skrevet
sug lut skrev (3 minutter siden):

Hvis du tenker deg om så skjønner du at polkøene er lange pga avstandspåbud i rekka.

Og da kunne de ha gjennomført tog med avstand mange steder.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Og da kunne de ha gjennomført tog med avstand mange steder.

Du tenker ikke at et tog vil tiltrekke seg tilskuere?

Skrevet

Du tenker ikke at et tog vil tiltrekke seg tilskuere?

Er bare å sette forbud mot det. 

Skrevet

Jeg har dysleksi og store lese og skrive vansker så om du er av typen som ikke klarer skrivefeil og dårlig setningsoppbygning så stopp å les vær så snill.  

Personlig synes jeg det er pinlig at det skal folk på død og liv skal ha og må ha alkohol på en dag som 17 mai og julaften når de har barn. 
samtidig er det ikke farlig å ta et glass eller to til middag.

Det bor andre folk enn barnefamilier her i landet og de må jo få lov og kjøpe seg noe å kose seg med? 

vi skal ikke være så raske med å dømme. 
hadde jeg brått skulle ha trengt flaske med  vin til 17.mai eller noe annet hadde jeg glatt gått og stått i kø. 

Anonymkode: 879ec...9be

Skrevet
sug lut skrev (28 minutter siden):

Hvis du tenker deg om, så er barn flinke, og de hadde greid avstand i et tog utmerket.

Skrevet
Milfy Way skrev (18 timer siden):

Man er ikke hissigpropp bare fordi man stiller spørsmål ved enkelte nordmenns drikkevaner. Man har derimot et aldri så lite alkoholproblem når man føler seg truffet og forsvarer drikkingen med nebb og klør. Vi er ikke bedre enn andre, og det er ikke flaut å ha alkoholproblemer. 

Nå er det «enkelte nordmenns» drikkevaner. Litt lengre opp var det «de fleste».

HI, det du synes er ille er vel dårlig planleggingsevne heller enn alkoholen siden det er køen du reagerer på.

Skrevet
Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Så hva er det du egentlig mener da, at vinmonopol ikke skulle vært åpent i det hele tatt, eller at det er greit med åpne vinmonopol og køer der hvis unger får gå i tog?

Skrevet

Så hva er det du egentlig mener da, at vinmonopol ikke skulle vært åpent i det hele tatt, eller at det er greit med åpne vinmonopol og køer der hvis unger får gå i tog?

Hun mente ganske tydelig at tiltakene virker tilfeldige. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hun mente ganske tydelig at tiltakene virker tilfeldige. 

Men de er jo ikke det. Vinmonoloet er desidert best på smittevern, hadde det vært bedre om de hadde hatt frislipp som de fleste matbutikker har, sånn at det ikke hadde vært kø utenfor? At folk kunne bare stimle inn uten at noen passet på at max antall kunder ble overholdt?

Skrevet

Men de er jo ikke det. Vinmonoloet er desidert best på smittevern, hadde det vært bedre om de hadde hatt frislipp som de fleste matbutikker har, sånn at det ikke hadde vært kø utenfor? At folk kunne bare stimle inn uten at noen passet på at max antall kunder ble overholdt?

Hvor mange har blitt smittet i matbutikker? Hvor mange har blitt smittet i andre butikker, som måtte holde stengt mens alle polene var åpne?

Skrevet

Hvor mange har blitt smittet i matbutikker? Hvor mange har blitt smittet i andre butikker, som måtte holde stengt mens alle polene var åpne?

Hvor mange har blitt smittet i vinmonopolkø?

Skrevet

Hvor mange barn hadde blitt smittet i et 17.mai-tog? Der de går utendørs sammen med sin kohort, som de sitter sammen med innendørs i trange klasserom timesvis hver uke. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Det er vel akkurat null smitte i butikker som har vært stengt 🙄

Dere er så opptatt av å kritisere at dere glemmer all fornuft. 

Anonymkode: 30f74...52a

Skrevet

Jeg sier meg enig med Milfy way, det er skremmende hbor viktig alkoholen er for mange. Hver anledning som kan brukes utnyttes til å drikke. Barn merker endringer på dere mye før dere selv tror. 

Mulig jeg er "skadet" av flere kjipe hendelser med andres alkoholforbruk, men uansett. Barn og alkohol hører ikke sammen. Dere kan tyte i øst og vest om at dere har stålkontroll, fint for dere, og lev nå gjerne i livsløgnen deres👍

Jeg har også drukket, vært på fest og vært full. Jeg er ingen avholdsfanatiker, selv om sikkert flere vil tolke det sånn av innlegget mitt. Jeg kan ta meg en cider eller noe nå også. Uten barn tilstede.

Anonymkode: e4024...60d

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg kan ta meg en cider eller noe nå også. 

Ooooo, gærning! 🥳

Anonymkode: 63bd4...07e

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg sier meg enig med Milfy way, det er skremmende hbor viktig alkoholen er for mange. Hver anledning som kan brukes utnyttes til å drikke. Barn merker endringer på dere mye før dere selv tror. 

Mulig jeg er "skadet" av flere kjipe hendelser med andres alkoholforbruk, men uansett. Barn og alkohol hører ikke sammen. Dere kan tyte i øst og vest om at dere har stålkontroll, fint for dere, og lev nå gjerne i livsløgnen deres👍

Jeg har også drukket, vært på fest og vært full. Jeg er ingen avholdsfanatiker, selv om sikkert flere vil tolke det sånn av innlegget mitt. Jeg kan ta meg en cider eller noe nå også. Uten barn tilstede.

Mener du at barn merker forskjell på deg om du drikker én cider? 

Anonymkode: 30f74...52a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...