Gå til innhold

Er det frekt å spørre om?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Foreslår at du lærer deg å lese. Da hadde du sett at det ikke er min skyld at jeg har 11.000 kr mindre nå. Klart jeg har lite penger når jeg mangler 11.000 kr! Å om du hadde klart å lese så hadde du sett at ingenting av dette er min feil. Jeg kan ikke styre når far betaler barnebidraget,å jeg kan ikke noe for at NAV tuller med utbetaling så jeg nå måtte betale dobbel husleie denne måneden.

Anonymkode: 82f87...711

Hvis nav kun har «tullet med utbetalingen» og. «Ingenting av dette er din feil» så hadde du jo ikke trengt å levere inn en klage til nav. En klage er noe man leverer når man er uenig i et vedtak; enten at loven et anvendt feil eller feil faktum er lagt til grunn for vedtaket. 

Hvis du har levering en klage betyr det heller ikke automatisk at du har rett

Anonymkode: 60ec5...43b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hvis nav kun har «tullet med utbetalingen» og. «Ingenting av dette er din feil» så hadde du jo ikke trengt å levere inn en klage til nav. En klage er noe man leverer når man er uenig i et vedtak; enten at loven et anvendt feil eller feil faktum er lagt til grunn for vedtaket. 

Hvis du har levering en klage betyr det heller ikke automatisk at du har rett

Anonymkode: 60ec5...43b

Selvsagt har NAV gjort feil! Skulle ha lik utbetaling hver måned men det har jeg altså ikke fått. Da må jeg selvfølgelig klage så jeg får pengenr jeg har rett på! Så jeg kommer til å få tilbake pengene men det kan ta lang tid ettersom de har lang behandlingstid.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Endelig kom svaret hi har ventet på.

Anonymkode: ca043...685

Hva ER problemet ditt??

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hvis det kun er 200 kr du trenger, såkan jeg vippse deg det!! Nå!

Anonymkode: 0eea1...ed7

Det ordner seg nok med pengene :)

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Det ordner seg nok med pengene :)

Seriøst: 200 kr spiller ingen rolle for meg! Jeg vippser gjerne!

Skrevet

Jeg hadde tenkt at en person som trenger 200 kr ikke har orden på livet sitt. Alle voksne ansvarlige mennesket har en sparekonto med et minimum. Hadde du spurt om større beløp hadde jeg egentlig synes det var «bedre». 
har du ikke noe du kan selge på Finn da?

Anonymkode: 6d38a...58d

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde tenkt at en person som trenger 200 kr ikke har orden på livet sitt. Alle voksne ansvarlige mennesket har en sparekonto med et minimum. Hadde du spurt om større beløp hadde jeg egentlig synes det var «bedre». 

Jeg tenker motsatt,at spør jeg om ett større beløp på forskudd så er det frekkere. 

Ikke som jeg får solgt nei. Har en del annonser ute på finn.no men ikke fått solgt noe enda.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Seriøst: 200 kr spiller ingen rolle for meg! Jeg vippser gjerne!

En som prøver å finne ut nicknavnet hennes ja ;)

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Noen har faktisk så dårlig råd og så lite nettverk at det kan være sånn. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Foreslår at du lærer deg å lese. Da hadde du sett at det ikke er min skyld at jeg har 11.000 kr mindre nå. Klart jeg har lite penger når jeg mangler 11.000 kr! Å om du hadde klart å lese så hadde du sett at ingenting av dette er min feil. Jeg kan ikke styre når far betaler barnebidraget,å jeg kan ikke noe for at NAV tuller med utbetaling så jeg nå måtte betale dobbel husleie denne måneden.

Jeg har ikke svart tidligere, men hardest gjennom hele tråden. Og for å svare konkret på spørsmålet, så er det ikke frekt, men det er absolutt noe jeg ville valgt som siste utvei. Det er fryktelig avslørende å ha behov for å låne 200kr til mat til din sønn. 

Men, det største problemet ditt er faktisk ikke at du akkurat denne måneden mangler penger pga dobbel husleie. Det er en helt ekstrem ansvarsfraskrivelse for eget liv og egen økonomi. 

Når du er avhengig av NAV og et uregelmessig bidrag for å få ting til å gå rundt, så er det direkte ansvarsløst å ikke ha en liten krisebuffer. Ting kan skje, nav kan gjøre feil. Det å da stå HELT uten penger vitner om en slett holdning til ditt ansvar som forsørger. Å ikke ha en buffer på noen tusenlapper i det minste når du selv skriver at du normalt ikke har dårlig råd, det er helt hårreisende. Og at du ikke tar NOE ansvar for situasjonen og skylder alt på nav. Det er enda mer hårreisende. 

Det får deg til å framstå ansvarsløs og umoden, og det er det jeg tror folk reagerer på. Og derfor trekker de inn omsorgsevne. Ikke pga en måned med lite penger. 

I stede for å gå i forsvar, så bør du ta det til deg. Ta ansvar for egen økonomi og forsørgeransvar for barnet ditt. 200 kr måneden til en konto du ikke rører, og du vil jobbe opp en buffer til framtidige kriser. Det klarer du!

Anonymkode: 93f57...7f9

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke svart tidligere, men hardest gjennom hele tråden. Og for å svare konkret på spørsmålet, så er det ikke frekt, men det er absolutt noe jeg ville valgt som siste utvei. Det er fryktelig avslørende å ha behov for å låne 200kr til mat til din sønn. 

Men, det største problemet ditt er faktisk ikke at du akkurat denne måneden mangler penger pga dobbel husleie. Det er en helt ekstrem ansvarsfraskrivelse for eget liv og egen økonomi. 

Når du er avhengig av NAV og et uregelmessig bidrag for å få ting til å gå rundt, så er det direkte ansvarsløst å ikke ha en liten krisebuffer. Ting kan skje, nav kan gjøre feil. Det å da stå HELT uten penger vitner om en slett holdning til ditt ansvar som forsørger. Å ikke ha en buffer på noen tusenlapper i det minste når du selv skriver at du normalt ikke har dårlig råd, det er helt hårreisende. Og at du ikke tar NOE ansvar for situasjonen og skylder alt på nav. Det er enda mer hårreisende. 

Det får deg til å framstå ansvarsløs og umoden, og det er det jeg tror folk reagerer på. Og derfor trekker de inn omsorgsevne. Ikke pga en måned med lite penger. 

I stede for å gå i forsvar, så bør du ta det til deg. Ta ansvar for egen økonomi og forsørgeransvar for barnet ditt. 200 kr måneden til en konto du ikke rører, og du vil jobbe opp en buffer til framtidige kriser. Det klarer du!

Hadde det bare vært rot med pengene av NAV å barnebidraget hadde kommet når det skal,så hadde det ikkr blitt ett problem. Men selvfølgelig blir det ett problem med 11.000 kr mindre enn til vanlig! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hadde det bare vært rot med pengene av NAV å barnebidraget hadde kommet når det skal,så hadde det ikkr blitt ett problem. Men selvfølgelig blir det ett problem med 11.000 kr mindre enn til vanlig! 

Med dette svaret bekrefter du bare inntrykket, HI. Du kan ikke fraskrive deg ansvaret for egen økonomi sånn som du gjør. 

Ting kan skje. Også senere. Det må du ta ansvar for. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men hvorfor har du ikke en sparekonto?

Anonymkode: 217e3...d63

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Men hvorfor har du ikke en sparekonto?

Har vært student i flere år nå å da hadde jeg ikke mulighet til å legge noe av.

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Har vært student i flere år nå å da hadde jeg ikke mulighet til å legge noe av.

Hvis du hadde satt bort 50 kr måneden nå siste året. Så hadde du hatt 600 kr i krisepenger nå. 1200 hvis du hadde gjort det de siste 2 årene. Da kunne du lånt derfra og satt tilbake når du fikk lønn.

Men klart. Det er mer behagelig å innta offerrollen og skylde på nav. Om det så er behagelig, er det ikke spesielt ansvarlig. Dessverre ser det ikke ut til at du er i stand til å forstå det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du hadde satt bort 50 kr måneden nå siste året. Så hadde du hatt 600 kr i krisepenger nå. 1200 hvis du hadde gjort det de siste 2 årene. Da kunne du lånt derfra og satt tilbake når du fikk lønn.

Men klart. Det er mer behagelig å innta offerrollen og skylde på nav. Om det så er behagelig, er det ikke spesielt ansvarlig. Dessverre ser det ikke ut til at du er i stand til å forstå det. 

Den eneste som er komplett idiot er her deg som ikke skjønner at det kun er NAV sin feil at jeg ikke har penger nå. Har jo ikke fått pengene jeg har rett på! Det er jo ikke min feil!

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Den eneste som er komplett idiot er her deg som ikke skjønner at det kun er NAV sin feil at jeg ikke har penger nå. Har jo ikke fått pengene jeg har rett på! Det er jo ikke min feil!

Nei, det er fryktelig uansvarlig å ikke ha en eneste krone på sparekonto. 

Ellers bør du lære deg forskjellen på "å" og "og". 

Anonymkode: 8b23b...85c

Skrevet

Nei. 

Det er mulig nav har rotet. Men det er din feil at du ikke er ansvarlig nok til å jobbe deg opp en liiiten buffer som sikrer mat til ungen din når noe uforutsett skjer. 

Du må gjerne fortsette å fraskrive deg dette ansvaret. Det går bare utover deg selv (og dessverre barnet ditt). Men jeg begynner å skjønne de som hadde hatt problemer med å bruke deg som dagmamma. Jeg syns først de var unødvendig strenge, men.. Makan til uansvarlig holdning har jeg sjeldent vært borti. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Nei. 

Det er mulig nav har rotet. Men det er din feil at du ikke er ansvarlig nok til å jobbe deg opp en liiiten buffer som sikrer mat til ungen din når noe uforutsett skjer. 

Du må gjerne fortsette å fraskrive deg dette ansvaret. Det går bare utover deg selv (og dessverre barnet ditt). Men jeg begynner å skjønne de som hadde hatt problemer med å bruke deg som dagmamma. Jeg syns først de var unødvendig strenge, men.. Makan til uansvarlig holdning har jeg sjeldent vært borti. 

Som student og alenemamma sier det seg selv at jeg ikke har en eneste krone å spare!

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Som student og alenemamma sier det seg selv at jeg ikke har en eneste krone å spare!

Om du sparer 20 kr i mnd har du 240 kr pr år. Det er litt uansvarlig, må jeg si. 

Skrevet

Spurte hun jeg jobber for idag å hun vippset 500 kr med en gang. Hun hadde også hatt problemer med utbetalingene når hun fikk penger av NAV,så hun hadde full forståelse for min situasjon. 

Skrevet

Om du sparer 20 kr i mnd har du 240 kr pr år. Det er litt uansvarlig, må jeg si. 

For ikke å snakke om 20 kroner i uka. Selv trekkes jeg to kroner hver gang jeg bruker betalingskort. Merkes ikke, men penger blir det av det. 

Jeg klarer bare ikke å fatte at man kan være så totalt ansvarsløs for egen økonomi som voksen og forelder. Rett og slett skremmende! 

Anonymkode: 30a3e...ae2

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 2.4.2021 den 20.21):

Selvsagt har NAV gjort feil! Skulle ha lik utbetaling hver måned men det har jeg altså ikke fått. Da må jeg selvfølgelig klage så jeg får pengenr jeg har rett på! Så jeg kommer til å få tilbake pengene men det kan ta lang tid ettersom de har lang behandlingstid.

Er du sikker på at det tar så lang tid? Jeg har også opplevd et par ganger da jeg var langtidssykemeldt at det plutselig hadde blitt noe tull, og jeg ikke hadde fått inn penger. Da ringte jeg Nav, og de ordna det så jeg fikk pengene ganske kjapt. Tror det var dagen etter faktisk. Trenger ikke å sende inn klage hvis det er noe du skal ha fast hver mnd.?

Anonymkode: 79599...2fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...