Anonym bruker Skrevet 1. april 2021 #26 Skrevet 1. april 2021 Hvis det er engangstilfelle, haddd jeg inke synes det var frekt. Gjentar det seg, er det en annen sak. Anonymkode: e69bd...1b0
Anonym bruker Skrevet 1. april 2021 #27 Skrevet 1. april 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvis det er engangstilfelle, haddd jeg inke synes det var frekt. Gjentar det seg, er det en annen sak. Anonymkode: e69bd...1b0 Dette er siste måned jeg skal jobbe der pga barnet har fått barnehageplass fra mai. Har uansett ikke hatt økonomiske problemer før. Men nå jeg må betale to husleier på en måned og barnebidraget ikke kommer når det skal,så sliter vi veldig med penger frem til 9.april ja. Anonymkode: 82f87...711
Anonym bruker Skrevet 1. april 2021 #28 Skrevet 1. april 2021 Det er ansvarlig å ha et kredittkort man kan bruke i slike kriser. Man utvikler ikke dårlige vaner av å ha et kredittkort i lommeboka, med mindre man er blottet for selvdisiplin. Jeg ville heller ringt til barnefar for å låne 200 kr enn å spørre arbeidsgiver. Anonymkode: 5e459...97d
Anonym bruker Skrevet 1. april 2021 #29 Skrevet 1. april 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er ansvarlig å ha et kredittkort man kan bruke i slike kriser. Man utvikler ikke dårlige vaner av å ha et kredittkort i lommeboka, med mindre man er blottet for selvdisiplin. Jeg ville heller ringt til barnefar for å låne 200 kr enn å spørre arbeidsgiver. Anonymkode: 5e459...97d Barnefaren er hvertfall ikke aktuelt! Vi har ikke ett godt forhold. Anonymkode: 82f87...711
Anonym bruker Skrevet 1. april 2021 #30 Skrevet 1. april 2021 Syns jeg er helt innafor Anonymkode: b1cbc...eda
Anonym bruker Skrevet 1. april 2021 #31 Skrevet 1. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Med andre ord er du ikke økonomisk ansvarlig. Anonymkode: 8b23b...85c Jeg tror du er ganske alene om å mene at det å ikke anskaffe seg kredittkort vitner om økonomisk uansvarlighet🤪 Anonymkode: 217e3...d63
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 1. april 2021 #32 Skrevet 1. april 2021 Det er ikke frekt, så det er bare å spørre. Her i tråden virker du ansvarsfraskrivende, det hadde gjort meg mye mer betenkt enn at du bad om forskudd på lønn. Du gjentar flere ganger at du er uskyldig i situasjonen, alt er NAV sin feil. Hvorfor er du avhengig av NAV i utgangspunktet, og hvorfor har de rotet? Har du kanskje ikke levert all informasjon de trenger f.eks? Søkt i tide? Du skriver også at du ikke har sparepenger fordi at du vanligvis ikke har dårlig råd. Om du vanligvis ikke har dårlig råd burde du sette av penger til uforutsette utgifter. Hva om vaskemaskina ryker? Er det fortsatt NAV sitt ansvar?
Anonym bruker Skrevet 1. april 2021 #33 Skrevet 1. april 2021 Den perfekte mor, påan igjen skrev (4 minutter siden): Det er ikke frekt, så det er bare å spørre. Her i tråden virker du ansvarsfraskrivende, det hadde gjort meg mye mer betenkt enn at du bad om forskudd på lønn. Du gjentar flere ganger at du er uskyldig i situasjonen, alt er NAV sin feil. Hvorfor er du avhengig av NAV i utgangspunktet, og hvorfor har de rotet? Har du kanskje ikke levert all informasjon de trenger f.eks? Søkt i tide? Du skriver også at du ikke har sparepenger fordi at du vanligvis ikke har dårlig råd. Om du vanligvis ikke har dårlig råd burde du sette av penger til uforutsette utgifter. Hva om vaskemaskina ryker? Er det fortsatt NAV sitt ansvar? Når jeg var arbeidsledig så fikk jeg naturlig nok penger av NAV. Når jeg da ikke får pengene jeg hadde krav på så er det klart det blir tøft når det går ut to husleie på en måned. Har selvsagt sendt klage men det tar tid før jeg får svar. Jeg har søkt i tide og levert inn alt de trenger av infomasjon. Det var da voldsomt så ivrig dere var på å legge all skyld på meg. Jeg er langt ifra første som ikke får utbetalt det jeg skal. Jeg har vært student å det er klart at jeg ikke har penger til å legge av da som alenemamma. Men denne tråden handler ikke om henge meg,den handler om så enkelt svar som ja eller nei til om det er frekt å spørre om 200 kr i forskudd på lønn. Hadde uansett fått penger av de tre dager senare. Men siden jeg har ett barn så hadde jeg trengt litt penger på tirsdag så vi har penger frem til jeg får lønn på fredag. Anonymkode: 82f87...711
Syngensang Skrevet 1. april 2021 #34 Skrevet 1. april 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Istedenfor tigger du til andre. Anonymkode: 8b23b...85c Tigger fra andre, ho "tiggar" jo til seg sjølv, ikkje til naboen liksom? Hi, det er ikkje frekt, berre spør. Folk har dårlege råd av 1000 ulike grunnar, og alle oppegåande folk skjønnar at slikt kan skje ein gong i blandt.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2021 #35 Skrevet 1. april 2021 Hadde du vært dagmamma for mine barn, så skulle du glatt fått 200 kroner i forskudd, men jeg ville jo tenkt mitt. Dette vitner om dårlig kontroll over egen økonomi, og det meste er NAV sin feil. Jeg ville jo selvfølgelig tenkt over hvorfor et menneske setter seg selv i en slik posisjon at man nærmest lever fra hånd til munn. Det er fullstendig unødvendig hvis man tar kontroll over eget liv, og ikke legger skylden på andre. Hos meg ville du fått lønna di, forskuddet og sånn ca. det som ville vært lønna fram til første mai, et "lykke til", samt "du trenger ikke å komme igjen ". Anonymkode: 30a3e...ae2
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #36 Skrevet 2. april 2021 He he her var det mange trangsynte kvinnfolk. Regner med at dere leverer barna deres i barnehagen fem dager i uken. Tenk om noen av de ansatte der har dårlig råd, spiller bort pengene sine, drikker bort pengene sine.... Regner med at dere har funnet ut hvem av de ansatte dette gjelder, fordi de er uegnet til å passe deres barn.... Eller vet dere hvem de er? Gjenspeiler de ansattes økonomi seg i hvordan de passer ditt barn i barnehagen? Hva barnehageansatte gjør på fritiden og i livet utenfor jobb har dere null peiling på. Dere må basere deres oppfatning på hva dere opplever i barnehagen. Å så lenge dere velger å levere barna så gjør de jo en god jobb. Anonymkode: c1bcd...871
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #37 Skrevet 2. april 2021 Barnetrygden kom jo nettopp. Har du ingenting igjen av den? Anonymkode: 5ea9a...a81
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #38 Skrevet 2. april 2021 Jeg ville nok gitt deg pengene, men jeg hadde mislikt situasjonen sterkt. Hvordan reagerer du om de sier nei? Det kan de gjøre og du har ingen rett til å få vite hvorfor. Anonymkode: 18b59...780
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #39 Skrevet 2. april 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Jeg har en dagmammajobb som jeg bare har hatt siden januar. Pga rot med NAV før jeg fikk dagmammajobben så måtte jeg betale to husleie denne måneden. Itellegg kom ikke barnebidraget 26. denne måneden som det skal. Så nå har jeg under 100 kr på konto. Jeg skulle fått penger av de 9.april,men er det frekt å spørre om jeg kunne fått 200 kr på forskudd på mandag? Har ett barn selv,å aner jo ikke når barnebidraget kommer. Anonymkode: 82f87...711 Du har hatt jobben siden januar. Hvordan kan det være nav sin feil at du betalte to husleier i mars? Hvis far ikke betalte bidrag som han skal bør du ta kontakt med han og spørre. Barnetrygden kom nettopp (den 31). Som alenemor får du jo barnetrygd for ert barn mer enn du har. Du har akkurat fått 2000 kr på kontoen og vil spørre om forskudd på 200 kr? Jeg vil ikke akkurat si at det er frekt å spørre om forskudd på 200 kr tre dager før lønning. Men jeg ville synes det var utrolig snodig Anonymkode: 60ec5...43b
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #40 Skrevet 2. april 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Helt enig! Hvis dagmamma og barn er ute på tur og hun har så dårlig råd som hi beskriver over så hadde jeg ikke likt å ha barnet der. Alt kan skje ute på tur, at hi ikke har råd til en flaske vann til barnet, bussbillett hjem, en eske plaster, et rundstykke, en taxitur til legevakten om noe skulle skje, ja da hadde faktisk ikke jeg vært trygg på å sende barna mine dit jeg heller. Anonymkode: ce114...0c2 Dette. At 200,- er nok til å velte lasset. Har du alt du trenger for å ivareta mitt barn skikkelig. Regner med du har barnet hjemme hos deg? Er alt i orden hos deg? Som hun over sier, uforutsette ting kan skje. Anonymkode: ba662...50b
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #41 Skrevet 2. april 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): He he her var det mange trangsynte kvinnfolk. Regner med at dere leverer barna deres i barnehagen fem dager i uken. Tenk om noen av de ansatte der har dårlig råd, spiller bort pengene sine, drikker bort pengene sine.... Regner med at dere har funnet ut hvem av de ansatte dette gjelder, fordi de er uegnet til å passe deres barn.... Eller vet dere hvem de er? Gjenspeiler de ansattes økonomi seg i hvordan de passer ditt barn i barnehagen? Hva barnehageansatte gjør på fritiden og i livet utenfor jobb har dere null peiling på. Dere må basere deres oppfatning på hva dere opplever i barnehagen. Å så lenge dere velger å levere barna så gjør de jo en god jobb. Anonymkode: c1bcd...871 Det handler jo om at passer foregår hos HI. Og da vil jeg lure på om alt er ok der hjemme. Så enkelt som får barnet mat liksom. Anonymkode: ba662...50b
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #42 Skrevet 2. april 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Det handler jo om at passer foregår hos HI. Og da vil jeg lure på om alt er ok der hjemme. Så enkelt som får barnet mat liksom. Anonymkode: ba662...50b Om du hadde orket å lese alt eller evnet å skjønne det du leser så vil du se at hi passer barnet hjemme hos det. Så hele din fantasi om hva som potensielt kan skje er helt irrelevant. Heller lite penger enn både lite vett og empati, sier nå jeg. Hadde glatt valgt hi til å passe på mine barn enn mange av dere fordomsfulle og dømmende damer. Anonymkode: 217e3...d63
Pobie Skrevet 2. april 2021 #43 Skrevet 2. april 2021 Jeg synes ikke man kan spørre betalende "kunder" om penger på forskudd pga dårlig råd. Det er pinlig og uprofesjonelt. Når det er snakk om så lite som 200 kr og tre dager må du jo kunne låne fra foreldre, søsken, eller en god venninne? Heller det enn noen som betaler deg for en tjeneste. Vi hadde en barnevakt en gang som vi i utgangspunktet ville ha fast én dag i uken, og sa selvfølgelig dette tydelig og hun takket ja. Men hver uke sendte hun melding om vi ikke kanskje trengte barnevakt en ekstra dag eller to for hun hadde så dårlig råd og trengte pengene. Tenkte da at det var kleint og uprofesjonelt, og hadde tenkt det samme her.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #44 Skrevet 2. april 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Om du hadde orket å lese alt eller evnet å skjønne det du leser så vil du se at hi passer barnet hjemme hos det. Så hele din fantasi om hva som potensielt kan skje er helt irrelevant. Heller lite penger enn både lite vett og empati, sier nå jeg. Hadde glatt valgt hi til å passe på mine barn enn mange av dere fordomsfulle og dømmende damer. Anonymkode: 217e3...d63 Det kom ganske sent i tråden den informasjonen. Dessuten så fremstår hi som rimelig usmakelig etterhvert der alle problemer hun har skyldes NAV og eksen hennes. Ikke trenger hun spare heller fordi hun egentlig ikke har dårlig råd. Alt i alt etter å ha lest hele tråden så konkluderer jeg med at jeg ikke ville hatt hi til å passe mitt barn. Dårlig råd er en ting men mangel på selvinnsikt og evne til å ordne opp i utfordringer er jo totalt fraværende. Anonymkode: ba662...50b
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #45 Skrevet 2. april 2021 Hvorfor ble det trukket to husleier i mars? Hvor gammelt er ditt eget barn? har du nok mat i skapene eller hva trenger du 200kr til? Forskjell om det er til røyk/brus/snus eller mat. har du virkelig ingen foreldre, venner å spørre om å låne 200kr noen dager? Jeg ville heller spurt de enn de du er barnevakt for. Anonymkode: 0b524...61b
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #46 Skrevet 2. april 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Det kom ganske sent i tråden den informasjonen. Dessuten så fremstår hi som rimelig usmakelig etterhvert der alle problemer hun har skyldes NAV og eksen hennes. Ikke trenger hun spare heller fordi hun egentlig ikke har dårlig råd. Alt i alt etter å ha lest hele tråden så konkluderer jeg med at jeg ikke ville hatt hi til å passe mitt barn. Dårlig råd er en ting men mangel på selvinnsikt og evne til å ordne opp i utfordringer er jo totalt fraværende. Anonymkode: ba662...50b Hi skal passe barnet i 4-5 mnd. Da er nok hennes evne som barnepasser viktigere enn om hun klarer å holde orden på privatøkonomien. Anonymkode: 217e3...d63
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #47 Skrevet 2. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg ville nok gitt deg pengene, men jeg hadde mislikt situasjonen sterkt. Hvordan reagerer du om de sier nei? Det kan de gjøre og du har ingen rett til å få vite hvorfor. Anonymkode: 18b59...780 Hadde de sagt nei så hadde det selvsagt vært helt greit. Er jo ikke sånn at jeg har rett på pengene før 9.april,så da er det selvsagt helt greit om de sier nei. Anonymkode: 82f87...711
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #48 Skrevet 2. april 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Barnetrygden kom jo nettopp. Har du ingenting igjen av den? Anonymkode: 5ea9a...a81 Bare busskort er 800 kr å det er som sagt noe jeg må ha ettersom jeg bor en time unna der jeg jobber. Anonymkode: 82f87...711
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #49 Skrevet 2. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du har hatt jobben siden januar. Hvordan kan det være nav sin feil at du betalte to husleier i mars? Hvis far ikke betalte bidrag som han skal bør du ta kontakt med han og spørre. Barnetrygden kom nettopp (den 31). Som alenemor får du jo barnetrygd for ert barn mer enn du har. Du har akkurat fått 2000 kr på kontoen og vil spørre om forskudd på 200 kr? Jeg vil ikke akkurat si at det er frekt å spørre om forskudd på 200 kr tre dager før lønning. Men jeg ville synes det var utrolig snodig Anonymkode: 60ec5...43b Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Det kom ganske sent i tråden den informasjonen. Dessuten så fremstår hi som rimelig usmakelig etterhvert der alle problemer hun har skyldes NAV og eksen hennes. Ikke trenger hun spare heller fordi hun egentlig ikke har dårlig råd. Alt i alt etter å ha lest hele tråden så konkluderer jeg med at jeg ikke ville hatt hi til å passe mitt barn. Dårlig råd er en ting men mangel på selvinnsikt og evne til å ordne opp i utfordringer er jo totalt fraværende. Anonymkode: ba662...50b Ja det er jo ikke lov å ha pengeproblemer denne måneden når jeg plutselig har 11.000 mindre 🙄 Jeg måtte som sagt betale en ekstra husleie på 8000 kr pga NAV roter, å itellegg har enda 3000 kr mindre pga barnefaren ikke har betalt barnebidrag. Sier seg selv at jeg veldig dårlig nå da. Anonymkode: 82f87...711
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #50 Skrevet 2. april 2021 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Hvorfor ble det trukket to husleier i mars? Hvor gammelt er ditt eget barn? har du nok mat i skapene eller hva trenger du 200kr til? Forskjell om det er til røyk/brus/snus eller mat. har du virkelig ingen foreldre, venner å spørre om å låne 200kr noen dager? Jeg ville heller spurt de enn de du er barnevakt for. Anonymkode: 0b524...61b Jeg er ikke blitt trukket to husleier,men pga jeg ikke har fått nok utbetalt til p betale husleie fra en tidligere måned så måtte jeg ordne opp nå å betale den måneden. Itellegg til at jeg selvsagt må betale denne måneden. Har klaget til NAV så jeg vil få pengene igjen,men det vil ta lang tid pga lang behandlingstid. Barnet mitt er 6 år. Trenger mat til fredag så klart. Har jo litt brød og pålegg men ikke som varer helt til 9.april. Å nei det er ikke sånn ar fordi jeg en gang har dårlig råd;så bruker jeg penger på snus/røyk/brus. Nei har ikke noen å spørre. Anonymkode: 82f87...711
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå