Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #51 Skrevet 2. april 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Ja det er jo ikke lov å ha pengeproblemer denne måneden når jeg plutselig har 11.000 mindre 🙄 Jeg måtte som sagt betale en ekstra husleie på 8000 kr pga NAV roter, å itellegg har enda 3000 kr mindre pga barnefaren ikke har betalt barnebidrag. Sier seg selv at jeg veldig dårlig nå da. Anonymkode: 82f87...711 Jeg forstår ikke hvordan navs rot gir deg dobbel husleie, men jeg ville heller bedt vist huseier papirene fra nav og bedt om utsettelse enn å bedt arbeidsgiver om penger. Anonymkode: 18b59...780
KellyTaylor Skrevet 2. april 2021 #52 Skrevet 2. april 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg er ikke blitt trukket to husleier,men pga jeg ikke har fått nok utbetalt til p betale husleie fra en tidligere måned så måtte jeg ordne opp nå å betale den måneden. Itellegg til at jeg selvsagt må betale denne måneden. Har klaget til NAV så jeg vil få pengene igjen,men det vil ta lang tid pga lang behandlingstid. Barnet mitt er 6 år. Trenger mat til fredag så klart. Har jo litt brød og pålegg men ikke som varer helt til 9.april. Å nei det er ikke sånn ar fordi jeg en gang har dårlig råd;så bruker jeg penger på snus/røyk/brus. Nei har ikke noen å spørre. Anonymkode: 82f87...711 Siden du venter på bidragsforskudd, så tipper jeg det er på konto innen den 5. er det ikke? Så når bankoverføringer "våkner" igjen til tirsdag, så er de nok på konto utover dagen og du slipper å spørre om 200 kr. Kanskje det er noe du kan selge på privaten nå i påsken i stedet som gir deg innkomst? Vet påskeegg går som hakka møkk på kjøp & salgsider i Viken og Oslo Pant flasker, let i skuffer og skap for hva du kan selge, istedetfor å be om forskudd
amandine Skrevet 2. april 2021 #53 Skrevet 2. april 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Helt enig! Hvis dagmamma og barn er ute på tur og hun har så dårlig råd som hi beskriver over så hadde jeg ikke likt å ha barnet der. Alt kan skje ute på tur, at hi ikke har råd til en flaske vann til barnet, bussbillett hjem, en eske plaster, et rundstykke, en taxitur til legevakten om noe skulle skje, ja da hadde faktisk ikke jeg vært trygg på å sende barna mine dit jeg heller. Anonymkode: ce114...0c2 Jeg ville hatt en dagmamma som hadde med vann og niste hjemmefra, som har med seg plaster i vesken slik at hun kan plaster et kne med én gang og ikke lete etter apotek ( og som selvfølgelig da også unngår å ta mitt barn med på sentrene eller i butikken). Så ringer hun meg om hun skulle trenge legevakten, eller ambulanse om det er alvorlig. Jeg vil mye heller hatt en dagmamma som planlegger og er fornuftig enn en som må handle noe for hver minste ting som oppstår. Jeg vil mye heller ha en dagmamma som er på tur i nærområdet enn en som drar ungen med på bussen. HI: Jeg hadde selvfølgelig gitt deg forskudd på lønna.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #54 Skrevet 2. april 2021 amandine skrev (13 minutter siden): Jeg ville hatt en dagmamma som hadde med vann og niste hjemmefra, som har med seg plaster i vesken slik at hun kan plaster et kne med én gang og ikke lete etter apotek ( og som selvfølgelig da også unngår å ta mitt barn med på sentrene eller i butikken). Så ringer hun meg om hun skulle trenge legevakten, eller ambulanse om det er alvorlig. Jeg vil mye heller hatt en dagmamma som planlegger og er fornuftig enn en som må handle noe for hver minste ting som oppstår. Jeg vil mye heller ha en dagmamma som er på tur i nærområdet enn en som drar ungen med på bussen. HI: Jeg hadde selvfølgelig gitt deg forskudd på lønna. Det er vel liten tvil om at de fleste ville gått med på å gi kr 200 i forskudd. Maktbalansen mellom oss hadde imidlertid blitt helt ødelagt etter det, og jeg hadde vært ekstremt ukomfortabel med å ha henne som barnevakt. Anonymkode: 5e459...97d
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #55 Skrevet 2. april 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Jeg forstår ikke hvordan navs rot gir deg dobbel husleie, men jeg ville heller bedt vist huseier papirene fra nav og bedt om utsettelse enn å bedt arbeidsgiver om penger. Anonymkode: 18b59...780 Når NAV ikke utbetaler rett beløp så må jo jeg betale den måneden jeg ikke fikk nok til husleien og denne måneden. Kan ikke vente på at klagen går gjennom det kan gå flere månender. Anonymkode: 82f87...711
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #56 Skrevet 2. april 2021 amandine skrev (17 minutter siden): Jeg ville hatt en dagmamma som hadde med vann og niste hjemmefra, som har med seg plaster i vesken slik at hun kan plaster et kne med én gang og ikke lete etter apotek ( og som selvfølgelig da også unngår å ta mitt barn med på sentrene eller i butikken). Så ringer hun meg om hun skulle trenge legevakten, eller ambulanse om det er alvorlig. Jeg vil mye heller hatt en dagmamma som planlegger og er fornuftig enn en som må handle noe for hver minste ting som oppstår. Jeg vil mye heller ha en dagmamma som er på tur i nærområdet enn en som drar ungen med på bussen. HI: Jeg hadde selvfølgelig gitt deg forskudd på lønna. I disse coronatider unngår en selvsagt buss uansett tenker jeg. Altså når jeg passer barnet deres. Vi går på turer i nærområdet å bruker lekeplasser i nærheten,å det er begge to fornøyd med Anonymkode: 82f87...711
amandine Skrevet 2. april 2021 #57 Skrevet 2. april 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er vel liten tvil om at de fleste ville gått med på å gi kr 200 i forskudd. Maktbalansen mellom oss hadde imidlertid blitt helt ødelagt etter det, og jeg hadde vært ekstremt ukomfortabel med å ha henne som barnevakt. Anonymkode: 5e459...97d Maktbalansen er skjev uansett, så for meg spiller ikke det noen rolle. Det som spiller en rolle er at jeg kan stole på det mennesket som passer barnet mitt. Hun viser meg tillit ved å spørre meg om hjelp, jeg viser meg tilliten verdig ved å hjelpe henne.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #58 Skrevet 2. april 2021 amandine skrev (3 minutter siden): Maktbalansen er skjev uansett, så for meg spiller ikke det noen rolle. Det som spiller en rolle er at jeg kan stole på det mennesket som passer barnet mitt. Hun viser meg tillit ved å spørre meg om hjelp, jeg viser meg tilliten verdig ved å hjelpe henne. Jeg er uenig i at maktbalansen er skjev uansett. Hun utfører en jobb for meg, akkurat som jeg utfører en jobb for min arbeidsgiver. Eller ser du ned på de som passer barna dine i barnehagen? Anonymkode: 5e459...97d
amandine Skrevet 2. april 2021 #59 Skrevet 2. april 2021 (endret) Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Jeg er uenig i at maktbalansen er skjev uansett. Hun utfører en jobb for meg, akkurat som jeg utfører en jobb for min arbeidsgiver. Eller ser du ned på de som passer barna dine i barnehagen? Anonymkode: 5e459...97d Nei, absolutt ikke. Men jeg mener maktbalansen mellom arbeidsgiver og arbeidstaker er alltid skjev. Jeg mener det er viktig å være bevisst at det ikke er et likeverdig forhold, hverken mellom meg og de jeg har "under" meg eller mellom meg og sjefen min. At maktbalansen er skjev er ikke nødvendigvis negativt, det blir først negativt når noen utnytter det til sin fordel. Sett i lys av denne situasjonen er det ikke jeg som ser ned på dagmammaen. Endret 2. april 2021 av amandine
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #60 Skrevet 2. april 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Jeg er uenig i at maktbalansen er skjev uansett. Hun utfører en jobb for meg, akkurat som jeg utfører en jobb for min arbeidsgiver. Eller ser du ned på de som passer barna dine i barnehagen? Anonymkode: 5e459...97d Selvsagt. Men det betyr ikke at de ikke kan gjøre en god jobb. Om de er likeverdige med meg? Nei, slett ikke. Anonymkode: ca797...8f7
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #61 Skrevet 2. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg er ikke blitt trukket to husleier,men pga jeg ikke har fått nok utbetalt til p betale husleie fra en tidligere måned så måtte jeg ordne opp nå å betale den måneden. Itellegg til at jeg selvsagt må betale denne måneden. Har klaget til NAV så jeg vil få pengene igjen,men det vil ta lang tid pga lang behandlingstid. Barnet mitt er 6 år. Trenger mat til fredag så klart. Har jo litt brød og pålegg men ikke som varer helt til 9.april. Å nei det er ikke sånn ar fordi jeg en gang har dårlig råd;så bruker jeg penger på snus/røyk/brus. Nei har ikke noen å spørre. Anonymkode: 82f87...711 Betaler Nav husleien din siden du skal få de pengene tilbake? Anonymkode: f81d2...ae1
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #62 Skrevet 2. april 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Betaler Nav husleien din siden du skal få de pengene tilbake? Anonymkode: f81d2...ae1 Det har da virkelig ikke noe med hi sitt spørsmål å gjøre. Det vil du bare vite for å snoke i ting som du ikke har noe med. Anonymkode: 217e3...d63
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #63 Skrevet 2. april 2021 Litt frekt ,ja . Utleier har sikkert utgifter også så kjipt for utleier å bli "hengende" etter fordi du ikke har styr på økonomien din. I tillegg vil det kansje bli vanskelig for deg å leie noe siden om du begynner å røre med sånt. Anonymkode: 484ff...366
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #64 Skrevet 2. april 2021 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Litt frekt ,ja . Utleier har sikkert utgifter også så kjipt for utleier å bli "hengende" etter fordi du ikke har styr på økonomien din. I tillegg vil det kansje bli vanskelig for deg å leie noe siden om du begynner å røre med sånt. Anonymkode: 484ff...366 Jeg har styr på økonomien så lenge jeg får utbetalt av NAV når jeg skal! Så her er det kun NAV som har gjort noe feil! Anonymkode: 82f87...711
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #65 Skrevet 2. april 2021 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Det har da virkelig ikke noe med hi sitt spørsmål å gjøre. Det vil du bare vite for å snoke i ting som du ikke har noe med. Anonymkode: 217e3...d63 Nei, jeg prøver bare å forstå situasjonen hennes bedre. Men hvis du vil arrestere meg for det, så får du bare gjøre det. Anonymkode: f81d2...ae1
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #66 Skrevet 2. april 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Nei, jeg prøver bare å forstå situasjonen hennes bedre. Men hvis du vil arrestere meg for det, så får du bare gjøre det. Anonymkode: f81d2...ae1 Du trenger da ikke å forstå situasjonen hennes? Det vil ikke hjelpe hi det minste at du ‘forstår’? Hun trenger 200 kr til fredag og stiller et spørsmål i den anledning. Det er alt vi trenger å svare på. Anonymkode: 217e3...d63
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #67 Skrevet 2. april 2021 Jeg hadde blitt veldig ukomfortabel av et slikt spørsmål. Hvis du har så dårlig råd at 200 kroner velter lasset hadde jeg nok lurt på hvordan du organiserer livet ditt. I tillegg ville jeg følt et press på å gi bedre lønn hvis du har et barn som sulter i påska.. Anonymkode: 9cc16...b0d
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #68 Skrevet 2. april 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du trenger da ikke å forstå situasjonen hennes? Det vil ikke hjelpe hi det minste at du ‘forstår’? Hun trenger 200 kr til fredag og stiller et spørsmål i den anledning. Det er alt vi trenger å svare på. Anonymkode: 217e3...d63 Og det har jeg svart på og. Det er ingen grunn til å hoppe på meg på grunn av spørsmålet mitt. Anonymkode: f81d2...ae1
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #69 Skrevet 2. april 2021 amandine skrev (2 timer siden): Nei, absolutt ikke. Men jeg mener maktbalansen mellom arbeidsgiver og arbeidstaker er alltid skjev. Jeg mener det er viktig å være bevisst at det ikke er et likeverdig forhold, hverken mellom meg og de jeg har "under" meg eller mellom meg og sjefen min. At maktbalansen er skjev er ikke nødvendigvis negativt, det blir først negativt når noen utnytter det til sin fordel. Sett i lys av denne situasjonen er det ikke jeg som ser ned på dagmammaen. Jeg synes du har et gammeldags syn på forholdet mellom arbeidsgiver og arbeidstaker. De er gjensidig avhengig av hverandre. Jeg gjør en helsikes god jobb, og hvis ikke min arbeidsgiver behandler meg bra, er det ikke noe problem å finne ny jobb. Tilsvarende bør det være i alle arbeidsforhold. HI er ikke tjeneren til disse folkene, men en profesjonell som utfører et profesjonelt arbeid. Det de uprofesjonelt å blande egen privatøkonomi oppi dette. Anonymkode: 5e459...97d
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #70 Skrevet 2. april 2021 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Og det har jeg svart på og. Det er ingen grunn til å hoppe på meg på grunn av spørsmålet mitt. Anonymkode: f81d2...ae1 Jeg hopper ikke på noen, men undrer jo litt på hvorfor du mener du skal vite hvem som betaler husleien til hi? Anonymkode: 217e3...d63
amandine Skrevet 2. april 2021 #71 Skrevet 2. april 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Jeg synes du har et gammeldags syn på forholdet mellom arbeidsgiver og arbeidstaker. De er gjensidig avhengig av hverandre. Jeg gjør en helsikes god jobb, og hvis ikke min arbeidsgiver behandler meg bra, er det ikke noe problem å finne ny jobb. Tilsvarende bør det være i alle arbeidsforhold. HI er ikke tjeneren til disse folkene, men en profesjonell som utfører et profesjonelt arbeid. Det de uprofesjonelt å blande egen privatøkonomi oppi dette. Anonymkode: 5e459...97d Jeg har en jobb hvor det er nødvendig å være bevisst maktbalansen, det er viktig. Det gjør meg ikke mindre profesjonell, tvert om. Det å be om forskudd på lønn er helt normalt å kunne gjøre de fleste steder. På min arbeidsplass gies en månedslønn som rentefritt lån ved behov. Det gjør ikke at jeg ser ned på de som ber om det eller at jeg vurderer hvorfor de ber om det.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #72 Skrevet 2. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg hadde blitt veldig ukomfortabel av et slikt spørsmål. Hvis du har så dårlig råd at 200 kroner velter lasset hadde jeg nok lurt på hvordan du organiserer livet ditt. I tillegg ville jeg følt et press på å gi bedre lønn hvis du har et barn som sulter i påska.. Anonymkode: 9cc16...b0d Foreslår at du lærer deg å lese. Da hadde du sett at det ikke er min skyld at jeg har 11.000 kr mindre nå. Klart jeg har lite penger når jeg mangler 11.000 kr! Å om du hadde klart å lese så hadde du sett at ingenting av dette er min feil. Jeg kan ikke styre når far betaler barnebidraget,å jeg kan ikke noe for at NAV tuller med utbetaling så jeg nå måtte betale dobbel husleie denne måneden. Anonymkode: 82f87...711
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #73 Skrevet 2. april 2021 36 minutes ago, Anonym bruker said: Foreslår at du lærer deg å lese. Da hadde du sett at det ikke er min skyld at jeg har 11.000 kr mindre nå. Klart jeg har lite penger når jeg mangler 11.000 kr! Å om du hadde klart å lese så hadde du sett at ingenting av dette er min feil. Jeg kan ikke styre når far betaler barnebidraget,å jeg kan ikke noe for at NAV tuller med utbetaling så jeg nå måtte betale dobbel husleie denne måneden. Anonymkode: 82f87...711 Men dette ville jeg i hvert fall ikke ønsket å vite fra min dagmamma.. Anonymkode: 9cc16...b0d
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #74 Skrevet 2. april 2021 Hvis det kun er 200 kr du trenger, såkan jeg vippse deg det!! Nå! Anonymkode: 0eea1...ed7
Anonym bruker Skrevet 2. april 2021 #75 Skrevet 2. april 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvis det kun er 200 kr du trenger, såkan jeg vippse deg det!! Nå! Anonymkode: 0eea1...ed7 Endelig kom svaret hi har ventet på. Anonymkode: ca043...685
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå