Gå til innhold

Er det frekt å spørre om?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en dagmammajobb som jeg bare har hatt siden januar. Pga rot med NAV før jeg fikk dagmammajobben så måtte jeg betale to husleie denne måneden. Itellegg kom ikke barnebidraget 26. denne måneden som det skal. Så nå har jeg under 100 kr på konto. Jeg skulle fått penger av de 9.april,men er det frekt å spørre om jeg kunne fått 200 kr på forskudd på mandag? Har ett barn selv,å aner jo ikke når barnebidraget kommer. 

Anonymkode: 82f87...711

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På tirsdag*

Skrevet

Det er ikke frekt, men veldig flaut da. Hadde prøvd hardt å unngå det. Det vil jo være noe denne arbeidsgiveren kommer til å huske.

Anonymkode: 5e459...97d

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke frekt, men veldig flaut da. Hadde prøvd hardt å unngå det. Det vil jo være noe denne arbeidsgiveren kommer til å huske.

Det tenker jeg og. Er det ingen andre du kan spørre heller hi?

Anonymkode: f81d2...ae1

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hadde det vært en arbeidsplass så hadde det jo vært annerledes. Denne dagmammajobben har jeg bare til 1.mai, så hva en privatperson husker meg som er jeg ikke så bekymret for. Hadde jeg hatt en dagmamma som forklarte situasjonen så hadde jo ikke jeg sett ned på henne,men hjelpet henne med 200 kr som uansett hadde fått senare i lønn. Her er det jo NAV sin feil,ikke dårlig drømmekraft.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det tenker jeg og. Er det ingen andre du kan spørre heller hi?

Nei har egentlig ikke det. 

Skrevet

Ikke frekt. Kan jo bare få nei. Men hadde min dagmamma spurt om dette hadde jeg syntes det var utrolig pinlig. Hadde fått betenkeligheter med å sende barnet mitt dit. 

Anonymkode: ba662...50b

Skrevet

At det er flaut skal jeg overleve. Men ønsker jo ikke å bli oppfattet som frekk. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ikke frekt. Kan jo bare få nei. Men hadde min dagmamma spurt om dette hadde jeg syntes det var utrolig pinlig. Hadde fått betenkeligheter med å sende barnet mitt dit. 

Hvorfor hadde du fått betenkeligheter med det?

Skrevet

Så fordi NAV roter med ubetalingene så jeg ikke har penger nå,så gjør det meg til en som ikke er flink med barn? Hvor i alle dager er logikken i det? Å er jeg dårlig til å passe barnet hennes fordi barnefaren ikke gidder å betale når han skal? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor hadde du fått betenkeligheter med det?

Det lurer jeg på også! Det er jo ikke sånn at jeg ikke har penger nå pga jeg har sløst de vekk,jeg måtte betale to husleier så ikke mister leiligheten pga rot med NAV. Dette er også første gang at barnebidraget ikke kommet inn når det skal,å det heller ikke min skyld. Itellegg var jeg nødt til å kjøpe busskort på bussen ettersom jeg har en time med buss til der jeg er dagmamma. Ikke noe av dette har noe med min omsorgsevne å gjøre. Foreldrene har foresten hjemmekontor i en liten leilighet så de hører at barnet storkoser seg med meg. De ser også at barnet lyser opp når jeg kommer om morgenen. Så tror ikke de har noen betenkeligheter med å overlate barnet til meg,uansett om jeg spør om forskudd på 200 kr eller ikke.

Skrevet

Det er hverken frekt eller flaut. 

Anonymkode: 217e3...d63

Skrevet

Det er hverken frekt eller flaut. 

Anonymkode: 217e3...d63

Kjekt å se at hvertfall noen har litt forståelse for en vanskelig situasjon. Det er ikke akkurat sånn at jeg har satt meg i denne situasjonen selv.

Skrevet

Hvis dagmamma til mitt barn hadde spurt om dette, ville jeg gladelig hjulpet henne.

Anonymkode: 79a0d...d3b

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Helt enig! Hvis dagmamma og barn er ute på tur og hun har så dårlig råd som hi beskriver over så hadde jeg ikke likt å ha barnet der. Alt kan skje ute på tur, at hi ikke har råd til en flaske vann til barnet, bussbillett hjem, en eske plaster, et rundstykke, en taxitur til legevakten om noe skulle skje, ja da hadde faktisk ikke jeg vært trygg på å sende barna mine dit jeg heller.

Anonymkode: ce114...0c2

Skrevet

Eier du ikke kredittkort? 

Anonymkode: 8b23b...85c

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Eier du ikke kredittkort? 

Nei. 

Skrevet

Nei. 

Det er vel lurt å ha det, når du tydeligvis ikke her en eneste krone på sparekonto. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Helt enig! Hvis dagmamma og barn er ute på tur og hun har så dårlig råd som hi beskriver over så hadde jeg ikke likt å ha barnet der. Alt kan skje ute på tur, at hi ikke har råd til en flaske vann til barnet, bussbillett hjem, en eske plaster, et rundstykke, en taxitur til legevakten om noe skulle skje, ja da hadde faktisk ikke jeg vært trygg på å sende barna mine dit jeg heller.

Du fikk tydligvis ikke med deg at jeg å ha så dårlig råd er ett engangstilfelle nei.  Å ikke skjønner du hva månedskort på bussen er heller,siden du er redd for at jeg ikke skal ha råd til bussbillett.

Skrevet

Det er vel lurt å ha det, når du tydeligvis ikke her en eneste krone på sparekonto. 

Liker ikke bruke penger jeg ikke har,det kan fort bli en dårlig vane. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Å hadde du giddet å lese innlegget mitt så hadde du sett at foreldrene er hjemme hver dag jeg passer barnet. Så måtte barnet til legevakten så hadde selvsagt kjørt barnet selv. 

Skrevet

Liker ikke bruke penger jeg ikke har,det kan fort bli en dårlig vane. 

Med andre ord er du ikke økonomisk ansvarlig. 

Skrevet

Med andre ord er du ikke økonomisk ansvarlig. 

Hva er problemet ditt?? Gode vaner er nettopp å ikke bruke penger en ikke har!

Skrevet

Hva er problemet ditt?? Gode vaner er nettopp å ikke bruke penger en ikke har!

Istedenfor tigger du til andre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Istedenfor tigger du til andre. 

Tigger?? Det er penger jeg skal ha uansett! Det er bare spørsmål om jeg kan få 200 kr på forskudd,tre dager før jeg uansett hadde fått pengene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...