Anonym bruker Skrevet 9. februar 2021 #51 Skrevet 9. februar 2021 Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Hvordan hadde du reagert om læreren hadde filma dattera di mens hun var urolig i timen, brukte mobilen ulovlig, mobba andre eller lignende for å ha bevis ovenfor dere foreldre? Anonymkode: aac50...8b5 Nå planlegger vi ikke å filme, bare ta lydopptak og vi planlegger ikke å offentliggjøre opptaket. Om læreren hadde gjort et opptak i timen hadde det ikke plaget meg det minste. Jeg ville selvfølgelig ønsket å vite hva som hadde skjedd. Anonymkode: 4133c...bef
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2021 #52 Skrevet 9. februar 2021 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Nå planlegger vi ikke å filme, bare ta lydopptak og vi planlegger ikke å offentliggjøre opptaket. Om læreren hadde gjort et opptak i timen hadde det ikke plaget meg det minste. Jeg ville selvfølgelig ønsket å vite hva som hadde skjedd. Anonymkode: 4133c...bef Men hva nøyaktig er det læreren har sagt som din datter reagerte slik på? Anonymkode: 4672b...98f
MammantilNurket Skrevet 9. februar 2021 #53 Skrevet 9. februar 2021 (endret) Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Nå planlegger vi ikke å filme, bare ta lydopptak og vi planlegger ikke å offentliggjøre opptaket. Om læreren hadde gjort et opptak i timen hadde det ikke plaget meg det minste. Jeg ville selvfølgelig ønsket å vite hva som hadde skjedd. Anonymkode: 4133c...bef Jeg gjentar. Dette er uklokt. Det kommer garantert til bli bråk, og jeg spår at din datter kommer til å trekke det korteste strået. Du er voksen, dette er ditt ansvar og det er din jobb å ordne opp i dette. Man sender ikke barn ut i frontlinjen på den måten. Det er forøvrig ikke utenkelig at jeg ville ha reagert kraftig dersom mitt barn hadde vært i en klassesituasjon hvor en medelev hadde gjort lydopptak/filmet. Endret 9. februar 2021 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2021 #54 Skrevet 9. februar 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Men hva nøyaktig er det læreren har sagt som din datter reagerte slik på? Anonymkode: 4672b...98f Det har jeg ikke tenkt å fortelle. Det vil være for gjenkjennelig og har ingenting med problemstillingen å gjøre, men det var ille. Anonymkode: 4133c...bef
MammantilNurket Skrevet 9. februar 2021 #55 Skrevet 9. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det har jeg ikke tenkt å fortelle. Det vil være for gjenkjennelig og har ingenting med problemstillingen å gjøre, men det var ille. Anonymkode: 4133c...bef Ok ... la oss si at denne læreren er en løs kanon ... hvordan tror du vedkommende vil reagere dersom det blir oppdaget at datteren din gjør lydopptak i timen? Jeg oppfatter det som veldig uvanlig at foresatte med viten og vilje setter barnet sitt i en situasjon som kan bli skikkelig ugrei.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2021 #56 Skrevet 9. februar 2021 MammantilNurket skrev (Akkurat nå): Ok ... la oss si at denne læreren er en løs kanon ... hvordan tror du vedkommende vil reagere dersom det blir oppdaget at datteren din gjør lydopptak i timen? Jeg oppfatter det som veldig uvanlig at foresatte med viten og vilje setter barnet sitt i en situasjon som kan bli skikkelig ugrei. Vesentlig bedre enn om vedkommende blir konfrontert uten bevis. Anonymkode: 4133c...bef
MammantilNurket Skrevet 9. februar 2021 #57 Skrevet 9. februar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Vesentlig bedre enn om vedkommende blir konfrontert uten bevis. Anonymkode: 4133c...bef Les det du skriver: du bruker begreper som «konfrontert» og «bevis». Er det ikke bedre å invitere til dialog? Din datter skal sikkert gå på denne skolen noen år til, og ungdommer husker svært godt. Er det ikke bedre å bli glemt som «hun jenta læreren sa noe kjipt til» enn å bli husket som «hun gærne som lekte spion i KRLE-timen»?? Ta denne saken på en ryddig måte. Ikke gå i krig med uortodokse metoder, som i tillegg kan skade datteren din. Jeg synes i det minste at du bør sove på det.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2021 #58 Skrevet 9. februar 2021 MammantilNurket skrev (2 minutter siden): Les det du skriver: du bruker begreper som «konfrontert» og «bevis». Er det ikke bedre å invitere til dialog? Din datter skal sikkert gå på denne skolen noen år til, og ungdommer husker svært godt. Er det ikke bedre å bli glemt som «hun jenta læreren sa noe kjipt til» enn å bli husket som «hun gærne som lekte spion i KRLE-timen»?? Ta denne saken på en ryddig måte. Ikke gå i krig med uortodokse metoder, som i tillegg kan skade datteren din. Jeg synes i det minste at du bør sove på det. Det er ikke slik stuasjonen er, men sove har jeg snart tengt å gjøre. Anonymkode: 4133c...bef
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2021 #59 Skrevet 9. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nå planlegger vi ikke å filme, bare ta lydopptak og vi planlegger ikke å offentliggjøre opptaket. Om læreren hadde gjort et opptak i timen hadde det ikke plaget meg det minste. Jeg ville selvfølgelig ønsket å vite hva som hadde skjedd. Anonymkode: 4133c...bef Vel, som forelder hadde jeg blitt rasende om en elev hadde gjort opptak i en undervisningstime der mitt barn deltok. Alle de andre elevene har et personvern som skal ivaretas. At du har behov for å skaffe bevis mot en lærer skal pokker ikke gå utover de andre elevenes rettigheter og trygghet. Anonymkode: aac50...8b5
MammantilNurket Skrevet 9. februar 2021 #60 Skrevet 9. februar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke slik stuasjonen er, men sove har jeg snart tengt å gjøre. Anonymkode: 4133c...bef Sov godt, og lykke til. Jeg håpet virkelig at dette ordner seg, og at saken får en ryddig oppklaring. Jeg stiller meg undrende til innlegget ditt. Det virker jo egentlig som du har bestemt deg for hva du skal gjøre. Jeg er likevel bekymret for hvordan utfallet blir.
MammantilNurket Skrevet 9. februar 2021 #61 Skrevet 9. februar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Vel, som forelder hadde jeg blitt rasende om en elev hadde gjort opptak i en undervisningstime der mitt barn deltok. Alle de andre elevene har et personvern som skal ivaretas. At du har behov for å skaffe bevis mot en lærer skal pokker ikke gå utover de andre elevenes rettigheter og trygghet. Anonymkode: aac50...8b5 Dette! Løft blikket ditt, da, det er flere barn i en skoleklasse enn ditt.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2021 #62 Skrevet 9. februar 2021 Dette er jo samme taktikk som man har sett i flere tråder den siste tiden. Hi spør om råd og til tross for unison enighet nekter hun å ta til seg et eneste råd, men maler i vei på sin oppfatning. Dette er altså et troll, mine damer og herrer. https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414046-betatt-av-mann-som-holder-på-med-ei-annen-ei/#comments https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414133-jeg-må-gjøre-det-slutt-og-jeg-vil-at-han-skal-svi-hjelp-meg/#comments https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144414091-hva-ville-dere-gjort/#comments Anonymkode: d5d92...a00
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2021 #63 Skrevet 9. februar 2021 Tro på barna. Vi skjønte selv ikke hvor ille det var, her var ungene mindre 4.kl. læreren var så stygg at flere av elevene har fått lav selvfølelse, skoleangst og mistet all lærelyst. Ringvirkniger i flere år etter, fordi vi trodde på skolen i månedsvis. Anonymkode: f9bd1...cd1
Optatium Skrevet 10. februar 2021 #64 Skrevet 10. februar 2021 Jeg minnes den gangen en far slå i bordet på en utviklingssamtale. Han var så sint og skulle ha seg frabedt at jeg var ufin mot sønnen hans som var same. Jeg hadde sagt at samer fikk lære seg ordentlig norsk, og det hadde såret sønnen hans. Jeg skjønte overhodet ingenting, før jeg etter hvert koblet at han mente undervisningstimen der vi snakket om fornorskingen og behandlingen av samene. Jeg har altså gjenfortalt noen av argumentene mot samisk kultur og tradisjon. Eller den gang rektor kom på kontoret og litt flau spurte meg om jeg brukte "neger" om mørkhudede i klasserommet. Han hadde hatt en illsint mor på telefonen fordi hennes (etnisk norske, hvite) datter var blitt kvalm over min ordbruk. Jeg kunne forklare rektor at vi hadde lest en tekst av Odd Børresen om hans bestemor og hennes oppfattelse av mennesker hun da kaller "neger". Jeg har mange slike historier. Elever som i utgangspunktet er både oppegående og fornuftige, hører bare deler av hva som blir sagt. Hi her vil ikke si hva som er blitt sagt, men det kan like gjerne være en misforståelse av dette kaliberet.. Det er utrolig synd om vi skla møte alt med mistenksomhet og konfrontasjon, fremfor spørsmål og dialog. Selvfølgelig er det lov å stille spørsmål til hva en lærer har sagt, og det finnes råtne epler over alt, men ta det tjenestevei. Hvis datteren din at dere er bedre! Utdanningsforbundet jobber for øvrig med å bedre rettssikkerheten til lærere og assistenter i skolen, nettopp for å unngå dette her. Jeg har blitt livestreamet, snappet og fotografert i løpet av snart 12 år som lærer. I alle tilfeller har det gitt konsekvenser, en ble anmeldt og alle utvist.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2021 #65 Skrevet 12. februar 2021 Liten oppdatering. Læreren er fjernet og elevene har fått ny vikar. Vi trengte ikke bruke opptak. Noen foreldre i parallellklassen gjorde det før vi fikk gjort det og han sa nesten like mye ille da, så da tok rektor saken på alvor. Anonymkode: 4133c...bef
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #66 Skrevet 13. februar 2021 mye sutring for tiden Anonymkode: 16eaf...1c3
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2021 #67 Skrevet 13. februar 2021 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Liten oppdatering. Læreren er fjernet og elevene har fått ny vikar. Vi trengte ikke bruke opptak. Noen foreldre i parallellklassen gjorde det før vi fikk gjort det og han sa nesten like mye ille da, så da tok rektor saken på alvor. Anonymkode: 4133c...bef Dette sliter jeg med å tro på. Anonymkode: 36723...79e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå