Gå til innhold

Hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Elevene i klassen til eldste skal først på svømming og deretter rett ut og ha skøytedag på fjorden. Det er -18 kuldegrader og jeg synes ikke noe om å sende henne ut i denne kulda med vått hår (hun har langt og tykt hår og tørking tar tid) Skolen sendte kjekt og greit ut beskjed om at elevene må passe på å tørke håret sitt godt, men hvordan skal de klare det på den knappe tiden de har til rådighet og i en garderoben som kun har en hørtørker fordelt på 13 jenter? Jeg synes det er litt unødvendig av skolen å legge opp til å være ute i denne kulda rett etter at de kommer fra svømming, særlig nå i disse tider hvor vi alle gjør så godt vi kan for å holde oss friske og symptomfrie, unngå unødvendig fravær fra skole og jobb. Vurderer å holde henne hjemme enten fra svømming eller fra skøyter.

Anonymkode: c8d61...9c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sende med egen hårføner? Blir det ikle helt tørt, så sett det opp og dytt det inn i luen, så går det fint

Anonymkode: 41caf...778

Skrevet

Hve er problemet? Her er det alltid friminutt etter svømming uansett temperatur. Hun har jo lue på. Husker da vi gikk på barneskolen og håret frøs til istapper etter svømming på skolen. Kjempegøy. Send med føner hvis du er så hysterisk.

Anonymkode: 4746d...676

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Sende med egen hårføner? Blir det ikle helt tørt, så sett det opp og dytt det inn i luen, så går det fint

Jeg har vurdert å sende med egen føner, men tror ikke det er stikkontakter rundt omkring og de har dessuten så kort tid til rådighet før bussen tilbake til skolen at hun har nok med å rekke å dusje og skifte. Det går ikke å ha oppsatt hår under hjelmen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hve er problemet? Her er det alltid friminutt etter svømming uansett temperatur. Hun har jo lue på. Husker da vi gikk på barneskolen og håret frøs til istapper etter svømming på skolen. Kjempegøy. Send med føner hvis du er så hysterisk.

Litt forskjell på et friminutt og på 2-3 timer ute på fjorden synes jeg.

Skrevet

Jeg har vurdert å sende med egen føner, men tror ikke det er stikkontakter rundt omkring og de har dessuten så kort tid til rådighet før bussen tilbake til skolen at hun har nok med å rekke å dusje og skifte. Det går ikke å ha oppsatt hår under hjelmen.

Hehehe! Usikker på om det er stikkontakter i en svømmehall? Unnskyld at jeg ler, men du leter jo etter problemer for å slippe at jenta skal stå på skøyter 

Skrevet

Send med henne hårføner. Hvis det ikke er stikkontakt i garderoben, får hun flette håret og ha det inni jakka med lue over. Problem løst!

Anonymkode: f7ec9...e44

Skrevet

Be henne ha håret i tutt og unngå og dukke seg? Da holder det seg tørt pg godt og hun kan delta på både svømming og skøyter. 

Anonymkode: e3143...eb5

Skrevet

Hehehe! Usikker på om det er stikkontakter i en svømmehall? Unnskyld at jeg ler, men du leter jo etter problemer for å slippe at jenta skal stå på skøyter 

Neida, jeg leter ikke etter problemer for at hun skal slippe å gå på skøyter. Hun er både flink og glad i å gå på skøyter og har vært mye på skøyter allerede denne vinteren, både med skolen og med oss. Synes bare ikke det er fornuftig å sende barn ut med vått hår når det er så kaldt. Som sagt allerde så har de lite tid før bussen går tilbake så uansett om hun har med seg føner og finner en stikkontakt så vil hun ikke rekke særlig føning.

Skrevet

Skriv en melding om at hun ikke kan ha svømming denne dagen... problem løst.. 

Anonymkode: f2076...792

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Litt forskjell på et friminutt og på 2-3 timer ute på fjorden synes jeg.

Herregud. Hun får ta på badehette da 

Skrevet

Ville snakket med skolen om det, kan hende de ikke ser problemet like godt som du gjør. At de sier at man må passe på at håret er tørt, betyr ikke at de ser problemet med langt hår. 

Anonymkode: f85e5...0cc

Skrevet

Herregud. Hun får ta på badehette da 

Herregud, du er ikke særlig empati (du har ikke evnen til å sette deg inn i andre sin situasjon). Tror du badehette er en garanti for at håret holder seg tørt? 

Skrevet

Herregud, du er ikke særlig *empati (du har ikke evnen til å sette deg inn i andre sin situasjon). Tror du badehette er en garanti for at håret holder seg tørt? 

*Empatisk

Skrevet

Skjønner at ingen er enige i dag og det er greit. Jeg er langt i fra hysterisk, har sporty barn som er med på det meste med et smil, men akkurat å sende dem direkte bra svømming og ut på skøyter i nesten 20 minus gidder jeg ikke, så viktig er det ikke. Hun svømmer som en fisk uansett, så det er ingen fare. Takk for gode tips om håret i topp, badehetter osv. Dessverre er det ikke så enkelt, de dykker, hopper fra stupebrett, det er vannsklier og de splæsjer hverandre ned og ingen kommer ut derfra med tørt hår. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Herregud, du er ikke særlig empati (du har ikke evnen til å sette deg inn i andre sin situasjon). Tror du badehette er en garanti for at håret holder seg tørt? 

Badehette funker ikke i det hele tatt. Kanskje for gamle damer som svømmer pent og pyntlig frem og tilbake 4 lengder, men ikke til viltre barn som dykker og hopper. Ikke har vi noen badehette i hus heller. 

Skrevet

Badehette funker ikke i det hele tatt. Kanskje for gamle damer som svømmer pent og pyntlig frem og tilbake 4 lengder, men ikke til viltre barn som dykker og hopper. Ikke har vi noen badehette i hus heller. 

Rart det ikke er påbudt med badehette, det er det i alle svømmehaller her, men jeg er enig i at det ikke hjelper for å holde håret tørt. 

Jeg hadde sendt med hårføner så hun kunne føne håret mest mulig og så bedt henne flette håret og hatt det innenfor klærne. Det gjør jeg når jeg ikke får håret helt tørt og jeg må ut i kulda. 

Anonymkode: 9d848...d5d

Skrevet

Det høres ut som en dårlig plan fra skolens side. Og er det som i svømmegarderobene her så er det ikke uttak for fønere. Hadde meldt fra til skolen at hun kommer til å droppe en av delene, og at de kunne få velge selv hvilken av delene - man går ikke rundt ute i minus atten med vått hår.

Anonymkode: 71780...07b

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Elevene i klassen til eldste skal først på svømming og deretter rett ut og ha skøytedag på fjorden. Det er -18 kuldegrader og jeg synes ikke noe om å sende henne ut i denne kulda med vått hår (hun har langt og tykt hår og tørking tar tid) Skolen sendte kjekt og greit ut beskjed om at elevene må passe på å tørke håret sitt godt, men hvordan skal de klare det på den knappe tiden de har til rådighet og i en garderoben som kun har en hørtørker fordelt på 13 jenter? Jeg synes det er litt unødvendig av skolen å legge opp til å være ute i denne kulda rett etter at de kommer fra svømming, særlig nå i disse tider hvor vi alle gjør så godt vi kan for å holde oss friske og symptomfrie, unngå unødvendig fravær fra skole og jobb. Vurderer å holde henne hjemme enten fra svømming eller fra skøyter.

Du kan be om at hun får dusje litt før de andre slik at hun får bedre tid til å tørke håret. Du kan be henne flette håret og ha flettene under jakken. Du kan be henne ha håret i en topp og be henne unngå å være med hele hodet under vann. Du kan sende med egen føner. Mange muligheter. 

Skrevet

Stakkars jente hvis hun skal ut på skøyter i vått hår. Hadde ikke hatt lyst til det selv 🥶🥶🥶

Anonymkode: cc113...4fa

Skrevet

Hvis hun synes det er greit å droppe en av delene så hadde jeg gjort det. Litt mer i tvil hvis hun har veldig lyst til begge deler...

Anonymkode: 924d4...0f0

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden):

Du kan be om at hun får dusje litt før de andre slik at hun får bedre tid til å tørke håret. Du kan be henne flette håret og ha flettene under jakken. Du kan be henne ha håret i en topp og be henne unngå å være med hele hodet under vann. Du kan sende med egen føner. Mange muligheter. 

Jeg tenker ikke på om flettene blir stive om de henger utenfor eller ikke, jeg tenker på at hodet og hodebunnen til ungen kommer til å være våt uansett og at det er en dårlig idé å oppholde seg ute i så kaldt vær når man ikke er ordentlig tørr. Det hjelper ikke med hårtopp, de er over og under vann, alle blir våte i håret uansett.

Tenker å bare droppe svømming når de skal være ute i kulda 3 timer etterpå jeg, det er da ingen krise. Så får skolen planlegge litt bedre neste gang og unngå å ta svømming og utedag i 18 minus på samme dag.

Skrevet

Jeg hadde sendt med hårføner og best henne prioritere å bli tørr i hodebunnen. Man blir ikke syk av vått hår, men om man blir kald i hodet. Så noenlunde tørr på toppen og en god lue under hjelmen så går det sikkert bra. 

Jeg hadde også bedt læreren slippe de litt tidligere på land slik at de fikk litt bedre tid i garderoben denne gang. 

Jeg syns ikke du er verken hysterisk eller problemorientert, jeg hadde ikke likt å bli iskald i hodet selv. 

Anonymkode: ff62f...f78

Skrevet

2-3 timer på fjorden i 18 minus?

Beklager, det tror jeg ikke på.

Anonymkode: 32b68...ce3

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg hadde sendt med hårføner og best henne prioritere å bli tørr i hodebunnen. Man blir ikke syk av vått hår, men om man blir kald i hodet. Så noenlunde tørr på toppen og en god lue under hjelmen så går det sikkert bra. 

Jeg hadde også bedt læreren slippe de litt tidligere på land slik at de fikk litt bedre tid i garderoben denne gang. 

Jeg syns ikke du er verken hysterisk eller problemorientert, jeg hadde ikke likt å bli iskald i hodet selv. 

Anonymkode: ff62f...f78

Vi har ikke hårføner da vi aldri bruker det hjemme, men uansett har jenta nok med å få dusja og kledd på seg for hun er av den litt vimsete typen som bruker tid, så selvom jeg hadde sendt med føner og hun kanskje hadde funnet 3n stikkontakt et sted så hadde hun neppe fått håret sitt særlig mye tørrere. Kanskje vanskelig å forstå for de som har barn med tynt "barnehår" som tørker fort, men tykt, lsngt hår tar tid å få tørt. Jeg tror rett og slett jeg velger å holde henne hjemme fra svømming denne ene gangen, ser ikke helt problemet med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...