Gå til innhold

Hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Skjønner at ingen er enige i dag og det er greit. Jeg er langt i fra hysterisk, har sporty barn som er med på det meste med et smil, men akkurat å sende dem direkte bra svømming og ut på skøyter i nesten 20 minus gidder jeg ikke, så viktig er det ikke. Hun svømmer som en fisk uansett, så det er ingen fare. Takk for gode tips om håret i topp, badehetter osv. Dessverre er det ikke så enkelt, de dykker, hopper fra stupebrett, det er vannsklier og de splæsjer hverandre ned og ingen kommer ut derfra med tørt hår. 

Anonymkode: c8d61...9c9

Vannsklie i svømmeundervisningen? Har god tid til å oppnå kompetansemålene sammenlignet med her da. 
Hun tar håret inni jakka, og med buff, lue og en litt tjukk genser går det bra. Genseren blir fuktig. Men kan ta med en tørr til etter skøytetimen. Dette går så fint! 

Anonymkode: 1b19b...b51

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Vannsklie i svømmeundervisningen? Har god tid til å oppnå kompetansemålene sammenlignet med her da. 
Hun tar håret inni jakka, og med buff, lue og en litt tjukk genser går det bra. Genseren blir fuktig. Men kan ta med en tørr til etter skøytetimen. Dette går så fint! 

Anonymkode: 1b19b...b51

Hvis det virkelig er -18 og de skal være ute i flere timer er drt ikke forsvarlig, men jeg kan heller ikke tenke meg at noen skole viøle finne på å gjennomføre et slikt opplegg. 

Anonymkode: 212f1...149

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Skjønner at ingen er enige i dag og det er greit. Jeg er langt i fra hysterisk, har sporty barn som er med på det meste med et smil, men akkurat å sende dem direkte bra svømming og ut på skøyter i nesten 20 minus gidder jeg ikke, så viktig er det ikke. Hun svømmer som en fisk uansett, så det er ingen fare. Takk for gode tips om håret i topp, badehetter osv. Dessverre er det ikke så enkelt, de dykker, hopper fra stupebrett, det er vannsklier og de splæsjer hverandre ned og ingen kommer ut derfra med tørt hår. 

Hvorfor skriver du her inne da, hvis du ikke bryr deg om svarene 🤔

Anonymkode: dace5...257

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Hvis det virkelig er -18 og de skal være ute i flere timer er drt ikke forsvarlig, men jeg kan heller ikke tenke meg at noen skole viøle finne på å gjennomføre et slikt opplegg. 

Her har skolen turdag i skogen i 15 - for min førsteklassing ... fikk beskjed om godt med klær og thats it. 1 dag i uka har de uteskole eller halv dag ute. Før pleide de å avlyse når d ble for kaldt, men ikke nå pga corona. De ser på det som en gylden mulighet til å ha færre elever på skolen. Så forundrer meg ikke i d hele tatt at de drar på skøyter i 18-....

Anonymkode: 378e6...5f6

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Vet ikke, fordi jeg var litt oppgitt over skolens dårlige planlegging. 

Har det på noe som helst tidspunkt slått deg at det går an å kommunisere med skolen? At det kanskje er mulig å finne løsninger som ingen her på dib kan finne for deg?

Hvis denne hårtørkingen er så prekær for dattera di, så kan hun forlate bassenget 15 min før timen er over for å tørke håret sitt for eksempel. Har du spurt skolen om en slik løsning er mulig?

Anonymkode: b7d23...e35

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Er det bare jeg som synes at det uansett er for kaldt å gå på skøyter i 18 minus? Kunstløpskøyter er jo uforet og det er veldig lett å forfryse tær i slike temperaturer.

Anonymkode: a0c7a...90

Ikke til HI, men til alle med kalde føtter i skøyter eller skisko 

Kjøp varmetrekk til å ha utenpå eller bruk en gammel, stor ullsokk, som du lager hull i til å tre utenpå. 

Gjør underverker. 

Hilsen frossenpinn. 

Anonymkode: 3664d...6d6

Skrevet
Eliseflisa skrev (12 timer siden):

Hos oss må alle bruke badehetter

Badehette holder ikke håret tørt.

Anonymkode: f85e5...0cc

Skrevet

Hovedinnlegger er ikke ute etter forslag til løsninger, det finnes aldri en eneste løsning. Hun er lett gjenkjennelig, både med og uten nick. Det er et negativt verdenssyn hun ikke er interessert i å utfordre. Får håpe barna ikke tar etter mor. 

Anonymkode: d166d...1f4

Skrevet

Gi beskjed at jenta ikke skal dykke og må prøve å holde seg litt tør på håret. Det klarer hun dersom du fikser håret i en pariserflette eller noe. Send en melding at ho må gå i garderoben 10 minutt før de andre og si til henne at ho må føne hårbunnen godt! 

hvor gammel er ho? Det høres ut som om du må la hun bli litt mer selvstendig i forhold til å ordne seg på håret. Lære henne å bruke føner osv. litt rart at dere ikke har føner med et slikt hår? Mulig ungen har for langt hår til å stelle selv så kanskje er godt klipp bør vurderes?

Anonymkode: a1eb1...9cf

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Badehette funker ikke i det hele tatt. Kanskje for gamle damer som svømmer pent og pyntlig frem og tilbake 4 lengder, men ikke til viltre barn som dykker og hopper. Ikke har vi noen badehette i hus heller. 

Er det ikke påbudt med badehette hos dere? 😲

Anonymkode: 5258c...927

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Her har skolen turdag i skogen i 15 - for min førsteklassing ... fikk beskjed om godt med klær og thats it. 1 dag i uka har de uteskole eller halv dag ute. Før pleide de å avlyse når d ble for kaldt, men ikke nå pga corona. De ser på det som en gylden mulighet til å ha færre elever på skolen. Så forundrer meg ikke i d hele tatt at de drar på skøyter i 18-....

Anonymkode: 378e6...5f6

At de drar på skøyter kan være ok, men ikke med vått hår. Selv om det er ganske mange lærere som ikke eier vett når det gjelder friluftsliv så skal det mye til at ingen på skolen stopper et så sinnsvakt opplegg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Er det ikke påbudt med badehette hos dere? 😲

Anonymkode: 5258c...927

Man blir våt i håret selv om man bruker badehette.

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Har det på noe som helst tidspunkt slått deg at det går an å kommunisere med skolen? At det kanskje er mulig å finne løsninger som ingen her på dib kan finne for deg?

Hvis denne hårtørkingen er så prekær for dattera di, så kan hun forlate bassenget 15 min før timen er over for å tørke håret sitt for eksempel. Har du spurt skolen om en slik løsning er mulig?

Anonymkode: b7d23...e35

Men det går jo ikke an, ikke på noen måte, å få håret tørt. Det er nemlig helt eksepsjonelt tykt og krøllete. Og ingen kan klare å tørke det med hårføner. 

Hi holder heller barnet hjemme enn å kommunisere med skolen for å finne en løsning på dette uhåndterlige problemet. 

For å lære barnet å stå opp for seg selv. 

Sådesså. 

Anonymkode: ff62f...f78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...