Gå til innhold

Hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det noen som kjeder seg om dagen tydeligvis

Anonymkode: 103f0...ba9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

2-3 timer på fjorden i 18 minus?

Beklager, det tror jeg ikke på.

Anonymkode: 32b68...ce3

Hvorfor for ikke? Her var ungdomskolen på heldags skitur i 18minus denne uka. 

Anonymkode: 2d889...9b1

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Vi har ikke hårføner da vi aldri bruker det hjemme, men uansett har jenta nok med å få dusja og kledd på seg for hun er av den litt vimsete typen som bruker tid, så selvom jeg hadde sendt med føner og hun kanskje hadde funnet 3n stikkontakt et sted så hadde hun neppe fått håret sitt særlig mye tørrere. Kanskje vanskelig å forstå for de som har barn med tynt "barnehår" som tørker fort, men tykt, lsngt hår tar tid å få tørt. Jeg tror rett og slett jeg velger å holde henne hjemme fra svømming denne ene gangen, ser ikke helt problemet med det.

Anonymkode: c8d61...9c9

Det som er «problemet» er vel at hun da lærer at om noe blir problematisk og vanskelig så lar man bare være å møte. Jeg hadde ikke latt barnet få fravær pga dette. 

Da hadde jeg heller tatt en telefon til lærer og hørt hvordan hn hadde tenkt dette. Jenta di er jo ikke den eneste med hår på hodet. 

Forøvrig så holder jeg på at en varm lue kan hjelpe. 

Anonymkode: ff62f...f78

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

2-3 timer på fjorden i 18 minus?

Beklager, det tror jeg ikke på.

Hvorfor tror du ikke på det? Det er flott utpå nå, vi har vært ute og gått på skøyter i timesvis de siste helgene, det er herlig selvom det er iskaldt, men da er vi ordentlig tørre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Det som er «problemet» er vel at hun da lærer at om noe blir problematisk og vanskelig så lar man bare være å møte. Jeg hadde ikke latt barnet få fravær pga dette. 

Da hadde jeg heller tatt en telefon til lærer og hørt hvordan hn hadde tenkt dette. Jenta di er jo ikke den eneste med hår på hodet. 

Eller hun lærer å sette grenser for seg selv når andre har dårlige ideer og ikke tenker seg om 😉

Skrevet

Er det bare jeg som synes at det uansett er for kaldt å gå på skøyter i 18 minus? Kunstløpskøyter er jo uforet og det er veldig lett å forfryse tær i slike temperaturer.

Anonymkode: a0c7a...907

Skrevet

Send med hårføner og en melding om at hun ikke rekker å få håret tørt hvis det ikke er stikkontakt hun kan bruke.

Jeg er enig i at kombinasjonen svømming og skøyter er vanskelig når det er så kaldt, men med føner bør det gå greit.

Anonymkode: 212f1...149

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Send med hårføner og en melding om at hun ikke rekker å få håret tørt hvis det ikke er stikkontakt hun kan bruke.

Jeg er enig i at kombinasjonen svømming og skøyter er vanskelig når det er så kaldt, men med føner bør det gå greit.

Anonymkode: 212f1...149

Det kan gå greit med føner om man er vant til å bruke en. Om man har nok tid. Om man har tynt hår. Det er mange faktorer som spiller inn. 

Anonymkode: f85e5...0cc

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Eller hun lærer å sette grenser for seg selv når andre har dårlige ideer og ikke tenker seg om 😉

Haha, nei, det er dessverre ikke slik skoleverket fungerer. Da skulle det bli lett å være lærer om alle skulle ‘sette grenser’ hver gang det legges opp til noe som blir utfordrende. 

Her begynner jeg å lure på om man ser begrepet curlongmamma i aksjon? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Haha, nei, det er dessverre ikke slik skoleverket fungerer. Da skulle det bli lett å være lærer om alle skulle ‘sette grenser’ hver gang det legges opp til noe som blir utfordrende. 

Her begynner jeg å lure på om man ser begrepet curlongmamma i aksjon? 

Bare lur i vei du, men jeg kommer ikke til å sende ungen ut i kulda med vått hode bare for at en eller annen lærer har fått en idé og ikke tenkt seg om i det hele tatt. 

Skrevet

Er det bare jeg som synes at det uansett er for kaldt å gå på skøyter i 18 minus? Kunstløpskøyter er jo uforet og det er veldig lett å forfryse tær i slike temperaturer.

Jeg synes ikke det er for kaldt at de skal gå på skøyter, de har gjort det flere ganger og vi gjør det selv også i helgene. Men å skulle ut og gå på skøyter i den kulda når man kommer direkte fra svømmehallen og er våt i håret og langt inni øra synes jeg er unødvendig og tenker derfor å hoppe over en av delene. 

Skrevet

Hun har hockey skøyter med plass til varme sokker, så det går fint. Men å være ute over tid med vått hår i 18 minus synes jeg er unødvendig, sååå viktig er det ikke at hun er med på en svømmetime.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Begrenset hvor varm lue du får plass til under hjelmen, særlig når du har tjukt, krøllete hår. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor for ikke? Her var ungdomskolen på heldags skitur i 18minus denne uka. 

Anonymkode: 2d889...9b1

Fordi jeg ikke har hørt om en eneste fjord hvor det er så kaldt for tiden. Motbevis meg gjerne.

Skrevet

Nei, jeg er helt enig. Jeg bare tror ikke det er 18 minus. Jeg tror det er en vanvittig overdrivelse. 

Skrevet

Merkeleg, vi brukar aldri å planlegg eå vêr eute så lenge i - 18!!! Og eg skjønnar veldig godt at du er skeptisk. Kan du snakke med kontaktlærar om problemet? Eg ville iallefall ikkje lagt opp skuledagen slik. 

Anonymkode: ad3e6...060

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Skriv en melding om at hun ikke kan ha svømming denne dagen... problem løst.. 

Anonymkode: f2076...792

Jepp, nettopp det jeg kommer til å gjøre. Skriver at når de planlegger det slik at elevene skal rett ut på skøyter i så kaldt vær så velger vi å stå over svømminga denne gangen. Så får skolen planlegge litt bedre neste gang.

Skrevet

Send med ekstra håndkle for å tørke håret, du får sikkert lånt en hårføner. 

Anonymkode: 3664d...6d6

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Send med ekstra håndkle for å tørke håret, du får sikkert lånt en hårføner. 

Anonymkode: 3664d...6d6

Nei, for tusende gang. Det er en hårføner der, den blåser dårlig og skal deles av en hel gjeng. Og ungen har nok med å få dusja og kledd på swg, hun rekker ikke å finne et sted å plugge inn en føner. Hun er ikke vant til å bruke føner heller. Dette er sikker ikke lett å forstå for dere som har barn med tynt, fint "barnehår" som tørker på et blunk, men når man har stort, tykt hår med masse krøller så tar det lang tid før det blir tørt. Når jeg tørker håret hennes så godt det går med håndkle, klemmer ut vann og surrer håndkle på hodet hennes en stund er det fortsatt så hun blir våt nedover genserryggen en lang stund etterpå når vi slipper håret ned igjen. Det er ikke bare å sende med en fønet, så er problemet løst. Da står det bare en stressa liten jente igjen med en føner og lurer på hva hun skal gjøre. 

Skrevet

Jeg ville også gitt beskjed om at hun dropper en av delene. 

Anonymkode: 55657...7d1

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Nei, for tusende gang. Det er en hårføner der, den blåser dårlig og skal deles av en hel gjeng. Og ungen har nok med å få dusja og kledd på swg, hun rekker ikke å finne et sted å plugge inn en føner. Hun er ikke vant til å bruke føner heller. Dette er sikker ikke lett å forstå for dere som har barn med tynt, fint "barnehår" som tørker på et blunk, men når man har stort, tykt hår med masse krøller så tar det lang tid før det blir tørt. Når jeg tørker håret hennes så godt det går med håndkle, klemmer ut vann og surrer håndkle på hodet hennes en stund er det fortsatt så hun blir våt nedover genserryggen en lang stund etterpå når vi slipper håret ned igjen. Det er ikke bare å sende med en fønet, så er problemet løst. Da står det bare en stressa liten jente igjen med en føner og lurer på hva hun skal gjøre. 

Men hvorfor lager du et innlegg når du har bestemt deg hva du skal gjøre 🤔

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Fordi det bare er tull og tøys, men her inne sluker folk det meste rått.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Fordi det bare er tull og tøys, men her inne sluker folk det meste rått.

Jeg svarte først med et oppriktig råd til hi, men hun har virkelig ikke ønsket et eneste råd. 

Skrevet

Vet ikke, fordi jeg var litt oppgitt over skolens dårlige planlegging. 

Skrevet

Hos oss må alle bruke badehetter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...