Gå til innhold

Noen som blir med på en slanketråd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært gjennom en periode med mye stress og derav vektøkning. Opp 7 kilo er ingen ønskedrøm, alt ligger rundt magen føles det som. På mandag starter jeg opp med vektreduksjon. Vet det blir vanskelig og litt smertefullt. Hater å være sulten og å fyse på usunn mat. Jeg kommer til å spise variert, men med mye grønnsaker og grove kornprodukter. Godis og potetgull blir forbudt, vet jeg må få vekk sukkeravhengigheten skal jeg lykkes. Siste måltid er kl 1630 og første måltid kl 0700. Noen som har lyst til å slenge seg på og ha noen jevnlige oppdateringer her inne sammen med meg? Føler vi er sterkere sammen😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir med!🤩👍🏻

Anonymkode: 4d9e6...16c

Skrevet

Følger. 

Anonymkode: 5d71f...063

Skrevet

Jeg er med!

skal ned fra 84 til 64, hele 20 kilo 😅

Startet 4. januar, har gått ned 4,5 til nå og er på 79,5. 

Ingen faste og ingen sulting, kuttet alt av godteri og spiser sunn mat fokus på grønnsaker, rene råvarer og grove kornprodukter. Ment som varig endring og det fungerer fint ser det ut til. 

Skrevet
Ledda skrev (1 time siden):

Har vært gjennom en periode med mye stress og derav vektøkning. Opp 7 kilo er ingen ønskedrøm, alt ligger rundt magen føles det som. På mandag starter jeg opp med vektreduksjon. Vet det blir vanskelig og litt smertefullt. Hater å være sulten og å fyse på usunn mat. Jeg kommer til å spise variert, men med mye grønnsaker og grove kornprodukter. Godis og potetgull blir forbudt, vet jeg må få vekk sukkeravhengigheten skal jeg lykkes. Siste måltid er kl 1630 og første måltid kl 0700. Noen som har lyst til å slenge seg på og ha noen jevnlige oppdateringer her inne sammen med meg? Føler vi er sterkere sammen😊

Jeg anbefaler ikke å starte på flere dietter samtidig (lavkarbo og fasting). Går du for hardt ut, vil du sprekke med en gang. Engelsk forskning viser at de som lykkes best, er de som unner seg litt godt en gang i uka, og som ikke er opphengt i strenge dietter. 

Jeg skal ned fra 73 til 58 kilo (er 167 høy). Har lavt stoffskifte der Levaxin ikke har effekt, og en annen sykdom som krever at jeg går på kortison daglig. Derfor mye vann i kroppen og nesten ikke-eksisterende forbrenning. Å sulte seg her fungerer ikke, så nå prøver jeg med treningssenter 1 time 4 ganger i uka - 40 minutter kondisjon og 20 minutter styrke.

Anonymkode: 28d8e...c0e

Skrevet

Jeg er med. Har stått rolig på -10 kg i åtte måneder men er nå klar for mer. 
Veide 86 i dag. Skal ned til 67. Er 172. 

Anonymkode: edf97...172

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Jeg er med. Har stått rolig på -10 kg i åtte måneder men er nå klar for mer. 
Veide 86 i dag. Skal ned til 67. Er 172. 

Anonymkode: edf97...172

Vi skal ned nesten det samme vi da, jeg 20 og du 19 😊. Dette klarer vi, det er jeg helt sikker på, enklere å starte nå i januar når alle restauranter er stengt. Jeg teller kalorier på vektklubb, har gått veldig greit til nå

Anonymkode: 90b54...748

Skrevet

Ja, gjerne, men er det ikke bedre å lage en tråd på slankeforumet?

Anonymkode: 12bb9...a04

Skrevet

Jeg er med! Kanskje greit å ta det på slankeforumet ja? (Som jeg ikke visste fantes😁

Skrevet

Jeg blir og gjerne med. Har vært flink og gått ned mye, men det skled ut etter jul. Men på mandag får jeg levert spinning sykkel på døra, så passer veldig fint å starte da. 

Jeg skal satse på lett lavkarbo, altså mellom 50-100 g karbohydrater om dagen.

Anonymkode: 61ffd...ff0

Skrevet

Ned nye 0,5 kilo, totalt 5 kilo siden 4. januar. Er veldig klar for de neste 5, selv om jeg  vet det kommer til å bli vanskeligere og vanskeligere 😅

Skrevet

Jeg startet med periodisk faste på mandag. Planen var 16:8, men gikk for 17:7. Tenkte å veie meg 1 gang i uka, men klarte ikke å dy meg i dag, og har gått ned 1 kg siden mandag. Spennende å se neste mandag. Jeg spiser havregrøt som første måltid, det holder meg mett til middag, da spiser jeg vanlig middag sammen med familien, vanlig porsjon. Så spiser jeg et knekkebrød før spisevinduet er over. Må nok variere kosten litt for å ikke bli lei. Salater osv, blir fort lei havregrøt og knekkebrød. Men veldig motiverende at vekta har gått nedover hvert fall! Tok en liten treningsøkt på stua i går, barna hang seg også på, de synes det var ustyrtelig morsomt😁🙌🏻

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Ned nye 0,5 kilo, totalt 5 kilo siden 4. januar. Er veldig klar for de neste 5, selv om jeg  vet det kommer til å bli vanskeligere og vanskeligere 😅

Oi, så bra. Hva har du gjort for å gå ned så mye, så fort? 

Skrevet
Papir skrev (Akkurat nå):

Oi, så bra. Hva har du gjort for å gå ned så mye, så fort? 

Det så jeg jo nå når jeg leste litt lenger opp i tråden😁

Skrevet

Jeg er med, startet også 4 januar og har så langt 5,5 kg... men skal ned helst 20 til.. Til 75 kg, som også er for mye - men som er en vekt jeg kan trives i. Jeg veide 68 før 1 svangerskap, så har jeg gått opp ca 10 per unge som jeg ikke har klart og få bort. 

Jeg er nok en jojo slanker, som er meget sosial og glad i "det gode liv". Glad i mat, baking, vin og godteri. I starten av korona har jeg trøstespist og laget masse god mat fordi jeg hadde så god tid... 

Min plan: kjøpt meg aktivitets klokke, den motiverer og minner meg på å gå. Samt trigger konkuranselysten slik at jeg på en app kan passe på at mål er oppnådd og at jeg har fremgang. 

Går ca 1 times tur "så fort jeg kan" med en nabo hver kveld (ved uvær en gå tur på mølla)

Spiser første måltid ca kl 12 og siste ca kl 22 (yoplait vanilje yogurt med frosne jordbær mos, dødsdigg og virkelig som godteri. Men blir bare 100 kcal for en god skål! har 4-5 små kutta mandler over som strøssel.

Ca kl 12 - salat / lompepizza - ca 300 kcal

Ca kl 16.30 middag med familien, spiser mindre og masse grønnsaker ca 400 kcal

Ca kl 19 frukt med barna ca 150 kcal

Ca kl 22 Yogurt bolle og serie tid, Pepsi max glass ca 100 kcal

Masse te og kaffe i løpet av dagen - med melk ca 100 kcal

Blir ca 1100 - 1200 kcal per dag. Dette går greit å leve sånn, Hjelper mye med kveldskosen min, samt at jeg har hjemmekontor og dermed kan lage noe som jeg synes er godt til lunsj, men kalorifattig. 

Skrevet
Papir skrev (29 minutter siden):

Jeg startet med periodisk faste på mandag. Planen var 16:8, men gikk for 17:7. Tenkte å veie meg 1 gang i uka, men klarte ikke å dy meg i dag, og har gått ned 1 kg siden mandag. Spennende å se neste mandag. Jeg spiser havregrøt som første måltid, det holder meg mett til middag, da spiser jeg vanlig middag sammen med familien, vanlig porsjon. Så spiser jeg et knekkebrød før spisevinduet er over. Må nok variere kosten litt for å ikke bli lei. Salater osv, blir fort lei havregrøt og knekkebrød. Men veldig motiverende at vekta har gått nedover hvert fall! Tok en liten treningsøkt på stua i går, barna hang seg også på, de synes det var ustyrtelig morsomt😁🙌🏻

Tror ikke jeg hadde orket faste, går for varig endring, men en kilo på noen dager er jo flott!!

Vi går også mye tur med rask gange, minimum fem km om dagen, har heldigvis stor hund 😊

Skrevet
Annesmiltillivet skrev (3 minutter siden):

Jeg er med, startet også 4 januar og har så langt 5,5 kg... men skal ned helst 20 til.. Til 75 kg, som også er for mye - men som er en vekt jeg kan trives i. Jeg veide 68 før 1 svangerskap, så har jeg gått opp ca 10 per unge som jeg ikke har klart og få bort. 

Jeg er nok en jojo slanker, som er meget sosial og glad i "det gode liv". Glad i mat, baking, vin og godteri. I starten av korona har jeg trøstespist og laget masse god mat fordi jeg hadde så god tid... 

Min plan: kjøpt meg aktivitets klokke, den motiverer og minner meg på å gå. Samt trigger konkuranselysten slik at jeg på en app kan passe på at mål er oppnådd og at jeg har fremgang. 

Går ca 1 times tur "så fort jeg kan" med en nabo hver kveld (ved uvær en gå tur på mølla)

Spiser første måltid ca kl 12 og siste ca kl 22 (yoplait vanilje yogurt med frosne jordbær mos, dødsdigg og virkelig som godteri. Men blir bare 100 kcal for en god skål! har 4-5 små kutta mandler over som strøssel.

Ca kl 12 - salat / lompepizza - ca 300 kcal

Ca kl 16.30 middag med familien, spiser mindre og masse grønnsaker ca 400 kcal

Ca kl 19 frukt med barna ca 150 kcal

Ca kl 22 Yogurt bolle og serie tid, Pepsi max glass ca 100 kcal

Masse te og kaffe i løpet av dagen - med melk ca 100 kcal

Blir ca 1100 - 1200 kcal per dag. Dette går greit å leve sånn, Hjelper mye med kveldskosen min, samt at jeg har hjemmekontor og dermed kan lage noe som jeg synes er godt til lunsj, men kalorifattig. 

Veldig imponerende! Jeg ligger på 1300 og tenker at det er passe, men hvis du ikke blir sulten er jo det bedre. 

Skrevet
Snillenille1 skrev (1 minutt siden):

Tror ikke jeg hadde orket faste, går for varig endring, men en kilo på noen dager er jo flott!!

Vi går også mye tur med rask gange, minimum fem km om dagen, har heldigvis stor hund 😊

Jeg skal ned 10 kg. Motivasjonen er bryllup neste år, og jeg har lyst til å booke time til kjoleprøving til våren/sommeren. Så vil ned NÅ😁 Jeg sliter ikke med å holde vekta, men har de ti kiloene etter siste svangerskap som sitter litt for godt. Så må bare ta en sjau nå for å få vekk de. Nå er det 9 igjen, så da får vi se hvordan det går😃🙌🏻

Anonymkode: abc7f...5cb

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skal ned 10 kg. Motivasjonen er bryllup neste år, og jeg har lyst til å booke time til kjoleprøving til våren/sommeren. Så vil ned NÅ😁 Jeg sliter ikke med å holde vekta, men har de ti kiloene etter siste svangerskap som sitter litt for godt. Så må bare ta en sjau nå for å få vekk de. Nå er det 9 igjen, så da får vi se hvordan det går😃🙌🏻

Anonymkode: abc7f...5cb

Ikke meningen å være anonym

Skrevet

Ned litt til, 6,4 kilo til nå, fra 84 kilo til 77,6 kilo, startet 4. januar. Hvordan går det med dere andre?

Skrevet

Heia dere, så flinke dere er!!

henger meg på!! skal ned ca 10 kg fra 66-56. som en over - elsker det gode liv - vin, snop og bakst og er generelt lat :( prøvd å nå målet i ca 10 år - men nå SKAL jeg greie det!!

Plan: Tur hver dag ca 1 time + 15 min styrke/yoga. begrense kaloriinntak, men ikke telle. NULL søtsaker. Håper på ca -1 kg per uke og å nå målet i midten av april :) 

Hilsen lathøna

Anonymkode: a03ac...1db

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

henger meg på!! skal ned ca 10 kg fra 66-56. som en over - elsker det gode liv - vin, snop og bakst og er generelt lat :( prøvd å nå målet i ca 10 år - men nå SKAL jeg greie det!!

Plan: Tur hver dag ca 1 time + 15 min styrke/yoga. begrense kaloriinntak, men ikke telle. NULL søtsaker. Håper på ca -1 kg per uke og å nå målet i midten av april :) 

Hilsen lathøna

Så hyggelig at du blir med her! jeg teller kalorier og prøver så spise god og sunn mat. Kuttet ut godteri, men drikker litt vin i helgene 🍾😁

Skrevet
Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Hilsen lathøna

Vi har omtrent samme utgangspunkt og samme mål. Jeg veide 65 og skal ned til 55. Nå har jeg gått ned til 63, startet forrige mandag. Så er fornøyd så langt! Går greid med den metoden jeg har begynt med (tenkte 16:8, men gikk for 17:7) søtsuget har roet seg nå heldigvis. 

Skrevet

Hvordan går det med dere?

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan går det med dere?

Hi

Haha, feil tråd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...