Gå til innhold

Ville dere blitt sinte for dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg må innrømme at jeg inni meg ville himlet med øynene hvis det ble satt opp juletre en uke før desember har begynt. Utad hadde jeg sikkert smilt og sagt det var koselig, for jobbfreden...

Men, jeg kan også tenke meg årsaker til at den kollegaen din kan få en sykemelding om hunden ikke blir med på jobb, helt reelle sykemeldingsgrunner. Selv om du har jobbet med henne i flere år, Hi, så er det ikke sikkert du vet alt om henne.

Til tross for at jeg ikke liker juletre så tidlig ville jeg trolig i lunsjen foreslått at jobben kjøpte inn noen nye julekuler og om sjefen virket helt negativ til det, foreslått at folk kunne kaste inn en tier hver. Selv uten salg er de ikke dyre på Nille, og det er ikke mange man trenger.

Siden arbeidsmiljøet er så dårlig der hadde jeg uansett søkt meg videre.

Ellers litt spesielt å skrive om så gjenkjennelige jobbproblemer på nett, det kan fort bli oppdaget av sjefen eller kollegaen eller andre kolleger, og da er det du, Hi, som fremstår som uprofesjonell. Forstår frustrasjonen din, men dette er lett gjenkjennelig, og om jeg ikke tar helt feil har du skrevet om denne kollegaen tidligere også?

Anonymkode: e7d17...ab9

Det eneste som var interessant her er å høre hvilke reelle sykemeldingsordninger grunner du mener denne damen kan ha, for å fortsatt få lov til å ha med seg dyret sitt på jobb to år etter avtale? 

Anonymkode: e7d3a...cb3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg må innrømme at jeg inni meg ville himlet med øynene hvis det ble satt opp juletre en uke før desember har begynt. Utad hadde jeg sikkert smilt og sagt det var koselig, for jobbfreden...

Men, jeg kan også tenke meg årsaker til at den kollegaen din kan få en sykemelding om hunden ikke blir med på jobb, helt reelle sykemeldingsgrunner. Selv om du har jobbet med henne i flere år, Hi, så er det ikke sikkert du vet alt om henne.

Til tross for at jeg ikke liker juletre så tidlig ville jeg trolig i lunsjen foreslått at jobben kjøpte inn noen nye julekuler og om sjefen virket helt negativ til det, foreslått at folk kunne kaste inn en tier hver. Selv uten salg er de ikke dyre på Nille, og det er ikke mange man trenger.

Siden arbeidsmiljøet er så dårlig der hadde jeg uansett søkt meg videre.

Ellers litt spesielt å skrive om så gjenkjennelige jobbproblemer på nett, det kan fort bli oppdaget av sjefen eller kollegaen eller andre kolleger, og da er det du, Hi, som fremstår som uprofesjonell. Forstår frustrasjonen din, men dette er lett gjenkjennelig, og om jeg ikke tar helt feil har du skrevet om denne kollegaen tidligere også?

Anonymkode: e7d17...ab9

Jeg har for øvrig aldri skrevet om min kollega før nei. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Jeg syns det var den beste måten å reagere på: å le. Det var virkelig ikke noen big deal at noen julekuler gikk i gulvet. HVordan kan noen hisse seg opp over det?

Anonymkode: 7d567...34c

Beklager, men da er du sosialt tilbakestående.

Om hunden din, eller du selv, ødelegger noe som er andres, så beklager du deg. Hadde eieren beklaget, kanskje til og med sagt at hun ville kjøpe nye kuler, så hadde ikke hi blitt sint, og arbeidsplassen hadde hatt én konflikt mindre.

Det er dette som kalles sosial kompetanse. 

Anonymkode: 3c9cf...a92

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Alle var villige til at hun kunne ta med seg hunden på jobb da den var valp. Nå, to år etter er den fortsatt med, og det er flere som har stilt spørsmålstegn om hvorfor den er der fortsatt.

Hvis den er 2 år så er det fortsatt unghund og ikke «langt fra valp». Hunder blir ikke voksne før 2-3 års alderen, avhengig av rase. 

Når det er sagt så skjønner jeg virkelig ikke hva dramaet er her. Sett opp juletreet igjen, børst opp de knuste kulene og be hundeeieren om å kjøpe en ny pakke med julekuler for å fylle på. Koster ingenting. 

uhell kan skje, betyr ikke at hunden er en umulig hund. Antakelig skvatt hunden så mye av hva som skjedde også at den vil være skeptisk til juletreet fremover. Uansett, voksne mennesker må vel kunne løse dette uten å sitte forbanna på nettet i etterkant? Fordi noen julekuler ble knust? Forøvrig tviler jeg på det prosjektet der forandrer jobbmiljøet deres. Høres ut som det er personene det er noe galt med. 

Anonymkode: 4da2a...79b

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hvis den er 2 år så er det fortsatt unghund og ikke «langt fra valp». Hunder blir ikke voksne før 2-3 års alderen, avhengig av rase. 

Når det er sagt så skjønner jeg virkelig ikke hva dramaet er her. Sett opp juletreet igjen, børst opp de knuste kulene og be hundeeieren om å kjøpe en ny pakke med julekuler for å fylle på. Koster ingenting. 

uhell kan skje, betyr ikke at hunden er en umulig hund. Antakelig skvatt hunden så mye av hva som skjedde også at den vil være skeptisk til juletreet fremover. Uansett, voksne mennesker må vel kunne løse dette uten å sitte forbanna på nettet i etterkant? Fordi noen julekuler ble knust? Forøvrig tviler jeg på det prosjektet der forandrer jobbmiljøet deres. Høres ut som det er personene det er noe galt med. 

Anonymkode: 4da2a...79b

Det har du helt rett i, det er personer på jobb som er problemet👍

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Hun er en veldig spesiell person for å si det ganske kort. Men hun har en nøkkelstilling her på jobb, så sjefen har et stort problem om hun sykemelder seg. Og det er litt krevede å få tak i vikar som kan sette seg inn i jobben hennes på kort tid. Dette utnytter hun maksimalt, på flere felt. Hun er forfordelt på mange områder. Og det er veldig tydelig. 

Bare så du vet det til en annen gang: Forfordelt betyr nøyaktig motsatt av hva du tror.. https://www.sprakradet.no/svardatabase/sporsmal-og-svar/forfordele/

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hæ? Skal arbeidsgiver betale for en hund som aldri skulle vært der. Du er en av disse barnløse hundeskrullene som skulle flyttet til Pluto. 

Anonymkode: d6236...278

Ikke arbeidsgiver, men hun som hang opp lettknoslige glasskuler der hun viste det svinset en hund rundt, uten å spørre sjefen først.

(Nå hørtes det ikke ut til at hunden skadet seg. Da er ikke den problemstilingen så viktig.)

Anonymkode: 1cb4d...b26

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Men om ditt barn gjorde tilsvarende mens du snudde ryggen til. Hvor mye ville du da betalt til en kolega som hadde satt opp treet uten å avklare det med hberken deg eller sjefen?

Herlighet. Av svarene dine er det ganske tydelig at du ikke har videre erfaring som leder. Og, jobb litt med stavingen...

Anonymkode: 25e7f...e9b

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Sjefen lar henne beholde hunden der fordi hun truer med sykemelding dersom hun ikke kan ha den med. Hun har ingen hverken medisinske eller andre tungtveiende grunner for å ha den med. Sykemelding er ingen problem å få dersom man virkelig vil det, og det vet jo sjefen vår også. 

HI

Det er også fullt mulig å bestride en sykmelding, om bare sjefen har baller nok. 

Anonymkode: e596c...177

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Beklager, men da er du sosialt tilbakestående.

Om hunden din, eller du selv, ødelegger noe som er andres, så beklager du deg. Hadde eieren beklaget, kanskje til og med sagt at hun ville kjøpe nye kuler, så hadde ikke hi blitt sint, og arbeidsplassen hadde hatt én konflikt mindre.

Det er dette som kalles sosial kompetanse. 

Anonymkode: 3c9cf...a92

Jada, ser den. Hadde det vært min hund, hadde jeg helt sikkert beklaget, ryddet opp og tilbudt meg å kjøpe nye julekuler.

Men hadde jeg vært en av de andre, og spesielt hvis jeg hadde vært HI, hadde jeg tatt dette med humør og verken sagt passiv-aggressive ting, blitt sint og sur eller krevd erstatning.

Skrevet
Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Jada, ser den. Hadde det vært min hund, hadde jeg helt sikkert beklaget, ryddet opp og tilbudt meg å kjøpe nye julekuler.

Men hadde jeg vært en av de andre, og spesielt hvis jeg hadde vært HI, hadde jeg tatt dette med humør og verken sagt passiv-aggressive ting, blitt sint og sur eller krevd erstatning.

Det som er greia her, er at vi er flere som irriterer oss og har gjort det lenge. Vi har fått beskjed at vi skal komme til sjefen om det er noe, hvilket vi har gjort - uten at det har blitt noen forandringer. Derfor rant det over nå. Jeg kunne se at min kollega som hadde vært med og pyntet treet, ble lei seg. Hun sa ingenting, men ble veldig stille. Det må være lov å reagere, spesielt når dette i mine øyne er et sær-tilfelle. Jeg vet at bikkja har ødelagt andres sko og dunjakke. Dette har eier sett, men aldri sagt noe på. Hun har aldri tilbudt seg å erstatte og har heller ikke beklaget noe. Hun har bare hentet hunden og stille og rolig gått inn på kontoret sitt med den. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 26.11.2020 den 10.09):

Det er jo bare å sette opp igjen treet og ta vekk kulene som knuste. Fortsatt juletre, men med litt mindre pynt.

Virker som flertallet ikke bryr seg om at noen prøver å lage hygge. Da skjønner jeg jo at hi ikke gidder å sette det opp igjen. 

Anonymkode: 5a5e9...958

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det som er greia her, er at vi er flere som irriterer oss og har gjort det lenge. Vi har fått beskjed at vi skal komme til sjefen om det er noe, hvilket vi har gjort - uten at det har blitt noen forandringer. Derfor rant det over nå. Jeg kunne se at min kollega som hadde vært med og pyntet treet, ble lei seg. Hun sa ingenting, men ble veldig stille. Det må være lov å reagere, spesielt når dette i mine øyne er et sær-tilfelle. Jeg vet at bikkja har ødelagt andres sko og dunjakke. Dette har eier sett, men aldri sagt noe på. Hun har aldri tilbudt seg å erstatte og har heller ikke beklaget noe. Hun har bare hentet hunden og stille og rolig gått inn på kontoret sitt med den. 

Ja jeg skjønner jo litt at det kan ha føltes irriterende, da er det kanskje mer dråpen som får begeret til å flyte over.

Jeg forstår ikke helt  hvorfor hunden absolutt må være løs i hele lokalet. Kan ikke eieren bare ha den inne på sitt eget kontor, så den ikke får gå rundt til kolleger som ikke er så glade i hunder? Problem løst, liksom.

Skrevet

Man betaler selvsagt for det en selv, unger og dyr ødelegger, enten det er på arbeidsplassen eller andre steder.

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Men hvor tafatte er dere, da? Er det ingen som får tygd opp jakker og sko som har baller? Da fortjener dere ikke bedre.

Skrevet
sug lut skrev (Akkurat nå):

Men hvor tafatte er dere, da? Er det ingen som får tygd opp jakker og sko som har baller? Da fortjener dere ikke bedre.

Det har ikke vært mine ting, men jeg hørte han ene som fikk ødelagt skoen sin. Han sa ifra til henne om hva som hadde skjedd, og at han ikke ønsket at bikkja skulle inn på kontoret hans. Som sagt, hun sa ingenting eller beklaget ingenting - tok bare hunden og gikk inn til seg selv........

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ja jeg skjønner jo litt at det kan ha føltes irriterende, da er det kanskje mer dråpen som får begeret til å flyte over.

Jeg forstår ikke helt  hvorfor hunden absolutt må være løs i hele lokalet. Kan ikke eieren bare ha den inne på sitt eget kontor, så den ikke får gå rundt til kolleger som ikke er så glade i hunder? Problem løst, liksom.

Nei du, jeg skjønner heller ikke hvorfor bikkja løper rundt løs. Hun tror nok at vi innerst inne elsker hunden like høyt som hun selv gjør.......

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det har ikke vært mine ting, men jeg hørte han ene som fikk ødelagt skoen sin. Han sa ifra til henne om hva som hadde skjedd, og at han ikke ønsket at bikkja skulle inn på kontoret hans. Som sagt, hun sa ingenting eller beklaget ingenting - tok bare hunden og gikk inn til seg selv........

Hvorfor krevde han ikke erstatning?

Skrevet
sug lut skrev (Akkurat nå):

Hvorfor krevde han ikke erstatning?

Jeg vet ikke. Kan jo hende han har gjort det også for alt jeg vet. Men jeg blir overrasket om det når fram.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...