Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #51 Skrevet 26. november 2020 HeiteH skrev (5 minutter siden): Hunder har ingenting på en arbeidsplass å gjøre og eier burde ha erstattet kulene. Men du må ta det opp slik voksne mennesker gjør, ikke ved passiv aggressivitet. PS. Arbeidsmiljø handler ikke om juletrær og fredagskaffe. Jo, de KAN ha det. https://time.com/5186237/dogs-at-work-benefits/ Anonymkode: 7d567...34c
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #52 Skrevet 26. november 2020 En hund har ingenting på en arbeidsplass å gjøre. Med mindre vi snakker om en politihund. Hadde blitt også blitt irritert og sagt noe. Og selvsagt forventet at eier erstattet det ødelagte Anonymkode: 42233...f0f
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #53 Skrevet 26. november 2020 Jordbærblomst skrev (7 minutter siden): Truer med sykemelding på hvilket grunnlag? Med mindre det er snakk om en førerhund eller lignende, så har hun jo ikke mulighet til det? Hun er en veldig spesiell person for å si det ganske kort. Men hun har en nøkkelstilling her på jobb, så sjefen har et stort problem om hun sykemelder seg. Og det er litt krevede å få tak i vikar som kan sette seg inn i jobben hennes på kort tid. Dette utnytter hun maksimalt, på flere felt. Hun er forfordelt på mange områder. Og det er veldig tydelig. Anonymkode: e7d3a...cb3
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #54 Skrevet 26. november 2020 Jordbærblomst skrev (12 minutter siden): Truer med sykemelding på hvilket grunnlag? Med mindre det er snakk om en førerhund eller lignende, så har hun jo ikke mulighet til det? Fikk ikke svart deg på hvilket grunnlag. Men uten å gå i detaljer så har hun mange diffuse diagnoser hun spiller på. Anonymkode: e7d3a...cb3
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #55 Skrevet 26. november 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvis treet var inne på ditt eget kontor der fu selv vasker kan du kreve at hun erstatter kulene sunes jeg. Om treet sto på fellesarealene der du hadde satt det uten å avtale med sjefen bør du betale dyrlegeregningen hvis hunden skjærer seg. Anonymkode: 1cb4d...b26 En hund har ingenting på en arbeidsplass å gjøre med mindre hunden jobber der. Anonymkode: 97847...e9b
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #56 Skrevet 26. november 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det må du i tilfelle ta opø med sjefen din. I slike tilfeller tar leder gjerne en prat med legen om hva som trengs av tilrettelegging og så ordner man det. Anonymkode: 1cb4d...b26 Skal man tilrettelegge for allergikeren slik at andre kan ha med bikkjene sine på jobb? Seriøst? Pottitland i nøtteskall. Anonymkode: 97847...e9b
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #57 Skrevet 26. november 2020 Sommerkroppen 2029 skrev (47 minutter siden): I alle dager 😮 Mener du seriøst at du som sjef hadde måtte latt en arbeidstaker gå fordi hunden til en annen kollega gikk foran?? Det vet jeg ikke. Hvis en måtte slutte hvis hunden ble og en annen hvis hunden ikke kunne være der så måtte jeg gjort et valg, men det skulle mye til at vi ikke hadde kunnet finne en ordning som begge kunne leve med. Anonymkode: 1cb4d...b26
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #58 Skrevet 26. november 2020 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Skal man tilrettelegge for allergikeren slik at andre kan ha med bikkjene sine på jobb? Seriøst? Pottitland i nøtteskall. Anonymkode: 97847...e9b Hvis det er nødvendig at hunden er der, ja. Det kan være en førerhund eller en hjelpe hund for eksempel. I noen tilfeller er ms også så avhengig av hundeeieren at man må godta mer enn man hadde gjort ellers. Anonymkode: 1cb4d...b26
Sommerkroppen 2029 Skrevet 26. november 2020 #59 Skrevet 26. november 2020 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Det vet jeg ikke. Hvis en måtte slutte hvis hunden ble og en annen hvis hunden ikke kunne være der så måtte jeg gjort et valg, men det skulle mye til at vi ikke hadde kunnet finne en ordning som begge kunne leve med. Anonymkode: 1cb4d...b26 Det er jo overhodet ingen tvil her. Den som er allergisk blir og den som er vanskelig og sutrete for at kjæledyret ikke kan være med, får jammen finne seg en annen jobb. Tviler på at hun får styre slik på andre arbeidsplasser. Har aldri hørt på maken!
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #60 Skrevet 26. november 2020 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Hvis det er nødvendig at hunden er der, ja. Det kan være en førerhund eller en hjelpe hund for eksempel. I noen tilfeller er ms også så avhengig av hundeeieren at man må godta mer enn man hadde gjort ellers. Anonymkode: 1cb4d...b26 Det er ingen vesentlige grunner for at hunden skal være med. Ingen førerhund, hjelpehund eller politihund. Kun fordi det er synd på den hvis den må være hjemme helt alene en hel arbeidsdag. Anonymkode: e7d3a...cb3
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #61 Skrevet 26. november 2020 Sommerkroppen 2029 skrev (1 minutt siden): Det er jo overhodet ingen tvil her. Den som er allergisk blir og den som er vanskelig og sutrete for at kjæledyret ikke kan være med, får jammen finne seg en annen jobb. Tviler på at hun får styre slik på andre arbeidsplasser. Har aldri hørt på maken! I dette tilfellet vet vi at ingen er alergiske, men vi vet ikke årsaken til at hunden får være der. Hi spekulerer på å påstå at hun er alergisk og bare sjefen vet hvorfor hun tillater at hunden er der. Anonymkode: 1cb4d...b26
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #62 Skrevet 26. november 2020 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er ingen vesentlige grunner for at hunden skal være med. Ingen førerhund, hjelpehund eller politihund. Kun fordi det er synd på den hvis den må være hjemme helt alene en hel arbeidsdag. Anonymkode: e7d3a...cb3 Vi vet jo faktisk ikke om det er gode grunner tolstede. Hi tror ikke drt er det, men hun vet det ikke. Anonymkode: 1cb4d...b26
uhhuhher Skrevet 26. november 2020 #63 Skrevet 26. november 2020 (endret) Alle diskusjoner om knuselige kuler, om det er vanlig med juletre betalt av egen lomme, om hunden bør være der osv osv er fullstendig irrelevant og en avsporing. Her handler det om en hundeeier som ikke tar ansvar for hunden sin. Selvsagt erstatter man ting hunden ødelegger! Alt annet er bare pinlig. Blir gal av folk som tror hunden deres er verdens navle. Denne dama har tydeligvis problemer med å forholde seg til vanlig skikk og bruk, og sjefen og andre på kontoret lar henne slippe unna. Hater dilling med skjøre damer og alle problemene deres. Du er på jobb, skjerp deg og vær profesjonell! Endret 26. november 2020 av uhhuhher
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #64 Skrevet 26. november 2020 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Vi vet jo faktisk ikke om det er gode grunner tolstede. Hi tror ikke drt er det, men hun vet det ikke. Anonymkode: 1cb4d...b26 Jo det vet jeg sikkert. Jeg har jobbet sammen med personen i mange år. Anonymkode: e7d3a...cb3
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #65 Skrevet 26. november 2020 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jo det vet jeg sikkert. Jeg har jobbet sammen med personen i mange år. Anonymkode: e7d3a...cb3 Hvis sjefen vurderer det som unødvendog å ha hunden der er det jo greit. Jeg svarer ut fra en generell situasjon der jeg ikke vet om den ansatte trenger hunden, men der jeg vet, sden du skrev det, at du vil påstå du er alergisk. Jeg regner med at du slrev det på den måten fordi det ikke er sant. Anonymkode: 1cb4d...b26
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #66 Skrevet 26. november 2020 uhhuhher skrev (11 minutter siden): Alle diskusjoner om knuselige kuler, om det er vanlig med juletre betalt av egen lomme, om hunden bør være der osv osv er fullstendig irrelevant og en avsporing. Her handler det om en hundeeier som ikke tar ansvar for hunden sin. Selvsagt erstatter man ting hunden ødelegger! Alt annet er bare pinlig. Blir gal av folk som tror hunden deres er verdens navle. Denne dama har tydeligvis problemer med å forholde seg til vanlig skikk og bruk, og sjefen og andre på kontoret lar henne slippe unna. Hater dilling med skjøre damer og alle problemene deres. Du er på jobb, skjerp deg og vær profesjonell! Det handøer også om en ansatt som uten å avklare det på forhånd har pyntet et fellesrom med skjøre julekuler selv om hun viste atvdet var en hund som fikk lov til å løpe rundt der. Hvis man plasere ting slik at man måbregne med at de går i stykker har man ikke rett på erstattning. Anonymkode: 1cb4d...b26
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #67 Skrevet 26. november 2020 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Hvis sjefen vurderer det som unødvendog å ha hunden der er det jo greit. Jeg svarer ut fra en generell situasjon der jeg ikke vet om den ansatte trenger hunden, men der jeg vet, sden du skrev det, at du vil påstå du er alergisk. Jeg regner med at du slrev det på den måten fordi det ikke er sant. Anonymkode: 1cb4d...b26 Sjefen lar henne beholde hunden der fordi hun truer med sykemelding dersom hun ikke kan ha den med. Hun har ingen hverken medisinske eller andre tungtveiende grunner for å ha den med. Sykemelding er ingen problem å få dersom man virkelig vil det, og det vet jo sjefen vår også. HI Anonymkode: e7d3a...cb3
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #68 Skrevet 26. november 2020 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Det handøer også om en ansatt som uten å avklare det på forhånd har pyntet et fellesrom med skjøre julekuler selv om hun viste atvdet var en hund som fikk lov til å løpe rundt der. Hvis man plasere ting slik at man måbregne med at de går i stykker har man ikke rett på erstattning. Anonymkode: 1cb4d...b26 Nei jeg har jo ikke krav på erstatning. Dette går jo bare på skjønn. Dersom mitt barn hadde veltet et tre fordi jeg lot det klatre og leke i det, så ville jeg jo ansett det som min oppgave å erstatte det som ble ødelagt. Men det er nå bare meg. Anonymkode: e7d3a...cb3
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #69 Skrevet 26. november 2020 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Hvis det er nødvendig at hunden er der, ja. Det kan være en førerhund eller en hjelpe hund for eksempel. I noen tilfeller er ms også så avhengig av hundeeieren at man må godta mer enn man hadde gjort ellers. Anonymkode: 1cb4d...b26 HI sier at det verken er førerhund eller hjelpehund. Og nei, allergikere skal ikke godta å gå med tett nese på jobb fordi noen skal dra bikkja si dit. Og ja, jeg er hundeeier selv Anonymkode: 97847...e9b
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #70 Skrevet 26. november 2020 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): HI sier at det verken er førerhund eller hjelpehund. Og nei, allergikere skal ikke godta å gå med tett nese på jobb fordi noen skal dra bikkja si dit. Og ja, jeg er hundeeier selv Anonymkode: 97847...e9b Men hi er ikke allergiker, så skjønner ikke hvorfor dette diskuteres i det hele tatt. Anonymkode: b7f2d...86c
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #71 Skrevet 26. november 2020 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Men hi er ikke allergiker, så skjønner ikke hvorfor dette diskuteres i det hele tatt. Anonymkode: b7f2d...86c Poenget her er at flere kolleger har sagt at de ikke synes det er ok at hunden er med. Sjefen har ikke tatt dette videre med gjeldende kollega, av grunner jeg har forklart. Derfor er det ikke tungtveiende nok grunner at enkelte ikke synes det er greit, så kanskje man må si at man ikke tåler hunden grunnet allergi. At det bare må bli en helt konkret grunn siden ingenting annet nytter. Anonymkode: e7d3a...cb3
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #72 Skrevet 26. november 2020 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Nei jeg har jo ikke krav på erstatning. Dette går jo bare på skjønn. Dersom mitt barn hadde veltet et tre fordi jeg lot det klatre og leke i det, så ville jeg jo ansett det som min oppgave å erstatte det som ble ødelagt. Men det er nå bare meg. Anonymkode: e7d3a...cb3 Men om ditt barn gjorde tilsvarende mens du snudde ryggen til. Hvor mye ville du da betalt til en kolega som hadde satt opp treet uten å avklare det med hberken deg eller sjefen? Anonymkode: 1cb4d...b26
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #73 Skrevet 26. november 2020 Jeg må innrømme at jeg inni meg ville himlet med øynene hvis det ble satt opp juletre en uke før desember har begynt. Utad hadde jeg sikkert smilt og sagt det var koselig, for jobbfreden... Men, jeg kan også tenke meg årsaker til at den kollegaen din kan få en sykemelding om hunden ikke blir med på jobb, helt reelle sykemeldingsgrunner. Selv om du har jobbet med henne i flere år, Hi, så er det ikke sikkert du vet alt om henne. Til tross for at jeg ikke liker juletre så tidlig ville jeg trolig i lunsjen foreslått at jobben kjøpte inn noen nye julekuler og om sjefen virket helt negativ til det, foreslått at folk kunne kaste inn en tier hver. Selv uten salg er de ikke dyre på Nille, og det er ikke mange man trenger. Siden arbeidsmiljøet er så dårlig der hadde jeg uansett søkt meg videre. Ellers litt spesielt å skrive om så gjenkjennelige jobbproblemer på nett, det kan fort bli oppdaget av sjefen eller kollegaen eller andre kolleger, og da er det du, Hi, som fremstår som uprofesjonell. Forstår frustrasjonen din, men dette er lett gjenkjennelig, og om jeg ikke tar helt feil har du skrevet om denne kollegaen tidligere også? Anonymkode: e7d17...ab9
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #74 Skrevet 26. november 2020 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Vi vet jo faktisk ikke om det er gode grunner tolstede. Hi tror ikke drt er det, men hun vet det ikke. Anonymkode: 1cb4d...b26 Leser du ikke hva jeg skriver? Det er ingen tungtveiende grunner nei! Anonymkode: e7d3a...cb3
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #75 Skrevet 26. november 2020 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Poenget her er at flere kolleger har sagt at de ikke synes det er ok at hunden er med. Sjefen har ikke tatt dette videre med gjeldende kollega, av grunner jeg har forklart. Derfor er det ikke tungtveiende nok grunner at enkelte ikke synes det er greit, så kanskje man må si at man ikke tåler hunden grunnet allergi. At det bare må bli en helt konkret grunn siden ingenting annet nytter. Anonymkode: e7d3a...cb3 Så man skal lyve på seg allergi, det høres ikke spesielt smart ut Anonymkode: b7f2d...86c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå