Gå til innhold

Ville dere blitt sinte for dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men om ditt barn gjorde tilsvarende mens du snudde ryggen til. Hvor mye ville du da betalt til en kolega som hadde satt opp treet uten å avklare det med hberken deg eller sjefen?

Anonymkode: 1cb4d...b26

Jeg ville uten tvil ha spurt hvor mye hun hadde lagt ut for pynten, og betalt. Alt annet er jo direkte frekt og pinlig!

Anonymkode: e7d3a...cb3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Poenget her er at flere kolleger har sagt at de ikke synes det er ok at hunden er med. Sjefen har ikke tatt dette videre med gjeldende kollega, av grunner jeg har forklart. Derfor er det ikke tungtveiende nok grunner at enkelte ikke synes det er greit, så kanskje man må si at man ikke tåler hunden grunnet allergi. At det bare må bli en helt konkret grunn siden ingenting annet nytter. 

Salen er at skefen vurderer det som bedre at hunden blir enn at dere får viljen deres. Hvorfor det ble resultatet vet ikke jeg, men du kan ikkeregne med å lomme unna med en løgn om alergi.

Skrevet

Jeg ville uten tvil ha spurt hvor mye hun hadde lagt ut for pynten, og betalt. Alt annet er jo direkte frekt og pinlig!

Det ville ikke jeg. 

Jeg kunne vurdert det om det var jobben sitt tre og pynt, men ikke når det er noe som er satt opp uten sjefens godkjennelse.

Skrevet

Leser du ikke hva jeg skriver? Det er ingen tungtveiende grunner nei! 

Du vet faktisk ikke det, det er ikke sånn at man forteller alle alt. Jeg så ditt synspunkt veldig godt i starten av tråden, men etterhvert som du skriver så fremstår du bare mer og mer usympatisk, og jeg tenker at det definitivt er  flere sider av saken her.

Anonymkode: b7f2d...86c

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Det handøer også om en ansatt som uten å avklare det på forhånd har pyntet et fellesrom med skjøre julekuler selv om hun viste atvdet var en hund som fikk lov til å løpe rundt der.

Hvis man plasere ting slik at man måbregne med at de går i stykker har man ikke rett på erstattning.

Må beregne at det blir knust? Hæ? 

Anonymkode: 6d236...d50

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det ville ikke jeg. 

Jeg kunne vurdert det om det var jobben sitt tre og pynt, men ikke når det er noe som er satt opp uten sjefens godkjennelse.

Det sier jo mye om deg da. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Du vet faktisk ikke det, det er ikke sånn at man forteller alle alt. Jeg så ditt synspunkt veldig godt i starten av tråden, men etterhvert som du skriver så fremstår du bare mer og mer usympatisk, og jeg tenker at det definitivt er  flere sider av saken her.

Ok du vet nok best her. Jeg har bare jobbet sammen med dette mennesket i 15 år🙈

Skrevet

Ok du vet nok best her. Jeg har bare jobbet sammen med dette mennesket i 15 år🙈

Nei, jeg har ikke peiling på hva som er best der. Men jeg tror heller ikke at jeg vet alt om de jeg har jobbet med i mange år, de vet definitivt ikke alt om meg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Salen er at skefen vurderer det som bedre at hunden blir enn at dere får viljen deres. Hvorfor det ble resultatet vet ikke jeg, men du kan ikkeregne med å lomme unna med en løgn om alergi.

Skefen? Ikkeregne? Lomme unna? Alergi? Uff! 

Anonymkode: 97847...e9b

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Hensynet til at EN medarbeider må ha med seg dyr skal da ikke gå på bekostning av FLERE ANDRE som mener det er ubehagelig. Hva blir neste? At man skal ha med mannen sin på jobb fordi man er redd for å sitte alene på kontoret? Man har ikke fått barnehageplass, så barnet skal være med på jobb hver dag i flere måneder? 

Anonymkode: 97847...e9b

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det ville ikke jeg. 

Merkelig vurdering🤓

Skrevet

Hvem er det som tar meg seg en hund på jobb uten at ALLE kollegaer har godkjent det først? Ikke alle som liker illeluktende dyr valsende rundt seg.

Anonymkode: 62d6d...727

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Hvem er det som tar meg seg en hund på jobb uten at ALLE kollegaer har godkjent det først? Ikke alle som liker illeluktende dyr valsende rundt seg.

Anonymkode: 62d6d...727

Alle var villige til at hun kunne ta med seg hunden på jobb da den var valp. Nå, to år etter er den fortsatt med, og det er flere som har stilt spørsmålstegn om hvorfor den er der fortsatt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det handøer også om en ansatt som uten å avklare det på forhånd har pyntet et fellesrom med skjøre julekuler selv om hun viste atvdet var en hund som fikk lov til å løpe rundt der.

Hvis man plasere ting slik at man måbregne med at de går i stykker har man ikke rett på erstattning.

For et absurd og konstruert problem. Hvis hun hadde bedt om tillatelse, kunne vi da forventet normal ansvarlig oppførsel fra hundeeieren? Og hvorfor er det relevant? En hund får springe løs på kontoret. Hvis eieren lar dette skje, må vedkommende selvsagt erstatte det som blir ødelagt, være det en sko, et juletre eller en matpakke. Mennesker går foran bikkjer på et kontor. Og før du lurer, jeg er veldig glad i hunder, men en hund kan ikke sette standarden på et kontor. Må alt settes opp på skap eller hyller sånn at ikke bikkja skal få tak i det? 

Jeg sier ikke at hundeeier skal betale for alt, men hun kan ikke gå inn på kontoret og lukke døra uten å si noe.

Skrevet

HI, du kan jo foreslå for sjefen din å starte en omrokkingsprosess i forbindelse med hennes oppgaver slik at hennes nøkkelrolle minimeres. Deretter ville jeg rådet sjefen til hvilke virkemidler han/hun har, som eksempelvis at sykmelding vil bestrides, innkalling til medarbeidersamtale mellom sjef, henne og verneombud hvor dette med truing med sykmelding ble tatt opp. Det å la en ansatt få slik makt er ikke sunt! Det er FULLSTENDIG uakseptabelt med bikkje på jobb! Jeg har mye samarbeid med eksterne, hvor man ikke vet om besøkende har allergier er redde osv. Jeg synes og det er helt feil at man skal måtte gå å be om at hunden ikke er med på jobb, altså være den vanskelige som ødelegger. Snakk om å skape potensielle arbeidskonflikter mellom ansatte....

Har stått i slik selv - hvor jeg måtte være den som var kjip og sa nei til hund. Det er faktisk ikke greit. 

Skrevet

Altså, damen høres ikke helt god ut. Hva med å sette deg inn i arbeidsoppgavene hennes, og vipps er hunikke uunnværlig lengre... Kvitt bikkja og dama. 

Anonymkode: f93b4...c89

Skrevet

Og sjefen bestrider sykmelding... 

Anonymkode: f93b4...c89

Skrevet
uhhuhher skrev (46 minutter siden):

For et absurd og konstruert problem. Hvis hun hadde bedt om tillatelse, kunne vi da forventet normal ansvarlig oppførsel fra hundeeieren? Og hvorfor er det relevant? En hund får springe løs på kontoret. Hvis eieren lar dette skje, må vedkommende selvsagt erstatte det som blir ødelagt, være det en sko, et juletre eller en matpakke. Mennesker går foran bikkjer på et kontor. Og før du lurer, jeg er veldig glad i hunder, men en hund kan ikke sette standarden på et kontor. Må alt settes opp på skap eller hyller sånn at ikke bikkja skal få tak i det? 

Jeg sier ikke at hundeeier skal betale for alt, men hun kan ikke gå inn på kontoret og lukke døra uten å si noe.

Nei, er du uforsiktig nok kan du ikke regne med å få noe erstattet. Om du for eksempel setter et fat med mat på gulvet et sted du vet det pleier å være en hund som tusøer rundt eller om du legger fea deg ditt nye maleri rett innenfor inngangsdøren må du faktisk regne med at det blir ødelagt. Det er jo å sette det på spissen, men prinsippet er at du må forvente vanlig oppførsel fra mennesker og dyr. Du må være litt forsiktig med tingene dine.

Når det er sakt så kan jo ikke dette dreie seg om mange kronene. Gamle julekuøer fra nille har jo knapt pengeverdi.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hvis treet var inne på ditt eget kontor der fu selv vasker kan du kreve at hun erstatter kulene sunes jeg. Om treet sto på fellesarealene der du hadde satt det uten å avtale med sjefen bør du betale dyrlegeregningen hvis hunden skjærer seg.

Hæ? Skal arbeidsgiver betale for en hund som aldri skulle vært der. Du er en av disse barnløse hundeskrullene som skulle flyttet til Pluto. 

Anonymkode: d6236...278

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Nei, er du uforsiktig nok kan du ikke regne med å få noe erstattet. Om du for eksempel setter et fat med mat på gulvet et sted du vet det pleier å være en hund som tusøer rundt eller om du legger fea deg ditt nye maleri rett innenfor inngangsdøren må du faktisk regne med at det blir ødelagt. Det er jo å sette det på spissen, men prinsippet er at du må forvente vanlig oppførsel fra mennesker og dyr. Du må være litt forsiktig med tingene dine.

Når det er sakt så kan jo ikke dette dreie seg om mange kronene. Gamle julekuøer fra nille har jo knapt pengeverdi.

Nei nå må du gi deg, du er jo heeeeelt på bærtur😂😂😂😂😂😂😂 nå begynner du å blande inn mat også..? Hva er dette??😂😂😂😂😂

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg må innrømme at jeg inni meg ville himlet med øynene hvis det ble satt opp juletre en uke før desember har begynt. Utad hadde jeg sikkert smilt og sagt det var koselig, for jobbfreden...

Men, jeg kan også tenke meg årsaker til at den kollegaen din kan få en sykemelding om hunden ikke blir med på jobb, helt reelle sykemeldingsgrunner. Selv om du har jobbet med henne i flere år, Hi, så er det ikke sikkert du vet alt om henne.

Til tross for at jeg ikke liker juletre så tidlig ville jeg trolig i lunsjen foreslått at jobben kjøpte inn noen nye julekuler og om sjefen virket helt negativ til det, foreslått at folk kunne kaste inn en tier hver. Selv uten salg er de ikke dyre på Nille, og det er ikke mange man trenger.

Siden arbeidsmiljøet er så dårlig der hadde jeg uansett søkt meg videre.

Ellers litt spesielt å skrive om så gjenkjennelige jobbproblemer på nett, det kan fort bli oppdaget av sjefen eller kollegaen eller andre kolleger, og da er det du, Hi, som fremstår som uprofesjonell. Forstår frustrasjonen din, men dette er lett gjenkjennelig, og om jeg ikke tar helt feil har du skrevet om denne kollegaen tidligere også?

Anonymkode: e7d17...ab9

Hva er det med damer som bare ikke evner å diskutere på prinsipielt grunnlag? Hva i alle dager har det å si for saken at du misliker juletre en uke før desember? Eller at du kan tenke deg grunner til hvorfor kollegaen kan få sykemelding hvis hun ikke får ha med hunden på jobb?

Dette er det saken handler om: hi hadde et juletre på jobb som hun pyntet, og som en hund løp løpsk i så pynten ble ødelagt. Hundens eier, og andre kolleger, ler av hele greia.

Er det en ok, dannet og konstruktiv måte å reagere på?

Det er DET dette handler om, ikke om det er greit med juletre i november, om det er bedre å kjøpe juletrekuler i plast eller om en hund bør ha forrang foran en ansatt.

Sorry, men det er så typisk kvinnfolk å blande inn alt mulig annet enn det som er relevant for saken!

Anonymkode: 3c9cf...a92

Skrevet

Hva er det med damer som bare ikke evner å diskutere på prinsipielt grunnlag? Hva i alle dager har det å si for saken at du misliker juletre en uke før desember? Eller at du kan tenke deg grunner til hvorfor kollegaen kan få sykemelding hvis hun ikke får ha med hunden på jobb?

Dette er det saken handler om: hi hadde et juletre på jobb som hun pyntet, og som en hund løp løpsk i så pynten ble ødelagt. Hundens eier, og andre kolleger, ler av hele greia.

Er det en ok, dannet og konstruktiv måte å reagere på?

Det er DET dette handler om, ikke om det er greit med juletre i november, om det er bedre å kjøpe juletrekuler i plast eller om en hund bør ha forrang foran en ansatt.

Sorry, men det er så typisk kvinnfolk å blande inn alt mulig annet enn det som er relevant for saken!

Anonymkode: 3c9cf...a92

Jeg syns det var den beste måten å reagere på: å le. Det var virkelig ikke noen big deal at noen julekuler gikk i gulvet. HVordan kan noen hisse seg opp over det?

Anonymkode: 7d567...34c

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Jeg syns det var den beste måten å reagere på: å le. Det var virkelig ikke noen big deal at noen julekuler gikk i gulvet. HVordan kan noen hisse seg opp over det?

Kanskje de to som hadde tenkt dette til et koselig innslag i førjulstida? Men hey, hva gjør vel det så lenge ikke det er noe som interesserer meg liksom🙄🙈

Endret av Sommerkroppen 2029
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Den prinsipielle diskusjonen er: skal eier ta ansvar for hunden sin, eller skal ansatte ta ansvar for å tilpasse seg hundens ukontrollerte atferd? På et kontor. Der konteksten er profesjonell innsats. Ikke hundebarnehage.

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Man kan godt se det komiske i situasjonen, men det betyr ikke at man slipper å ordne opp etter seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...