Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #1 Skrevet 26. november 2020 Jeg og en kollega har anskaffet plastikkjuletre og pynt til kontoret iår. Vi har lenge pratet om det, og faktisk gledet oss til det. Poenget med det er jo felles hygge og for å skape litt julestemning, siden arbeidsmiljøet over en tid her ikke har vært det beste. En annen kollega bruker å ha hunden sin med på jobb. Det er overmåte stas med denne hunden og den får stort sett gå ganske fritt rundt. Idag morges da de kom på jobb, tok hunden en skikkelig runde både i og rundt treet. Det veltet jo selvsagt, og vi hørte bare masse kuler som knuste. Jeg har sett meg så lei på at denne hunden skal være med eieren på jobb, men aldri sagt noe. Både eier og et par andre kolleger lo litt og sa at ja dette var jo nesten ventet. Jeg kjente jeg ble så sint!! Sa høyt så alle hørte det: "Nei så leit! Og vi som har styrt sånn for å gjøre det koselig her. Hvem skal erstatte dette da?" Eieren ble helt stille og sa ingenting, gikk bare rolig inn på kontoret sitt og lukket døren! Nå er jeg så rasende at jeg nærmest koker over. Ikke rart det er dårlig miljø her på jobb, med slik oppførsel. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: e7d3a...cb3
☆☆☆ Skrevet 26. november 2020 #2 Skrevet 26. november 2020 Synes jo det er like sært å ta med eit tre på jobb som ein hund. Men toleransen min for uoppdragne hundar over kvalpestadiet er lav, så eg hadde nok tillatt meg eit utbrot likevel.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 26. november 2020 #3 Skrevet 26. november 2020 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg og en kollega har anskaffet plastikkjuletre og pynt til kontoret iår. Vi har lenge pratet om det, og faktisk gledet oss til det. Poenget med det er jo felles hygge og for å skape litt julestemning, siden arbeidsmiljøet over en tid her ikke har vært det beste. En annen kollega bruker å ha hunden sin med på jobb. Det er overmåte stas med denne hunden og den får stort sett gå ganske fritt rundt. Idag morges da de kom på jobb, tok hunden en skikkelig runde både i og rundt treet. Det veltet jo selvsagt, og vi hørte bare masse kuler som knuste. Jeg har sett meg så lei på at denne hunden skal være med eieren på jobb, men aldri sagt noe. Både eier og et par andre kolleger lo litt og sa at ja dette var jo nesten ventet. Jeg kjente jeg ble så sint!! Sa høyt så alle hørte det: "Nei så leit! Og vi som har styrt sånn for å gjøre det koselig her. Hvem skal erstatte dette da?" Eieren ble helt stille og sa ingenting, gikk bare rolig inn på kontoret sitt og lukket døren! Nå er jeg så rasende at jeg nærmest koker over. Ikke rart det er dårlig miljø her på jobb, med slik oppførsel. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: e7d3a...cb3 Jeg hadde unnskyldt utbruddet mitt og tatt en sivilisert prat med mine kolleger. Hadde også tatt en prat om hunden dersom det plaget meg at den er med på jobb.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #4 Skrevet 26. november 2020 ☆☆☆ skrev (1 minutt siden): Synes jo det er like sært å ta med eit tre på jobb som ein hund. Men toleransen min for uoppdragne hundar over kvalpestadiet er lav, så eg hadde nok tillatt meg eit utbrot likevel. Er det sært å ha plastikktre på kontoret? Anonymkode: e7d3a...cb3
☆☆☆ Skrevet 26. november 2020 #5 Skrevet 26. november 2020 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Er det sært å ha plastikktre på kontoret? Anonymkode: e7d3a...cb3 I fellesareal utan at det er ei felles greie? Ja, synes det..
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #6 Skrevet 26. november 2020 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Jeg hadde unnskyldt utbruddet mitt og tatt en sivilisert prat med mine kolleger. Hadde også tatt en prat om hunden dersom det plaget meg at den er med på jobb. Utbrudd? Det var da helt på sin plass å si det hi sa? En hund har ikke noe på en arbeidsplass slik å gjøre, da må den ligge rolig på eiers plass i tilfelle. Men juletre er jo vanlig å ha rundt jul? Anonymkode: 6d236...d50
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #7 Skrevet 26. november 2020 ☆☆☆ skrev (1 minutt siden): I fellesareal utan at det er ei felles greie? Ja, synes det.. Alle har da juletre på kontoret? Har da alltid sett det overalt? Anonymkode: 6d236...d50
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 26. november 2020 #8 Skrevet 26. november 2020 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Utbrudd? Det var da helt på sin plass å si det hi sa? En hund har ikke noe på en arbeidsplass slik å gjøre, da må den ligge rolig på eiers plass i tilfelle. Men juletre er jo vanlig å ha rundt jul? Anonymkode: 6d236...d50 Å si fra på en rolig måte er på sin plass. Å ta en prat med hundeeier dersom man ikke er komfortabel med at hunden er med på jobb er også vanlig.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 26. november 2020 #9 Skrevet 26. november 2020 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Alle har da juletre på kontoret? Har da alltid sett det overalt? Anonymkode: 6d236...d50 Det er vel ikke vanlig å bekoste tre og pynt fra egen lomme.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #10 Skrevet 26. november 2020 Hvis treet var inne på ditt eget kontor der fu selv vasker kan du kreve at hun erstatter kulene sunes jeg. Om treet sto på fellesarealene der du hadde satt det uten å avtale med sjefen bør du betale dyrlegeregningen hvis hunden skjærer seg. Anonymkode: 1cb4d...b26
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #11 Skrevet 26. november 2020 mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå): Å si fra på en rolig måte er på sin plass. Å ta en prat med hundeeier dersom man ikke er komfortabel med at hunden er med på jobb er også vanlig. Nei, vettuhva. Hi sier bare hun sa det høyt for at folk skulle høre det. Ikke utbrudd. Og det som er normalt er at hundeeier spør alle og en før hunden tas med om DET er greit. Hund på jobb er normalt sett sjelden greit, med noen få unntak i enkelttilfeller. Anonymkode: 6d236...d50
Nille 76 Skrevet 26. november 2020 #12 Skrevet 26. november 2020 (endret) Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvis treet var inne på ditt eget kontor der fu selv vasker kan du kreve at hun erstatter kulene sunes jeg. Om treet sto på fellesarealene der du hadde satt det uten å avtale med sjefen bør du betale dyrlegeregningen hvis hunden skjærer seg. Anonymkode: 1cb4d...b26 Hunden har da ikke noe der å gjøre. Endret 26. november 2020 av Nille 76
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #13 Skrevet 26. november 2020 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden): Det er vel ikke vanlig å bekoste tre og pynt fra egen lomme. Nei men du har jo hjemmekontor på fast basis, så det vet vel du lite om🙄 Anonymkode: e7d3a...cb3
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 26. november 2020 #14 Skrevet 26. november 2020 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei, vettuhva. Hi sier bare hun sa det høyt for at folk skulle høre det. Ikke utbrudd. Og det som er normalt er at hundeeier spør alle og en før hunden tas med om DET er greit. Hund på jobb er normalt sett sjelden greit, med noen få unntak i enkelttilfeller. Anonymkode: 6d236...d50 Selvsagt bør hundeeiere sjekke med alle som jobber der at det er innafor å ha med hund.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 26. november 2020 #15 Skrevet 26. november 2020 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei men du har jo hjemmekontor på fast basis, så det vet vel du lite om🙄 Anonymkode: e7d3a...cb3 Gud bedre.
*Miss Marple* Skrevet 26. november 2020 #16 Skrevet 26. november 2020 Jeg hadde blitt irritert og kunne nok godt gitt klar beskjed om det. Men hva slags kuler har dere på som knuser? De kulene man får kjøpt nå dabber jo bare bortover gulvet. Jeg regner ikke med at dere har antikke kuler på jobbjuletre?
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #17 Skrevet 26. november 2020 mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå): Gud bedre. Du treng ikkje svare på alle kommentarer som siter deg? Da blir jo denne tråden også fort til å handla om deg. Anonymkode: 68f71...992
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #18 Skrevet 26. november 2020 Nille 76 skrev (3 minutter siden): Hunden har da ikke noe der å gjøre. Jeg regner med at hunden f lov av sjefen til å være der siden hi skriver at den pleier å være på jobben. Anonymkode: 1cb4d...b26
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #19 Skrevet 26. november 2020 *Miss Marple* skrev (2 minutter siden): Jeg hadde blitt irritert og kunne nok godt gitt klar beskjed om det. Men hva slags kuler har dere på som knuser? De kulene man får kjøpt nå dabber jo bare bortover gulvet. Jeg regner ikke med at dere har antikke kuler på jobbjuletre? Det samme tenkte jeg, sånne kuler er jo ganske dyre og. Anonymkode: b7f2d...86c
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 26. november 2020 #20 Skrevet 26. november 2020 *Miss Marple* skrev (2 minutter siden): Jeg hadde blitt irritert og kunne nok godt gitt klar beskjed om det. Men hva slags kuler har dere på som knuser? De kulene man får kjøpt nå dabber jo bare bortover gulvet. Jeg regner ikke med at dere har antikke kuler på jobbjuletre? Dette. Mye ok juletrepynt som ikke ødelegges så lett. Ellers er det jo pent med kun lys😊
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #21 Skrevet 26. november 2020 Jeg vet at det er flere som irriterer seg over at hunden er med på jobb, og det er blitt forsøkt å tatt opp tidligere. Men denne kollegaen truer da med sykemelding dersom den ikke kan være med, så da gir bare sjefen etter. Og ja, jeg vet det høres rart ut, men det er sånn det er. Det nytter altså ikke å ta opp noe mer. Men jeg ville gjerne ha sett en unnskyldning i det minste. Uavhengig av om det er vanlig eller ikke med tre på kontoret. Det har jeg sett mange steder, så helt uvanlig er det jo ikke. Men da ble det ikke noe tre iår, og iallefall ikke i årene framover heller. Jeg kapitulerer...... Anonymkode: e7d3a...cb3
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #22 Skrevet 26. november 2020 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg regner med at hunden f lov av sjefen til å være der siden hi skriver at den pleier å være på jobben. Anonymkode: 1cb4d...b26 Får lov av sjefen ja, for ellers kommer ikke eieren på jobb! Anonymkode: e7d3a...cb3
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #23 Skrevet 26. november 2020 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det samme tenkte jeg, sånne kuler er jo ganske dyre og. Anonymkode: b7f2d...86c Jeg kjøpte noen kuler på nyttårssalg for noen år siden, på Nille. De var knuselige ja. Anonymkode: e7d3a...cb3
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 26. november 2020 #24 Skrevet 26. november 2020 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg vet at det er flere som irriterer seg over at hunden er med på jobb, og det er blitt forsøkt å tatt opp tidligere. Men denne kollegaen truer da med sykemelding dersom den ikke kan være med, så da gir bare sjefen etter. Og ja, jeg vet det høres rart ut, men det er sånn det er. Det nytter altså ikke å ta opp noe mer. Men jeg ville gjerne ha sett en unnskyldning i det minste. Uavhengig av om det er vanlig eller ikke med tre på kontoret. Det har jeg sett mange steder, så helt uvanlig er det jo ikke. Men da ble det ikke noe tre iår, og iallefall ikke i årene framover heller. Jeg kapitulerer...... Anonymkode: e7d3a...cb3 Tok du med treet hjem igjen?
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #25 Skrevet 26. november 2020 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg vet at det er flere som irriterer seg over at hunden er med på jobb, og det er blitt forsøkt å tatt opp tidligere. Men denne kollegaen truer da med sykemelding dersom den ikke kan være med, så da gir bare sjefen etter. Og ja, jeg vet det høres rart ut, men det er sånn det er. Det nytter altså ikke å ta opp noe mer. Men jeg ville gjerne ha sett en unnskyldning i det minste. Uavhengig av om det er vanlig eller ikke med tre på kontoret. Det har jeg sett mange steder, så helt uvanlig er det jo ikke. Men da ble det ikke noe tre iår, og iallefall ikke i årene framover heller. Jeg kapitulerer...... Anonymkode: e7d3a...cb3 Det er jo bare å sette opp igjen treet og ta vekk kulene som knuste. Fortsatt juletre, men med litt mindre pynt. Anonymkode: 1cb4d...b26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå