Gå til innhold

Ville dere blitt sinte for dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Tok du med treet hjem igjen? 

Det må jeg nok bare gjøre ja. Blir jo bare til neste gang, så ryker vel lysene også. 

Anonymkode: e7d3a...cb3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
☆☆☆ skrev (21 minutter siden):

Synes jo det er like sært å ta med eit tre på jobb som ein hund. Men toleransen min for uoppdragne hundar over kvalpestadiet er lav, så eg hadde nok tillatt meg eit utbrot likevel.

Denne hunden er lagt ifra valp. 

Skrevet

Synes det var spesielt å le av det da, rare kollegaer du har.

Anonymkode: b7f2d...86c

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (15 minutter siden):

Det er vel ikke vanlig å bekoste tre og pynt fra egen lomme. 

Sikkert ikke vanlig, men et enkelt forsøk på å få opp litt stemning og bedre miljøet her på jobb. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det må jeg nok bare gjøre ja. Blir jo bare til neste gang, så ryker vel lysene også. 

Det er vel ikke sånn at hunden kommer til å rasere treet på daglig basis? Kanskje eier nå kommer til å passe bedre på etter det som skjedde? Kunne det fungere å sette treet noe opp i høyden? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Får lov av sjefen ja, for ellers kommer ikke eieren på jobb!

Hunden har fått lov til å være der. Det må du forholde deg til. Jeg synes heller ikke folk bør ha med dyrene sine på jobb, men hvis de får lov er drt sån drt er. Du kan ta det opp, slutte hvis du hater det, men det e ikke du som bestemmer det.

Anonymkode: 1cb4d...b26

Skrevet

Hunden har fått lov til å være der. Det må du forholde deg til. Jeg synes heller ikke folk bør ha med dyrene sine på jobb, men hvis de får lov er drt sån drt er. Du kan ta det opp, slutte hvis du hater det, men det e ikke du som bestemmer det.

Ellers så kan jeg jo si at jeg er blitt allergisk mot hunder. Er det riktig at jeg da må gå sykemeldt kun fordi hunden skal være med på jobb?

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Det er vel ikke sånn at hunden kommer til å rasere treet på daglig basis? Kanskje eier nå kommer til å passe bedre på etter det som skjedde? Kunne det fungere å sette treet noe opp i høyden? 

Nei det går ikke an å flytte det opp dessverre. Derfor tror jeg det er like greit å bare ta det bort. 

Skrevet

Ellers så kan jeg jo si at jeg er blitt allergisk mot hunder. Er det riktig at jeg da må gå sykemeldt kun fordi hunden skal være med på jobb?

Men om du ikkje er allergisk må du jo ikkje gå sjukmeldt? Du har uttrykt di misnøye til sjefen, hunden blir verande. Sånn er det.

Får vere måte på! Du er på samme nivå som hundeeigaren..

Skrevet

Nei det går ikke an å flytte det opp dessverre. Derfor tror jeg det er like greit å bare ta det bort. 

Og det hjelper ikke å be eier passe bedre på? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det må du i tilfelle ta opø med sjefen din. I slike tilfeller tar leder gjerne en prat med legen om hva som trengs av tilrettelegging og så ordner man det.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Dette er jo ikke greit. HI skriver at flere kolleger har sagt ifra til sjefen om at hund på jobb ikke er greit. Likevel er den der fordi denne arbeidstakeren truer med å ikke komme på jobb om den må bli hjemme. Greit at sjefen er feig altså, men her er det mye som er veldig veldig galt. En voksen hund har ingenting på en arbeidsplass å gjøre, spesielt ikke hvis folk reagerer på det. 

HI, jeg ser for meg han sure og grinete fyren fra den tv-serien Kontoret eller Nav, med Atle Antonsen som sjef 😄 

Du må bare få en allergisk reaksjon mot dyr, så blir det andre boller tenker jeg. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

Og det hjelper ikke å be eier passe bedre på? 

Eier passer ikke på nei

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det må du i tilfelle ta opø med sjefen din. I slike tilfeller tar leder gjerne en prat med legen om hva som trengs av tilrettelegging og så ordner man det.

Så hvis jeg sier jeg er allergisk mot hund, så må han tilrettelegge slik at jeg kan være der sammen med hunden? Ærlig talt, det kan du ikke mene 😄 😄 😄 

Skrevet
☆☆☆ skrev (7 minutter siden):

Men om du ikkje er allergisk må du jo ikkje gå sjukmeldt? Du har uttrykt di misnøye til sjefen, hunden blir verande. Sånn er det.

Får vere måte på! Du er på samme nivå som hundeeigaren..

Jeg skal jo selvsagt ikke gjøre det. Men det hadde i alle tilfeller vært det eneste som hadde nyttet i vårt tilfelle. At en hadde sagt at han reagerte fysisk på hunden. For det har jo ikke nådd fram på noen annen måte, selv om folk har sagt at de ikke liker det. 

Skrevet

Det med hund på jobb: Kan man ikke finne en løsning sånn at hunden bare er på eierens kontor og ikke løper fritt rundt i lokalene?
Da plager den jo ikke de som ikke liker den, mens de som syns det er stas med hund, kan vel heller komme og låne den inn til seg eller gå inn til og hilse på den på eierens kontor når behovet for stressreduksjon og kos melder seg?

Jeg hadde aldri i livet blitt rasende over den hendelsen du beskriver. Skal man la seg hisse opp over sånne små bagateller, blir livet utrivelig. 

Anonymkode: 7d567...34c

Skrevet

Jeg skal jo selvsagt ikke gjøre det. Men det hadde i alle tilfeller vært det eneste som hadde nyttet i vårt tilfelle. At en hadde sagt at han reagerte fysisk på hunden. For det har jo ikke nådd fram på noen annen måte, selv om folk har sagt at de ikke liker det. 

Eg tenker likevel det er best for eigen sjelefred å konkludere med at ein har forsøkt å få bort hunden utan å lukkast, og at ein jobbar på ein arbeidsplass som diverre inkluderar ein uoppdragen hund. 

Og så kan ein ha små utbrot mot hundeeigar når hunden gjer dumme ting, for å ventilere. Noko resultat ser det ikkje ut til å vere grunnlag for å forvente. Utover det behandlar ein både hund og eigar med respekt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Så hvis jeg sier jeg er allergisk mot hund, så må han tilrettelegge slik at jeg kan være der sammen med hunden? Ærlig talt, det kan du ikke mene 😄 😄 😄 

Hvis du sier du er alergisk mot hun tar jeg en telefon til legen din og så finner vi ut hva som skal til for at du skal kunne gå på jobb. Hvis det er veldig viktig at hunden har adgang til fellesarealene måtte jeg kanskje vurdere om du kunne ha hjemmekontor eller bruke en annen inngang. Kanskje det kunne løses med medisiner eller noe annet. Hvis det ikke var så viktig at hunden var der måtte den kanskje bli hjemme. 

Hvis det ikke var mulig å finne en løsning som kunne fungere for begge måtte en slutte. Det er sånt en sjef må veie opp mot hverandre.

Skrevet

Det er jo ikke sikkert at hunden velter treet på daglig basis? Sånne led-lys tåler en del, altså. 

Jeg hadde gitt det en sjans til, pynt med ikke-knuselige ting, og sats på at julestemningen sprer seg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hvis du sier du er alergisk mot hun tar jeg en telefon til legen din og så finner vi ut hva som skal til for at du skal kunne gå på jobb. Hvis det er veldig viktig at hunden har adgang til fellesarealene måtte jeg kanskje vurdere om du kunne ha hjemmekontor eller bruke en annen inngang. Kanskje det kunne løses med medisiner eller noe annet. Hvis det ikke var så viktig at hunden var der måtte den kanskje bli hjemme. 

Hvis det ikke var mulig å finne en løsning som kunne fungere for begge måtte en slutte. Det er sånt en sjef må veie opp mot hverandre.

I alle dager 😮 Mener du seriøst at du som sjef hadde måtte latt en arbeidstaker gå fordi hunden til en annen kollega gikk foran??

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Du tar en telefon til legen hennes? Du som arbeidsgiver har ingen rettighet på opplysninger fra lege, tuller du eller?

Anonymkode: b7f2d...86c

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Du vet at du ikke kan gjøre det, sant? 😄 Hjelpe seg.........

Skrevet
*Miss Marple* skrev (8 minutter siden):

Det er jo ikke sikkert at hunden velter treet på daglig basis? Sånne led-lys tåler en del, altså. 

Jeg hadde gitt det en sjans til, pynt med ikke-knuselige ting, og sats på at julestemningen sprer seg. 

Kan hende eieren stakk seg såpass at hun passer på den fra nå av. Kulene er nå uansett ødelagte så et tre med kun lys er det eneste alternativet uansett. Det er ikke led-lys på det, det er vanlige juletrelys. 

Skrevet

Hunder har ingenting på en arbeidsplass å gjøre og eier burde ha erstattet kulene. Men du må ta det opp slik voksne mennesker gjør, ikke ved passiv aggressivitet.

PS. Arbeidsmiljø handler ikke om juletrær og fredagskaffe.

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Jeg vet at det er flere som irriterer seg over at hunden er med på jobb, og det er blitt forsøkt å tatt opp tidligere. Men denne kollegaen truer da med sykemelding dersom den ikke kan være med, så da gir bare sjefen etter. Og ja, jeg vet det høres rart ut, men det er sånn det er. 

Det nytter altså ikke å ta opp noe mer. Men jeg ville gjerne ha sett en unnskyldning i det minste. Uavhengig av om det er vanlig eller ikke med tre på kontoret. Det har jeg sett mange steder, så helt uvanlig er det jo ikke. Men da ble det ikke noe tre iår, og iallefall ikke i årene framover heller. Jeg kapitulerer......

Truer med sykemelding på hvilket grunnlag? Med mindre det er snakk om en førerhund eller lignende, så har hun jo ikke mulighet til det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...