Gå til innhold

Hvor lenge deler man ut godteposer i bursdag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Gud bedre!!! Hvordan kan GODTEPOSER bli et tema for krangling? 

Vi er på DIB, remember? 😄 Godteposer skal man ikke kimse med 😄 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor mener du vi er slappe, late og mangler disiplin? Er vel heller du som mangler disiplin om du må konstant overvåke barna og være på hele tiden? Her greier barna seg fint i selskap uten voksnes inngripen hele tiden. 

Anonymkode: 6f961...e7d

Jeg mener ikke det. Jeg registrerer at folk svarer meg på en måte som viser at de er fornærma. Det er jeg som blir kalt alt mulig fordi jeg antyder at det ikke er nødvendig å regne ut hvor mye godteri hvert barn skal ha og putte det i separate poser. 

Anonymkode: 03fc3...1b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg mener ikke det. Jeg registrerer at folk svarer meg på en måte som viser at de er fornærma. Det er jeg som blir kalt alt mulig fordi jeg antyder at det ikke er nødvendig å regne ut hvor mye godteri hvert barn skal ha og putte det i separate poser. 

Anonymkode: 03fc3...1b0

Det er jo DU som oser fornærmelse i denne tråden, kun du. Og du har jo missa poenget på det meste, så å forvente at du forstår er jo nytteløst. Du gjør jo det samme du også når du sitter der og følger med på hvem som tar hva? Mye enklere å bare gi ut en pose da, så kan man bruke tiden på å kose seg istedet? Rensligere er det også. Ikke får de overspist heller. Unger elsker godteposer, du hater det. Og det er vel greit det? 

Anonymkode: 6f961...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sommerkroppen 2029 skrev:

Vi er på DIB, remember? 😄 Godteposer skal man ikke kimse med 😄 

 

 

 

Jeg kjenner jeg bare venter på krangling og juletreet 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg kjenner jeg bare venter på krangling og juletreet 😄

Jeg går snart ut på kjøkkenet og popper meg no popcorn 😄

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sommerkroppen 2029 skrev:

Jeg går snart ut på kjøkkenet og popper meg no popcorn 😄

 

Akkurat brygget meg en kopp kaffe jeg. Nipper til kaffen mens jeg humrer for meg selv. ☀️🍁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Akkurat brygget meg en kopp kaffe jeg. Nipper til kaffen mens jeg humrer for meg selv. ☀️🍁

Akk de små gleder i livet 🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo DU som oser fornærmelse i denne tråden, kun du. Og du har jo missa poenget på det meste, så å forvente at du forstår er jo nytteløst. Du gjør jo det samme du også når du sitter der og følger med på hvem som tar hva? Mye enklere å bare gi ut en pose da, så kan man bruke tiden på å kose seg istedet? Rensligere er det også. Ikke får de overspist heller. Unger elsker godteposer, du hater det. Og det er vel greit det? 

Anonymkode: 6f961...e7d

Jeg «oser» fornærmelse? 
Nei, jeg utsettes for veldig mange beskrivelser og merkelapper og dem forteller jeg om. Mest for å sette det litt i kontrast. Det er unektelig litt komisk at andre sier at jeg er kontrollerende, når de selv ikke tiltror et barn å forsyne seg fra en godteskål engang...?

Anonymkode: 03fc3...1b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sommerkroppen 2029 skrev:

Akk de små gleder i livet 🙂

 

Hjemmekontor - bliss💛💛💛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sommerkroppen 2029 skrev:

Akk de små gleder i livet 🙂

 

Hjemmekontor - bliss💛💛💛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Hjemmekontor - bliss💛💛💛 

Ja det er faktisk undervurdert 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg «oser» fornærmelse? 
Nei, jeg utsettes for veldig mange beskrivelser og merkelapper og dem forteller jeg om. Mest for å sette det litt i kontrast. Det er unektelig litt komisk at andre sier at jeg er kontrollerende, når de selv ikke tiltror et barn å forsyne seg fra en godteskål engang...?

Anonymkode: 03fc3...1b0

Er det den som kontrollerer som er kontrollerende eller den som ikke gjør det? Du sitter der og passer på, kontrollerer. Vi gjør ikke det, vi serverer litt eller hjelper til ved behov. Deler ut en tradisjonell godtepose. Den har ikke noe med kontrollering å gjøre? Praktisk på mange måter og gøy for unga. 

Anonymkode: 6f961...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sommerkroppen 2029 skrev:

Ja det er faktisk undervurdert 😉 

Kan det være noen som er bitter på manglende godtepose i oppveksten i denne tråden? 🤣

Anonymkode: 6f961...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Sommerkroppen 2029 skrev:

Ja det er faktisk undervurdert 😉 

Det er noe med det altså! Fyr på peisen, pcn i fanget, varm kaffe og kranglefanter på dib😊😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det er noe med det altså! Fyr på peisen, pcn i fanget, varm kaffe og kranglefanter på dib😊😊😊

Life is gooooood 😄 😄 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan det være noen som er bitter på manglende godtepose i oppveksten i denne tråden? 🤣

Anonymkode: 6f961...e7d

Det er en god mulighet for det ja......;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Syns du det virker som om jeg har det problemet? Og syns du det er god tone å bare bemerke personen, ikke saken? 

Anonymkode: 03fc3...1b0

1. Ja. 

2. Saken er behørlig kommentert av mange i tråden uten at du tar til deg et eneste argument. 

Anonymkode: d7a35...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.10.2020 den 17.23, nerdybirdy skrev:

 

På 19.10.2020 den 20.02, *Miss Marple* skrev:

Min erfaring er at når man har skåler med godteri på bordet til barn i småskolen er der noen som tar noen biter og leker videre, mens andre barn står ved skålene og glemmer helt å leke fordi de er mest opptatt av trykke i seg. 

 

På 19.10.2020 den 20.10, nerdybirdy skrev:

samme her...i tillegg til at for noen små tar konkurranseinstinktet så over at de gjerne renser ut en sort godteri (favoritten) for å sikre seg det de liker :) :) 

 

På 20.10.2020 den 10.46, nerdybirdy skrev:

vel..nå setter ikke jeg godter på bordet når vi har bursdag, det er mer en generell observasjon der jeg har sett fenomenet. Ei heller tar jeg på meg "tante Sofie" rollen i andres besøk.....

 

På 20.10.2020 den 10.54, Sommerkroppen 2029 skrev:

 

Helt greit å ikke dele ut godteposer, men erfaringsmessig synes jeg også at skåler på bordene var lite praktisk. Det var enkelte barn som stort sett hang der og som ikke rakk å leke, fordi de trøkket i seg. De støvsugde skålene, og det ble misnøye når andre skulle forsyne seg og de oppdaget at det var tomt. 

 

23 timer siden, Sommerkroppen 2029 skrev:

Ha ha ha ha, ånei du. Det er ofte de barna som ikke får spise sukker og som er helt ville når godteskålene kommer på bordet! Ved å dele ut godteposer, rasjonerer man og begrenser også for disse barna. 

 

23 timer siden, Sommerkroppen 2029 skrev:

Står du og styrer hvem som får ta hva av godteskålene? Så lite trivelig. Og så mye unødvendig skam å påføre ungene. Hvordan forklarer du at det faktisk er enklere enn å sortere noen få godisbiter i en bitteliten pose, og dele ut til hver?

 

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du sitter med barna? Det hørtes jo ut som et gøyalt selskap... er ungene virkelig så ville hos dere at du må være politi i selskapet? Her har du feilet stort...

Anonymkode: 6f961...e7d

 

23 timer siden, Sommerkroppen 2029 skrev:

Husker selv jeg var i et bursdagsselskap som liten, kanskje rundt ni-ti år gammel. Moren til bursdagsbarnet gjorde slik du gjør, delte ut. Jeg hadde hatt et kakestykke og lurte på om jeg kunne få ett til. Nei, det holdt med ett fikk jeg til svar, jeg hadde jo også spist to pølser. Husker jeg ble så flau og skamfull! Jeg var ikke et ufordragelig barn heller, bare så det er sagt. 

 

 

23 timer siden, Sommerkroppen 2029 skrev:

Øøøøøø når blander du fælt 😄 Det er jo ettertrykkelig du som velger å sitte med bordet og følge med. Det er jo du som velger å følge med på godteskålen. Jeg skriver at jeg synes det er både hyggelig å enkelt å dele ut godteposer. Jeg klarer fint å takle unger som forsyner seg selv. Jeg har aldri rasjonert noe mat eller drikke. En bursdag varer maks to timer. De trenger ikke å sitte ved bordet hele denne tiden. 

 

23 timer siden, Sommerkroppen 2029 skrev:

Nei, de to timene er viktige å bruke på å henge med bordet og oppdra andres barn.....

 

22 timer siden, Sommerkroppen 2029 skrev:

Det er jo ikke dine gjester da.....Jeg var også tilgjengelig, og stod på kjøkkenet hele tiden mens de spiste, så vi er nok ikke SÅ ulike. Men mine barn ville nok ikke likt at jeg satt meg ned og spiste sammen med dem. Det var nok veldig fint at jeg holdt meg i bakgrunnen. Jeg var der, nærme nok til å styre samtaler over på noe annet eller korrigere om det skulle være nødvendig. Men jeg holdt likevel en viss avstand. 

 

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror du har misforstått konseptet barnebursdag altså 🤣🤣 Målet er vel ikke å få ungene til å sitte lengst mulig ved bordet og ha samtaler?? Denne fører seg inn i rekka med episke tråder her inne😂😂

Anonymkode: 6f961...e7d

 

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Målet er vel ikke å få ungene til å sitte lenge ved bordet?? Stakkars bursdagsbarn om det er tilfelle hos dere. Vips så er bursdagen over. Det er jo et helt program å gjennom dersom man har tenkt å vie tid til ordentlig pakkeåpning og litt lek før de blir hentet. 

Anonymkode: 80472...2ec

 

1 time siden, Sommerkroppen 2029 skrev:

Ja jeg mener det er en forskjell på kvaliteten her. Jeg valgte å ikke sitte sammen ved bordet, for det var ikke mitt selskap og ikke mine gjester. Jeg holdt meg i bakgrunnen for å være vertinne og for å følge litt med. 

 

 

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har aldri opplevd at foreldre har invadert feiringen til barna sine ved å sitte ved bordet med dem. Vi gjør som dere, er i nærheten og hjelper til, men dette er deres fest altså og skal ikke overstyrer av en nazi mamma som ikke tåler litt lyd eller søl. Elker unger som koser seg.

Anonymkode: 6f961...e7d

 

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo DU som oser fornærmelse i denne tråden, kun du. Og du har jo missa poenget på det meste, så å forvente at du forstår er jo nytteløst. Du gjør jo det samme du også når du sitter der og følger med på hvem som tar hva? Mye enklere å bare gi ut en pose da, så kan man bruke tiden på å kose seg istedet? Rensligere er det også. Ikke får de overspist heller. Unger elsker godteposer, du hater det. Og det er vel greit det? 

Anonymkode: 6f961...e7d

 

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det den som kontrollerer som er kontrollerende eller den som ikke gjør det? Du sitter der og passer på, kontrollerer. Vi gjør ikke det, vi serverer litt eller hjelper til ved behov. Deler ut en tradisjonell godtepose. Den har ikke noe med kontrollering å gjøre? Praktisk på mange måter og gøy for unga. 

Anonymkode: 6f961...e7d

... jadda ...

alt dette klarer DIB å få ut av at jeg sier «Men som vertskap er det selvsagt ikke noe problem, for man veileder jo små gjester i hvordan de deler og hvordan de bruker manerene sine i selskap. Hvis barn går bananas i godteskålen, har de voksne sviktet. 😊»

Tror det var noen helt andre som følte at tærne ble tråkket på. Mye fri fantasi («du deler jo ut og porsjonerer!») og mye gammelt agg som er henta fra helt egne erfaringer. Men lite faktisk respons på noe som er en helt normal måte å feire bursdag på, nemlig å bare være en normal voksenperson i selskapet, hvis sukkerhungeren skulle ta over. Skal si folk kaster inn krefter i kampen mot mødre som ikke ser nytten i godteposen. «Ikke ta fra meg kontrollen over godtene, for da er det DU som er kontrollerende, din nazi!» 🤣

Anonymkode: 03fc3...1b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

... jadda ...

alt dette klarer DIB å få ut av at jeg sier «Men som vertskap er det selvsagt ikke noe problem, for man veileder jo små gjester i hvordan de deler og hvordan de bruker manerene sine i selskap. Hvis barn går bananas i godteskålen, har de voksne sviktet. 😊»

Tror det var noen helt andre som følte at tærne ble tråkket på. Mye fri fantasi («du deler jo ut og porsjonerer!») og mye gammelt agg som er henta fra helt egne erfaringer. Men lite faktisk respons på noe som er en helt normal måte å feire bursdag på, nemlig å bare være en normal voksenperson i selskapet, hvis sukkerhungeren skulle ta over. Skal si folk kaster inn krefter i kampen mot mødre som ikke ser nytten i godteposen. «Ikke ta fra meg kontrollen over godtene, for da er det DU som er kontrollerende, din nazi!» 🤣

Anonymkode: 03fc3...1b0

Det hjelper liksom ikke å legge ut alle disse sitatene til stadighet. Virkelig ikke. Hva vil du fram til? 

Anonymkode: 80472...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

... jadda ...

alt dette klarer DIB å få ut av at jeg sier «Men som vertskap er det selvsagt ikke noe problem, for man veileder jo små gjester i hvordan de deler og hvordan de bruker manerene sine i selskap. Hvis barn går bananas i godteskålen, har de voksne sviktet. 😊»

Tror det var noen helt andre som følte at tærne ble tråkket på. Mye fri fantasi («du deler jo ut og porsjonerer!») og mye gammelt agg som er henta fra helt egne erfaringer. Men lite faktisk respons på noe som er en helt normal måte å feire bursdag på, nemlig å bare være en normal voksenperson i selskapet, hvis sukkerhungeren skulle ta over. Skal si folk kaster inn krefter i kampen mot mødre som ikke ser nytten i godteposen. «Ikke ta fra meg kontrollen over godtene, for da er det DU som er kontrollerende, din nazi!» 🤣

Anonymkode: 03fc3...1b0

Her er det vel mest du som bruker krefter altså. Jeg lever fint med godteposer jeg. Og det plager ikke meg at du ikke liker dem. Men er jo litt underholdende hvordan et slikt tema tar av hos enkelte, du legger jo mye tid i å sitere, men usikker på om du faktisk har lest alt i tråden. Skal vi avslutte festen nå og dele ut godteposene? 

Anonymkode: 6f961...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

... jadda ...

alt dette klarer DIB å få ut av at jeg sier «Men som vertskap er det selvsagt ikke noe problem, for man veileder jo små gjester i hvordan de deler og hvordan de bruker manerene sine i selskap. Hvis barn går bananas i godteskålen, har de voksne sviktet. 😊»

Tror det var noen helt andre som følte at tærne ble tråkket på. Mye fri fantasi («du deler jo ut og porsjonerer!») og mye gammelt agg som er henta fra helt egne erfaringer. Men lite faktisk respons på noe som er en helt normal måte å feire bursdag på, nemlig å bare være en normal voksenperson i selskapet, hvis sukkerhungeren skulle ta over. Skal si folk kaster inn krefter i kampen mot mødre som ikke ser nytten i godteposen. «Ikke ta fra meg kontrollen over godtene, for da er det DU som er kontrollerende, din nazi!» 🤣

Anonymkode: 03fc3...1b0

Du har for god tid 🤣🤣🤣

Ved å sitere så bekrefter du bare at det er du som har et merkelig syn på selskap og ikke la barna feire på egne premisser. 

Men kjør ditt løp du, med oppdragelse av andres barn og hele familien til bursdagsbarnet rundt bordet i barneselskapet. Det er faktisk helt greit. 

Anonymkode: d7a35...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hun kalte meg politi fordi jeg IKKE gjør det. Så jeg lurer vel på hvor du finner mest forvrengelse her.

Anonymkode: 03fc3...1b0

At de flere forteller deg at du forvrenger ting, forteller deg ikke noe? Kanskje du burde tegne

Anonymkode: b69e4...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg kjenner jeg bare venter på krangling og juletreet 😄

Haha, vi har jo allerede hatt den om staken, så det kommer garantert det og 😀

Anonymkode: b69e4...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha, vi har jo allerede hatt den om staken, så det kommer garantert det og 😀

Anonymkode: b69e4...e84

Så absolutt! Mitt tre kommer opp 1 desember og går ut 2 juledag. Gjenstand for krangling hvert eneste år🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2020 den 11.19, Anonym bruker skrev:

Ok, har aldri opplevd. Det motsatte derimot - de som har sukkerfrislipp hjemme - de blir aldri mette på godis.

Anonymkode: 03fc3...1b0

Min opplevelse er som Sommerkroppen. De med strenge restriksjoner på sukker hjemme spiser ukontrollert når de får tilgang andre steder.

Anonymkode: 6522e...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...