Gå til innhold

Hvor lenge deler man ut godteposer i bursdag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor lenge har dere holdt på med godteposer i bursdag hos dere? Kjenner jeg er drittlei av de godteposene nå.. I bursdager her har de pleid å få de når de skal hjem. Men jeg ser helt ærlig ikke poenget med å ha med seg en pose godteri hjem på en vanlig ukedag. Skjønner ikke hvorfor det skulle være nødvendig heller når de har fått kake og snacks i bursdagen 🤷‍♀️

Datteren min blir 10 år straks, er det innafor å droppe godteposene eller vil jeg bli stemplet som gjerrig? Vi er isåfall de første som kutter det ut... 

Anonymkode: f6f13...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi gjorde det nå i 11-årsdag, men det var fordi de skulle ha godteri til film og koronahensyn. Ellers ville jeg bare satt frem i skåler.

Anonymkode: 69f69...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde det ikke på 9 årsdagen i fjor. Tror de fleste sluttet rundt da her. 

2 klassingen fikk da han var i 7 årsdag sist, men ikke i bursdagen før det.

Anonymkode: 4fddd...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid satt en på plassen de skal sitte under selskapet. Da har de spist av den i løpet av selskapet og tatt med evt rester hjem. Som regel lite rester. Hatet alltid å få med de posene hjem. 

Anonymkode: b3c2e...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet da de begynte på skolen. Satt frem en skål med godteri så alle kan forsyne seg selv. Men... nå under korona ble det pose

Anonymkode: ed6a0...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sluttet når de var 7-9 år gamle, har fire barn.

Men første selskapet vi hadde uten lærte jeg at man må si det. Vi hadde skåler med snop gjennom hele selskapet, men da de skulle hjem kom spørsmålet, skal vi ikke får godteposer snart...

Så neste gang sa jeg det i begynnelsen av selskapet, nå får dere snop i skåler på bordene istedenfor godteposer, så det blir ingen poser i dag. Da slapp de å vente på dem og ingen reagerte på at de ikke fikk.

Nå under korona er det litt verre med skåler da, så sikkert greit å ha godteposer akkurat i år.

Anonymkode: 4fad1...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godtepose er definitivt å foretrekke framfor godteri i skåler, og nå takket være korona ser de fleste det. Da får hver enkelt sin porsjon med godteri og man slipper hundre skitne hender som grafser på samme ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisking etter godtepose er et av festens høydepunkt, så det blir nok ikke slutt før 10-11 års dagene, tenker jeg. Jeg koser meg med å lage de til, plutselig er det teit og enda en ting de blir for store til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater det godtepose greiene. Skjønner ikke hvorfor de skal få med godteri hjem, når de allerede er proppa fulle av sukker. Men når "alle" gjør det, vil jo ungen gjøre det. Jeg kommer til å droppe det neste bursdag. Så får vi heller kjøpe noe annet de kan ha med. Såpebobler eller noe. 

Anonymkode: 8fff0...958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hater det godtepose greiene. Skjønner ikke hvorfor de skal få med godteri hjem, når de allerede er proppa fulle av sukker. Men når "alle" gjør det, vil jo ungen gjøre det. Jeg kommer til å droppe det neste bursdag. Så får vi heller kjøpe noe annet de kan ha med. Såpebobler eller noe. 

Anonymkode: 8fff0...958

Men er barna «proppfulle av sukker’? Min erfaring er at de spiser et stk pizza/en pølse, litt kake og hva som ellers er på bordet (vi har popcorn i tillegg) og ellers er mest opptatt av å bli ferdig med maten så de får leke. Hva serverer dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvor lenge har dere holdt på med godteposer i bursdag hos dere? Kjenner jeg er drittlei av de godteposene nå.. I bursdager her har de pleid å få de når de skal hjem. Men jeg ser helt ærlig ikke poenget med å ha med seg en pose godteri hjem på en vanlig ukedag. Skjønner ikke hvorfor det skulle være nødvendig heller når de har fått kake og snacks i bursdagen 🤷‍♀️

Datteren min blir 10 år straks, er det innafor å droppe godteposene eller vil jeg bli stemplet som gjerrig? Vi er isåfall de første som kutter det ut... 

Anonymkode: f6f13...e38

Har aldri levert ut en eneste pose? Ikke barnas far heller. Men de får spise alt de kan klemme i seg mens de er hos oss. Det er mat, kaker og godter til alle mens besøket varer. Serveringen tar slutt når de drar hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Men er barna «proppfulle av sukker’? Min erfaring er at de spiser et stk pizza/en pølse, litt kake og hva som ellers er på bordet (vi har popcorn i tillegg) og ellers er mest opptatt av å bli ferdig med maten så de får leke. Hva serverer dere?

Gelé, sjokoladepudding, kringle, sjokoladekake, bløtkake, is... det varierer litt, men alt dette spiser unger bra av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Men er barna «proppfulle av sukker’? Min erfaring er at de spiser et stk pizza/en pølse, litt kake og hva som ellers er på bordet (vi har popcorn i tillegg) og ellers er mest opptatt av å bli ferdig med maten så de får leke. Hva serverer dere?

Jeg har samme erfaring. De spiser ofte godt av middagen, enten det nå er pølser, taco, pizza eller burgere, og så ett (halvt) kakestykke eller en muffins etterpå. Har skåler med chips fremme. De fleste drikker 1-2 glass brus/saft, så det blir jo litt sukker, men mest løper de rundt og leker.

Anonymkode: 12e89...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor deler man ut godteposer når selskapet er ferdig og barna reiser hjem? Har aldri skjønt det.

Anonymkode: b69e4...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor dele ut godtepose i det hele tatt? 🤭

Anonymkode: 4136d...cc3

Hvorfor gjøre noe ekstra i det hele tatt? 

Anonymkode: d7a35...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor dele ut godtepose i det hele tatt? 🤭

Anonymkode: 4136d...cc3

Alle barn elsker det. Er det ikke dem man har feiring for? 

Anonymkode: 6f961...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle barn elsker det. Er det ikke dem man har feiring for? 

Anonymkode: 6f961...e7d

Nei, man feirer jubilanten. Gjestene får servering slik alle høflige mennesker tilbyr sine gjester. Men at gjestene skal ha pakke med seg hjem, er ikke naturlig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har samme erfaring. De spiser ofte godt av middagen, enten det nå er pølser, taco, pizza eller burgere, og så ett (halvt) kakestykke eller en muffins etterpå. Har skåler med chips fremme. De fleste drikker 1-2 glass brus/saft, så det blir jo litt sukker, men mest løper de rundt og leker.

Anonymkode: 12e89...d0b

Da trenger de vel ikke noen godtepose heller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor lenge har dere holdt på med godteposer i bursdag hos dere? Kjenner jeg er drittlei av de godteposene nå.. I bursdager her har de pleid å få de når de skal hjem. Men jeg ser helt ærlig ikke poenget med å ha med seg en pose godteri hjem på en vanlig ukedag. Skjønner ikke hvorfor det skulle være nødvendig heller når de har fått kake og snacks i bursdagen 🤷‍♀️

Datteren min blir 10 år straks, er det innafor å droppe godteposene eller vil jeg bli stemplet som gjerrig? Vi er isåfall de første som kutter det ut... 

Anonymkode: f6f13...e38

Har aldri delt ut godtepose i bursdag. Syns det er en uting. De får da virkelig mer enn nok i selskapet. Når festen er over, så er den over! Og du kommer ikke til å fremstå som gjerrig om du kutter det ut, heller fornuftig😊

Endret av Hengebukksvinet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor dele ut godtepose i det hele tatt? 🤭

Anonymkode: 4136d...cc3

Vi gjør det fordi bursdagsbarnet syns det er stor stas med fiskedam. Og fordi barna syns det er stas med en godteripose som er helt deres egen. 

24 minutter siden, Pashla skrev:

Da trenger de vel ikke noen godtepose heller? 

Trenger og trenger. Om man bare skal gjøre det man trenger blir det ganske stusselig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Pashla skrev:

Nei, man feirer jubilanten. Gjestene får servering slik alle høflige mennesker tilbyr sine gjester. Men at gjestene skal ha pakke med seg hjem, er ikke naturlig for meg.

Ja, jubilanten får da også godtepose? De fleste steder får de vel denne mot slutten av feiringen, ikke etterpå? Her spises de hvertfall alltid på festen. Det er jo bare et alternativ til å servere skåler med godteri. Praktisk, renslig og rettferdig.

Anonymkode: 6f961...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Pashla skrev:

Da trenger de vel ikke noen godtepose heller? 

Du gjør og gir kun ting som trengs? Så ufattelig stusselig. De trenger vel ikke kake, brus og saft heller? Ei skive med ost og vann hadde jo vært nok? De trenger jo ikke mer? Strengt tatt trenger de vel ikke få noe på to timer heller? Og egentlig trenger man ikke å feire bursdag i det hele tatt...

Anonymkode: 6f961...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle barn elsker det. Er det ikke dem man har feiring for? 

Anonymkode: 6f961...e7d

Men hvorfor får de det ikke før de reiser hjem?

Anonymkode: b69e4...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...