Gå til innhold

Hvor lenge deler man ut godteposer i bursdag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, *Miss Marple* skrev:

Fisking etter godtepose er et av festens høydepunkt, så det blir nok ikke slutt før 10-11 års dagene, tenker jeg. Jeg koser meg med å lage de til, plutselig er det teit og enda en ting de blir for store til. 

Dette 🙌🏼
Det er jo en del av sjarmen😁 So what om de voksne er drittlei. Barndommen varer i 4 sekunder. Den tåler litt sukker og glede🙌🏼

Anonymkode: 978be...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor får de det ikke før de reiser hjem?

Anonymkode: b69e4...e84

De gjør jo det? De får dem etter kaken er spist. Og de fleste spiser opp innholdet før de drar hjem. 

Anonymkode: 6f961...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dette 🙌🏼
Det er jo en del av sjarmen😁 So what om de voksne er drittlei. Barndommen varer i 4 sekunder. Den tåler litt sukker og glede🙌🏼

Anonymkode: 978be...b63

Skulle ikke være anonym

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du gjør og gir kun ting som trengs? Så ufattelig stusselig. De trenger vel ikke kake, brus og saft heller? Ei skive med ost og vann hadde jo vært nok? De trenger jo ikke mer? Strengt tatt trenger de vel ikke få noe på to timer heller? Og egentlig trenger man ikke å feire bursdag i det hele tatt...

Anonymkode: 6f961...e7d

Nå gjør du deg bare vanskelig! Det er ingen som mener at ungene ikke skal få kaker og brus+++ i bursdag fordi de ikke «trenger» det. Det er snakk om å sende med godtepose hjem etter at bursdagen er ferdig og fortsette godtebonanzaen der. Det er det mange er i mot. Det er vel sjeldent et problem at unger får for lite godteri/sukker?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hengebukksvinet skrev:

Nå gjør du deg bare vanskelig! Det er ingen som mener at ungene ikke skal få kaker og brus+++ i bursdag fordi de ikke «trenger» det. Det er snakk om å sende med godtepose hjem etter at bursdagen er ferdig og fortsette godtebonanzaen der. Det er det mange er i mot. Det er vel sjeldent et problem at unger får for lite godteri/sukker?!

Men det er vel ikke vanlig å gi godtepose med hjem? De får den jo på festen, og spiser innholdet der? 

Anonymkode: 6f961...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hengebukksvinet skrev:

Nå gjør du deg bare vanskelig! Det er ingen som mener at ungene ikke skal få kaker og brus+++ i bursdag fordi de ikke «trenger» det. Det er snakk om å sende med godtepose hjem etter at bursdagen er ferdig og fortsette godtebonanzaen der. Det er det mange er i mot. Det er vel sjeldent et problem at unger får for lite godteri/sukker?!

Er problemet at snopet spises hjemme? Hvorfor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, *Miss Marple* skrev:

Fisking etter godtepose er et av festens høydepunkt, så det blir nok ikke slutt før 10-11 års dagene, tenker jeg. Jeg koser meg med å lage de til, plutselig er det teit og enda en ting de blir for store til. 

Vi har kjørt godtepose i alle år. Det vil si det er noe av underholdningen. Mannen har lagd spøkelseshus i kjelleren. Hver og en går gjennom en skummel labyrint i kjelleren. Labyrinten blir skumlere med årene. Ungene får posen innerst i labyrinten. Masse moro og hyl og latter. Alltid vært et høydepunkt ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Er problemet at snopet spises hjemme? Hvorfor? 

Ja det er det som er «problemet». Jeg syns det de spiser mens de er i bursdagen får holde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Anonym bruker said:

Hvor lenge har dere holdt på med godteposer i bursdag hos dere? Kjenner jeg er drittlei av de godteposene nå.. I bursdager her har de pleid å få de når de skal hjem. Men jeg ser helt ærlig ikke poenget med å ha med seg en pose godteri hjem på en vanlig ukedag. Skjønner ikke hvorfor det skulle være nødvendig heller når de har fått kake og snacks i bursdagen 🤷‍♀️

Datteren min blir 10 år straks, er det innafor å droppe godteposene eller vil jeg bli stemplet som gjerrig? Vi er isåfall de første som kutter det ut... 

Anonymkode: f6f13...e38

Min er snart 8, og han har 2 større fettere som nå 10 og 12, de sluttet når de var 10, det synes jeg er passe :) men de har heller godteri i skål og slik, selvom det sikkert ikke blir i år siden det er corona

Anonymkode: 764c9...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De gjør jo det? De får dem etter kaken er spist. Og de fleste spiser opp innholdet før de drar hjem. 

Anonymkode: 6f961...e7d

Mange får de i døra på vei hjem ja

Anonymkode: b69e4...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pashla skrev:

Da trenger de vel ikke noen godtepose heller? 

Jeg trenger heller ikke sjokolade, chips, kaker og annet, men jeg synes det er stas likevel. Og jeg trenger ikke drikke vin i besøk hos venninner, men jeg liker det. Må man virkelig trenge noe for å ville ha det? Ungene synes det er stas med godteposer, og vi har pleid å la dem fiske eller gå på skattejakt for å finne dem. De synes det er gøy og godt, men de trenger det ikke. Strengt tatt trenger vi ikke en gang å feire bursdagen. 

Anonymkode: 12e89...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hengebukksvinet skrev:

Har aldri delt ut godtepose i bursdag. Syns det er en uting. De får da virkelig mer enn nok i selskapet. Når festen er over, så er den over! Og du kommer ikke til å fremstå som gjerrig om du kutter det ut, heller fornuftig😊

Tusen takk 😅👍🏻 Hadde jeg stolt på at de andre fulgte etter hadde jeg ikke vært i tvil. 

Anonymkode: f6f13...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mange får de i døra på vei hjem ja

Anonymkode: b69e4...e84

Her pleier de å få i døra på vei hjem. Hadde de spist ser i bursdagen istedet for noe annet hadde det jo vært en ting. Men når det blir i tillegg til kaker, gele chips og godteri fra bursdagen blir det så mye.. 

Anonymkode: f6f13...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

De gjør jo det? De får dem etter kaken er spist. Og de fleste spiser opp innholdet før de drar hjem. 

Anonymkode: 6f961...e7d

Her har det vært vanlig å få godteposen i det de drar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hengebukksvinet skrev:

Ja det er det som er «problemet». Jeg syns det de spiser mens de er i bursdagen får holde. 

Så om dei hadde fått posen i selskapet og ete den før dei blei henta hadde det vært okay? 🤔😯så rart. 

Anonymkode: d7a35...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så om dei hadde fått posen i selskapet og ete den før dei blei henta hadde det vært okay? 🤔😯så rart. 

Anonymkode: d7a35...824

Ja da hadde det vært greit. Da ville godteposen blitt spist i stedet for noe annet. Når de får den med hjem, kommer den i tillegg til alt de har spist i selskapet og da blir det litt mye syns jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet da ungene var 8-9, før det var det skattejakt, fisking ned trappa osv. Jeg tror vi var de første som sluttet, men ikke noe drama med gjestene av den grunn. Hadde pinjata i noen selskap etter at godteposen var avsluttet. Har også hatt konkurranser med innpakket godteri som premie. 

En åpenbar ulempe med godteposene var at mye ble kastet, vanskelig å finne noe alle liker. Liker best skåler selv om jeg skjønner at det er dumt nå med coronarestriksjonene  

 

Endret av Iiiiik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Vi har kjørt godtepose i alle år. Det vil si det er noe av underholdningen. Mannen har lagd spøkelseshus i kjelleren. Hver og en går gjennom en skummel labyrint i kjelleren. Labyrinten blir skumlere med årene. Ungene får posen innerst i labyrinten. Masse moro og hyl og latter. Alltid vært et høydepunkt ♥️

Vi lager også skrekk-kabinett, hinderløype eller escape room i bursdager, men vi deler ikke ut godteposer på slutten likevel - da serverer vi kake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du gjør og gir kun ting som trengs? Så ufattelig stusselig. De trenger vel ikke kake, brus og saft heller? Ei skive med ost og vann hadde jo vært nok? De trenger jo ikke mer? Strengt tatt trenger de vel ikke få noe på to timer heller? Og egentlig trenger man ikke å feire bursdag i det hele tatt...

Anonymkode: 6f961...e7d

Det var svaret på et sitat der vedkommende fortalte at ungene åt seg mette på middag, kaker og brus og deretter var opptatt av lek. Da er det helt greit å ikke rope dem sammen og prakke på dem mer; de er jo verken sultne eller fysne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har pinjata (eller annet opplegg) med godteposer en stund før de skal avslutte - da får de bestemme selv om de vil spise eller gjemme det til de kommer hjem. Fungerer veldig bra. Jeg kunne ønsket meg godtepose i bursdager selv, faktisk. Jeg er nesten 40. 😁 Vil heller ha godteri enn alkohol...

Anonymkode: 4e416...2e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Pashla skrev:

Det var svaret på et sitat der vedkommende fortalte at ungene åt seg mette på middag, kaker og brus og deretter var opptatt av lek. Da er det helt greit å ikke rope dem sammen og prakke på dem mer; de er jo verken sultne eller fysne.

Man trenger virkelig ikke rope på dem, spørsmålet om når vi skal fiske kommer som regel mens pizzaen spises. Det er festens høydepunkt siden vi har en litt spesiell «fiskeplass». 

Man gjør ting forskjellig etter hva som passer. Jeg syns bare det er litt merkelig å ha så sterke følelser for en liten pose med godteri. Noe hater den faktisk. Da blir jeg litt imponert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde jeg godtepose så lenge frøkena ønsket det. Når jr er klar for bursdagsselskap skal han få velge selv han å. Deres dag, deres valg😊

 

Men en ting lurer jeg på:

Hva er forskjellen på å spise posen i selve selskapet eller at de får den i døra å spiser den hjemme?🤔

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Hengebukksvinet skrev:

Ja da hadde det vært greit. Da ville godteposen blitt spist i stedet for noe annet. Når de får den med hjem, kommer den i tillegg til alt de har spist i selskapet og da blir det litt mye syns jeg!

Men da får jo du si til vertskapene som har denne skikken at ditt barn ikke skal ha godtepose. Problem solved!

Anonymkode: 80472...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godteposen har alltid vært en uting. Her har det vært vanlig at de blir delt ut når de skal hjem. Vi har som oftest ikke hatt godteposer, med unntak av hvis bursdagsbarnet ønsket seg skattejakt eller pinata. Da har godteposen kommet i god tid til at de rekker å spise den opp i selskapet. Jeg har faktisk opplevd at unger som har fått pose i selskapet, har spurt etter ny pose når de skal hjem. 
Men til spørsmålet: Eldste er 10, og i år kan jeg ikke huske å ha sett så mye til godteposer i bursdagene hun har vært i. Yngste er 7, og der er fortsatt godteposerutinen i behold. Så i 9-10 års alderen virker det som at man slutter med godtepose her. 

Anonymkode: 2ad6c...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...