Gå til innhold

Er det bare jeg som syntes denne var...spesiell?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jeg helt enig med deg i.

Selv om det er vanskelig så går det an å la være. Er det slik forumet skal være, mener du? Fullt av personangrep? Mener du at det er riktig å anklage offeret for mobbingen? Seriøst, @ostepop123, mener du at vi kan mobbe folk og så si at det er offeret sin skyld at vi hakker på vedkommende? Eller er det slik som du skriver, at det går an å holde seg, selv om det skulle være aldri så vanskelig?

Nei, jeg insisterer på at det er i bilde. Jeg insisterer på at folk ler av bildet.

Men så snart jeg minner folk på hva som er i bilde er det ingen som ler lenger.

Hvisomatte. Men nå er det et bilde av fem personer med lys og et lite spedbarn.

Helt greit å synes det. Det synes jeg du skal få lov til å synes.

Anonymkode: ad77d...787

Mobbing? Er vi der nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selv om det er vanskelig så går det an å la være. Er det slik forumet skal være, mener du? Fullt av personangrep? Mener du at det er riktig å anklage offeret for mobbingen? Seriøst, @ostepop123, mener du at vi kan mobbe folk og så si at det er offeret sin skyld at vi hakker på vedkommende? Eller er det slik som du skriver, at det går an å holde seg, selv om det skulle være aldri så vanskelig?

Anonymkode: ad77d...787

Dette er en avsporing. Min hensikt er ikke å rettferdiggjøre mobbing. Min hensikt var å forklare mekanismen. Hva som kan regnes som mobbing, personangrep eller berettiget kritikk kan vi diskutere i en annen tråd.

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men så snart jeg minner folk på hva som er i bilde er det ingen som ler lenger.

Anonymkode: ad77d...787

Nei. Så snart du formulerer den koblingen DU SELV utfører, er det ingen som ler lenger. Den koblingen er det ingen andre som gjør, og det er ubehagelig at du gjør det. Det forteller noe om deg som gjør meg usikker på hva jeg bidrar til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Jeg har ventet at folk vil komme med påhopp og personangrep fordi de er livredde for å erkjenne det. Det er akkurat det som er skjedd.

Hvorfor er folk så redde for å erkjenne at de ler av fem menn med ståpikk som står foroverlent over et lite spedbarn tror du?

Anonymkode: ad77d...787

Har ikkje sett nokon som nektar for at det er det dei syns er komisk? 

Endret av Syngensang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ostepop123 skrev:

Min hensikt er ikke å rettferdiggjøre mobbing.

Godt å høre. Jeg støtter deg gjerne i andre tråder hvis du tar aktivt avstand fra mobbing der. Bare ha det i bakhodet.

2 minutter siden, ostepop123 skrev:

Nei.

Jo. Bortsett fra du og ei bruker til så har ingen ønsket å definere hva det er de oppfatter som morsomt. Det har vært diffust, "den er morsom", eller bortforklaringer, "det er vinkelen som er morsom". Jeg har brukt egne ord fordi ingen andre har turt å bruke noen. Du kommer ikke fra det. Enten er det Maria, Josef og de tre vise menn med lys som står over et lite spedbarn, Jesus, eller så er det fem menn med ståpikker som står foroverlent over et lite spedbarn. Det med spedbarnet gjør det mer alvorlig.

Hadde folk klart å si hva det er de synes er morsomt hadde de ikke trengt å ty til personangrep. Det er ikke vanskeligere enn som så.

Det gjelder ikke bare her. Det gjelder over hele forumet.

Anonymkode: ad77d...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Syngensang skrev:

Har ikkje sett nokon som nektar for at det er det dei syns er komisk? 

Jeg vet ikke om det er en påstand eller et spørsmål?

Anonymkode: ad77d...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke om det er en påstand eller et spørsmål?

Anonymkode: ad77d...787

Både og tenkjer eg? Men spørsmålsteiknet bak signaliserer vel at det er eit spørsmål òg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det ikke rart, at ordet "vinkel" ikke er brukt før, når det er det som er det morsomme, ikke som flere har skrevet før deg, at det ser ut som noe annet?

Nei, det rareste er at samme hvor mange svar du får, så avfeier du alle. 

Anonymkode: 4ea0c...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Syngensang skrev:

Både og tenkjer eg? Men spørsmålsteiknet bak signaliserer vel at det er eit spørsmål òg. 

Du? Beklager. Jeg burde vært tydeligere før jeg trykket enter. Min feil. Det jeg tenkte var at jeg aner ikke om du vil jeg skal svare på det eller om du bare vil si at du ikke har sett noen som nekter for at det er komisk.

Når det er sagt, ok. Du har ikke sett noen som nekter for at det er komisk. Sånn er det bare.

Anonymkode: ad77d...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, det rareste er at samme hvor mange svar du får, så avfeier du alle. 

Anonymkode: 4ea0c...b46

Ja sånn er det ja. Akkurat.

Anonymkode: ad77d...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kommer ikke fra det. Enten er det Maria, Josef og de tre vise menn med lys som står over et lite spedbarn, Jesus, eller så er det fem menn med ståpikker som står foroverlent over et lite spedbarn.

Nei, dette er hva DU ser. Og så har du bestemt at vi andre ser det samme. Men det gjør vi ikke. (Men da tror du oss ikke, og sier at vi angriper deg.) Så lenge du ikke tar inn noen andres blikk, er det umulig å kommunisere med deg. Det er ikke et angrep, det gjelder ethvert individ som ikke tar korreksjon. 

Anonymkode: 4ea0c...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi skal tolke og analysere denne lysestaken sønder og sammen, så står vel egentlig ikke alle disse fem bøyd over krybben med barnet. Visemennene står pent på rekke etter hverandre , meget rette i ryggen og slettes ikke bøyd. De to bakerste vismennene ser på enten lyset de holder, eller baken til vismannen foran. Så kan vi jo lure på hvorfor de gjør det, har vismannen foran en spesielt fin kappe, eller en spretten bak? Dem om det.Josef ser heller ikke på barnet, men bøyer seg over Maria og baken hennes. Egentlig ikke unormalt, han er mannen hennes.Ettersom Maria er en kvinne etter alt jeg har hørt tidligere om henne, har hun ikke pikk, altså holder hun et lys slik at de andre bedre skal kunne se barnet. Det kan godt være det er det første vismann gjør og. Men han er uvanlig rett i ryggen og ikke bøyd over barnet. Han er mer opptatt av tragedien som har skjedd, nemlig at et lite barn har blitt skadet av strålen fra en stjerne. Så det fæle her er at ingen av disse fem personene  gjør noe for å hjelpe et skadet barn. Hva gjør vi med det? Eller sørger de alle sammen?

Eller kan vi bare godta at dette er en adventsstake, og at noen med litt fantasi burde sett på den før den ble satt i produksjon. Men ikke så mye fantasi som 787, for det 787 ser er litt bekymringsfullt og etterhvert ekkelt synes jeg.

Anonymkode: f9b2a...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

For det er visst noe som opprører, det at jeg spør, "hva er det som er morsomt med lysestaken?".

Anonymkode: ad77d...787

Det er da null opprørende at du spør. Det merkelige er at du er døv for svarene. Og det ufine er at du tillegger folk meninger de ikke har, siden du nekter å ta inn det de faktisk svarer.

 

(Her passer det med en av dine innøvde «Akkurat, ja.» Jeg har ingen illusjon om at du kommer til å si det påkrevde «Å, unnskyld, det var ikke meningen å stille opp en stråmann.» Men det er det du gjør.)

Anonymkode: 4ea0c...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, dette er hva DU ser.

Anonymkode: 4ea0c...b46

Nei, det er hvordan det er beskrevet på nettsiden.

Bilde_2020-10-11_140048.png.0579e1bcfba5da4f31d777ffb04f5571.png

Anonymkode: ad77d...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er da null opprørende at du spør.

Anonymkode: 4ea0c...b46

Greit nok. De blir opprørt fordi de ikke klarer å svare.

Anonymkode: ad77d...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Greit nok. De blir opprørt fordi de ikke klarer å svare.

Anonymkode: ad77d...787

De klarer jo det. Det er bare du som ikke hører etter når du får svar. Alle i tråden, absolutt alle, har gitt deg adekvate forklaringer. Du har kun bidratt med å repetere hva DU ser, og påstått at det er hva VI ser. Men siden du tar feil og bare dikter fritt, så lar folk seg provosere. Man skal ikke lyve på andre.

Anonymkode: 4ea0c...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er hvordan det er beskrevet på nettsiden.

Bilde_2020-10-11_140048.png.0579e1bcfba5da4f31d777ffb04f5571.png

Anonymkode: ad77d...787

Spiller jo ingen rolle hva reklamen sier, den er da ikke forpliktet til å fortelle sannheten. Eller tror du på at dagen ikke blir den samme uten VG??

Anonymkode: 4ea0c...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De klarer jo det.

Anonymkode: 4ea0c...b46

Nei, da hadde de ikke tydd til personangrep. Da hadde de svart i stedet.

Anonymkode: ad77d...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, da hadde de ikke tydd til personangrep. Da hadde de svart i stedet.

Anonymkode: ad77d...787

De svarte i stedet. Dvs først. Men da du begynte å plage dem, ble de irritable og du fikk som fortjent. Du vet, man tar et valg om å være ubehagelig. Du kunne ha valgt annerledes. Du er ikke et offer.

Anonymkode: 4ea0c...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spiller jo ingen rolle hva reklamen sier, den er da ikke forpliktet til å fortelle sannheten.

Anonymkode: 4ea0c...b46

Nei, akkurat som du heller ikke er det. Hadde du klart å svare skikkelig hadde du ikke trengt å ty til personangrep.

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eller tror du på at dagen ikke blir den samme uten VG??

Anonymkode: 4ea0c...b46

 

Anonymkode: ad77d...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, akkurat som du heller ikke er det. Hadde du klart å svare skikkelig hadde du ikke trengt å ty til personangrep.

 

Anonymkode: ad77d...787

Jeg har ikke tydd til det. 

Anonymkode: 4ea0c...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis vi skal tolke og analysere denne lysestaken sønder og sammen, så står vel egentlig ikke alle disse fem bøyd over krybben med barnet. Visemennene står pent på rekke etter hverandre , meget rette i ryggen og slettes ikke bøyd. De to bakerste vismennene ser på enten lyset de holder, eller baken til vismannen foran. Så kan vi jo lure på hvorfor de gjør det, har vismannen foran en spesielt fin kappe, eller en spretten bak? Dem om det.Josef ser heller ikke på barnet, men bøyer seg over Maria og baken hennes. Egentlig ikke unormalt, han er mannen hennes.Ettersom Maria er en kvinne etter alt jeg har hørt tidligere om henne, har hun ikke pikk, altså holder hun et lys slik at de andre bedre skal kunne se barnet. Det kan godt være det er det første vismann gjør og. Men han er uvanlig rett i ryggen og ikke bøyd over barnet. Han er mer opptatt av tragedien som har skjedd, nemlig at et lite barn har blitt skadet av strålen fra en stjerne. Så det fæle her er at ingen av disse fem personene  gjør noe for å hjelpe et skadet barn. Hva gjør vi med det? Eller sørger de alle sammen?

Eller kan vi bare godta at dette er en adventsstake, og at noen med litt fantasi burde sett på den før den ble satt i produksjon. Men ikke så mye fantasi som 787, for det 787 ser er litt bekymringsfullt og etterhvert ekkelt synes jeg.

Anonymkode: f9b2a...cd4

Enig, hun er tydeligvis forstyrret og vi alle burde slutte å svare hun

Anonymkode: 7cb43...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle i tråden, absolutt alle, har gitt deg adekvate forklaringer. Du har kun bidratt med å repetere hva DU ser, og påstått at det er hva VI ser. Men siden du tar feil og bare dikter fritt, så lar folk seg provosere. Man skal ikke lyve på andre.

Anonymkode: 4ea0c...b46

 

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Greit nok. De blir opprørt fordi de ikke klarer å svare.

Anonymkode: ad77d...787

Jeg syns DU skal svare litt, jeg. På hvorfor du lyver og tillegger folk ytringer de ikke sier. 

Anonymkode: 4ea0c...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

De svarte i stedet. Dvs først.

Anonymkode: 4ea0c...b46

Nei. De gikk rett til personangrep. Fra første side:

På 9.10.2020 den 22.06, Anonym bruker skrev:

Når de står fremoverlent med ståpikken sin over et lite spedbarn? Hva er det som er morsomt med det? Utdyp.

Anonymkode: ad77d...787

På 9.10.2020 den 22.11, Pashla skrev:

At det ser litt absurd ut når poenget var å dyrke en bibelsk situasjon, kanskje? Eller hvilket sted i krenkemuskelen din fikk du egentlig vondt nå??? 

På 9.10.2020 den 22.15, Pashla skrev:

Jeg er dessverre ikke kapabel til å FORKLARE hvorfor det er komisk at en designer som prøver å lage julepynt driter seg så grundig ut. Du får prøve å se på bildet og kjenne om det kommer et knis eller ikke. 

 

 

Anonymkode: ad77d...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg syns DU skal svare litt, jeg. På hvorfor du lyver og tillegger folk ytringer de ikke sier. 

Anonymkode: 4ea0c...b46

Hadde jeg gjort det hadde du sitert det.

Anonymkode: ad77d...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...