Gå til innhold

Er det bare jeg som syntes denne var...spesiell?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvor har jeg kommet med personangrep mot deg?

Anonymkode: ad77d...787

Eg har ikkje spurt om noko personangrep! Du unngår fortsatt å svare på det eg lurer på! Kven er alle desse folka, som fyrst syntes bilete er morosam, men som endrer meining når du påpeiker spedbarnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Valkyriemamma skrev:

Eg har ikkje spurt om noko personangrep!

Du limte inn en kommentar jeg skrev om hvorfor folk kommer med personangrep, fordi de ikke kan svare. Derfor spurte jeg deg, når du spør etter å ha sitert det, om jeg har kommet med noen personangrep. Hvis ikke jeg har gjort det så var det du limte inn ikke relevant.

Anonymkode: ad77d...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du limte inn en kommentar jeg skrev om hvorfor folk kommer med personangrep, fordi de ikke kan svare. Derfor spurte jeg deg, når du spør etter å ha sitert det, om jeg har kommet med noen personangrep. Hvis ikke jeg har gjort det så var det du limte inn ikke relevant.

Anonymkode: ad77d...787

Eg gjentar: Kven er alle desse folka, som fyrst syntes bilete ermorosam, men som endrer meining når du påpeiker spedbarnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

787: er du en slags selvutnevnt Messias her på forumet? Det er lite personangrep her i tråden, men at du ikke blir lei av å gnage på det samme om og om igjen, det skjønner jeg ikke. Du ilegger folk meninger og tanker de ikke har, men blir snurt når andre gjør det mot deg?

Nå har jeg forøvrig lest så mye i denne tråden at jeg egentlig har lyst på den staken, med alle de stakene🤷‍♀️🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mamma_bergen skrev:

787: er du en slags selvutnevnt Messias her på forumet? Det er lite personangrep her i tråden, men at du ikke blir lei av å gnage på det samme om og om igjen, det skjønner jeg ikke. Du ilegger folk meninger og tanker de ikke har, men blir snurt når andre gjør det mot deg?

Nå har jeg forøvrig lest så mye i denne tråden at jeg egentlig har lyst på den staken, med alle de stakene🤷‍♀️🤪

Fått pikk på hjernen du og? Lysende sådan ☀️☀️☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg stilte ingen spørsmål, gjorde jeg vel?

Anonymkode: ad77d...787

Sa jeg at du stilte et spørsmål? 

Anonymkode: 5ed60...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen trefigurer uten ansikter, uten armer og bein, som skal være tre vise menn, men med komiske lys, de greier 787 å få til å bli fem menn med ståpikk som lener seg over et spedbarn.

Men når man viser en lysbryter hvor Jesus har fått ansikt og holder om skuldrene på en gutt og jente også meget nøyaktig gjengitt, og lysbryteren er plassert slik at den ser ut som om den voksne Jesus har fått ståpikk av barna... da er det noe 787 ikke en gang gidder bry seg om, selv om det er langt grovere.

Det er nesten så jeg mistenker at mamma_bergen kan ha rett, at 787 ser på seg selv som en selvutnevnt Messias.

I denne tråden er det bare én som har vist at hun/han har syke tanker om ståpikk og spedbarn... det er urovekkende at dette i tillegg blandes med en mani rundt problematikken.

 

Anonymkode: b6745...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.10.2020 den 18.12, Anonym bruker skrev:

Jeg er verdens lys! 

2BA2E5D4-15CC-472E-B394-B6CDE5BE6058.jpeg

Anonymkode: 4ea0c...b46

Synes egentlig denne her er enda mer fascinerende. Fatter ikke hvordan noe sånt kan ha kommet helt til produksjonsstadiet uten at en eller annen uten verdens største skylapper har sagt «vent nå litt..!».

Kanskje det er slik det går i autoritære organisasjoner. Ingen tør å påpeke at selve keiseren er uten klær der det gjelder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komikken i staken (og lysbryteren) ligger ikke i seg selv i at det er ståpikker rundt barn, men i at det er åpenbart at designerne av noe som skal være en uskyldig (og religiøs) dekorasjon har bommet så grundig. Skjønner du nå, 787?

Anonymkode: 5fb76...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Godt å høre. Jeg støtter deg gjerne i andre tråder hvis du tar aktivt avstand fra mobbing der. Bare ha det i bakhodet.

Anonymkode: ad77d...787

What!? Jeg er ikke på dette forumet for å vinne diskusjoner eller hanke inn noen form for lojale støttespillere. Du trenger overhodet ikke støtte meg i andre diskusjoner, med mindre det er fordi du er enig med meg der og da.

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har brukt egne ord fordi ingen andre har turt å bruke noen. Du kommer ikke fra det. Enten er det Maria, Josef og de tre vise menn med lys som står over et lite spedbarn, Jesus, eller så er det fem menn med ståpikker som står foroverlent over et lite spedbarn. Det med spedbarnet gjør det mer alvorlig.

Anonymkode: ad77d...787

Dette er fortsatt DIN tolkning. Et av de viktigste prinsippene for en ryddig debatt er å huske at du aldri kjenner andre folks motivasjoner. Les Arne Næss.

Problemet, 787, er at du INSISTERER på at ditt bilde er det korrekte. Du unnlater å se at perspektivet ditt er nokså usedvanlig - det viser denne diskusjonen. Det er DU som ser fem menn (det er ikke fem menn!). Det er DU som ser at de står OVER barnet (det er moren som lener seg over mot barnet!). Jeg kan ikke snakke for andre, men jeg ser først og fremst en julekrybbe. En julekrybbe, hvor alle de voksne, inkludert jomfru Maria, har fått et lys plassert slik at det ser ut som en erigert penis. Det er helt uhyrlig, det er åpenbart ikke-intendert, derfor er det morsomt. Du må gjerne mene at det er alvorlig, det står du helt fritt til, men du kan ikke kreve at vi andre skal kjøpe din presentasjon av dette som en slags objektiv sannhet. Du kan ikke kreve at vi skal bli krenka eller synes det er mindre morsomt fordi du synes det.

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde folk klart å si hva det er de synes er morsomt hadde de ikke trengt å ty til personangrep. Det er ikke vanskeligere enn som så.

Det gjelder ikke bare her. Det gjelder over hele forumet.

Anonymkode: ad77d...787

Du må gjerne ta diskusjonen om personangrep eller forumkultur, men slik du gjør det nå minner det allermest om bortforklaringer. Om det har vært ditt mål hele veien å illustrere et eller annet diskusjonskulturpoeng synes jeg du gjør en utrolig dårlig jobb i å formidle budskapet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mostly Harmless skrev:

Synes egentlig denne her er enda mer fascinerende. Fatter ikke hvordan noe sånt kan ha kommet helt til produksjonsstadiet uten at en eller annen uten verdens største skylapper har sagt «vent nå litt..!».

Kanskje det er slik det går i autoritære organisasjoner. Ingen tør å påpeke at selve keiseren er uten klær der det gjelder. 

Nå nå nå. «For den rene er allting rent», ikke sant? De som tenker på Jesus som verdens lys reagerer ikke på denne, men de som tenker på pedofili - vel, det skjer jo fordi de ikke er rene av sinn. Frk. Annie 787 ser pedofili der vi andre ser litt uheldig utformede trefigurer. Vi mennesker er jo så forskjellige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Valkyriemamma skrev:

Eg gjentar: Kven er alle desse folka, som fyrst syntes bilete ermorosam, men som endrer meining når du påpeiker spedbarnet?

Døh, hun leser jo tankene våre. Vi trenger ikke si noe som helst, Annie 787 har for lengst bestemt seg for hva vi mener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Fått pikk på hjernen du og? Lysende sådan ☀️☀️☀️

Pikk med julelys🎄🤭 Jeg har til tider en veldig levende fantasi, og nå har jeg fått nye bilder i hodet😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mamma_bergen skrev:

Pikk med julelys🎄🤭 Jeg har til tider en veldig levende fantasi, og nå har jeg fått nye bilder i hodet😂

Me 2😇😇😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.10.2020 den 23.45, Anonym bruker skrev:

Er jeg kjær? Jeg tviler. Få se deg ta meg i forsvar for de andre så skal jeg ta ditt "kjære deg", seriøst. Frem til da, meh.

Det er absurd, ja. Men absurd er ikke det samme som morsomt. Det er absurd med fem menn med ståpikk som står lent over et lite småbarn. Men det er ikke morsomt.

Nei, jeg tror ikke noen ler lenger når jeg minner de på at det ikke bare er fem menn med ståpikk i bildet, men også et lite spedbarn. Det har jeg sagt i fra om et par ganger også, at jeg ser at de ikke lenger ler når jeg minner de på spedbarnet.

Det du beskriver er ikke at det morsomme er det avbildede, men at det er det at det har glippet i kvalitetssikringen. Da hadde det vært morsomt, samme hva det var som var avbildet.

Anonymkode: ad77d...787

Ok, nå skjønner jeg. Du er bare helt borte vekk der oppe. Jeg anbefaler at ingen gidder å svare denne personen fordi hun vil ikke gi seg...hun er bare ute etter å kverrulere, og jeg tror hun ELSKER det når hun får svarkommentarer. Tenk bare så kjedelig for henne hvis ingen gidder å respondere 🙂 

Anonymkode: c2e89...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

787 : Kan ikke du vær så snill gå til media med pedofil-staken(e?), vær så vær så snill 😇🙏

Det ville bli tidenes advents(t)ak. 

Anonymkode: c9981...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg anbefaler at ingen gidder å svare denne personen fordi hun vil ikke gi seg.

Anonymkode: c2e89...eff

Hadde folk bare lot det være på side 1 alt. Nåja. Jeg blir opptatt resten av kvelden så det har ingenting å si om noen svarer eller ikke.

Anonymkode: ad77d...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pashla skrev:

Døh, hun leser jo tankene våre. Vi trenger ikke si noe som helst, Annie 787 har for lengst bestemt seg for hva vi mener. 

Ja, ho er jo Forum-Messias! Ho kan ikkje helbrede sjuke, men ho kan lese tankane og kontrolera kva vi meiner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde folk bare lot det være på side 1 alt. Nåja. Jeg blir opptatt resten av kvelden så det har ingenting å si om noen svarer eller ikke.

Anonymkode: ad77d...787

Du, dette er ikke en flyplass. Du trenger ikke annonsere din avgang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Når ordet ståpikk helt mister mening. 
 

Hvem skulle tro at mitt lille spørsmål skulle inspirere til 21 sider med galskap i den søte før-førjulstid. 
 

hi

Anonymkode: 5ed60...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Når ordet ståpikk helt mister mening. 
 

Hvem skulle tro at mitt lille spørsmål skulle inspirere til 21 sider med galskap i den søte før-førjulstid. 
 

hi

Anonymkode: 5ed60...b40

Hva slags mening er det som var der før, men som ikke er der lengre?

Anonymkode: 918db...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte denne hysteriske staken på bakgrunn av denne tråden. Nå gleder jeg meg til advent! 

Anonymkode: 25cab...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...