Gå til innhold

Er det bare jeg som syntes denne var...spesiell?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Joda, jeg ser det. Men gjør du? 

Anonymkode: 5ed60...b40

Forstår at det var stas med 787.

Selv er jeg litt mer kresen med hvem jeg deler ut verbal deng til.

Men synes du skal si deg godt fornøyd!

Anonymkode: 918db...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Forstår at det var stas med 787.

Selv er jeg litt mer kresen med hvem jeg deler ut verbal deng til.

Men synes du skal si deg godt fornøyd!

Anonymkode: 918db...2fd

Kresen? Så jeg skal være takknemlig for at du deler ut "verbal deng" til meg? Jeg syns ikke du deler ut noe, egentlig. Du prøver, men får det vel ikke helt til. 

Anonymkode: 5ed60...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Dette er i hvert fall den tråden med flest «ståpikk» i seg på hele DIB, det tør jeg påstå. 
 

787, er du her enda?

hi

Anonymkode: 5ed60...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Jeg så en annen variant her om dagen også - der stod det tre på hver side med sine lys pekende utover, bort fra den i midten.

Anonymkode: b6745...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Denne kjøpte jeg for flere år siden, og elsker den🤩

Anonymkode: 208ac...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Denne kjøpte jeg for flere år siden, og elsker den🤩

Anonymkode: 208ac...345

Aha, så du har den gamle originale ståpikk-varianten?

Anonymkode: 29ad9...59f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Aha, så du har den gamle originale ståpikk-varianten?

Anonymkode: 29ad9...59f

Tja, dersom du er vant med penis i brysthøyde, så deg om det

Anonymkode: 208ac...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Kristus gråt. Er det Kreftforeningen som kjører "Én pupp er bedre enn ingen pupp" i år? Forøvrig, så digre mugger gir bare mareritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (14 minutter siden):

Kristus gråt. Er det Kreftforeningen som kjører "Én pupp er bedre enn ingen pupp" i år? Forøvrig, så digre mugger gir bare mareritt.

😂😂

Hvordan forklarer vi puppen på hodet?🙉

Anonymkode: f9366...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

😂😂

Hvordan forklarer vi puppen på hodet?🙉

Anonymkode: f9366...bc3

Har vi ikke alle ønsket oss en pavehatt? 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Av alle ubrukelige ting man kan kjøpe i denne verden. Det er jammen ikke rart at vi lever på en planet som snart kneler av overforbruk og søppel. 

Anonymkode: 0ab1c...457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Av alle ubrukelige ting man kan kjøpe i denne verden. Det er jammen ikke rart at vi lever på en planet som snart kneler av overforbruk og søppel. 

Anonymkode: 0ab1c...457

Akkurat denne staken og dens forgjenger er jo klassikere 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Av alle ubrukelige ting man kan kjøpe i denne verden. Det er jammen ikke rart at vi lever på en planet som snart kneler av overforbruk og søppel. 

Anonymkode: 0ab1c...457

Man kjøper jo en stake (!) for at man skal ha den i noen år. Noen blir rett og slett klassikere. 

Anonymkode: 5ed60...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Av alle ubrukelige ting man kan kjøpe i denne verden. Det er jammen ikke rart at vi lever på en planet som snart kneler av overforbruk og søppel. 

Anonymkode: 0ab1c...457

Regner med at du ikke har en eneste ting som ikke er veldig nyttig hjemme da

Anonymkode: 7cb43...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 31.10.2021 den 20.56):

Regner med at du ikke har en eneste ting som ikke er veldig nyttig hjemme da

Anonymkode: 7cb43...421

Hvis det både er STYGT og unyttig, så kjøper i alle fall ikke jeg det… 

 

Denne nye versjonen minner meg om en endeløs rekke med kenguru-luciaer, som har en lampe i kengurupungen sin. 
(Og jeg lo godt av begge. Selv om noen syns det er jevngodt med pedofili å le av ståpikk-staken, da. Unnskyld og beklager for det!) 

Anonymkode: 4ea0c...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest side opp og side ned o denne tråden la jeg merke til at det var en person som fikk dette til å ikke bli morsomt i det hele tatt. Regner ikke med at 787 er her fortsatt, men denne ene personen klarte å se «fem menn med ståpikk over et lite spedbarn», mens jeg (for jeg kan jo ikke snakke for alle andre) ser at intensjonen med staken (ordet fikk en dobbel betydning her) er at Josef, Maria og de tre vise menn holder hvert sitt lys for Jesusbarnet, men at de ble plassert litt merkelig og dermed kan bli sett som noe annet.

Jeg synes det faktisk er litt skremmende at det er akkurat dette 787 ser, og lurer på om denne tankegangen er generell for denne personen. Hvis det er tilfelle, så bør denne personen få hjelp for sin egen seksualisering av spedbarn, for det er kun hun/han som seksualiserer dette spedbarnet i denne tråden og mener at alle står «fremoverlente med ståpikk over et spedbarn» når de egentlig holder hvert sitt lys for det

Anonymkode: 090ee...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Etter å ha lest side opp og side ned o denne tråden la jeg merke til at det var en person som fikk dette til å ikke bli morsomt i det hele tatt. Regner ikke med at 787 er her fortsatt, men denne ene personen klarte å se «fem menn med ståpikk over et lite spedbarn», mens jeg (for jeg kan jo ikke snakke for alle andre) ser at intensjonen med staken (ordet fikk en dobbel betydning her) er at Josef, Maria og de tre vise menn holder hvert sitt lys for Jesusbarnet, men at de ble plassert litt merkelig og dermed kan bli sett som noe annet.

Jeg synes det faktisk er litt skremmende at det er akkurat dette 787 ser, og lurer på om denne tankegangen er generell for denne personen. Hvis det er tilfelle, så bør denne personen få hjelp for sin egen seksualisering av spedbarn, for det er kun hun/han som seksualiserer dette spedbarnet i denne tråden og mener at alle står «fremoverlente med ståpikk over et spedbarn» når de egentlig holder hvert sitt lys for det

Anonymkode: 090ee...aac

Dette er jo essensen i de fleste svarene i tråden, det er kun 787 som klarer å vri dette til å være noe grotesk. De fleste av oss andre ser jo komikken i at det som ganske sikkert hadde en intensjon om å hedre jesusbarnet ble noe ganske annet, og vi lurer på hvordan den kunne gå gjennom hele produksjonslinjen uten at dette ble lagt merke til.

hi

Anonymkode: 5ed60...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Dette er jo essensen i de fleste svarene i tråden, det er kun 787 som klarer å vri dette til å være noe grotesk. De fleste av oss andre ser jo komikken i at det som ganske sikkert hadde en intensjon om å hedre jesusbarnet ble noe ganske annet, og vi lurer på hvordan den kunne gå gjennom hele produksjonslinjen uten at dette ble lagt merke til.

hi

Anonymkode: 5ed60...b40

Jeg tenker at det vitner om at 787 har en grotesk tankegang. Det er jo heller ingen av figurene, bortsett fra Maria, som står fremoverlent over et lite spedbarn 

Anonymkode: 090ee...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Jeg tenker at det vitner om at 787 har en grotesk tankegang. Det er jo heller ingen av figurene, bortsett fra Maria, som står fremoverlent over et lite spedbarn 

Anonymkode: 090ee...aac

Jeg tror ikke 787 egentlig har en grotesk tankegang. Jeg tror derimot 787 har opplevd groteske overgrep som barn, og derfor har en mer negativ tilnærming til assosiasjonene. De aller fleste ser både alvor og humor i lysestaken, men lar humoren vinne fordi det alvorlige er så galt og vondt, og man ofte bruker humor for å distansere og "lette på trykket". Denne nyansen mestrer ikke 787, noe som tyder på svært alvorlige assosiasjoner til tema. 

Anonymkode: cb28c...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Jeg tror ikke 787 egentlig har en grotesk tankegang. Jeg tror derimot 787 har opplevd groteske overgrep som barn, og derfor har en mer negativ tilnærming til assosiasjonene. De aller fleste ser både alvor og humor i lysestaken, men lar humoren vinne fordi det alvorlige er så galt og vondt, og man ofte bruker humor for å distansere og "lette på trykket". Denne nyansen mestrer ikke 787, noe som tyder på svært alvorlige assosiasjoner til tema. 

Anonymkode: cb28c...688

OK; jeg har opplevd mange overgrep som barn, men ler meg likevel fillete av denne staken. Hvordan klarer jeg det?
JO FORDI DEN IKKE SEKSUALISERER ET BARN, INGEN ER UNDER TRUSSEL, INGEN PENISER ER SYNLIGE OG ALLE FIGURENE ER GJORT AV EN PLANKEBIT. Det får da jammen være måte på å dikte mening inn i det meningsløse.

Anonymkode: 4ea0c...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...