Gå til innhold

Kjøpe sko, vesker og klær til syke summer...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Just now, Anonym bruker said:

Tenk deg en 4-5:stykker om dagen.

Selv om det ikke brukes navn kan det være sårende. Tenk om det var snakk om jøder, mørkhudede, feite eller funksjonshemmete. Selv om du ikke hadde brukt navn, men bare skrevet om hvor latterlige, ekle eller stygge de var som gruppe, ville det vært sårende.

Anonymkode: 22912...cb4

Det er MYE som skrives her inne, og andre steder på nettet, som jeg kan kjenne meg igjen i. Mye av det er negativt. Jeg driter ganske greit i det, og det er virkelig unntakene som er så skjøre at de legger seg ned og gråter. Det livet høres fryktelig slitsomt ut. Slå av nettet! Sammenligningene dine er bare latterlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, beef sister skrev:

Da må du faktisk jobbe litt med usikkerheten din.

Lite usikkerhet å spore her altså. Dreit i parykk etter cellegiftkur, så det er ikke usikkerhet det går på. 

 

Anonymkode: 0d443...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, beef sister skrev:

Det er MYE som skrives her inne, og andre steder på nettet, som jeg kan kjenne meg igjen i. Mye av det er negativt. Jeg driter ganske greit i det, og det er virkelig unntakene som er så skjøre at de legger seg ned og gråter. Det livet høres fryktelig slitsomt ut. Slå av nettet! Sammenligningene dine er bare latterlige.

Du er heldig som ikke tar deg nær av sånt. De fleste gjør det, spessielt om budskapet blir gjentatt flere ganger.

Anonymkode: 22912...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anonym bruker said:

Du er heldig som ikke tar deg nær av sånt. De fleste gjør det, spessielt om budskapet blir gjentatt flere ganger.

Anonymkode: 22912...cb4

Nei, jeg tror ikke at flertallet tar seg nær av at en haug med forumbrukere mener at en bestemt jakketype er stygg. Og jo, det handler definitivt om usikkerhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, beef sister skrev:

Nei, jeg tror ikke at flertallet tar seg nær av at en haug med forumbrukere mener at en bestemt jakketype er stygg. Og jo, det handler definitivt om usikkerhet. 

Hvordan kan du være så skråsikker på det? 

Anonymkode: 0d443...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anonym bruker said:

Hvordan kan du være så skråsikker på det? 

Anonymkode: 0d443...3ae

Hvis man lar seg påvirke av hva fremmede mennesker skriver om et plagg, og så velger å ta seg personlig nær av det fordi man eier det nevnte plagg, og så attpåtil velger å la være å bruke det plagget, ja, da er jeg riemlig skråsikker på at det er snakk om usikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, beef sister skrev:

Det er MYE som skrives her inne, og andre steder på nettet, som jeg kan kjenne meg igjen i. Mye av det er negativt. Jeg driter ganske greit i det, og det er virkelig unntakene som er så skjøre at de legger seg ned og gråter. Det livet høres fryktelig slitsomt ut. Slå av nettet! Sammenligningene dine er bare latterlige.

Sammenlikningene er ikke latterlige selv om de er ubehaglige.

Anonymkode: 22912...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anonym bruker said:

Sammenlikningene er ikke latterlige selv om de er ubehaglige.

Anonymkode: 22912...cb4

Jo, du kan ikke sammenligne diskriminering med ytringer om klesplagg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det vil være noen som synes det. Det er helt greit. Det som ikke er greit er å si stygge ting til alle. Det er sikket mange som synes du er stygg eller har en ubehaglig stemme for eksempel. Det skader deg ikke  men du ville nok bli lek deg hvis folk fortalte deg det eller du hørte at de snakket om det til andre.

Du trenger ikke si eler skrive alt du tenker.

Anonymkode: 22912...cb4

Trenger ikke starte tråd om alt man tenker heller 🙄

Særlig ikke hvis man har skrevet 20-30 innlegg om samme emne i andre tråder. Vi får anta at uttrykksbehovet etterhvert er ivaretatt ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

jeg sa det går ann starte med skryte pavene. Alle burde gi men når du skryter og har villt forbruk så best starte der... 

Anonymkode: 35ae9...f18

Hvilket skryt egentlig? Bilder av sko som du trodde var designkopier? Det er i jo i så fall anti-skryt fra noen som snobber nedover 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutes ago, Pashla said:

Hvilket skryt egentlig? Bilder av sko som du trodde var designkopier? Det er i jo i så fall anti-skryt fra noen som snobber nedover 🤣

bare følge med det... pengene skrives om ved første mulighet og det er ikke mitt problem men det sier ganske mye om verdier. 

Anonymkode: 35ae9...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tenk deg en 4-5:stykker om dagen.

Selv om det ikke brukes navn kan det være sårende. Tenk om det var snakk om jøder, mørkhudede, feite eller funksjonshemmete. Selv om du ikke hadde brukt navn, men bare skrevet om hvor latterlige, ekle eller stygge de var som gruppe, ville det vært sårende.

Anonymkode: 22912...cb4

Bermudashorts og sokker i sandalene er et stilvalg. 

Det du ramser opp er ikke det. 

Argumentene dine faller på stengrunn. 

Anonymkode: 6d4d2...b0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tenk deg en 4-5:stykker om dagen.

Selv om det ikke brukes navn kan det være sårende. Tenk om det var snakk om jøder, mørkhudede, feite eller funksjonshemmete. Selv om du ikke hadde brukt navn, men bare skrevet om hvor latterlige, ekle eller stygge de var som gruppe, ville det vært sårende.

Anonymkode: 22912...cb4

Man kan ikke kle av seg svart hud eller jødisk herkomst, altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

bare følge med det... pengene skrives om ved første mulighet og det er ikke mitt problem men det sier ganske mye om verdier. 

Anonymkode: 35ae9...f18

Ok, så nå tror du på at de var ekte, og det er verre enn om de var uekte? Litt rart, for i den andre tråden ligger du jo langflat og maser etter svar, siden du mener alt var fake. Du skulle liksom avsløre ... 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bermudashorts og sokker i sandalene er et stilvalg. 

Det du ramser opp er ikke det. 

Argumentene dine faller på stengrunn. 

Anonymkode: 6d4d2...b0a

Det var e ensempel på at folk kan bli såret over ting som skrives sev om det ikke nevnes navn. Latterliggbøring av menneser er stygt uasett.

Anonymkode: 22912...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det var e ensempel på at folk kan bli såret over ting som skrives sev om det ikke nevnes navn. Latterliggbøring av menneser er stygt uasett.

Anonymkode: 22912...cb4

Men det er her du faller av lasset. 

Man latterliggjør ikke mennesket i disse trådene, men klær og uttrykk. Ingen personer blir nevnt, det er klesplagg og stil det harseleres med. 

Dette er virkelig ingenting å bli krenket over. 

Anonymkode: 6d4d2...b0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men det er her du faller av lasset. 

Man latterliggjør ikke mennesket i disse trådene, men klær og uttrykk. Ingen personer blir nevnt, det er klesplagg og stil det harseleres med. 

Dette er virkelig ingenting å bli krenket over. 

Anonymkode: 6d4d2...b0a

Det er der du tar feil. Det er menneskene som liker plaggene dere ler av, ikke plaggene i seg selv.

Anonymkode: 22912...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er der du tar feil. Det er menneskene som liker plaggene dere ler av, ikke plaggene i seg selv.

Anonymkode: 22912...cb4

Det må jo vi som skriver innleggene vite best? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det må jo vi som skriver innleggene vite best? 

Hvordan kan det være trusa i seg selv det er  noe galt med hvis den er ok på en kvinne men ikke på en mann?

Anonymkode: 22912...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg skjønt det, tror jeg. Du ble fornærmet for du trodde at vi lo av stilen din? Jeg tenker hvertfall at uavhengig av stil, den ultimate kjerring-oppførselen har du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Å legge seg opp i hva folk bruker pengene sine på er hakket verre enn å undre seg over hva som gjør at folk velger å gå i ulvejakka altså 

Her velger du virkelig ordene dine med omhu. Man «legger seg opp i» hva folk bruker pengene sine på, men «undrer seg» over hva folk velger å ha på seg. Hvorfor undrer man seg ikke over hva folk bruker penger på, og legger seg opp i hva folk har på seg? Å «legge seg opp i» noe er påtrengende, med hensikt om å påvirke. Å undre seg er bare litt sånn søtt og uskyldig.

Men å undre seg over/legge seg opp i hva folk velger å kle seg i (eller f.eks. hvor de drar på ferie eller hvilken type ferie de velger) er jo verken bedre eller verre enn å legge seg opp i/undre seg over at folk bruker enorme summer på sko og vesker.

Noen synes ulvejakke er dårlig smak, andre synes show-off veske til 20 000 er patetisk. Same same.

Anonymkode: d4fee...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan kan det være trusa i seg selv det er  noe galt med hvis den er ok på en kvinne men ikke på en mann?

Anonymkode: 22912...cb4

Altså. Noen truser er for kvinner og noen for menn. G streng feks er det svært vanlig at kvinner og ikke menn bruker 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Altså. Noen truser er for kvinner og noen for menn. G streng feks er det svært vanlig at kvinner og ikke menn bruker 

Det er bare patetisk hvordan dere, ikke bare du, forsvarer det dere gjør, mobber. Det er ikke plagget i seg selv det går på, hvis ingen ville brukt truse hadde det bare blitt lagd boxere, osv. Det er selvfølgelig mennesket i plagget dere ler av, ikke plagget i seg selv. 

Anonymkode: 0d443...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Altså. Noen truser er for kvinner og noen for menn. G streng feks er det svært vanlig at kvinner og ikke menn bruker 

Du pådtår jo at det ikke er personene du snakker om, bare plaggene. Hva gjør en herretruse latterlig?

Anonymkode: 22912...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er bare patetisk hvordan dere, ikke bare du, forsvarer det dere gjør, mobber. Det er ikke plagget i seg selv det går på, hvis ingen ville brukt truse hadde det bare blitt lagd boxere, osv. Det er selvfølgelig mennesket i plagget dere ler av, ikke plagget i seg selv. 

Anonymkode: 0d443...3ae

Da får du bare tro det altså. Pass deg bare for å kaste rundt deg ord som mobbing. Det er en fornærmelse mot de som virkelig opplever mobbing. I verste fall måtte det ha vært mannetrusa vi gjør narr av. Det trur jeg den står av 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...