Gå til innhold

Kjøpe sko, vesker og klær til syke summer...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Designer merker... vesker til 50 lapper, sko til 13 lapper osv i mangfold... Kunne du gjort det? ville du heller gitt bort mer til dem i nød? 

Anonymkode: 35ae9...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vel ikke kjøpt veske til 50.000,- ei heller sko til 13.000,- Jeg har kjøpt stoler til 17.000,- per stykk. Jeg gir også til veldedighet.

Anonymkode: f9de5...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ene trenger ikke utelukke det andre. Har flere dyre vesker, sko, kåper og klær. For ikke å snakke om klokker og smykker. Gir likevel mye til veldedige formål.

Anonymkode: 5e51d...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Designer merker... vesker til 50 lapper, sko til 13 lapper osv i mangfold... Kunne du gjort det? ville du heller gitt bort mer til dem i nød? 

Anonymkode: 35ae9...f18

Kan du ikke bare sende en PM til henne du er så misunnelig på. Så slipper vi gnålet ditt om designertøy.

Anonymkode: cfdf9...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

er ikke misunnelig på noen jeg snakker om forkastelige verdier... 

Anonymkode: 35ae9...f18

Så forkastelige at du stalker en bruker her? Det er imot forumreglene. 
 

Og all den stund du jobber i en dyr luksusvarebutikk selv, så bør det vel ikke overraske deg at mange mennesker bruker mye penger på klær og vesker. Det er de som gir deg salt i grøten.

Anonymkode: cfdf9...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutes ago, Anonym bruker said:

Så forkastelige at du stalker en bruker her? Det er imot forumreglene. 
 

Og all den stund du jobber i en dyr luksusvarebutikk selv, så bør det vel ikke overraske deg at mange mennesker bruker mye penger på klær og vesker. Det er de som gir deg salt i grøten.

Anonymkode: cfdf9...aae

stalker ingen jeg ytrer meningene mine. er det nevnt navn her eller? Nei riktig det er det ikke. 

Anonymkode: 35ae9...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

stalker ingen jeg ytrer meningene mine. er det nevnt navn her eller? Nei riktig det er det ikke. 

Anonymkode: 35ae9...f18

Du har gående en kampanje i tre ulike tråder fordi du ble sur på et skobilde.

Du trenger hjelp.

Anonymkode: cfdf9...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det ville jeg ha syntes var pinlig. Å gå rundt med rådyre vesker, sko osv til flere tusenlapper bare fordi jeg råd er ikke overensstemmelse med hvem jeg er og hvordan jeg ønsker å fremstå. Men vi er forskjellige.

Anonymkode: d4fee...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

er ikke misunnelig på noen jeg snakker om forkastelige verdier... 

Anonymkode: 35ae9...f18

Forkastelige verdier, nå må du gi deg. Jeg garanterer at du har en eller flere verdier som jeg synes er helt hinsides, men det er din rett uten at jeg skal sette meg til doms over det. La det ligge nå. Det er nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ville aldri kjøpt svindyre vesker eller sko, for meg blir det waist of money. Gir til veldedighet og det hadde jeg også gjort om jeg hadde kjøpt dyre vesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er luksusartikler verre en røyking/snusing eller daglig inntak av take-away-kaffe og brus? Slike vaner blir også fort noen tusenlapper i året. Jeg garanterer at mange kunne hatt råd til en designerveske årlig om de kuttet ut røyk og Pepsi Max. 

Anonymkode: 6f9d0...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, amandine said:

Forkastelige verdier, nå må du gi deg. Jeg garanterer at du har en eller flere verdier som jeg synes er helt hinsides, men det er din rett uten at jeg skal sette meg til doms over det. La det ligge nå. Det er nok.

Det er min mening at det er forkastelige verdier du kan ha din.... jeg syns ikke det er greit med penge bruk som det der. Skriker ny rik russer. Må få lov si det. 

Anonymkode: 35ae9...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er forkastelig, er relativt. Det vil variere innad i samfunn, land, familier, kulturer osv.

Jeg bruker ikke 50 000 kroner på en veske, men jeg bruker penger på andre ting – penger jeg selvsagt kunne gitt til noen som trenger det. Trenger jeg robotstøvsuger til 5000? Det er deilig, men jeg kunne gitt 5000 til et lokalt idrettslag uten drakter eller en familie med lav inntekt. 

De fleste i Norge har et høyt forbruk. Se på hyttene våre, bilene våre, feriene våre, sportsutstyret vårt osv. osv. Vi har alle våre egne grenser for hva som føles etisk riktig (og la oss innse det: mange av oss driter i hva som er etisk riktig), men prinsipielt synes jeg ikke det er forskjell på veskeforbruk og bilforbruk så lenge både veska og bilen er dyrere enn det vi faktisk har behov for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøpt meg veske til 50 000, men har pr nå tre biler, hus og hytte. Det er jo også overflod. 

Endret av Lektor Doppler med tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kunne ikke gjort det, men jeg bryr meg heller ikke om hva andre bruker sine penger på :) 

hvorfor er det sånn at at man skal blande seg oppi hva andre velger å bruke sine penger på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke 50 tusen på en veske. Det er det ikke verdt for meg. Jeg bruker glatt 150 i året på sommerferie. Det er det verdt. For meg. Vi gir penger til flere organisasjoner hver mnd. Man kan bidra selv om man i andres øyne prioriterer pengene på en måte de ikke er enig i. Dine penger, ditt valg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom en butikk  for noen uker siden.  Visste ikke hva slags butikk det var men stod å så på 70% stativet enda da steilet jeg av prisene. 
Ei dame skulle betale  3 eller 4 plagg kom på over 12000 kr 

Anonymkode: 3ce94...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er min mening at det er forkastelige verdier du kan ha din.... jeg syns ikke det er greit med penge bruk som det der. Skriker ny rik russer. Må få lov si det. 

Anonymkode: 35ae9...f18

 I motsetning til en gammel rik russer?

Jeg syns du har et forkastelig syn på andre mennesker. Å henge seg opp i en spesiell person slik du gjør nå er svært dårlig oppførsel. 

Anonymkode: 6d4d2...b0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er min mening at det er forkastelige verdier du kan ha din.... jeg syns ikke det er greit med penge bruk som det der. Skriker ny rik russer. Må få lov si det. 

Anonymkode: 35ae9...f18

Du lager en NY tråd for å få lov å si at «det skriker nyrik russer»? I forrige tråd ble du jo sur kun fordi det var snakk om gamle penger ... 🙄 De nyrike fikk ikke beskjed om å gi bort sine penger til veldedighet. 

Anonymkode: cfdf9...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, uhhuhher said:

Hva som er forkastelig, er relativt. Det vil variere innad i samfunn, land, familier, kulturer osv.

Jeg bruker ikke 50 000 kroner på en veske, men jeg bruker penger på andre ting – penger jeg selvsagt kunne gitt til noen som trenger det. Trenger jeg robotstøvsuger til 5000? Det er deilig, men jeg kunne gitt 5000 til et lokalt idrettslag uten drakter eller en familie med lav inntekt. 

De fleste i Norge har et høyt forbruk. Se på hyttene våre, bilene våre, feriene våre, sportsutstyret vårt osv. osv. Vi har alle våre egne grenser for hva som føles etisk riktig (og la oss innse det: mange av oss driter i hva som er etisk riktig), men prinsipielt synes jeg ikke det er forskjell på veskeforbruk og bilforbruk så lenge både veska og bilen er dyrere enn det vi faktisk har behov for.

hvis du kjøper vesker og sko til 50 lapper eller mer minst hver sesong... lover deg det blir kjøpt robot støvsuger og biler og hytter og ferier da. du må ikke tru det er en ting og det er det. 

Anonymkode: 35ae9...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Lektor Doppler med tillegg said:

Ikke kjøpt meg veske til 50 000, men har pr nå tre biler, hus og hytte. Det er jo også overflod. 

pluss på dette pluss sykt forbruk på andre ting..... 

Anonymkode: 35ae9...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...