Gå til innhold

Plagsomt å være sammen med venninne pga barnet hennes.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er en veldig god venninne ja. Men jeg orker ikke dille med voksne mennesker. Fortell meg gjerne om den late mannen to og tre ganger, men etterhvert vil jeg be deg gjøre noe med det i stedet for å klage. En god venninne er ikke nødvendigvis den som diller og alltid er enig med deg

Anonymkode: db220...8f8

Men så er det gjerne ikke den late mannen hver gang. Neste gang er det skogbrannene i Amazonas og issmeltingen i polare strøk. Det er seksuell trakassering på jobb eller økonomiske bekymringer. Det er celleprøver og sultkatastrofer. Naturkatastrofer og nynazisme. En ny forelskelse eller syke foreldre. Julegaver eller overraskelsesselskap. Mye av dette kan for så vidt barn delta i til en viss grad, men avhengig av for eksempel alder er det ikke alt som er passende, i alle fall ikke i detalj. 

Anonymkode: 28435...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det som er galt er at jeg og denne venninnen vil snakke om voksenting som et barn ikke trenger å høre. Derfor er det litt irriterende at hun ikke kan gjøre som barn flest, å leke selv, være med venner, se en film. 

Anonymkode: 11e1e...da0

Så gjør det etter kl 21 på kvelden da! 🙄

Anonymkode: f7eaa...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men så er det gjerne ikke den late mannen hver gang. Neste gang er det skogbrannene i Amazonas og issmeltingen i polare strøk. Det er seksuell trakassering på jobb eller økonomiske bekymringer. Det er celleprøver og sultkatastrofer. Naturkatastrofer og nynazisme. En ny forelskelse eller syke foreldre. Julegaver eller overraskelsesselskap. Mye av dette kan for så vidt barn delta i til en viss grad, men avhengig av for eksempel alder er det ikke alt som er passende, i alle fall ikke i detalj. 

Anonymkode: 28435...758

Selvfølgelig kan barna delta i de temaene. Synes det er flott at barn kan delta i slike diskusjoner eller tema. Verden er ikke som i eventyrene. Det er bra at de vet det. Og hvis barn interesserer seg for det og engasjerer seg i det, så er det jo kjempefint

Anonymkode: db220...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mei. Jeg diller ikke med dem heller. Hvor har jeg skrevet at jeg gjør det?

Anonymkode: db220...8f8

I alle innleggene dine, der du forteller at det er utelukket for deg å be barna gå på rommet/ gå ut/ være sammen med venner, når du selv sosialiserer med dine venninner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig kan barna delta i de temaene. Synes det er flott at barn kan delta i slike diskusjoner eller tema. Verden er ikke som i eventyrene. Det er bra at de vet det. Og hvis barn interesserer seg for det og engasjerer seg i det, så er det jo kjempefint

Anonymkode: db220...8f8

Mye er jo privat, uten at det er tabu. Din venninne vil kanskje fortelle om en spontanabort uten å måtte lette sitt hjerte til tiåringen din også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

For eksempel...?

Anonymkode: db220...8f8

Private ting. Vil du f eks diskutere kvaliteten på urinlekkasjebind når barn hører på? Eller detaljene fra et konfliktfullt arveoppgjør? Grunnen til at barn ikke skal høre voksne utlevere seg er bl a at de ikke har hemninger og grenser som forteller dem hva som ikke bør sies videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig kan barna delta i de temaene. Synes det er flott at barn kan delta i slike diskusjoner eller tema. Verden er ikke som i eventyrene. Det er bra at de vet det. Og hvis barn interesserer seg for det og engasjerer seg i det, så er det jo kjempefint

Anonymkode: db220...8f8

Jeg undres...mener du virkelig at barn kan delta i diskusjon av alle nevnte temaer? For da mangler du totalt filter. Det å invitere barn inn i en voksenverden hvor de skal delta i samtaler om seksuell trakassering og økonomiske problemer er å skape unødig bekymring og uro, og dersom du faktisk gjør dette trenger du foreldreveiledning!

jeg tror du rett og slett har gått tom for argumenter her, men ikke klarer å innrømme at det er helt OK  og faktisk ønskelig at voksne får ha tid sammen hvor man ber barna skygge banen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Pashla skrev:

I alle innleggene dine, der du forteller at det er utelukket for deg å be barna gå på rommet/ gå ut/ være sammen med venner, når du selv sosialiserer med dine venninner.

Jeg har ikke skrevet at det er uaktuelt. Jeg skriver at jeg ikke nekter dem å oppholde seg i fellesrom. 

Anonymkode: db220...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke skrevet at det er uaktuelt. Jeg skriver at jeg ikke nekter dem å oppholde seg i fellesrom. 

Anonymkode: db220...8f8

Du har beskrevet hvordan barna er del av vennegjengen din... ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Pashla skrev:

Private ting. Vil du f eks diskutere kvaliteten på urinlekkasjebind når barn hører på? Eller detaljene fra et konfliktfullt arveoppgjør? Grunnen til at barn ikke skal høre voksne utlevere seg er bl a at de ikke har hemninger og grenser som forteller dem hva som ikke bør sies videre. 

Jeg vil ikke diskutere urinlekkasjebind med noen. Konfliktfylte arveoppgjør er ikke vanskelig for barna og traumatiserer dem ikke. Barna mine vet hva som er hemmelig og hva som ikke er det. Selv om de er 10 og 12 år

Anonymkode: db220...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pashla skrev:

Du har beskrevet hvordan barna er del av vennegjengen din... ikke bra.

Jeg har fortalt at det ikke er et problem for meg eller vennegjengen min at barna er tilstede under besøk

Anonymkode: db220...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg vil ikke diskutere urinlekkasjebind med noen. Konfliktfylte arveoppgjør er ikke vanskelig for barna og traumatiserer dem ikke. Barna mine vet hva som er hemmelig og hva som ikke er det. Selv om de er 10 og 12 år

Anonymkode: db220...8f8

Sikkert fordi de har opplevd en nokså grenseoverskridende oppdragelse da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Pashla skrev:

Sikkert fordi de har opplevd en nokså grenseoverskridende oppdragelse da...

Eller fordi jeg har lært barna mine å holde på en hemmelighet? 

Anonymkode: db220...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Eller fordi jeg har lært barna mine å holde på en hemmelighet? 

Anonymkode: db220...8f8

Men kjære vene! Barn skal ikke behøve å holde på foreldres hemligheter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Eller fordi jeg har lært barna mine å holde på en hemmelighet? 

Anonymkode: db220...8f8

Ja, syns du det er riktig mot dem? Å gi unger i oppdrag å forvalte voksnes fortrolighet er vel akkurat hva jeg mener med grenseoverskridende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Men kjære vene! Barn skal ikke behøve å holde på foreldres hemligheter 

Hvorfor ikke? Skal de ikke læres at ikke alt de ser og hører er for andres ører?

Anonymkode: db220...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pashla skrev:

Ja, syns du det er riktig mot dem? Å gi unger i oppdrag å forvalte voksnes fortrolighet er vel akkurat hva jeg mener med grenseoverskridende.

Du kan jo mene hva du vil om det. Men så er det ikke sånn at vi lemper ut alt mulig rart når det er barn tilstede. Men å snakke om helt vanlige ting som skjer i verden er ikke et problem når barn er tilstede

Anonymkode: db220...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor ikke? Skal de ikke læres at ikke alt de ser og hører er for andres ører?

Anonymkode: db220...8f8

De skal vel slippe - gjennom at de voksne snakker om visse ting uten barn til stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvorfor ikke? Skal de ikke læres at ikke alt de ser og hører er for andres ører?

Anonymkode: db220...8f8

Du er jo ikke vel bevart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du kan jo mene hva du vil om det. Men så er det ikke sånn at vi lemper ut alt mulig rart når det er barn tilstede. Men å snakke om helt vanlige ting som skjer i verden er ikke et problem når barn er tilstede

Anonymkode: db220...8f8

Og da er vi jo der som trådens omdreiningspunkt er: at man må kunne sende unger ut når man skal snakke sammen. Men det vil ikke du, for du mener at det kun er sex og baksnakking som ikke barn bør høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pashla skrev:

De skal vel slippe - gjennom at de voksne snakker om visse ting uten barn til stede.

Det finnes ting man bare må be barn om å holde for seg selv også. Og ja, skal man snakke om noe hemmelig, så kan man gjøre det når man treffes uten barn

Anonymkode: db220...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pashla skrev:

Og da er vi jo der som trådens omdreiningspunkt er: at man må kunne sende unger ut når man skal snakke sammen. Men det vil ikke du, for du mener at det kun er sex og baksnakking som ikke barn bør høre.

Jeg har også sagt at man får møtes uten barn og snakke om ting man ikke vil at barn skal høre

Anonymkode: db220...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det finnes ting man bare må be barn om å holde for seg selv også. Og ja, skal man snakke om noe hemmelig, så kan man gjøre det når man treffes uten barn

Anonymkode: db220...8f8

Men det går jo ikke i et sånt hjem som HI beskriver, og som du selv sier du har. For du, i likhet med HIs venninne, vil ikke avgjøre hvem som skal sitte og høre på. Ungene skal med åkke som!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har også sagt at man får møtes uten barn og snakke om ting man ikke vil at barn skal høre

Anonymkode: db220...8f8

På kafé da? Der hele byen kan høre 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...