Gå til innhold

Irritert på kollega - upassende å kommentere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Pashla skrev:

Korreksjon: hvis man skal ta hensyn til alt folk kan bli krenket av så kan man ikke si noe frekt. Men man kan si en hel masse annet. F eks «for et nydelig skjerf». 

Man kan jo aldri være sikker på at det man sier ikke er galt. A fish called Wanda uttrykker det bra:  "Wanda, do you have any idea what it's like being English? Being so correct all the time, being so stifled by this dread of, of doing the wrong thing, of saying to someone, 'Are you married?' and hearing, ' My wife left me this morning,' or saying, uh, ' Do you have children?' and being told they all burned to death on Wednesday. You see, Wanda, we're all terrified of embarrassment. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

52 minutter siden, Pashla skrev:

Korreksjon: hvis man skal ta hensyn til alt folk kan bli krenket av så kan man ikke si noe frekt. Men man kan si en hel masse annet. F eks «for et nydelig skjerf». 

Nei, du tar feil. Å ikke si noe frekt er jo selvsagt. Men å si for et nydelig skjerf kan godt krenke den andre kollegaen som ikke fikk kompliment. Man vet aldri. 

Anonymkode: f4d22...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Pashla skrev:

Samme hvilke dulgte følelser hun sliter med, så er det bad taste å gaule "er det et ekte Hermés-skjerf?", og forvente et svar i offentlighet. Enten man svarer nei eller ja vil det skape en klein stemning. 

His svar og reaksjon var faktisk langt mer "bad taste" enn å spørre hvilken type skjerf Hi hadde.

Anonymkode: a8af5...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pashla skrev:

Korreksjon: hvis man skal ta hensyn til alt folk kan bli krenket av så kan man ikke si noe frekt. Men man kan si en hel masse annet. F eks «for et nydelig skjerf». 

Du tar ikke høyde for at noen blir krenket av den kommentaren, skjønner jeg.  Da har du ikke truffet det overtolkende, sensitive, krenkbare.

Anonymkode: f4742...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Spurvugla skrev:

Man kan jo aldri være sikker på at det man sier ikke er galt. A fish called Wanda uttrykker det bra:  "Wanda, do you have any idea what it's like being English? Being so correct all the time, being so stifled by this dread of, of doing the wrong thing, of saying to someone, 'Are you married?' and hearing, ' My wife left me this morning,' or saying, uh, ' Do you have children?' and being told they all burned to death on Wednesday. You see, Wanda, we're all terrified of embarrassment. "

😁 Herlig sitat, da! 
Jeg tviler likevel på at «for et fint skjerf» kan ramme feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres forferdelig kjedelig og fisefin ut. Jeg kunne ha kommet på å spørre deg om du også fiser salmevers, men så tipper jeg min vulgære kommentar hadde tatt fra deg nattesøvnen. Så jeg lar være 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...