Gå til innhold

Irritert på kollega - upassende å kommentere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Spørsmålet fra kollegaen var klønete og kanskje litt ufint, men din reaksjon var verre. Det er meget ufint å skulle oppdra andre voksne mennesker på  den måten.

En dannet måte å reagere på fra din side ville vært å snakke det bort. Eller så kunne du bare vært ærlig og svar; «Jeg vet ikke, fikk det i gave for 20 år siden» Problem solved...

Anonymkode: 6f2ea...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

35 minutes ago, Pashla said:

Ok. Jeg skjønner det utmerket godt. Les tråden om kjerringklær så ser du. Folk står i kø for å bedømme ekte som fake, og i denne tråden står de i kø for å fortelle eieren at hun bør selge klærne sine og sende pengene til veldedighet... altså, hallo?

Fordi det var fake i den tråden kanskje....? 

Anonymkode: 15185...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spørsmålet fra kollegaen var klønete og kanskje litt ufint, men din reaksjon var verre. Det er meget ufint å skulle oppdra andre voksne mennesker på  den måten.

En dannet måte å reagere på fra din side ville vært å snakke det bort. Eller så kunne du bare vært ærlig og svar; «Jeg vet ikke, fikk det i gave for 20 år siden» Problem solved...

Anonymkode: 6f2ea...6fa

Hvis hun sier «jeg vet ikke» så er hun jo ikke ærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pashla skrev:

Hvis hun sier «jeg vet ikke» så er hun jo ikke ærlig.

Og så? Ingen er 100% ærlig hele tiden. 

Anonymkode: 76fa6...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Pashla said:

Eh. Nei. 

Jo der var det to par fake sko og veske. Noen har bedre øye for sånt enn andre... 

Anonymkode: 15185...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jo der var det to par fake sko og veske. Noen har bedre øye for sånt enn andre... 

Anonymkode: 15185...07a

Hvilke sko var fake? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Pashla said:

Hvilke sko var fake? 

Chanel og balenciaga skoa. Trodde du hadde fulgt med i tråden men åpenlyst ikke... 

Anonymkode: 15185...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Pashla skrev:

Ok. Jeg skjønner det utmerket godt. Les tråden om kjerringklær så ser du. Folk står i kø for å bedømme ekte som fake, og i denne tråden står de i kø for å fortelle eieren at hun bør selge klærne sine og sende pengene til veldedighet... altså, hallo?

Jeg har sett én som har forslått at hun skal selge skjerfet? Er det en coronakø du ser for deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Pashla skrev:

Ok. Jeg skjønner det utmerket godt. Les tråden om kjerringklær så ser du. Folk står i kø for å bedømme ekte som fake, og i denne tråden står de i kø for å fortelle eieren at hun bør selge klærne sine og sende pengene til veldedighet... altså, hallo?

Nå snakker du bare tull. De gjør jo ikke det i den tråden, i løpet av 14 sider så er det er vel kanskjen to eller tre personer som kommenterer det med å bedømme ekte som fake. Og den køen av folk som står i kø for å fortelle eieren at hun bør selge klærne sine og sende pengene til veldedighet har ikke jeg sett.

Anonymkode: c3966...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Chanel og balenciaga skoa. Trodde du hadde fulgt med i tråden men åpenlyst ikke... 

Anonymkode: 15185...07a

Joda, men jeg veit at de skoene ikke er fake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Pashla skrev:

Ser ikke at det handler om usikkerhet i det hele tatt. Men om det gjør det - ja vel? I min utgave av «Skikk og bruk» står det at man aldri bør si noe som én i rommet ønsker var usagt. Er det ikke en lett regel å forholde seg til? 

Det forutsetter at alle i rommet deler samme verdier og standard. Folk overreagere og blir krenket for alt mulig merkelig. Fra god dag (tenk om en i rommet ikke har en god dag og virkelig skal ha seg frabedt denslags ønsker) til HI som går av skaftet for en direkte kommentar fra en kollega og leser inn beskyldninger om kriminell adferd. 

Anonymkode: f4742...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Pashla said:

Joda, men jeg veit at de skoene ikke er fake. 

Jobber du med autentisering av designer produkter eller? Du som "veit" 

Anonymkode: 15185...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jobber du med autentisering av designer produkter eller? Du som "veit" 

Anonymkode: 15185...07a

Kanskje jeg var med da de ble kjøpt, eller kanskje noe annet? Uansett: det understøtter vel bare hvorfor slike samtaler ikke er noe OK på jobb. HI skal verken bevise eller motbevise noe omkring klærne sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det forutsetter at alle i rommet deler samme verdier og standard. Folk overreagere og blir krenket for alt mulig merkelig. Fra god dag (tenk om en i rommet ikke har en god dag og virkelig skal ha seg frabedt denslags ønsker) til HI som går av skaftet for en direkte kommentar fra en kollega og leser inn beskyldninger om kriminell adferd. 

Anonymkode: f4742...340

Og om de blir krenket - er det ikke akkurat det man søker å unngå ved å benytte seg av litt skikk og bruk 🙄 Det er ikke forbudt å være ubehøvlet, men er det ikke likevel litt ...dumt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Pashla said:

Kanskje jeg var med da de ble kjøpt, eller kanskje noe annet? Uansett: det understøtter vel bare hvorfor slike samtaler ikke er noe OK på jobb. HI skal verken bevise eller motbevise noe omkring klærne sine.

Hvis man velger å støtte et marked med masse fake så støtter man pirat markedet generelt. Musikk, filmer, klær osv... Det må det være lov å mene noe om uten at noen blir krenka. Denne pirat kopieringa er et stort problem. For alt du veit var jeg også med det da skoa ble handla inn i utlandet... Ingen troverdighet der..... 

Anonymkode: 15185...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis man velger å støtte et marked med masse fake så støtter man pirat markedet generelt. Musikk, filmer, klær osv... Det må det være lov å mene noe om uten at noen blir krenka. Denne pirat kopieringa er et stort problem. For alt du veit var jeg også med det da skoa ble handla inn i utlandet... Ingen troverdighet der..... 

Anonymkode: 15185...07a

Jeg vet nok meget godt at akkurat du IKKE var med 😂

Endret av Pashla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Pashla skrev:

Og om de blir krenket - er det ikke akkurat det man søker å unngå ved å benytte seg av litt skikk og bruk 🙄 Det er ikke forbudt å være ubehøvlet, men er det ikke likevel litt ...dumt? 

Hvis man skal ta hensyn til alt folk kan bli krenket av så kan man ikke si noe. Det finnes alltid sære folk som mistolker alt. Problemet ligger hos dem. Folk må kunne leve et normalt liv uten å være livredd for å krenke disse som leter etter noe å bli krenket av. 

Anonymkode: f4d22...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Pashla said:

Jeg vet nok meget godt at akkurat du IKKE var med 😂

Nei for du var den som dro kortet i butikken? Herregud så tåpelig du er... 

Anonymkode: 15185...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Pashla skrev:

Og om de blir krenket - er det ikke akkurat det man søker å unngå ved å benytte seg av litt skikk og bruk 🙄 Det er ikke forbudt å være ubehøvlet, men er det ikke likevel litt ...dumt? 

Der er vi uenige. Jeg er ingen fan av å unngå krenke overfølsomme tolkere for enhver pris.  

Jeg er langt mer fan av å ikke lese det verste inn i tilfeldige kommentarer om de enn er ubehøvlet levert. 

Anonymkode: f4742...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Der er vi uenige. Jeg er ingen fan av å unngå krenke overfølsomme tolkere for enhver pris.  

Jeg er langt mer fan av å ikke lese det verste inn i tilfeldige kommentarer om de enn er ubehøvlet levert. 

Anonymkode: f4742...340

Ja, det er jo et valg man tar. Vil man bli venn med folk eller vil man avfeie dem som overfølsomme tolkere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei for du var den som dro kortet i butikken? Herregud så tåpelig du er... 

Anonymkode: 15185...07a

Jeg dro ikke kortet, nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis man skal ta hensyn til alt folk kan bli krenket av så kan man ikke si noe. Det finnes alltid sære folk som mistolker alt. Problemet ligger hos dem. Folk må kunne leve et normalt liv uten å være livredd for å krenke disse som leter etter noe å bli krenket av. 

Anonymkode: f4d22...77c

Korreksjon: hvis man skal ta hensyn til alt folk kan bli krenket av så kan man ikke si noe frekt. Men man kan si en hel masse annet. F eks «for et nydelig skjerf». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Pashla said:

Jeg dro ikke kortet, nei. 

Tenker du ikke skal være så bombe sikker....🤥

Anonymkode: 15185...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste faktisk ikke at det var ufint å spørre om slikt, tvert i mot ville jeg ha tenkt at brukeren ville blitt glad for at noen endelig hadde lagt merke til det skjerfet. Her lærer man nye ting hver dag.

Heldigvis er ikke dette noen blunder jeg kunne risikert å gjøre, ettersom jeg ikke ville kjent igjen et Hermèsskjerft om noen bandt det forran øya på meg. Dessuten er jeg notorisk uoppmerksom. Jeg tror du bare bør gå utifra at kollegaen din er like uvitende om sosiale koder som meg, og ikke mente noe vondt med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...