Gå til innhold

Irritert på kollega - upassende å kommentere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Syns du overreagerer. Hun kan tydeligvis litt om klær selv og ville da vite om plagget. For hadde du møtt på meg så kunne du ha gått i et skjerf til 1 mill og ikke sett forskjell på det og et fra chanel eller Hm... Så jeg ville sagt: «fint skjerf! Hvor har du kjøpt det?» 
 

Poenget er at det at hun i det hele tatt gjenkjente noe som eksklusivt, tilsier egentlig at dere kanskje har samme interesse.

Trenger ikke være snobb selv om man har dyre plagg.... men med den reaksjonen din fremsto du som en snobb.

Anonymkode: 815f8...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det er den type skjerf jeg antar er jo sjansen for at noen vil si så fint skjerf du har ørliten. De er jo ofte høgge stygge og til en sinnsyk pris. Er det ikke kjedelig å ha så lite klær? Jobbet med en som deg, hun hadde noen få svinedyre plagg. Gikk jo alltid med det samme.

Anonymkode: f4d22...77c

Her trakk du mange slutninger kjapt, gitt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok syntes det var kult om jeg så at noen hadde et merke jeg skulle ønske jeg hadde selv og kunne lett spurt om noe sånt. Av ren begeistring. 
Men med din sære oppførsel og reaksjon hadde det ikke vært noe særlig å være kollegaen din etterpå. Men jeg er vel en bondeknøl sikkert  

Sære snobb. Kjøp klær på HM om du ikke ønsker at folk skal se at du har merkeklær. 

Anonymkode: e74bb...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde nok syntes det var kult om jeg så at noen hadde et merke jeg skulle ønske jeg hadde selv og kunne lett spurt om noe sånt. Av ren begeistring. 
Men med din sære oppførsel og reaksjon hadde det ikke vært noe særlig å være kollegaen din etterpå. Men jeg er vel en bondeknøl sikkert  

Sære snobb. Kjøp klær på HM om du ikke ønsker at folk skal se at du har merkeklær. 

Anonymkode: e74bb...090

Så man kan ikke kjøpe dyre klær hvis man ikke har lyst til å vise frem pris og merke? Snakker meg om sær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes. Flipper du over det? Skulle skulle prøvd deg noen dager med min kollega, hun er klin hakke gale. 

Anonymkode: b547d...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Syns du overreagerer. Hun kan tydeligvis litt om klær selv og ville da vite om plagget. For hadde du møtt på meg så kunne du ha gått i et skjerf til 1 mill og ikke sett forskjell på det og et fra chanel eller Hm... Så jeg ville sagt: «fint skjerf! Hvor har du kjøpt det?» 
 

Poenget er at det at hun i det hele tatt gjenkjente noe som eksklusivt, tilsier egentlig at dere kanskje har samme interesse.

Trenger ikke være snobb selv om man har dyre plagg.... men med den reaksjonen din fremsto du som en snobb.

Anonymkode: 815f8...4b0

Hei hei hei, roooolig nå. Du må jo ikke spørre om hvor noen har kjøpt et plagg. Det er rimelig frekt. Vedkommende kan tro at du antyder at hun har kjøpt den på en skikkelig dritdyr snobbebutikk. Eller på piratkopi-bua i Töcksfors. Den krenkefesten der vil du ikke være ansvarlig for.

Anonymkode: 89262...7a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, amandine skrev:

Så man kan ikke kjøpe dyre klær hvis man ikke har lyst til å vise frem pris og merke? Snakker meg om sær.

Det var nok ikke det ano090 mente. Hvis Ts ikke vil at det skal bli en greie ut av det faktum at hun går i designerklær hadde hun tatt brodden av situasjonen om hun mente det var spydig eller frekt ment av kollegaen, ved å svare noe lignende som "ja, det er Hermès/Gucci/Mulberry/whatnot,kjøpte det i fjor/i bruktbutikken/fikk det i gave" ol. Å svare påtatt arrogant og deretter spankulere ut av rommet vitner om et noe merkelig oppheng i både egen og andres navle.

Anonymkode: 76fa6...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje min omgangskrets er uhøvla og lite høytidelige, for ingen jeg kjenner ville reagert som deg Hi. Synes din reaksjon var pinlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du irettesetter ikke kolleger på samme måte som 3-åringen som påpeker at damens skjerf har bæsjemønster (paisley) 

Anonymkode: 93951...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom hun momentant kjente igjen skjerfets merke er nok ikke garderoben din så diskré som du ønsker og merker er nok litt viktig for deg likevel😅 Burberry skjerf? 

Anonymkode: b909c...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dersom hun momentant kjente igjen skjerfets merke er nok ikke garderoben din så diskré som du ønsker og merker er nok litt viktig for deg likevel😅 Burberry skjerf? 

Anonymkode: b909c...729

Godt poeng 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Dersom hun momentant kjente igjen skjerfets merke er nok ikke garderoben din så diskré som du ønsker og merker er nok litt viktig for deg likevel😅 Burberry skjerf? 

Anonymkode: b909c...729

Garantert hermès 

Anonymkode: cbb75...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du irettesetter ikke kolleger på samme måte som 3-åringen som påpeker at damens skjerf har bæsjemønster (paisley) 

Anonymkode: 93951...94a

Bæsjemønster 🙊 det har jeg på sengetøyet denne uka😂🙈

Anonymkode: 76fa6...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Anonym bruker said:

Jeg har en liten, klassisk garderobe hvor det meste er eksklusive og dyre plagg. Mye har jeg spart til, en del er vintage/brukt og noe har jeg faktisk byttet til meg. Jeg har litt tilbehør, også av god kvalitet. Fellesnevneren er «diskret», men en person som er interessert vil nok se
hva det er.

Jeg avskyr «flashing» av merker, og jeg synes det er skikkelig ugreit (dessuten ulovlig) når folk kjøper kopier. 

Jeg liker ikke å snakke om hvor klærne mine er fra, og synes for å være ærlig at det er ganske udannet å påpeke merker. I dag hadde jeg på meg et skjerf på jobb. I det jeg kommer inn på personalrommet bryter en av mine kolleger ut HØYT: «Er det *merke*? Er det ekte?»

Jeg ble helt satt ut! Hun satte meg i en utrolig ugrei situasjon: Jeg kunne si sannheten, og kanskje måtte forholde meg til oppfølgingsspørsmål om pris etc.
Jeg kunne også ha løyet og sagt at det var «fake» og fremstått som en skurk.

Jeg svarte: «Slikt er det vel ikke så vanlig at vi spør om?» også gikk jeg. 
 

Er jeg teit som reagerer på dette? Skal jeg konfrontere henne, eller la det gå? Sitter med en skikkelig ekkel følelse nå.

Anonymkode: 25bae...9b2

du overreagerer her

Anonymkode: 27a7c...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Det der var skikkelig pinlig reaksjon fra deg! Du høres ut som en parodi på overklassen fra en humorserie på NRK. Og at du kjøper disse klærne pga MLJØET må du lenger ut på landet med. Stå nå iallefall for at du er snobbete da, det er enda mer patetisk å være snobb og samtidig benekte det.

Anonymkode: 7cdc0...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har en liten, klassisk garderobe hvor det meste er eksklusive og dyre plagg. Mye har jeg spart til, en del er vintage/brukt og noe har jeg faktisk byttet til meg. Jeg har litt tilbehør, også av god kvalitet. Fellesnevneren er «diskret», men en person som er interessert vil nok se
hva det er.

Jeg avskyr «flashing» av merker, og jeg synes det er skikkelig ugreit (dessuten ulovlig) når folk kjøper kopier. 

Jeg liker ikke å snakke om hvor klærne mine er fra, og synes for å være ærlig at det er ganske udannet å påpeke merker. I dag hadde jeg på meg et skjerf på jobb. I det jeg kommer inn på personalrommet bryter en av mine kolleger ut HØYT: «Er det *merke*? Er det ekte?»

Jeg ble helt satt ut! Hun satte meg i en utrolig ugrei situasjon: Jeg kunne si sannheten, og kanskje måtte forholde meg til oppfølgingsspørsmål om pris etc.
Jeg kunne også ha løyet og sagt at det var «fake» og fremstått som en skurk.

Jeg svarte: «Slikt er det vel ikke så vanlig at vi spør om?» også gikk jeg. 
 

Er jeg teit som reagerer på dette? Skal jeg konfrontere henne, eller la det gå? Sitter med en skikkelig ekkel følelse nå.

Anonymkode: 25bae...9b2

Her trodde jeg det var noe alvorlig... Men det var jo bare piss og overreagering ut av en annen verden... Hi, håper du kommer gjennom det... 

Anonymkode: edc36...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, skulle gjerne vært flue på veggen under den "konfrotasjonen" ;)

Hva skulle du sagt da, at hun aldri noen sinne igjen må spørre om et klesplagg er ekte? 

Du sier jo selv du går i merkeklær, men ikke liker å flashe merker. Men når du velger å kjøpe det må du jo regne med (og ønske) at folk ser det, det er din stil. At noen av og til bemerker det også må du nesten regne med, alle går ikke med nesa i sky og er litt mer direkte i måten de kommuniserer på, at du blir krenket av det sier mer om deg enn om henne...

Så ja, du er teit som reagerer på dette.

Nei, du skal ikke konfrontere henne. Du har allerede driti deg ut foran alle sammen med reaksjonen din, en konfrontasjon i tillegg vil virkelig gjøre deg til kontorets snakkis.

Skjønner at du sitter med en ekkel følelse, men det er mer din reaksjon enn hennes kommentar som har skylden for det. En litt ubetenksom kommentar fra henne, enig i det, men din reaksjon var verre. Du kunne bare ledd litt av henne og svart at "Det vet jeg jammen ikke, jeg er ikke så opptatt av merker" og begynt prate om noe annet, så hadde ingen reagert. Måten du svarte på gjorde at alle reagerte, og alle garantert tittet på skjerfet ditt etterpå og lurer på det samme, er det ekte ;)

 

Anonymkode: c36c7...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Garantert hermès 

Anonymkode: cbb75...e28

Ja. Hermès. Det var en gave. Har hatt det i sikkert 20 år. Ble bare så satt ut av at hun satte spørsmålstegn ved at det var ekte. Sjekket akkurat på nett og akkurat det skjerfet ligger på 690 $ (!) på eBay. Egentlig helt hårreisende.
Jeg er nok en snobb, og jeg skammer meg over det. Jeg er privilegert, og skjems. Er nok litt champagne-raddis. 
Trist å se at mange ble så provosert av innlegget mitt.
 

HI 

Anonymkode: 25bae...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Hermès. Det var en gave. Har hatt det i sikkert 20 år. Ble bare så satt ut av at hun satte spørsmålstegn ved at det var ekte. Sjekket akkurat på nett og akkurat det skjerfet ligger på 690 $ (!) på eBay. Egentlig helt hårreisende.
Jeg er nok en snobb, og jeg skammer meg over det. Jeg er privilegert, og skjems. Er nok litt champagne-raddis. 
Trist å se at mange ble så provosert av innlegget mitt.
 

HI 

Anonymkode: 25bae...9b2

Da har du to valg. Heve oppførselen til det samme eksklusive nivået som garderoben, eller velge klær fra kjedebutikker når du skal på jobb. Jeg foreslår at du slutter å skamme deg og at du i alle fall slutter å la andre ta straffen for at du er flau. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Hermès. Det var en gave. Har hatt det i sikkert 20 år. Ble bare så satt ut av at hun satte spørsmålstegn ved at det var ekte. Sjekket akkurat på nett og akkurat det skjerfet ligger på 690 $ (!) på eBay. Egentlig helt hårreisende.
Jeg er nok en snobb, og jeg skammer meg over det. Jeg er privilegert, og skjems. Er nok litt champagne-raddis. 
Trist å se at mange ble så provosert av innlegget mitt.
 

HI 

Anonymkode: 25bae...9b2

Men da er det jo det som er problemet, at du innerst inne skammer deg over å være snobb. Det bør du også. 690 dollar for et SKJERF kan du prøve å rettferdiggjøre overfor barna i Moria. Klær betyr ingenting. Om en stund ligger vi alle under jorda, og da er det ikke hvilket skjerf vi gikk med folk vil huske oss for, men hvordan vi var som person. Feks hvordan vi valgte å opptre ovenfor andre mennesker...

Anonymkode: 7cdc0...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Anonym bruker said:

Men da er det jo det som er problemet, at du innerst inne skammer deg over å være snobb. Det bør du også. 690 dollar for et SKJERF kan du prøve å rettferdiggjøre overfor barna i Moria. Klær betyr ingenting. Om en stund ligger vi alle under jorda, og da er det ikke hvilket skjerf vi gikk med folk vil huske oss for, men hvordan vi var som person. Feks hvordan vi valgte å opptre ovenfor andre mennesker...

Anonymkode: 7cdc0...53a

Tipper mye av det du eier også kunne gått til barna i moira ! Du har nok mye du ikke trenger selv. Teiteste jeg ser når folk skriver sånt. 

Anonymkode: 15185...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Hermès. Det var en gave. Har hatt det i sikkert 20 år. Ble bare så satt ut av at hun satte spørsmålstegn ved at det var ekte. Sjekket akkurat på nett og akkurat det skjerfet ligger på 690 $ (!) på eBay. Egentlig helt hårreisende.
Jeg er nok en snobb, og jeg skammer meg over det. Jeg er privilegert, og skjems. Er nok litt champagne-raddis. 
Trist å se at mange ble så provosert av innlegget mitt.
 

HI 

Anonymkode: 25bae...9b2

Måtte du Google Hermés? 

Det er da supermerkelig at du skjemmes over hvordan du kler deg? Det har jeg faktisk aldri hørt om. Hvorfor kler du deg ikke i en stil du er komfortabel med?

Jeg ser ikke at så mange lar seg provosere av innlegget ditt? De fleste syns at reaksjonen din var overdreven, men ellers er det vel få negative innlegg?

Anonymkode: 4e270...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men da er det jo det som er problemet, at du innerst inne skammer deg over å være snobb. Det bør du også. 690 dollar for et SKJERF kan du prøve å rettferdiggjøre overfor barna i Moria. Klær betyr ingenting. Om en stund ligger vi alle under jorda, og da er det ikke hvilket skjerf vi gikk med folk vil huske oss for, men hvordan vi var som person. Feks hvordan vi valgte å opptre ovenfor andre mennesker...

Anonymkode: 7cdc0...53a

Jeg har ikke kjøpt skjerfet selv. Det er 20 år gammelt. Barna i Moria får det ikke noe bedre om jeg lar det ligge i en skuff. Barne i Moria får det derimot bedre hvis vi stemmer klokt ved neste valg. 

Anonymkode: 25bae...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...