Gå til innhold

Jeg ler HØYT, av idiotene som er coronafast i Polen.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva av det jeg skrev er du uenig i?

Anonymkode: b826f...ece

Uenig? Har ikke kranglet på noe av det. Syns vel heller du er litt uenig med deg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Pashla skrev:

Uenig? Har ikke kranglet på noe av det. Syns vel heller du er litt uenig med deg selv...

På hvilken måte? Hva er det jeg har skrevet som du mener er motstridende? Jeg ser det ikke.

Anonymkode: b826f...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.8.2020 den 18.19, Anonym bruker skrev:

Jaha?? Du snakker som om de skulle vert kriminelle! De har kun gjort noe som det var lovlig å gjør! Landet ble åpnet og alle fikk lov å reise ut. Da kan man ikke peke og si fyyy! Skjerp deg!

Anonymkode: 01b33...d0e

Jo, det ble sagt nødvendige reiser. Nødvendige. Ikke kriminelt kanskje, men kjærestetur er ikke nødvendig reise. Tenker saken ble skrevet om for å vise hvordan det kan gå. At man må tenke seg om noen runder før man lar ferielysten ta overhånd. 

Anonymkode: 5eb1c...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det ble sagt nødvendige reiser. Nødvendige. Ikke kriminelt kanskje, men kjærestetur er ikke nødvendig reise. Tenker saken ble skrevet om for å vise hvordan det kan gå. At man må tenke seg om noen runder før man lar ferielysten ta overhånd. 

Anonymkode: 5eb1c...e3c

Folk synes forskjellige ting er nødvendig, noen synes ferie er nødvendig. Dumt ja, men ikke ulovlig og ikke brudd mot retningslinjene- Når de legger opp til at folk skal selv bestemme hva som er nødvendig, så kan man faktisk ikke forvente at alle tenker det samme og drar i samme retning.

Anonymkode: 4f74c...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

På hvilken måte? Hva er det jeg har skrevet som du mener er motstridende? Jeg ser det ikke.

Anonymkode: b826f...ece

Nei, DU ser det ikke... du forlanger en høy «moralsk» standard av andre; de skal følge regler som ikke fins og bevise seg som gode mennesker. Selv skal du unne deg å være skadefro, dømmende og moralistisk uten egentlig å ha verken ofret noe eller gjort noe spesielt arbeid eller noen annen innsats. Men fortsatt avgjør du hvordan man blir et «godt menneske»... du bryter vel ca. ALLE de uskrevne reglene i ikke-boka, men føler at andre gjør noe galt, selv når de sitter i karantene for å unngå å gjøre noe galt! Knas, sa det i glasshuset! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det ble sagt nødvendige reiser. Nødvendige. Ikke kriminelt kanskje, men kjærestetur er ikke nødvendig reise. Tenker saken ble skrevet om for å vise hvordan det kan gå. At man må tenke seg om noen runder før man lar ferielysten ta overhånd. 

Anonymkode: 5eb1c...e3c

Kjæresteturer ble vel spesielt nevnt og framhevet som lovlig og greit... det ble spesifisert eksakt av Monica Mæland hva som skulle til for å definere det som kjærestetur. Hvis du ikke vet det, har du fulgt dårlig med! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pashla skrev:

Nei, DU ser det ikke... du forlanger en høy «moralsk» standard av andre; de skal følge regler som ikke fins og bevise seg som gode mennesker. Selv skal du unne deg å være skadefro, dømmende og moralistisk uten egentlig å ha verken ofret noe eller gjort noe spesielt arbeid eller noen annen innsats. Men fortsatt avgjør du hvordan man blir et «godt menneske»... du bryter vel ca. ALLE de uskrevne reglene i ikke-boka, men føler at andre gjør noe galt, selv når de sitter i karantene for å unngå å gjøre noe galt! Knas, sa det i glasshuset! 

Fantastisk! 👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pashla skrev:

Nei, DU ser det ikke... du forlanger en høy «moralsk» standard av andre; de skal følge regler som ikke fins og bevise seg som gode mennesker. Selv skal du unne deg å være skadefro, dømmende og moralistisk uten egentlig å ha verken ofret noe eller gjort noe spesielt arbeid eller noen annen innsats. Men fortsatt avgjør du hvordan man blir et «godt menneske»... du bryter vel ca. ALLE de uskrevne reglene i ikke-boka, men føler at andre gjør noe galt, selv når de sitter i karantene for å unngå å gjøre noe galt! Knas, sa det i glasshuset! 

Jeg mener faktisk at vi som valgte å ikke kaste oss på første fly sørover er moralsk overlegne og kan kaste sten på sten uten at det singler det minste. 

De som reiste vil bli husket. 

Anonymkode: 52dfc...6b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pashla skrev:

Nei, DU ser det ikke... du forlanger en høy «moralsk» standard av andre; de skal følge regler som ikke fins og bevise seg som gode mennesker. Selv skal du unne deg å være skadefro, dømmende og moralistisk uten egentlig å ha verken ofret noe eller gjort noe spesielt arbeid eller noen annen innsats. Men fortsatt avgjør du hvordan man blir et «godt menneske»... du bryter vel ca. ALLE de uskrevne reglene i ikke-boka, men føler at andre gjør noe galt, selv når de sitter i karantene for å unngå å gjøre noe galt! Knas, sa det i glasshuset! 

Nå tror jeg du har glemt hvilet innlegg jeg svarte på. Der ble det påstått at så lenge man ikke gjorde noe ulovlig var alt greit. Det er jeg ikke enig i. I tillegg til lovreguleringer bør man følge mange andre regler for å kunne sies å være et godt menneske.

Om vi skal gjøre en vurdering av om noen er et godt menneske eller ikke må vi vite mye om den perspnen og hva vedkommende gjør. Reising er bare en liten faktor. Alle har gode og dårlige sider, men det å velge å gjøre egoistiske reiser i dagens situasjon mener jeg helt klart er en negativ side.

Jeg har heller ikke skrevet om hva jeg selv gjør eller at jeg regner meg som bedre enn andre. Jeg har skrevet generelt, ikke om noen spesefikke personer (utenom litt om deg siden du jevnt over irriterer meg med din manglende forståelse for å skille mellom sak og person.) Hvilken moral som er riktig å følge er et vanskelig spørsmål. De fleste av oss er mer egoistiske enn hva godt er. Denne saken er et eksempel på stor egoisme. Det har jeg liten sans for.

Selv om jeg ikke er perfekt selv har jeg egne meninger om hva som er rett og galt. Det er noe vi bør diskutere mer og ikke late som om alt er ok så lenge det ikke blir rammet av straffeloven.

Anonymkode: b826f...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå tror jeg du har glemt hvilet innlegg jeg svarte på. Der ble det påstått at så lenge man ikke gjorde noe ulovlig var alt greit. Det er jeg ikke enig i. I tillegg til lovreguleringer bør man følge mange andre regler for å kunne sies å være et godt menneske.

Om vi skal gjøre en vurdering av om noen er et godt menneske eller ikke må vi vite mye om den perspnen og hva vedkommende gjør. Reising er bare en liten faktor. Alle har gode og dårlige sider, men det å velge å gjøre egoistiske reiser i dagens situasjon mener jeg helt klart er en negativ side.

Jeg har heller ikke skrevet om hva jeg selv gjør eller at jeg regner meg som bedre enn andre. Jeg har skrevet generelt, ikke om noen spesefikke personer (utenom litt om deg siden du jevnt over irriterer meg med din manglende forståelse for å skille mellom sak og person.) Hvilken moral som er riktig å følge er et vanskelig spørsmål. De fleste av oss er mer egoistiske enn hva godt er. Denne saken er et eksempel på stor egoisme. Det har jeg liten sans for.

Selv om jeg ikke er perfekt selv har jeg egne meninger om hva som er rett og galt. Det er noe vi bør diskutere mer og ikke late som om alt er ok så lenge det ikke blir rammet av straffeloven.

Anonymkode: b826f...ece

Har ikke glemt noe som helst, jeg sammenfattet dine egne påstander. Og de spriker i flere retninger, men koker ned til at folk bør gjøre det DU syns er rett og bra - uavhengig av hva som ellers er lov, nyttig eller ufarlig.

(Mht skillet mellom sak og person så er det vel helst du selv som ikke ser hvor det går. Ingen har angrepet din person her. Det er din logikk som står til stryk.)

Endret av Pashla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener faktisk at vi som valgte å ikke kaste oss på første fly sørover er moralsk overlegne og kan kaste sten på sten uten at det singler det minste. 

De som reiste vil bli husket. 

Anonymkode: 52dfc...6b6

De som kastet seg på første fly nordover da? Og dermed satte folk på Senja og i Lofoten i fare? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pashla skrev:

Har ikke glemt noe som helst, jeg sammenfattet dine egne påstander. Og de spriker i flere retninger, men koker ned til at folk bør gjøre det DU syns er rett og bra - uavhengig av hva som ellers er lov, nyttig eller ufarlig.

Du er ute og sykler her. Den du prøver å krangle med har argumentert bra for sitt syn. At du prøver å latterliggjøre og vri på meningene hennes slår bare tilbake på deg her. 

 

Anonymkode: 52dfc...6b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Pashla skrev:

De som kastet seg på første fly nordover da? Og dermed satte folk på Senja og i Lofoten i fare? 

Det er forskjell på å feriere i eget land og å dra utenlands. Krangle alt du vil, det vil ikke endre seg. 

Anonymkode: 52dfc...6b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Pashla skrev:

Har ikke glemt noe som helst, jeg sammenfattet dine egne påstander. Og de spriker i flere retninger, men koker ned til at folk bør gjøre det DU syns er rett og bra - uavhengig av hva som ellers er lov, nyttig eller ufarlig.

(Mht skillet mellom sak og person så er det vel helst du selv som ikke ser hvor det går. Ingen har angrepet din person her. Det er din logikk som står til stryk.)

Kan du fortelle konkret hvilke utsagn det er du mener spriker? Da kan jeg muligens forklare hvordan jeg mener det.

Anonymkode: b826f...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er forskjell på å feriere i eget land og å dra utenlands. Krangle alt du vil, det vil ikke endre seg. 

Anonymkode: 52dfc...6b6

Dersom smittesitusjonen er lik innlands og utlands ser jeg ikke store forskjellen altså. Legger til at jeg aldri ville reist nå når tallene på ingen måte er gode her hjemme og dit jeg ville dratt. Jeg tenker at vi kommer veldig dårlig ut med å fordele skyld. De som fløy, de som tok båt, de som fester og de som ikke klarer å overholde smitteverns råd. Hadde alle klart å passe på at de til en hver tid overholdt gitte råd, avstand, mengde folk osv osv så hadde verden sett anerledes ut nå. Altså om de valgte å reise noe sted eller ikke. Vi er der vi er i dag fordi folk ikke klarer å overholde rådene. De rådene gikk i utgangspunktet på å holde avstand, vaske hender, ikke samles i flokk og ikke dra noe sted hvis man er syk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er ute og sykler her. Den du prøver å krangle med har argumentert bra for sitt syn. At du prøver å latterliggjøre og vri på meningene hennes slår bare tilbake på deg her. 

 

Anonymkode: 52dfc...6b6

De trenger ikke å latterliggjøres av meg. Der står de helt fint selv. Og jeg vrir ikke på noe jeg bare siterer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du fortelle konkret hvilke utsagn det er du mener spriker? Da kan jeg muligens forklare hvordan jeg mener det.

Anonymkode: b826f...ece

Unødvendig. Du har vært tydelig nok. Det som er lov, behøver ikke være greit. Men din vurdering av «greit» er mer gyldig enn andres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er forskjell på å feriere i eget land og å dra utenlands. Krangle alt du vil, det vil ikke endre seg. 

Anonymkode: 52dfc...6b6

Skilnaden mellom Senja og Oslo er mye større enn mellom Oslo og Hirtshals...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Pashla skrev:

Unødvendig. Du har vært tydelig nok. Det som er lov, behøver ikke være greit. Men din vurdering av «greit» er mer gyldig enn andres.

At du nekter å fortelle hva du mener forteller meg at du ikke klarer det og bare ikke vil innrømme at du tar feil. Jeg skrev heller ikke at min vurdering er bedre enn andres.

Anonymkode: b826f...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At du nekter å fortelle hva du mener forteller meg at du ikke klarer det og bare ikke vil innrømme at du tar feil. Jeg skrev heller ikke at min vurdering er bedre enn andres.

Anonymkode: b826f...ece

Eh. Jo. Det er jo det du sier i hvert eneste innlegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Pashla skrev:

Eh. Jo. Det er jo det du sier i hvert eneste innlegg. 

🙄

Anonymkode: b826f...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Pashla skrev:

Unødvendig. Du har vært tydelig nok. Det som er lov, behøver ikke være greit. Men din vurdering av «greit» er mer gyldig enn andres.

Du viser bare at du ikke har flere argumenter og tyr til litt desperat hersketeknikk. 

 

Anonymkode: 52dfc...6b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du viser bare at du ikke har flere argumenter og tyr til litt desperat hersketeknikk. 

 

Anonymkode: 52dfc...6b6

Jeg trenger da virkelig ikke «argumenter» for å oppsummere hva Annie sier i én setning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...