Gå til innhold

Mest irriterende uttrykket du hører?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På seg selv kjenner man andre, når det kommer fra drittsekker som blir tilsnakket.

Anonymkode: 29dbf...954

Enig! Hater, virkelig hater det uttrykket. Tror det er fordi noen virkelig tror på det og lever etter det.

Anonymkode: 119a4...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Fremoverlent. Brekker meg litt hver gang noen snakker om at det er "viktig at vi er fremoverlent i denne prosessen bla bla bla". 

Enig! Blir brukt mye i mitt yrke. Det og «ut sv komfortsonen» . Teit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hater når noen sier "den tid den sorg" om noe som er positivt. Jeg blir faktisk dypt såret når kjæresten min bruker det på ting vi gleder oss til, for det er så negativt ladet. 

Er det jeg som tolker dette feil eller? 

Anonymkode: 1c5e7...b58

Om kjæresten din bruker dette utrykket om noe dere skal glede dere til, har han enten misforstått utrykket. Eller så er han bare slem. Evt mislykket forsøk på å være morsom.

Anonymkode: 9d104...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til. Nesten alle bruker det feil, og det dukker opp hele tiden! 

Anonymkode: 23b10...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I forhold til. Nesten alle bruker det feil, og det dukker opp hele tiden! 

Anonymkode: 23b10...1ad

Jeg synes dette har kommet seg veldig de siste par årene. Før hørte jeg det brukt (på feil måte) i ett sett, men så ble det påpekt i mediene, og da roet bruken seg.

Anonymkode: 56364...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror jeg må holde en knapp på «sykt» som forsterkende adverb. Kjolen er så sykt fin, det er sykt slitsomt, det er så sykt dårlig gjort. Tenker med en gang drop out fra videregående - eller Kurt Nilsen.

Anonymkode: 56364...e9e

Synes alle engelske ord som folk bruker hele tiden i dag er veldig irriterende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

"Ikke for å være frekk, men..."

Anonymkode: d09de...345

😱🤣

Anonymkode: 9d104...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes dette har kommet seg veldig de siste par årene. Før hørte jeg det brukt (på feil måte) i ett sett, men så ble det påpekt i mediene, og da roet bruken seg.

Anonymkode: 56364...e9e

Hm..hvordan da? Tror ikke vi bruker det utrykket så mye her jeg bor. Sånn uten om når det er reelt. Og mest skriftlig. Men mulig jeg misforstår🙂

Anonymkode: 9d104...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I forhold til. Nesten alle bruker det feil, og det dukker opp hele tiden! 

Anonymkode: 23b10...1ad

Hm..hvordan da? Tror ikke vi bruker det utrykket så mye her jeg bor. Sånn uten om når det er reelt. Og mest skriftlig. Men mulig jeg misforstår🙂

Anonymkode: 9d104...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hm..hvordan da? Tror ikke vi bruker det utrykket så mye her jeg bor. Sånn uten om når det er reelt. Og mest skriftlig. Men mulig jeg misforstår🙂

Anonymkode: 9d104...3ba

Og nå ble setningen min gjentatt fordi jeg først svarte under feil kommentar. Sånn er også ganske irriterendes😜

Anonymkode: 9d104...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var en skikkelig bjørnetjeneste, om noen som har vært veldig snille. Jeg vet at denne varianten er i ferd med å bli akseptabel, men for meg er ikke bjørnetjeneste et positivt ord. 
 

Da må vi ta forhåndsregler. Får kløe inni hjernen av det uttrykket. Det er også misbrukt slik at autocorrrect på telefonen godtar det. Til og med ordbøker innlemmer ordet med betydningen til forholdsregler. 

Anonymkode: f16ac...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei litta (fyll inn) 

nei, nei og atter nei! Grønn pels på ryggen! 

Anonymkode: 7582b...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"På en måte". Var på et foredrag der foreleseren presterte å bruke utrykket 120 ganger i løpet av 30 minutter. Det ble rett og slett pinlig. Og ja, jeg satt og streket i boka og holdt tellingen.

Ellers er "liksom" og "for å si det sånn" irriterende når det brukes i annenhver setning. 

"I forhold til" brukt feil og forhåndsregler er også vondt å høre.

Det som kanskje er verst å høre er de som bruker "hvem" i stedet for "hvilken/hvilket", men det er vel ikke det vi diskuterer i denne tråden.

Anonymkode: a2196...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får utslett av setningen "lag deg en god dag". Tanken er god, men oppfordringen kommer som oftest fra shakedrikkende damer som plutselig har fått et nytt og helt fantastisk bra liv, blitt 100 % lykkelig tvers igjennom, og som har fått et livskall om å strø visdomsord med stjernebakgrunn til alt og alle.

Baaahhh - takk for meg! 

Anonymkode: 9a43e...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sikkert... Hater når jeg spør om noe og får «sikkert» som svar. «Kan du klippe plen i morgen? Sikkert...» «Skal vi ha taco til middag? Sikkert...» «Skal vi tilbringe sommeren i ett mygghelvete og spise svidde, kalde pølser til middag hver dag? Sikkert...» 😫😫😫 Hva pokker betyr «sikkert»??? 

Anonymkode: 33c5d...5cf

Det er jo et ikke-svar, på linje med "kanskje". Noe man sier for å vise sin makt overfor den som spør. Jeg plukker det av ungene med hård hånd.

Selv hater jeg uttrykket "det gledes". Nei, DET gledes ikke, det er ikke et upersonlig verb! Det heter JEG gleder meg, VI gleder oss.

Anonymkode: f7289...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det var en skikkelig bjørnetjeneste, om noen som har vært veldig snille. Jeg vet at denne varianten er i ferd med å bli akseptabel, men for meg er ikke bjørnetjeneste et positivt ord. 
 

Da må vi ta forhåndsregler. Får kløe inni hjernen av det uttrykket. Det er også misbrukt slik at autocorrrect på telefonen godtar det. Til og med ordbøker innlemmer ordet med betydningen til forholdsregler. 

Anonymkode: f16ac...694

Det blir vel på linje med "hjerneteppe" og "kjølevann". Når tilstrekkelig mange har sagt det feil, begynner selv de sikre å tvile.

Anonymkode: f7289...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var en skikkelig bjørnetjeneste, om noen som har vært veldig snille. Jeg vet at denne varianten er i ferd med å bli akseptabel, men for meg er ikke bjørnetjeneste et positivt ord. 
 

Da må vi ta forhåndsregler. Får kløe inni hjernen av det uttrykket. Det er også misbrukt slik at autocorrrect på telefonen godtar det. Til og med ordbøker innlemmer ordet med betydningen til forholdsregler. 

Anonymkode: f16ac...694

Den  blir aldri akseptabel. De uten utdanning og språkvett får ikke styre på som de vil.

Anonymkode: 44c36...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sikkert... Hater når jeg spør om noe og får «sikkert» som svar. «Kan du klippe plen i morgen? Sikkert...» «Skal vi ha taco til middag? Sikkert...» «Skal vi tilbringe sommeren i ett mygghelvete og spise svidde, kalde pølser til middag hver dag? Sikkert...» 😫😫😫 Hva pokker betyr «sikkert»??? 

Anonymkode: 33c5d...5cf

Enig! Samboer bruker dette uttrykket hele tiden, og mener nok ja. Men i mine ører blir det litt «bryr meg ikke så mye, men helst ikke, men hvis vi absolutt må...». Slitsomt!  

Anonymkode: ed202...83c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat et uttrykk, men har så mange på jobb som sier at vi kan ikke forfordele noen. De bruker konsekvent ordet for å gi noen en fordel. 

Jeg irriterer meg hver gang for dere bruker et ord dere ikke vet hva betyr. Si heller at dere ikke ønsker gi noen en fordel for forfordele betyr helt motsatt 🙈🙈🙈 dette blir ofte sagt i foredrag osv

 

alle de som sier: det er så chill, må tilbake til kidden min osv. 🤮

Anonymkode: 82bf5...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammahjerte🤮 For meg er det er ord som skriker "livets harde skole". 
Jeg vet at der er mange flotte mennesker som bruker ordet, men jeg synes det er et grusomt ord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...