Gå til innhold

«Det ser teit ut med Nike sko, Adidas bukse og Nike jakke....»


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ehh hadde ledd mer om noen kom i hel grilldress fra Adidas med sko lik. Så klart man kan mikse 

Anonymkode: 338bb...692

Klart man kan mikse, man bør mikse, men da mikser man enten Adidas med noe anonymt, eller Nike med noe anonymt.

Anonymkode: f96a4...c7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, er voksen.

Og ja, jeg har muligens ikke fryktelig god peiling på stil, men jeg vet da de mest grunnleggende ting. Jeg har ikke bodd under en stein de siste 30 årene. 

Anonymkode: f96a4...c7a

Så det er en grunnleggende regel innen stil at man ikke kan ha Nike genser og Adidas sko?

Det er faktisk noe av det aller mest idiotiske jeg har hørt. Noen gang. 

Anonymkode: 30250...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei?

Men det er jo heller ikke det som er saken her. Her er det barnet som mener det ser teit ut, og mor som sier at det ikke gjør det. Det vil si, hun overkjører barnet på et område hun tydeligvis ikke har peiling. 

Hadde barnet mitt ønsket å mixe og matche, så værsågod. Men om jeg hatt et barn som innvendte at det var feil, så hadde jeg naturligvis tatt hensyn til barnet mitt. Barn er ikke idioter. 

Anonymkode: f96a4...c7a

Det går virkelig an å prate med barnet. De trenger veiledning...og det at det er feil å gå med addidas sko og nikegenser...da trenger de veiledining

Anonymkode: 24131...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adidas og Nike er nøyaktig samme liga. De er ikke nøytrale. De merker logoen tydelig. Begge disse merkene er såkalt «status» om du kan si det på den måten. 
 

H&M, Vero Moda, Only, Cubus er anonyme. Du ser ikke om noen bruker klær fra der eller der nødvendigvis. Med mindre du har samme plagget selv. Dette er klær «alle» går med. Også de fra velstående strøk. Isåfal H&M, vennene mine fra Bærum går i masse derfra. Cubus ser jeg mindre av.

Diesel og Levis er også det samme. Diesel bukse og Levis skjorte kan også kanskje se litt dumt ut, men nå skal ikke jeg begynne å glo 😅 jeg bare tenker over nå at enkelte av mine klær mikser jeg bare ikke. 
Puma sokker og Adidas sko eller Nike kan også føles litt feil. Men nå tror ikke jeg sokker nødvendigvis er det folk stirrer mest på. Jeg klarer ikke engang gå med vrengte sokker eller forskjellig farge eller type. Lengre på ene siden enn andre liksom.. 

Å mikse Adidas og Nike, ser like dumt ut som å komme med Chanel veske, Burberry jakke, Dior briller. Sistnevnte ser det ut som du skal fremstille deg som en som «jeg går BARE i det dyreste jeg finner». Disse har også logoer ganske tydelig. 
 

 

Anonymkode: 3faf8...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså miks av Adidas og Nike er som å støtte to konkurrenter. 

Anonymkode: 3faf8...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir litt målløs av at voksne damer mener at man ikke kan blande merker fordi det ser teit ut. 
13-åringen har vel kledd på seg selv og vet hvilke sko han har. Om han synes det ser teit ut får han ved neste anledning ta en av buksene som ikke har merke da. 

Anonymkode: cf644...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Adidas og Nike er nøyaktig samme liga. De er ikke nøytrale. De merker logoen tydelig. Begge disse merkene er såkalt «status» om du kan si det på den måten. 
 

H&M, Vero Moda, Only, Cubus er anonyme. Du ser ikke om noen bruker klær fra der eller der nødvendigvis. Med mindre du har samme plagget selv. Dette er klær «alle» går med. Også de fra velstående strøk. Isåfal H&M, vennene mine fra Bærum går i masse derfra. Cubus ser jeg mindre av.

Diesel og Levis er også det samme. Diesel bukse og Levis skjorte kan også kanskje se litt dumt ut, men nå skal ikke jeg begynne å glo 😅 jeg bare tenker over nå at enkelte av mine klær mikser jeg bare ikke. 
Puma sokker og Adidas sko eller Nike kan også føles litt feil. Men nå tror ikke jeg sokker nødvendigvis er det folk stirrer mest på. Jeg klarer ikke engang gå med vrengte sokker eller forskjellig farge eller type. Lengre på ene siden enn andre liksom.. 

Å mikse Adidas og Nike, ser like dumt ut som å komme med Chanel veske, Burberry jakke, Dior briller. Sistnevnte ser det ut som du skal fremstille deg som en som «jeg går BARE i det dyreste jeg finner». Disse har også logoer ganske tydelig. 
 

 

Anonymkode: 3faf8...aa4

Jeg ville ikke lagt merke til at det var ulike merker.

 

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså miks av Adidas og Nike er som å støtte to konkurrenter. 

Anonymkode: 3faf8...aa4

De er jo konkurrenter på samme marked. Og hva så? Man trenger ikke velge et merke og deretter holde seg til dette. 

Anonymkode: cf644...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså miks av Adidas og Nike er som å støtte to konkurrenter. 

Anonymkode: 3faf8...aa4

Nei? Det er å kjøpe plagg i butikken som man liker, uavhengig av logo. 

Anonymkode: 30250...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville ikke lagt merke til at det var ulike merker.

 

De er jo konkurrenter på samme marked. Og hva så? Man trenger ikke velge et merke og deretter holde seg til dette. 

Anonymkode: cf644...c31

Men det ville jeg og mange andre. Men det betyr ikke at det er din plikt å hverken legge merke til det eller bruke det/ikke bruke. 
 

Neida det er ingen plikt. Det er bare at noen av oss har øye for slik. Man kan vel si at å bruke H&M og Only sammen er like teit. Teoretisk blir det det, men disse merker ikke klærne sine. Dette er allrounder klær. 
 

Adidas, Nike er mer autoritært eller vet ikke hvordan jeg skal si det... 

For å si det litt annerledes du forstår meg, hvis noen dukker opp i dress. Ser en smule dumt ut om han kommer i Hugo Boss bukse og Gant Blazer. Det hadde vel du og syntes?

Mulig du ikke har øye for slik, men da er du nok ikke opptatt av merker. 

Anonymkode: 3faf8...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min på 12 dro på skolen i Nike T-skjorte og Adidas shorts med Gucci hettejakke over . Han var strålende fornøyd han. Fargene passet sammen og han hadde valgt klær han liker. Spiller da overhode ingen rolle om man matcher merker. Ja og han har Puma sko til også , sånn for å blande skikkelig ️.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus i enga. denne tråden er det rareste jeg har lest, er som et helt annet univers. Voksne mennesker som krangler om at man ikke kan gå med forskjellige merker samtidig, ikke rart at at det er merkepress oh klespress blant unger og ungdommer. Jeg gremmes over enkelte av innleggene her.

Anonymkode: e65d9...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men jeg blander ikke merker som er bygget for samme stil. Jeg kan fint blande Diesel jeans og Only topp. 
Men jeg kommer bare ikke i Nike jakke og Adidas bukse. Eller sko.... kan jo komme med Adidas sko og Nike jakke, for jeg kjøper ikke sko fra de begge bare fordi jeg ikke tør vise meg med de mikset. Men jeg har lagt merke til slik var jeg var ungdom. Adidas BUKSE og Nike genser/jakke går bare ikke.... 

Logoen er også veldig synlig.

Only, Cubus, H&M har ikke synlige logoer så disse kan lett mikses.

Anonymkode: 3faf8...aa4

Må si meg enig. 

Anonymkode: 92bdf...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jesus i enga. denne tråden er det rareste jeg har lest, er som et helt annet univers. Voksne mennesker som krangler om at man ikke kan gå med forskjellige merker samtidig, ikke rart at at det er merkepress oh klespress blant unger og ungdommer. Jeg gremmes over enkelte av innleggene her.

Anonymkode: e65d9...dc3

Blir som å kjøre Audi, i en joggedress med BMV motiv, mens man veiver med nøklene til en Tesla. 

Anonymkode: 92bdf...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så det er en grunnleggende regel innen stil at man ikke kan ha Nike genser og Adidas sko?

Det er faktisk noe av det aller mest idiotiske jeg har hørt. Noen gang. 

Anonymkode: 30250...d27

Ja, det forundrer meg faktisk ikke.

 

Jeg tror aldri jeg har vært noe sted hvor folk er så stakkarslig naiv og ignorant, og samtidig så innbitt sta og påståelig, som her inne.

Jeg har sagt min mening om saken, så er folk velkommen til å hyle og skrike om dette resten av dagen.

Mikrofonen er deres.

Anonymkode: f96a4...c7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir som å kjøre Audi, i en joggedress med BMV motiv, mens man veiver med nøklene til en Tesla. 

Anonymkode: 92bdf...54c

:fnise:

Anonymkode: f96a4...c7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir som å kjøre Audi, i en joggedress med BMV motiv, mens man veiver med nøklene til en Tesla. 

Anonymkode: 92bdf...54c

Gjør det noe da?

Anonymkode: e65d9...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gjør det noe da?

Anonymkode: e65d9...dc3

Ja. Man dør ikke, men jeg klør i hodet når folk ikke eier system. Slike er vel de samme som setter nedi oppvaskmaskinen uten å skylle av matrester. Slenger bestikket nedi skuffen uten å sortere. Har klærne sine liggende på gulvet. Kjøper mat uten å tenke over om de har nokk hjemme og kaster mat som ikke spises, og selvfølgelig ikke kildesorterer. Mikser klesfarger i vasken, vasker undertøyet sammen med gensere. 
 

Jeg følger ikke med folk. Men det er nok samme typene

Anonymkode: 3faf8...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre...jeg er så glad for at jeg har andre ting å bry meg om og andre ting å tenke på enn om naboen har miksa ulike merker når han jogger forbi. Tror aldri jeg har reflektert over om noen har ulike merker på noe noensinne. Jeg legger merke til om folk har på seg en farge eller et snitt de kler, men merke er jo helt uinteressant. Legger folk, helt på alvor, merke til det og tenker at det er dårlig stil? Kan forøvrig fortelle at mitt favorittreningstøy er satt sammen av en Calida tights, en Trimtex singlet, en Nike genser og Addidas sko. Føler meg som en rebell :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir som å kjøre Audi, i en joggedress med BMV motiv, mens man veiver med nøklene til en Tesla. 

Anonymkode: 92bdf...54c

Nei, nei, nei. Det blir ikke det minste som det. For om man gjør det så er man jo fullstendig idiot. Joggedress med BMW motiv, du må gi deg 😛 

Anonymkode: 30250...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det forundrer meg faktisk ikke.

 

Jeg tror aldri jeg har vært noe sted hvor folk er så stakkarslig naiv og ignorant, og samtidig så innbitt sta og påståelig, som her inne.

Jeg har sagt min mening om saken, så er folk velkommen til å hyle og skrike om dette resten av dagen.

Mikrofonen er deres.

Anonymkode: f96a4...c7a

Hvem er det som er stakkarslig naiv og ignorant og samtidig så innbitt sta og påståelig i denne tråden? De som mener at man kun kan ha et klesmerke fra topp til tå, eller de som faktisk tenker at det ikke betyr et pøkk? 

Jeg skjønner ikke hva du henviser til...

Anonymkode: 30250...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Herre...jeg er så glad for at jeg har andre ting å bry meg om og andre ting å tenke på enn om naboen har miksa ulike merker når han jogger forbi. Tror aldri jeg har reflektert over om noen har ulike merker på noe noensinne. Jeg legger merke til om folk har på seg en farge eller et snitt de kler, men merke er jo helt uinteressant. Legger folk, helt på alvor, merke til det og tenker at det er dårlig stil? Kan forøvrig fortelle at mitt favorittreningstøy er satt sammen av en Calida tights, en Trimtex singlet, en Nike genser og Addidas sko. Føler meg som en rebell :D.

Har du andre ting å bry deg om enn å henge deg opp i hva folk her mener da? Nei..

Dette har med interesse og hvordan vi er rett og slett. Jeg kjenner folk som er sykelig opptatt av hva andre tjener, hvilken utdannelse de har og hvor nytt hus osv! Det er mye verre enn å tenke sitt om klær.

Jeg kommenterer ikke til folk. Det er ufint. 

Anonymkode: 3faf8...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Man dør ikke, men jeg klør i hodet når folk ikke eier system. Slike er vel de samme som setter nedi oppvaskmaskinen uten å skylle av matrester. Slenger bestikket nedi skuffen uten å sortere. Har klærne sine liggende på gulvet. Kjøper mat uten å tenke over om de har nokk hjemme og kaster mat som ikke spises, og selvfølgelig ikke kildesorterer. Mikser klesfarger i vasken, vasker undertøyet sammen med gensere. 
 

Jeg følger ikke med folk. Men det er nok samme typene

Anonymkode: 3faf8...aa4

Alt dette får du ut av å se et barn gå med Nike genser og Adidas sko? 

Jeg tenker at om man i det hele tatt har synspunkt på hvordan andre kler seg, og ikke minst tenker over hvordan de sorterer klesvasken sin, så har man for god tid. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Miss Marple* skrev:

Alt dette får du ut av å se et barn gå med Nike genser og Adidas sko? 

Jeg tenker at om man i det hele tatt har synspunkt på hvordan andre kler seg, og ikke minst tenker over hvordan de sorterer klesvasken sin, så har man for god tid. 

 

Alle har synspunkt på ting! Og jeg sniktitter på folks klesvask om jeg får sjansen. Nytt innlegg til norske hemmeligheter det her.

nei jeg tuller.
Ser ikke på andres klesvask. Jeg brukte det bare som et eksempel på at det er de samme type folkene. Jeg er ordensmennesker. Klør når jeg ser folk totalt uten sortiment. Forskjellig farge på sokker osv. 

Anonymkode: 3faf8...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Alle har synspunkt på ting! Og jeg sniktitter på folks klesvask om jeg får sjansen. Nytt innlegg til norske hemmeligheter det her.

nei jeg tuller.
Ser ikke på andres klesvask. Jeg brukte det bare som et eksempel på at det er de samme type folkene. Jeg er ordensmennesker. Klør når jeg ser folk totalt uten sortiment. Forskjellig farge på sokker osv. 

Anonymkode: 3faf8...aa4

Jeg takler heller ikke forskjellig farge på sokkene. Det holder ikke engang at de er samme farge, om de ikke er helt samme modell. 

Men jeg tenker ikke at miksing av klesmerker tyder på uorden. Kler man en sporty stil så er det i mitt hode naturlig å blande f.eks Adidas og Nike. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...