Gå til innhold

«Det ser teit ut med Nike sko, Adidas bukse og Nike jakke....»


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, *Miss Marple* skrev:

Jeg takler heller ikke forskjellig farge på sokkene. Det holder ikke engang at de er samme farge, om de ikke er helt samme modell. 

Men jeg tenker ikke at miksing av klesmerker tyder på uorden. Kler man en sporty stil så er det i mitt hode naturlig å blande f.eks Adidas og Nike. 

 

Jeg forandrer ikke synspunktet. 2 like merker for meg skal bare ikke mikses. Er som å gå rundt på McDonalds med Burger King mat. 
HVEM tilhører du liksom? Det er likevel ikke livsviktig, det er bare det at jeg har meninger om det.

Anonymkode: 3faf8...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Man dør ikke, men jeg klør i hodet når folk ikke eier system. Slike er vel de samme som setter nedi oppvaskmaskinen uten å skylle av matrester. Slenger bestikket nedi skuffen uten å sortere. Har klærne sine liggende på gulvet. Kjøper mat uten å tenke over om de har nokk hjemme og kaster mat som ikke spises, og selvfølgelig ikke kildesorterer. Mikser klesfarger i vasken, vasker undertøyet sammen med gensere. 
 

Jeg følger ikke med folk. Men det er nok samme typene

Anonymkode: 3faf8...aa4

Wow, jeg er målløs over din evne til å sette folk i bås

Anonymkode: e65d9...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem er det som er stakkarslig naiv og ignorant og samtidig så innbitt sta og påståelig i denne tråden? De som mener at man kun kan ha et klesmerke fra topp til tå, eller de som faktisk tenker at det ikke betyr et pøkk? 

Jeg skjønner ikke hva du henviser til...

Anonymkode: 30250...d27

Tråden handler ikke om det, den handler om en mor som overkjører sin sønn enda hun selv ikke følger med.

Det er selvfølgelig valgfritt om man SELV ønsker å se ut som et juletre etter salg på nærmeste sportsbutikk, eller ei. 

Men å overkjøre sine egne barn, som faktisk har bedre peiling på stil, enn hva man selv har, det er DET jeg reagerer på.

Min støtte går altså til SØNNEN i denne saken. 

Og sånt er det mye av her inne; mødre som vet best, mødre som vet bedre enn tenåringen, mødre som vet bedre enn lillesøster, mødre som vet bedre enn mannen sin, mødre som vet bedre enn svigermor, mødre som vet bedre enn læreren, mødre som vet bedre enn legen, mødre som vet bedre enn barnehagen, mødre som vet bedre enn de sakkyndige, mødre som vet bedre enn alle andre mødre i hele verden osv...enda de åpenbart ikke har peiling på noe. 

Skjønner du nå hva jeg henviser til?

Anonymkode: f96a4...c7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tråden handler ikke om det, den handler om en mor som overkjører sin sønn enda hun selv ikke følger med.

Det er selvfølgelig valgfritt om man SELV ønsker å se ut som et juletre etter salg på nærmeste sportsbutikk, eller ei. 

Men å overkjøre sine egne barn, som faktisk har bedre peiling på stil, enn hva man selv har, det er DET jeg reagerer på.

Min støtte går altså til SØNNEN i denne saken. 

Og sånt er det mye av her inne; mødre som vet best, mødre som vet bedre enn tenåringen, mødre som vet bedre enn lillesøster, mødre som vet bedre enn mannen sin, mødre som vet bedre enn svigermor, mødre som vet bedre enn læreren, mødre som vet bedre enn legen, mødre som vet bedre enn barnehagen, mødre som vet bedre enn de sakkyndige, mødre som vet bedre enn alle andre mødre i hele verden osv...enda de åpenbart ikke har peiling på noe. 

Skjønner du nå hva jeg henviser til?

Anonymkode: f96a4...c7a

Gud bedre! På en ellers grå dag så fikk du meg virkelig til å le🤩. Takk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tråden handler ikke om det, den handler om en mor som overkjører sin sønn enda hun selv ikke følger med.

Det er selvfølgelig valgfritt om man SELV ønsker å se ut som et juletre etter salg på nærmeste sportsbutikk, eller ei. 

Men å overkjøre sine egne barn, som faktisk har bedre peiling på stil, enn hva man selv har, det er DET jeg reagerer på.

Min støtte går altså til SØNNEN i denne saken. 

Og sånt er det mye av her inne; mødre som vet best, mødre som vet bedre enn tenåringen, mødre som vet bedre enn lillesøster, mødre som vet bedre enn mannen sin, mødre som vet bedre enn svigermor, mødre som vet bedre enn læreren, mødre som vet bedre enn legen, mødre som vet bedre enn barnehagen, mødre som vet bedre enn de sakkyndige, mødre som vet bedre enn alle andre mødre i hele verden osv...enda de åpenbart ikke har peiling på noe. 

Skjønner du nå hva jeg henviser til?

Anonymkode: f96a4...c7a

Mødre vet best, ja. Det stemmer jo det. Det vet nesten garantert bedre enn en trettenåring, i hvert fall. 

Og vi andre diskuterer sammenblanding av merker. Hva du diskuterer er som vanlig ganske uklart. 

Anonymkode: 30250...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mødre vet best, ja. Det stemmer jo det. Det vet nesten garantert bedre enn en trettenåring, i hvert fall. 

Og vi andre diskuterer sammenblanding av merker. Hva du diskuterer er som vanlig ganske uklart. 

Anonymkode: 30250...d27

Nei, det stemmer ikke. Og i dette tilfellet stemmer det jo beviselig ikke.

Det er noe som kalles Dunning-Kruger-effekten, du kan slå det opp. 

 

Hva jeg diskuterer er til en hver tid tydelig og klart for størstedelen av befolkningen, inkludert mennesker nedi 2-årsalderen, det er mer enn godt nok for meg ;)

Men det er også derfor det ikke nytter for meg å diskutere med de som ikke gjør det. 

Anonymkode: f96a4...c7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det stemmer ikke. Og i dette tilfellet stemmer det jo beviselig ikke.

Det er noe som kalles Dunning-Kruger-effekten, du kan slå det opp. 

 

Hva jeg diskuterer er til en hver tid tydelig og klart for størstedelen av befolkningen, inkludert mennesker nedi 2-årsalderen, det er mer enn godt nok for meg ;)

Men det er også derfor det ikke nytter for meg å diskutere med de som ikke gjør det. 

Anonymkode: f96a4...c7a

Du tar som vanlig helt feil. 

 

Anonymkode: 30250...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tar som vanlig helt feil. 

 

Anonymkode: 30250...d27

Nei.

Jeg bare innser at ikke alle forstår at jeg har rett. 

Anonymkode: f96a4...c7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mødre vet best, ja. Det stemmer jo det. Det vet nesten garantert bedre enn en trettenåring, i hvert fall. 

Og vi andre diskuterer sammenblanding av merker. Hva du diskuterer er som vanlig ganske uklart. 

Anonymkode: 30250...d27

Mødre liker å tro at de vet best. Mødre vet best når det kommer til veldig mye, da de har mer livserfaring og ser annerledes på ting mot da de var tenåringer. 
 

Det er vanlig at tenåringer sier «du forstår ingenting» til mødrene sine. Jeg gjorde det, mine søsken gjorde det og jeg ser at nåtidens tenåring gjør det. Det er biologi. Mellom barn og voksen, de er i starten av løsrivelsesperioden. 
 

Det jeg har sett er at mødre gjerne ikke vil innse at deres kunnskap og erfaringer kan være litt utdatert! Verdien kan være den samme, altså, mamma kan huske hun var en naiv tenåring. Naiv i forhold til hva hun er som voksen isåfal. Men nå er det enda mer å bli utsatt for, nye narkotiske stoffer, sosiale media osv. Saken er at mor gjerne ikke klarer helt å sette seg inn i disse tingene fordi det tilhører ikke hennes verden. Det er helt nye problemer som dukker opp. 
Mor har reist, hatt kjæreste, festet osv osv. Denne erfaringer er utdatert. Selv om hun ikke innser det selv. Litt annet kvinnesyn var det jo da hun voks opp, oppdragelsen ble for meg derfor ganske streng i forhold til hva som gjaldt da. 
Land har forandret seg siden hun var der. 
 

Anonymkode: 3faf8...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men alle dere som synes det er så viktig. Kjøper dere sko til barna deres i alle merker da? Fordi skoene må være samme merke som klærne. Eller kan man ha annet merke på skoene, bare man har samme merke på klærne?

Anonymkode: 50235...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men alle dere som synes det er så viktig. Kjøper dere sko til barna deres i alle merker da? Fordi skoene må være samme merke som klærne. Eller kan man ha annet merke på skoene, bare man har samme merke på klærne?

Anonymkode: 50235...40f

For meg handler denne tråden ikke om hva som er viktig og riktig for meg og folk i egen generasjon, men hva som er viktig og riktig for den oppvoksende generasjon.

At ikke jeg som gammel kjerring skal presse mine verdier ned over hodet på barn, men tillate de å utvikle seg selv til egne personer.

Jeg mener man ødelegger barn ved å trumfe gjennom sin egen smak, slik at de ikke klarer seg selv. De blir avhengig av å ha en dominant morsfigur som kontrollstyrer de og gjør de ubehjelpelig i møte med andre mennesker. 

Er barnet lite, så kjøper man det man selv synes er kult. Men etter hvert så danner jo ungene sin egen smak. Da ser ikke jeg vitsen med å overkjøre den, enten den er sånn eller slik. Her er det snakk om en 13-åring. Det er på høy tid at mor begynner å lytte til hva han sier.

Eller er det meningen at nussegullet skal bli boende hjemme til han er 50 og spise mors kjøttkaker og gå i strikkegenser som mor har laget og påstår at han er så fin i?

Anonymkode: f96a4...c7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Man dør ikke, men jeg klør i hodet når folk ikke eier system. Slike er vel de samme som setter nedi oppvaskmaskinen uten å skylle av matrester. Slenger bestikket nedi skuffen uten å sortere. Har klærne sine liggende på gulvet. Kjøper mat uten å tenke over om de har nokk hjemme og kaster mat som ikke spises, og selvfølgelig ikke kildesorterer. Mikser klesfarger i vasken, vasker undertøyet sammen med gensere. 
 

Jeg følger ikke med folk. Men det er nok samme typene

Anonymkode: 3faf8...aa4

Det er ikke du som har et problem, altså? Hvis du klør av andre menneskers manglende system? Og betyr det da at om jeg skal fortsette å bruke Mulberry-veska mi så kan jeg ikke ha Tom Ford-solbriller? Og må jeg legge igjen Volvonøklene hjemme så de ikke skal skjemme ut nøkleknippet hvor det også henger Nissan-nøkler (selve nøkleknippet er også fra Mulberry, herregud hvordan skal dette gå? Finnes det Mulberry- bil?)? Og hva med skoene? Da kan jeg ikke ha Adidas-sko med Tom Ford Briller og Mulberry-veske? Og hva med buksen fra cubus? Må vel gå uten? Dette blir veldig vanskelig.

Endret av amandine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men alle dere som synes det er så viktig. Kjøper dere sko til barna deres i alle merker da? Fordi skoene må være samme merke som klærne. Eller kan man ha annet merke på skoene, bare man har samme merke på klærne?

Anonymkode: 50235...40f

Jeg lurer også litt på dette. Her i huset har man Adidas bag, Nike caps, faktisk både Adidas og Nike sko, jakker og gensere i både disse og andre merker. Ikke en gang har jeg tenkt at man ikke kan bruke Adidas bagen på trening når man har på Nike treningsklær. Heller ikke er det vurdert hvilke joggesko man kan ha når man bruker Nike caps. 

Om min tenåring hadde sagt at det var teit å blande merkene hadde jo valget fort blitt å enten ha treningsklær i bagen, uansett merke, eller i en plastpose. 

Man skal selvsagt høre på barn og unges meninger og la dem utvikle sin egen stil, men å si at xxxx er teit får de faktisk bare tåle å høre. Akkurat her vet mamma best. 

Anonymkode: 30250...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mødre liker å tro at de vet best. Mødre vet best når det kommer til veldig mye, da de har mer livserfaring og ser annerledes på ting mot da de var tenåringer. 
 

Det er vanlig at tenåringer sier «du forstår ingenting» til mødrene sine. Jeg gjorde det, mine søsken gjorde det og jeg ser at nåtidens tenåring gjør det. Det er biologi. Mellom barn og voksen, de er i starten av løsrivelsesperioden. 
 

Det jeg har sett er at mødre gjerne ikke vil innse at deres kunnskap og erfaringer kan være litt utdatert! Verdien kan være den samme, altså, mamma kan huske hun var en naiv tenåring. Naiv i forhold til hva hun er som voksen isåfal. Men nå er det enda mer å bli utsatt for, nye narkotiske stoffer, sosiale media osv. Saken er at mor gjerne ikke klarer helt å sette seg inn i disse tingene fordi det tilhører ikke hennes verden. Det er helt nye problemer som dukker opp. 
Mor har reist, hatt kjæreste, festet osv osv. Denne erfaringer er utdatert. Selv om hun ikke innser det selv. Litt annet kvinnesyn var det jo da hun voks opp, oppdragelsen ble for meg derfor ganske streng i forhold til hva som gjaldt da. 
Land har forandret seg siden hun var der. 
 

Anonymkode: 3faf8...aa4

Akkurat.

Og jeg har også sett voksne sønner av kvinner som overdriver sin kontroll.

Menn som ikke vet hvordan de møter verden som menn, menn som mangler mannlige rollefigurer, menn som ikke får det til med kvinner, menn som ender opp med å hate kvinner, siden disse kvinnene ikke påtar seg rollen som moren hadde, og i siste instans; sin mor, som lot dette skje.

Det er ikke sånn at incels popper opp fra jorden, helt uten noen forklaring på hvorfor de ble sånn. 

Anonymkode: f96a4...c7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

2 dyre merker mikset. 😛 

Jeg liker heller ikke slik... holdbart til ett merke om gangen

Anonymkode: 3faf8...aa4

Åh hjelp. Hvem bryyyyr seg? 

Anonymkode: 0d9ff...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man velge hvilket merke man følger? Enten Nike eller Adidas, enten McDonalds eller Burger King, enten Coca Cola eller Pepsi og så videre? Hva er forskjellen på Adidas-livsstilen og Nike-livsstilen? Jeg slumpet til å kjøpe et par Nike-sko til barnet mitt på salg en gang, er vi da bundet til dette merket for alltid, slik som med fotballklubber? 

Opplys gjerne en stakkars middelaldrende mor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Spurvugla skrev:

Må man velge hvilket merke man følger? Enten Nike eller Adidas, enten McDonalds eller Burger King, enten Coca Cola eller Pepsi og så videre? Hva er forskjellen på Adidas-livsstilen og Nike-livsstilen? Jeg slumpet til å kjøpe et par Nike-sko til barnet mitt på salg en gang, er vi da bundet til dette merket for alltid, slik som med fotballklubber? 

Opplys gjerne en stakkars middelaldrende mor!

Hva med å lytte til de unge?

Anonymkode: f96a4...c7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hva med å lytte til de unge?

Anonymkode: f96a4...c7a

Tenker i grunn at det beste må være er å la ungdommen selv velge ut antrekk utifra det utvalget av klær de har . Det bør ikke stå på merker altså men hvorvidt det de har på seg passer  ,  er rene og passer til formålet . Jeg ville kanskje kommet med noen tips dersom de det velger er helt på vidvanke ( for tynnkledd, for varme etc) men ellers er det fritt frem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gud hjelpe... 

Her var det mye vas! Skal man virkelig måtte fintenke på hvilke sko man kan bruke når man bruker den genseren, og andre sko til den genseren? 

Sånt tull! Enda et bevis på at svært mange nordmenn har altfor mye penger mellom fingrene. 

 

 

Anonymkode: ebc81...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Tenker i grunn at det beste må være er å la ungdommen selv velge ut antrekk utifra det utvalget av klær de har . Det bør ikke stå på merker altså men hvorvidt det de har på seg passer  ,  er rene og passer til formålet . Jeg ville kanskje kommet med noen tips dersom de det velger er helt på vidvanke ( for tynnkledd, for varme etc) men ellers er det fritt frem. 

Er stort sett enig i det, men nå var det noen som spurte om vi kunne lære henne om stil, og DA er det bedre å lytte til de unge og til de med peiling. Det er tross alt på denne måten vi andre oppnår kunnskapen. 

Anonymkode: f96a4...c7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er stort sett enig i det, men nå var det noen som spurte om vi kunne lære henne om stil, og DA er det bedre å lytte til de unge og til de med peiling. Det er tross alt på denne måten vi andre oppnår kunnskapen. 

Anonymkode: f96a4...c7a

Jeg kjenner ingen med peiling, det er derfor jeg spør deg. (Barnet mitt er fortsatt stort sett fornøyd med alt som er rosa eller med bilder av enhjørninger .)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Spurvugla skrev:

Jeg kjenner ingen med peiling, det er derfor jeg spør deg. (Barnet mitt er fortsatt stort sett fornøyd med alt som er rosa eller med bilder av enhjørninger .)

Da ville jeg gått for det.

Så lenge barnet ikke har noen meninger selv, er det jo ingen vits å sette seg inn i hva som er riktig for andre mennesker. Det kan man jo uansett ikke overføre til sitt eget barn.

Anonymkode: f96a4...c7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men jeg blander ikke merker som er bygget for samme stil. Jeg kan fint blande Diesel jeans og Only topp. 
Men jeg kommer bare ikke i Nike jakke og Adidas bukse. Eller sko.... kan jo komme med Adidas sko og Nike jakke, for jeg kjøper ikke sko fra de begge bare fordi jeg ikke tør vise meg med de mikset. Men jeg har lagt merke til slik var jeg var ungdom. Adidas BUKSE og Nike genser/jakke går bare ikke.... 

Logoen er også veldig synlig.

Only, Cubus, H&M har ikke synlige logoer så disse kan lett mikses.

Anonymkode: 3faf8...aa4

Hva med meg som har Norrøna jakke og Fjellreven bukse? 

Anonymkode: 60a2b...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...