Gå til innhold

Hvordan håndtere å bli kalt jæv... hore, jæv... fi...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun nekter å være med på alt sånt. Nekter å snakke og sitter med ansiktet i mobilen. 
 

Må bor hun hos moren og faren har ikke hørt et ord fra henne siden hun flyttet. Hun svarer ikke på mld, tar ikke telefonen, så hun er tydelig ute etter å «straffe» han. 

Anonymkode: 9ec82...d81

Jeg er så glad for at du står opp for deg selv! Godt gjort! 

Hvis jeg var faren her, hadde jeg skrevet/lagt igjen en melding til datteren og sagt noe sånt som: "Jeg forstår at du er sint på meg og ikke har lyst til å prate med meg akkurat nå, det respekterer jeg. Husk at jeg er veldig glad i deg og alltid vil være her for deg, ingenting kan forandre det. "Lise" er en viktig person i livet mitt, og selv om du ikke trenger å like henne, forlanger jeg at du oppfører deg høflig overfor henne. Ta den tiden du trenger, så snakkes vi når du er klar til det".

 

Anonymkode: 92484...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er så glad for at du står opp for deg selv! Godt gjort! 

Hvis jeg var faren her, hadde jeg skrevet/lagt igjen en melding til datteren og sagt noe sånt som: "Jeg forstår at du er sint på meg og ikke har lyst til å prate med meg akkurat nå, det respekterer jeg. Husk at jeg er veldig glad i deg og alltid vil være her for deg, ingenting kan forandre det. "Lise" er en viktig person i livet mitt, og selv om du ikke trenger å like henne, forlanger jeg at du oppfører deg høflig overfor henne. Ta den tiden du trenger, så snakkes vi når du er klar til det".

 

Anonymkode: 92484...92f

Jeg har bedt han snakke med henne, men han sier det ikke nytter. Jeg sa han burde satt krav til henne vedr. at hun skulle være med på hytta i sommer, men det gjorde han ikke (ref. det jeg skrev tidligere om at jeg måtte endre vår planlagte ferie pga hun plutselig skulle være med på hytta med venninner). Nå skal han «lokke» henne med at de kan øvekjøre. Hun går kun med på ting som ganger henne, utover det gidder hun ikke ha kontakt med han. 
Det er trist hele greia, virker som han ikke tør ta tak i ting med henne i frykt for at hun skal avvise han enda mer. Det er nydelig at hun bor hos moren, men det er utrolig kjipt at han ikke tar tak i noe som helst. 
 

HI 

Anonymkode: 9ec82...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har bedt han snakke med henne, men han sier det ikke nytter. Jeg sa han burde satt krav til henne vedr. at hun skulle være med på hytta i sommer, men det gjorde han ikke (ref. det jeg skrev tidligere om at jeg måtte endre vår planlagte ferie pga hun plutselig skulle være med på hytta med venninner). Nå skal han «lokke» henne med at de kan øvekjøre. Hun går kun med på ting som ganger henne, utover det gidder hun ikke ha kontakt med han. 
Det er trist hele greia, virker som han ikke tør ta tak i ting med henne i frykt for at hun skal avvise han enda mer. Det er nydelig at hun bor hos moren, men det er utrolig kjipt at han ikke tar tak i noe som helst. 
 

HI 

Anonymkode: 9ec82...d81

Han oppfører seg som en feig pusling, ikke som en voksen og ansvarlig far.

Jeg hadde ikke greid å respektere ham når han ikke gjør mer for sitt barn, så jeg hadde nok gått for lenge siden. Greier du å respektere ham når han er slik?

Anonymkode: 0575c...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han oppfører seg som en feig pusling, ikke som en voksen og ansvarlig far.

Jeg hadde ikke greid å respektere ham når han ikke gjør mer for sitt barn, så jeg hadde nok gått for lenge siden. Greier du å respektere ham når han er slik?

Anonymkode: 0575c...3ec

Jeg sliter med å ha respekt for han etter alt dette. Han sier bare at ja, han burde snakket med henne. Men, det er alltid samme unnskyldningen om at hun ikke vil snakke med han. Så nå skal han øvekjøre med henne i håp om at hun gidder å tilbringe noe tid med han.  
Ting er blitt bedre og roligere her hjemme etter hun flyttet til sin mor, men merker det gnager at han ikke tar tak i noe som helst, sier bare at han burde gjort det. Så er veldig usikker på forholdets fremtid. 

Anonymkode: 9ec82...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sliter med å ha respekt for han etter alt dette. Han sier bare at ja, han burde snakket med henne. Men, det er alltid samme unnskyldningen om at hun ikke vil snakke med han. Så nå skal han øvekjøre med henne i håp om at hun gidder å tilbringe noe tid med han.  
Ting er blitt bedre og roligere her hjemme etter hun flyttet til sin mor, men merker det gnager at han ikke tar tak i noe som helst, sier bare at han burde gjort det. Så er veldig usikker på forholdets fremtid. 

Anonymkode: 9ec82...d81

Det forstår jeg godt. Kanskje han hadde hatt godt av å ta noen timer hos fagfolk selv, for å få råd til hvordan han bedre kan nå frem til henne, selv om hun ikke ønsker å være med i noe terapi? Det ville jeg foreslått.

Men når han bare sier han burde gjøre, men ikke gjør, da viser han jo veldig tydelig at han er konfliktsky og ikke tar ansvar. Da ligger jo problemet i ham, ikke først og fremst datteren. Datterens oppførsel er et resultat av hvordan han og moren har sviktet henne.

Å kjøre med henne er forsåvidt en god idé, men han burde søke hjelp av fagfolk om hvordan han kan kommunisere med datteren fremover, hvis ikke vil ingenting egentlig endre seg.

Anonymkode: 0575c...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det forstår jeg godt. Kanskje han hadde hatt godt av å ta noen timer hos fagfolk selv, for å få råd til hvordan han bedre kan nå frem til henne, selv om hun ikke ønsker å være med i noe terapi? Det ville jeg foreslått.

Men når han bare sier han burde gjøre, men ikke gjør, da viser han jo veldig tydelig at han er konfliktsky og ikke tar ansvar. Da ligger jo problemet i ham, ikke først og fremst datteren. Datterens oppførsel er et resultat av hvordan han og moren har sviktet henne.

Å kjøre med henne er forsåvidt en god idé, men han burde søke hjelp av fagfolk om hvordan han kan kommunisere med datteren fremover, hvis ikke vil ingenting egentlig endre seg.

Anonymkode: 0575c...3ec

Han snakket med fvk en gang selv om de egentlig bare hjelper opp til 15 år. Eneste råd han fikk der, var å sende henne en mld en gang i uken for å høre hvordan det gikk.Så var ikke altfor mye hjelp i det. 
Han er ekstremt konfliktsky overfor meg også. Vil helst ikke prate om noe, alt skal bare være bra. Prøver jeg å spør han hva han har tenkt å gjøre med situasjonen, svarer han bare at han får henne ikke til å snakke, så han får ikke gjort noe. 

Anonymkode: 9ec82...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han snakket med fvk en gang selv om de egentlig bare hjelper opp til 15 år. Eneste råd han fikk der, var å sende henne en mld en gang i uken for å høre hvordan det gikk.Så var ikke altfor mye hjelp i det. 
Han er ekstremt konfliktsky overfor meg også. Vil helst ikke prate om noe, alt skal bare være bra. Prøver jeg å spør han hva han har tenkt å gjøre med situasjonen, svarer han bare at han får henne ikke til å snakke, så han får ikke gjort noe. 

Anonymkode: 9ec82...d81

Det er du som må kjenne på hva du greier å leve med. Jeg hadde ikke greid å leve med en slik mann.

Det er synd, for flere av de mennene som er slik er gode og snille på bunn, men så er de helt håpløse ved å være så konfliktskye. De ser ikke at de selv skaper problemer og konflikter ved å forsøke å unnvike "ubehageligheter", og at de ofte sårer de rundt seg i samme slengen.

Jeg er allergisk mot slike menn!

Håper du finner ut av ting for din egen del. Det hjelper sikkert at datteren ikke er der, men det løser jo ikke de grunnleggende problemene.

Anonymkode: 0575c...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er du som må kjenne på hva du greier å leve med. Jeg hadde ikke greid å leve med en slik mann.

Det er synd, for flere av de mennene som er slik er gode og snille på bunn, men så er de helt håpløse ved å være så konfliktskye. De ser ikke at de selv skaper problemer og konflikter ved å forsøke å unnvike "ubehageligheter", og at de ofte sårer de rundt seg i samme slengen.

Jeg er allergisk mot slike menn!

Håper du finner ut av ting for din egen del. Det hjelper sikkert at datteren ikke er der, men det løser jo ikke de grunnleggende problemene.

Anonymkode: 0575c...3ec

Nei, det gjør dessverre ikke det....så jeg er veldig i tvil. Han er på hugget og planlegger Norges ferie for han og jeg....jeg er i tvil om jeg i det hele tatt vil 😔

Anonymkode: 9ec82...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det gjør dessverre ikke det....så jeg er veldig i tvil. Han er på hugget og planlegger Norges ferie for han og jeg....jeg er i tvil om jeg i det hele tatt vil 😔

Anonymkode: 9ec82...d81

Uff, får vondt av deg :klem:

Hva om du og han tar timer på fvk eller hos parterapeut? Kan jo være at han vil se ting bedre da?

Anonymkode: 0575c...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uff, får vondt av deg :klem:

Hva om du og han tar timer på fvk eller hos parterapeut? Kan jo være at han vil se ting bedre da?

Anonymkode: 0575c...3ec

Har tenkt tanken på par terapaut, at det muligens kan være noe. Han blir sikkert med på det vil jeg tro. 
Tror jeg skal undersøke det i morgen 🤔 

Takk for omsorgen 🥰

Anonymkode: 9ec82...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har tenkt tanken på par terapaut, at det muligens kan være noe. Han blir sikkert med på det vil jeg tro. 
Tror jeg skal undersøke det i morgen 🤔 

Takk for omsorgen 🥰

Anonymkode: 9ec82...d81

Det hadde jeg gjort, for det virker jo som om han egentlig ønsker, men han har på en måte ikke "redskapene" til å takle slike situasjoner. Jeg hadde gitt ham en sjanse om han hadde villet bli med i terapi med deg.

Undersøk i morgen, du :)

Klem

Anonymkode: 0575c...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det hadde jeg gjort, for det virker jo som om han egentlig ønsker, men han har på en måte ikke "redskapene" til å takle slike situasjoner. Jeg hadde gitt ham en sjanse om han hadde villet bli med i terapi med deg.

Undersøk i morgen, du :)

Klem

Anonymkode: 0575c...3ec

Takk 🥰

Anonymkode: 9ec82...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... hadde vært spennende å høre tenåringens versjon...når ungdom utagerer slik, nekter å ha med stemor på hytta og skriker ukontrollert og uten regulering, er det i 99% av tilfellene mer enn bare «bortskjemt»...

Anonymkode: 05bf4...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hmmm... hadde vært spennende å høre tenåringens versjon...når ungdom utagerer slik, nekter å ha med stemor på hytta og skriker ukontrollert og uten regulering, er det i 99% av tilfellene mer enn bare «bortskjemt»...

Anonymkode: 05bf4...5aa

Familien til jentas far har jo fortalt Hi at han og moren har skjemt henne bort, at de er sjokkerte over hvor ille datteren har fått lov å oppføre seg. I tillegg har du en fullstendig konfliktsky far (og mor) som ikke har begrep om å sette grenser og stille krav til jenta. Da kan resultatet bli som det det er her. Ingen har godt av det, hverken jenta selv, hennes udugelige foreldre, eller uheldige steforeldre som blir gjort til syndebukker for foreldrenes synder.

Anonymkode: 0575c...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er du som må kjenne på hva du greier å leve med. Jeg hadde ikke greid å leve med en slik mann.

Det er synd, for flere av de mennene som er slik er gode og snille på bunn, men så er de helt håpløse ved å være så konfliktskye. De ser ikke at de selv skaper problemer og konflikter ved å forsøke å unnvike "ubehageligheter", og at de ofte sårer de rundt seg i samme slengen.

Jeg er allergisk mot slike menn!

Håper du finner ut av ting for din egen del. Det hjelper sikkert at datteren ikke er der, men det løser jo ikke de grunnleggende problemene.

Anonymkode: 0575c...3ec

Jeg er også allergisk mot sånne. Den unnvikingen deres ødelegger så faens mye! De klarer aldri å løse en eneste situasjon.

Anonymkode: 3da36...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hmmm... hadde vært spennende å høre tenåringens versjon...når ungdom utagerer slik, nekter å ha med stemor på hytta og skriker ukontrollert og uten regulering, er det i 99% av tilfellene mer enn bare «bortskjemt»...

Anonymkode: 05bf4...5aa

Han sier hun alltid har vært sta og krevende.Derfor har de bare føyd henne og latt henne ture frem som hun vil. Ingen oppførsel har fått konsekvenser og alt er bare blitt glattet over. For å beholde husfreden har hun bare fått alt hun vil ha.

Jeg tenker at de selv er skyld i dette.

Anonymkode: 9ec82...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2020 den 22.29, Anonym bruker skrev:

av datteren til samboeren min? Hun er snart 17 år. 
Hva ville du gjort? 
Jeg har ikke gjort noe for at hun ikke skal like meg. Tråkket forsiktig, kjørt/hentet henne osv. 

Anonymkode: 9ec82...d81

Du er dama til samboer. Det holder for henne. Trenger ikke å ha gjort noen verdens ting. Kanskje du burde bli ordentlig kjent med henne? Være på lag? 

Anonymkode: 66602...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er dama til samboer. Det holder for henne. Trenger ikke å ha gjort noen verdens ting. Kanskje du burde bli ordentlig kjent med henne? Være på lag? 

Anonymkode: 66602...272

Kanskje du skulle lese tråden før du kommenterer? 

Anonymkode: 92484...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han sier hun alltid har vært sta og krevende.Derfor har de bare føyd henne og latt henne ture frem som hun vil. Ingen oppførsel har fått konsekvenser og alt er bare blitt glattet over. For å beholde husfreden har hun bare fått alt hun vil ha.

Jeg tenker at de selv er skyld i dette.

Anonymkode: 9ec82...d81

Jeg tenker at det nok er nok diagnoser i bildet her...?

Normale 17-åringer oppfører seg ikke sånn selv om de er bortskjemte.

Anonymkode: 7861d...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 12.6.2020 den 22.05, oslofrk skrev:

Jeg tenker på deg HI. Hvordan går det? 

Hei, 

Tusen takk for omtanken! Ser det er en stund siden dette ble skrevet, men svarer likevel nå. 
Vel, vi var på ferie sammen, han og jeg og det var veldig fint. Vi fikk snakket om ting og jeg sa jeg tviler på hele forholdet.

Datteren bor fortsatt hos sin mor og har ingen interesse av faren utenom da han tar henne med på øvelseskjøring. Da stiller hun. 
Han sier han enten har valget mellom å ikke ha kontakt med henne eller ha kontakt med å øvekjøre. Så da øvekjører de.

Han sier han prøver å snakke med henne på disse turene, men hun blånekter for å ha gjort noe galt og vil ikke snakke mer om det. Så da sier han ikke noe mer (sikkert i frykt for at hun skal bli sint og droppe han helt). 
Han er utrolig snill her, med meg og barnet mitt, men jeg tenker på fremtiden. Skal han ha ett liv der han er med henne og ett liv med oss? Det holder ikke i lengden, rett pg slett....så jeg er fortsatt i tenkeboksen. 

Anonymkode: 9ec82...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.6.2020 den 11.47, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at det nok er nok diagnoser i bildet her...?

Normale 17-åringer oppfører seg ikke sånn selv om de er bortskjemte.

Anonymkode: 7861d...d16

Enig. Har en sånn tenåring i min familie, der er det mistanke om borderline.  

Anonymkode: b82b2...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enig. Har en sånn tenåring i min familie, der er det mistanke om borderline.  

Anonymkode: b82b2...9fb

Hun fingerer på skolen og med venner, men syntes jeg ser mange narsissistiske trekk hos henne. 

Anonymkode: 9ec82...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...